GuidoB wrote:Wees gerust Fred, we gaan niet de kant op die Michel voorstelt. De nationale clubcompetitie is juist een sterk event door het ritme en de regelmaat. Het is de spil van het seizoen voor heel veel dammers. Het gat op 14 oktober is slecht voor de competitie en dat moeten we niet meer doen. Ik hoop dat het nieuwe KNDB bestuur zal bestaan uit verstandige mensen die dit inzien.
Ik tel vijf spelers in de selectie van het topteam Van Stigt Thans, die aan het WK in Tallinn meedoen c.q. coach zijn.
Als er een wedstrijd op 14 oktober was gepland Guido, zou jouw vereniging daar nou echt blij mee zijn?
Het lijkt me uitermate verstandig dat rond het WK Algemeen er geen Nationale Competitie is.
Een heel andere vraag is, of het verstandig is dat er van de vier coaches bij het WK Jeugd er drie afkomstig zijn van de vereniging WSDV.
Voor spreiding van ervaring (want ook coaches komen met deze ervaring weer een stukje verder) zou het mooi zijn dat juist van meerdere verenigingen coaches meegaan. Daar kunnen ze weer mee vooruit bij hun eigen club. Maar misschien is het kader wel zo dun gezaaid, dat dit niet mogelijk is.
https:toernooibase.kndb.nl More than 415.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 21.000 games broadcasted (semi-)live, more than 12.900 inserted tournaments!