"Competitievervalsing"

Post Reply
Piet Bouma

Re: "Competitievervalsing

Post by Piet Bouma » Fri Sep 15, 2017 10:53

william wrote:
Piet, ik zag dat op toernooibase niet alle oud leden van VTD vermeldt zijn, is dat met opzet?
Wij hebben goede herinneringen aan VTD en ik neem aan zij ook met ons.
Betreffende oud-leden in Toernooibase.
Dit zijn meestal leden, die in het verleden wedstrijden geregistreerd in Toernooibase hebben gespeeld,
en door clubbeheerder/provinciale beheerder in Toernooibase zijn afgemeld, soms door overlijden.
Vanaf 2007/2008 is de Gelderse competitie in Toernooibase gekomen. Dus oud-leden van voor die
tijd zullen er ongetwijfeld niet in staan.
https:toernooibase.kndb.nl More than 415.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 21.000 games broadcasted (semi-)live, more than 12.900 inserted tournaments!

Piet Bouma

Post by Piet Bouma » Fri Sep 15, 2017 11:05

william wrote:
Ik vind dit te kort door de bocht geredeneerd.
Als WSDV een verzoek doet wat moet je dan als vereniging.
1) meewerken en de sfeer goed houden ook al ben je er niet blij mee.
2) niet meewerken en een conflict, bovendien komt hier dan op het forum te staan hoe sommigen over jouw club denken,
en als je in Gelderland zit dan word je daar wel teruggepakt zie casus "GDB JL - DVT Tiel".
Ik zie niet in waarom er dan meteen een conflict ontstaat, maar dat zal waarschijnlijk aan mij liggen.
WSDV heeft op basis van huidige reglementen geen enkel recht op vooruitspelen, dus als een vereniging niet meewerkt
is dat jammer.
Als WSDV dan met de desbetreffende verenigingen een conflict zoekt, tja dan moet je wel heel erg een bord voor je kop hebben.
Maar ik ben meer benieuwd wat WSDV zelf (Jozef Linssen en WSDVRules) nu eigenlijk van deze mogelijk pragmatische oplossing
vinden...
https:toernooibase.kndb.nl More than 415.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 21.000 games broadcasted (semi-)live, more than 12.900 inserted tournaments!

william
Real name: william van den broek

Post by william » Fri Sep 15, 2017 14:06

Piet Bouma wrote:
william wrote:
Piet, ik zag dat op toernooibase niet alle oud leden van VTD vermeldt zijn, is dat met opzet?
Wij hebben goede herinneringen aan VTD en ik neem aan zij ook met ons.
Betreffende oud-leden in Toernooibase.
Dit zijn meestal leden, die in het verleden wedstrijden geregistreerd in Toernooibase hebben gespeeld,
en door clubbeheerder/provinciale beheerder in Toernooibase zijn afgemeld, soms door overlijden.
Vanaf 2007/2008 is de Gelderse competitie in Toernooibase gekomen. Dus oud-leden van voor die
tijd zullen er ongetwijfeld niet in staan.
Sander heeft in 2006 gespeeld bij VTD.
Hij heeft zich via het kampioenschap van Gelderland geplaatst voor het NjK.
Hij is op dat NjK zesde geworden.
Dat is dus voor VTD en namens de provincie Gelderland.
Het NjK valt toch niet onder de Gelderse competitie?

Ton van Namen
Real name: Ton van Namen

Re: "Competitievervalsing"

Post by Ton van Namen » Fri Sep 15, 2017 14:13

Ik ben het met Piet Bouma eens, dat in redelijk overleg (WSDV met de betreffende tegenstanders), deze zaak in onderling overleg simpel opgelost kon worden.
Maar WSDV en Guido hebben dit laten escaleren.

En nu is een oplossing vinden inderdaad moeilijk.

Jammer, maar ik krijg de indruk, dat nodeloos escaleren van problemen een gewoonte is binnen de dambond.

Misschien moet ik maar een andere hobby gaan zoeken ...

william

Post by william » Fri Sep 15, 2017 14:25

Piet Bouma wrote:
william wrote:
Ik vind dit te kort door de bocht geredeneerd.
Als WSDV een verzoek doet wat moet je dan als vereniging.
1) meewerken en de sfeer goed houden ook al ben je er niet blij mee.
2) niet meewerken en een conflict, bovendien komt hier dan op het forum te staan hoe sommigen over jouw club denken,
en als je in Gelderland zit dan word je daar wel teruggepakt zie casus "GDB JL - VTD Tiel".
Ik zie niet in waarom er dan meteen een conflict ontstaat, maar dat zal waarschijnlijk aan mij liggen.
WSDV heeft op basis van huidige reglementen geen enkel recht op vooruitspelen, dus als een vereniging niet meewerkt
is dat jammer.
Als WSDV dan met de desbetreffende verenigingen een conflict zoekt, tja dan moet je wel heel erg een bord voor je kop hebben.
Maar ik ben meer benieuwd wat WSDV zelf (Jozef Linssen en WSDVRules) nu eigenlijk van deze mogelijk pragmatische oplossing
vinden...
Jij schrijft hier:
"tja dan moet je wel heel erg een bord voor je kop hebben."
Dat zijn jouw woorden, zoiets zou ik nooit over JL durven zeggen.
Maar wij hebben beide de reactie van JL op het erelidmaatschap van TG gelezen.
Dus ik vermoed dat wij het daarover inhoudelijk wel eens zijn.
Ik vermoed dat je de casus "GDB JL - VTD Tiel" niet kent :( dus dat ligt dan inderdaad waarschijnlijk aan jou. :D
Ik denk dat WSDV eerst de KNDB onder grote druk gaat zetten en pas daarna de verenigingen maar dat zullen ze natuurlijk niet toegeven.
Reken hier maar niet op een zinnig antwoord van WSDV op jouw vraag.

william

Post by william » Fri Sep 15, 2017 14:31

Ton van Namen wrote:Ik ben het met Piet Bouma eens, dat in redelijk overleg (WSDV met de betreffende tegenstanders), deze zaak in onderling overleg simpel opgelost kon worden.
Maar WSDV en Guido hebben dit laten escaleren.

En nu is een oplossing vinden inderdaad moeilijk.

Jammer, maar ik krijg de indruk, dat nodeloos escaleren van problemen een gewoonte is binnen de dambond.

Misschien moet ik maar een andere hobby gaan zoeken ...
Helemaal niet, niks een andere hobby gaan zoeken, jij durft tenminste voor je mening uit te komen.
Dat hebben we bij de KNDB juist heel hard nodig.
WSDV heeft dit laten escaleren.
Guido doet hier gewoon wat hij moet doen.
En deze opmerking van mij is, zoveel weet je er inmiddels wel van denk ik, geen lippendienst van een vriend.

Fred van Amersfoort

Post by Fred van Amersfoort » Fri Sep 15, 2017 14:41

Ik sta uiteraard niet bekend om enig tactisch gedrag, simpelweg omdat ik daar bewust nooit voor kies. Ik zou dus kunnen zwijgen nu, daar heb ik zelfs enig belang bij. De voorzitter van WSDV in de gordijnen jagen komt mijn damplannen in Apeldoorn niet ten goede. Mijn karakter doet niet aan compromissen dus daar gaat ie los: Enerzijds een document voor betere omgangsvorm en tegelijk de term competitievervalsing aandragen vind ik niet een sterke actie. Zaken informeel regelen omdat er geen handhaving is...dat is het begin van willekeur.

william

Post by william » Fri Sep 15, 2017 18:48

Fred van Amersfoort wrote:Ik sta uiteraard niet bekend om enig tactisch gedrag, simpelweg omdat ik daar bewust nooit voor kies. Ik zou dus kunnen zwijgen nu, daar heb ik zelfs enig belang bij. De voorzitter van WSDV in de gordijnen jagen komt mijn damplannen in Apeldoorn niet ten goede. Mijn karakter doet niet aan compromissen dus daar gaat ie los: Enerzijds een document voor betere omgangsvorm en tegelijk de term competitievervalsing aandragen vind ik niet een sterke actie. Zaken informeel regelen omdat er geen handhaving is...dat is het begin van willekeur.
Huh,

dus daar gaat ie los:
vind ik niet een sterke actie
het allereerste begin van een heel klein beetje willekeur

Je bent mild Fred, dat blijft toch hopelijk niet zo.
Of heeft WSDV jou ook in de tang?

Fred van Amersfoort

Post by Fred van Amersfoort » Fri Sep 15, 2017 19:29

Grapjas. Beetje respect voor die club is niets mis mee.

william

Post by william » Fri Sep 15, 2017 22:01

HE speelt morgen gewoon, WSDV moet niet zeiken.

Michel Stempher
Real name: Michel Stempher

Post by Michel Stempher » Fri Sep 15, 2017 22:32

Bij WSDV - MTB Hoogeveen gaat het niet over drie, maar over vier basisspelers die niet kunnen meedoen. Namens WSDV zijn Keurentjes, Van Muijen en Verheul op het WK Jeugd en namens MTB Waterink. Dit was een van de voornaamste redenen waarom ik aangaf dat er in onderling overleg tussen WSDV en MTB vast wel iets geregeld zou kunnen worden. Uiteraard is dit mijn persoonlijke kijk op de situatie en ik heb het nog niet besproken met het bestuur van MTB.

Maar goed, laten we hopen dat alle verenigingen die spelers moeten missen alsnog met 100% bezetting kunnen komen. Vooral voor WSDV gaat het wel echt een serieuze uitdaging worden om spelers 41 t/m 48 uit de hoge hoed te toveren. Een griepgolf of ijzel op de weg betekent al ellende... Misschien moeten we eens niet zo autistisch vasthouden aan die data tot begin maart. Daarbij komt dat een algehele inhaaldag ook al een uitkomst zou kunnen zijn. Bij gegronde redenen als deze kan in dit geval een wedstrijd vrij gemakkelijk in zijn totaliteit worden verzet. Additionele kosten die voor de andere club ontstaan, zijn uiteraard wel voor rekening van de aanvragende partij.

Fred van Amersfoort

Post by Fred van Amersfoort » Fri Sep 15, 2017 22:38

Wat een dom plan Michel. We kunnen ook de competitie loslaten en kijken wie er op zaterdag achter een dambord zitten. Dan noemen we het prostitutie dammen. Moet nu ook het laatste stukje wat wel goed loopt nog gesloopt worden? Er zijn mensen die werken om het weekend en met moeite 11 zaterdagen iets kunnen regelen. Ik pas er dus voor om voor iedere natte scheet van iemand een wedstrijd te verplaatsen.

GuidoB

Post by GuidoB » Fri Sep 15, 2017 23:25

Wees gerust Fred, we gaan niet de kant op die Michel voorstelt. De nationale clubcompetitie is juist een sterk event door het ritme en de regelmaat. Het is de spil van het seizoen voor heel veel dammers. Het gat op 14 oktober is slecht voor de competitie en dat moeten we niet meer doen. Ik hoop dat het nieuwe KNDB bestuur zal bestaan uit verstandige mensen die dit inzien.

Fred van Amersfoort

Post by Fred van Amersfoort » Fri Sep 15, 2017 23:40

Precies Guido. Ik gun WSDV best een oplossing, dat is mijn punt niet. Het is een geweldige club en ze doen fantastisch werk. Ooit een keer lijken naar hervorming van de nationale kompetitie hoeft ook niet fout te zijn. Echter, de afspraken die er nu zijn, zijn er niet voor niets.

Piet Bouma

Post by Piet Bouma » Fri Sep 15, 2017 23:45

GuidoB wrote:Wees gerust Fred, we gaan niet de kant op die Michel voorstelt. De nationale clubcompetitie is juist een sterk event door het ritme en de regelmaat. Het is de spil van het seizoen voor heel veel dammers. Het gat op 14 oktober is slecht voor de competitie en dat moeten we niet meer doen. Ik hoop dat het nieuwe KNDB bestuur zal bestaan uit verstandige mensen die dit inzien.
Ik tel vijf spelers in de selectie van het topteam Van Stigt Thans, die aan het WK in Tallinn meedoen c.q. coach zijn.
Als er een wedstrijd op 14 oktober was gepland Guido, zou jouw vereniging daar nou echt blij mee zijn?
Het lijkt me uitermate verstandig dat rond het WK Algemeen er geen Nationale Competitie is.

Een heel andere vraag is, of het verstandig is dat er van de vier coaches bij het WK Jeugd er drie afkomstig zijn van de vereniging WSDV.
Voor spreiding van ervaring (want ook coaches komen met deze ervaring weer een stukje verder) zou het mooi zijn dat juist van meerdere verenigingen coaches meegaan. Daar kunnen ze weer mee vooruit bij hun eigen club. Maar misschien is het kader wel zo dun gezaaid, dat dit niet mogelijk is.

Post Reply