Ik vermoed niet blij.GuidoB wrote:Er stond gisteren al een gekke uitslag bij de partij van Jitse. Nu is zijn tegenstander eruit gehaald. Ik weet niet of hij daar wel of juist niet blij mee moet zijn.
Lijkt me slecht voor de weerstandspunten.
Ik vermoed niet blij.GuidoB wrote:Er stond gisteren al een gekke uitslag bij de partij van Jitse. Nu is zijn tegenstander eruit gehaald. Ik weet niet of hij daar wel of juist niet blij mee moet zijn.
Er stond iets van +/-. Geen idee wat dat betekent.Marcel Kosters wrote:Uitslag ziet er nu regulier uit op http://daminator.eu/2017_10_tallinn/sfa/pairing&1.html (toch?). Misschien was de uitslag in de eerste ronde reglementair wegens 'nog onderweg zijn' en is de speler na 'nog steeds niet gearriveerd zijn' voor de tweede ronde alsnog uit de paring gehaald?GuidoB wrote:Er stond gisteren al een gekke uitslag bij de partij van Jitse. Nu is zijn tegenstander eruit gehaald. Ik weet niet of hij daar wel of juist niet blij mee moet zijn.
Niet te gek maken, Fred JC is anders dan JKFred van Amersfoort wrote:Nou goed dan maar als hij gaat zeggen dat aanraken hens is of ook in het Fries gaat lullen dan is het te laat hoor. Ik know mijn pappenheimers. Je ziet het pas als je het snapt zou de naamgenoot van onze geweldige td zeggen.
Ik kan je volgen, Wieger. Estland doet het goed en zijn volgens mij niet verantwoordelijk voor het aantal deelnemers (80) bij dit WK. Trouwens zowel Maggi als Aare worden bestuurder bij de FMJD, de eerste als president en de 2e als penningmeester.Wieger Wesselink wrote:Zo slecht doen ze het daar in Estland toch niet dacht ik? Ze organiseren daar behoorlijk wat toernooien, en hebben als een van de weinigen nog een sterk bezet internationaal rondtoernooi. Of is dat er tegenwoordig niet meer? Ik vind het aantal live partijen (14 stuks!) ook nog wel meevallen. En de website is wat foto's betreft misschien een beetje karig, maar verder wel heel overzichtelijk.Michel Stempher wrote:Het is volstrekt onbegrijpelijk waarom Estland keer op keer internationale titeltoernooien krijgt toegewezen. Er is daar helemaal niemand die oog heeft voor een fatsoenlijke promotie van het dammen. Het is werkelijk van de zotte dat er in deze tijd geen totaaloverzicht van alle gespeelde partijen is. Op de zeer summiere toernooiwebsite staan alleen (veel te weinig!) livegames en op Toernooibase is het ook nog geen feest.
Met een aantal mensen zijn we keihard bezig om het dammen wat in de lift te krijgen, maar keer op keer worden deze inspanningen ‘beloond’ door het aanstellen van volstrekt achterlijke organisaties van titeltoernooien. Daarbij komt ook nog eens dat dit format compleet geschift is en alles wat we hebben opgebouwd aan aanzien wordt derhalve compleet de prullenmand in gekieperd.
Wat zet de damsport zichzelf hier op dit WK weer eens gigantisch voor schut. Ik begrijp niet zo goed waar ik al die inzet voor het dammen vandaan haal als ik dit soort wanbeleid zie. En het is niet de eerste keer. Zolang we die Pawlicki de dienst laten uitmaken zijn we gedoemd. Dit is de bittere realiteit, want de man heeft al tien jaar bewezen geen enkel promotioneel doel aan te hangen en daarmee is hij volstrekt incapabel als grote regelaar van de internationale titeltoernooien.
Dat er bij internationale toernooien vrijwel nooit partijen in PDN formaat op een website worden gezet vind ik ook een groot gemis. Voor mij werpt het een drempel op om partijen van commentaar te voorzien. Maar misschien komt het nog. Ik meen mij te herinneren dat ze op dat vlak juist in Estland een positieve uitzondering waren.
Ik denk dat er nog heel veel gaat veranderen qua eindstand tussen ronde 6 en 9, we gaan het zien.Marcel Kosters wrote:In een Zwitsers toernooi tot met 32 spelers zijn vijf ronden nodig om een betrouwbare eindstand te verkrijgen. De vier bonus ronden zouden de betrouwbaarheid van de eindstand nog verder moeten vergroten. Al betwijfel ik of er voorbij ronde 6 nog enige toegevoegde waarde is. Ik ben benieuwd of en hoe de samenstelling en volgorde van de top vier in iedere groep na ronde vijf nog zal veranderen...
Yep:-).pieter wrote:(...) we gaan het zien.
Nou Guido, niets waard.. Na twee ronden kun je er inderdaad nog niet veel van zeggen, daar heb je gelijk in. Maar je kunt het ook zo zien: Baljakin blijft normaal gesproken ongeslagen. De kans dat hij er nog een derde overwinning bij prikt is niet ondenkbaar. En met Frank Teer en Trofimov heeft hij spelers gehad die zeker flink wat punten zullen halen. Vanaf nu zal hij alleen nog maar sterke tegenstanders treffen, dus veel weerstandspunten scoren.GuidoB wrote:Nog lange niet, Henk. Die twee overwinningen van Ron en Alexander zijn in deze groep niks waard. Er moet er zeker nog eentje bij en misschien wel twee. De krachtsverschillen zijn groot in deze groep.
In zijn algemeenheid is deze bewering natuurlijk onzin.Marcel Kosters wrote:In een Zwitsers toernooi tot met 32 spelers zijn vijf ronden nodig om een betrouwbare eindstand te verkrijgen.
We zullen snel meer weten. Doldwaas en hardop denkend verwacht ik vanavond na de vierde ronde de top vier na negen ronden van iedere groep bekend. Met de vijfde ronde als validering dan wel correctie van een of twee nog verdwaalde ‘toevalstreffers’. Hier zou het toernooi kunnen eindigen.Ton van Namen wrote:(...)In zijn algemeenheid is deze bewering natuurlijk onzin.(...)