Deelname Nederlanders WK Jeugd

Post Reply
Eric Sanders

Re: Deelname Nederlanders WK Jeugd

Post by Eric Sanders » Fri May 01, 2015 12:11

Door zo door te emmeren over de dreiging van Henk Stoop om een kalasjnikov te legen, maken jullie je zaak alleen maar zwakker. Dat is zo overduidelijk een overdrijving en geen echte bedreiging dat niemand dat serieus neemt.
Why does it happen? Because it happens. - Neil Peart

Piet Bouma

Post by Piet Bouma » Fri May 01, 2015 13:14

Eric Sanders wrote:Door zo door te emmeren over de dreiging van Henk Stoop om een kalasjnikov te legen, maken jullie je zaak alleen maar zwakker. Dat is zo overduidelijk een overdrijving en geen echte bedreiging dat niemand dat serieus neemt.
Ah, een Gelderse priester, die loyaal is aan de kardinalen.
Ik kan me een foto/filmpje van 8 seconden herinneren waar een T-shirt werd getoond door een jeugdspeler.
Een enorme rel, die nasleep had in een volgend internationaal kampioenschap.
Ach, daar was ook sprake van overdrijving en zeker geen dreiging. Niemand nam dat toch serieus…..?
En iedereen deed daarna een plas en alles was weer zoals het was.
https:toernooibase.kndb.nl More than 415.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 21.000 games broadcasted (semi-)live, more than 12.900 inserted tournaments!

Eric Sanders

Post by Eric Sanders » Fri May 01, 2015 13:28

Piet Bouma wrote: Ah, een Gelderse priester, die loyaal is aan de kardinalen.
Bedankt. Ik weet onmiddellijk weer waarom ik hier nauwelijks mee post. Een goedbedoelde opmerking en je wordt meteen weer in een hoek geduwd, waar je helemaal niet inzit en wilt zitten. Zoeken jullie het lekker uit met dat eeuwige negatieve gescheld op elkaar.

Leri
Real name: Maikel van den Esker

Post by Leri » Fri May 01, 2015 13:31

Eric Sanders wrote:
Piet Bouma wrote: Ah, een Gelderse priester, die loyaal is aan de kardinalen.
Bedankt. Ik weet onmiddellijk weer waarom ik hier nauwelijks mee post. Een goedbedoelde opmerking en je wordt meteen weer in een hoek geduwd, waar je helemaal niet inzit en wilt zitten. Zoeken jullie het lekker uit met dat eeuwige negatieve gescheld op elkaar.
+1

Fred van Amersfoort

Post by Fred van Amersfoort » Fri May 01, 2015 13:41

Het vreemde is dat de criticasters van nu vele jaren al het beleid hebben gesteund. Hoe vaak heb ik hier niet gevraagd om transparantie over de vele buitenlandse reizen en het te meten nut daarvan? Je kunt er een reisgids mee vullen. Ik ben altijd kritisch geweest, kun je niet van iedereen zeggen. Het lijkt mij dan ook ernstig hypocriet wat ik hier lees. Eerst volop meewerken aan de KNDB en als het niet meer in het eigen straatje valt lopen klagen.....En natuurlijk heeft Stoop slechts een grap gemaakt, ik denk dat hij zelfs geen waterpistool heeft. Stoop heeft grote verdiensten voor de jeugd en heeft recht op iets meer respect.

Piet Bouma

Post by Piet Bouma » Fri May 01, 2015 14:34

Piet Bouma wrote:
Eric Sanders wrote:Door zo door te emmeren over de dreiging van Henk Stoop om een kalasjnikov te legen, maken jullie je zaak alleen maar zwakker. Dat is zo overduidelijk een overdrijving en geen echte bedreiging dat niemand dat serieus neemt.
Piet Bouma wrote:Ah, een Gelderse priester, die loyaal is aan de kardinalen.
Ik kan me een foto/filmpje van 8 seconden herinneren waar een T-shirt werd getoond door een jeugdspeler.
Een enorme rel, die nasleep had in een volgend internationaal kampioenschap.
Ach, daar was ook sprake van overdrijving en zeker geen dreiging. Niemand nam dat toch serieus…..?
En iedereen deed daarna een plas en alles was weer zoals het was.
Eric Sanders wrote:Bedankt. Ik weet onmiddellijk weer waarom ik hier nauwelijks mee post. Een goedbedoelde opmerking en je wordt meteen weer in een hoek geduwd, waar je helemaal niet inzit en wilt zitten. Zoeken jullie het lekker uit met dat eeuwige negatieve gescheld op elkaar.
Kijk Eric, dat is weer een typische vorm van je kop in het zand steken.

Spreek je eens uit – zoals Gerard de Groot en Jan Pieter Drost – over die deelnamekosten.
Het is toch volstrekt belachelijk dat WK-jeugd deelnemers aan gedwongen winkelnering mee moeten doen.

Spreek je eens uit over het feit dat Kosmos – toch een begenadigd trainer – continue wordt overgeslagen in trajecten (en zelfs werd weg gemanoeuvreerd uit een KNDB trainersfunctie), omdat dan meneer Stoop de gordijnen in wordt gejaagd en dan gaat dreigen.

En nu doet ie het weer opnieuw subtiel ten opzichte van DC Hoogeveen (MTB Open).

Ja, hij heeft – en ook vele anderen – grote verdiensten voor de jeugd.
Maar… moeten we daarom maar die Henk-lijn volgen?
https:toernooibase.kndb.nl More than 415.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 21.000 games broadcasted (semi-)live, more than 12.900 inserted tournaments!

Eric Sanders

Post by Eric Sanders » Fri May 01, 2015 15:06

Piet Bouma wrote: Spreek je eens uit – zoals Gerard de Groot en Jan Pieter Drost – over die deelnamekosten.
Het is toch volstrekt belachelijk dat WK-jeugd deelnemers aan gedwongen winkelnering mee moeten doen.
Ik spreek me niet uit op basis van onvolledige informatie. Helaas werkt het op dit forum zo dat ontevredenen hier hun gal spuien en de KNDB niets van zich laat horen. Hoe het precies zit, is zelden echt duidelijk. De KNDB zou veel informatiever moeten zijn. Aan de andere kant zou de discussie hier veel beschaafder moeten zijn. Misschien dat de KNDB dan ook een keer geneigd is deel te nemen aan discussies.
Piet Bouma wrote: Spreek je eens uit over het feit dat Kosmos – toch een begenadigd trainer – continue wordt overgeslagen in trajecten (en zelfs werd weg gemanoeuvreerd uit een KNDB trainersfunctie), omdat dan meneer Stoop de gordijnen in wordt gejaagd en dan gaat dreigen.
Ook hier weet ik te weinig van de materie. Overduidelijk is dat zowel Tjalling als Henk allebei grote verdiensten voor de damsport hebben. Volgens mij zijn ze allebei ook ontzettend koppig. Misschien is die karaktertrek wel noodzakelijk om te kunnen doen wat ze doen. Het is doodzonde dat het niet mogelijk blijkt te zijn ze allebei optimaal in te zetten. Van mij mag Tjalling morgen aan de slag als KNDB trainer.
Piet Bouma wrote: Kijk Eric, dat is weer een typische vorm van je kop in het zand steken.
Ik hoef niet zo nodig overal een mening over te hebben. Ik heb ook geen zin om me te verdiepen in alles wat er mis is. Wel vind ik het heel jammer dat er niet op een normale manier gediscussieerd kan worden. Toevallig hadden we het onlangs met een aantal mensen over de negativiteit op dit forum en hoe slecht dat kan zijn. Ook ouders van dammende kinderen lezen dit forum. Het zal niet bijdragen aan hun enthousiasme voor de hobby van hun kroost.

Nu begrijp ik ook wel dat mensen die hele dagen naar een bord met schijfjes turen over het algemeen niet de meest sociale en communicatieve zijn. Als je daarnaast ook nog elkaar niet in de ogen kijkt, maar je boodschappen vanachter een beeldscherm verstuurt, wordt het alleen maar nog minder sociaal. Een aantal jaren geleden was ik een stuk actiever op dit forum, maar ik had geen zin meer in telkens weer dat gehakketak op elkaar. Daar bereik je over het algemeen bijzonder weinig mee.

Michel Stempher
Real name: Michel Stempher

Post by Michel Stempher » Fri May 01, 2015 16:49

Dat mag Henk Stoop me zelf komen uitleggen dat het een overdrijving is. Ook mag hij me komen uitleggen waarom hij een jeugdspeler zo in het openbaar aanvalt, terwijl participeren aan een damactiviteit het enige is wat hij gaat doen. Ook mag hij me komen uitleggen waarom hij in het echt heel netjes doet tegen de organisatie van Hoogeveen en in een direct gesprek met een organisatielid gewoon heel netjes aankondigde dat hij via organen van de KNDB (bestuur, bondsraad etc.) zou proberen een verplaatsing af te dingen en vervolgens met een nette handdruk wegging, terwijl hij op het moment dat hij zijn zin niet krijgt damclub Hoogeveen opeens met allerlei bewoordingen zwartmaakt. Beetje hypocriet, niet?

Zolang deze man zijn excuses voor al deze dingen niet aanbiedt (wellicht hoort daar zelfs een schadevergoeding aan damclub Hoogeveen bij, maar daar ga ik niet over), krijgt hij geen respect van mij. De gedragingen van Henk Stoop de afgelopen tijd dienen veroordeeld te worden door het KNDB-bestuur (en door hemzelf dus), want als dit het gedrag is van een voorbeeldpersoon, moeten we ons afvragen of deze persoon die zoveel doet wel zo goed is voor de damsport. Ik vind dus van niet.
Last edited by Michel Stempher on Fri May 01, 2015 18:06, edited 1 time in total.

Eric Sanders

Post by Eric Sanders » Fri May 01, 2015 17:07

Michel Stempher wrote:
Dat mag Henk Stoop me zelf komen uitleggen dat het een overdrijving is. Ook mag hij me komen uitleggen waarom hij Jitse zo in het openbaar aanvalt, terwijl participeren aan een damactiviteit het enige is wat hij gaat doen. Ook mag hij me komen uitleggen waarom hij in het echt heel netjes doet tegen de organisatie van Hoogeveen en in een direct gesprek met een organisatielid gewoon heel netjes aankondigde dat hij via organen van de KNDB (bestuur, bondsraad etc.) zou proberen een verplaatsing af te dingen en vervolgens met een nette handdruk wegging, terwijl hij op het moment dat hij zijn zin niet krijgt damclub Hoogeveen opeens met allerlei bewoordingen zwartmaakt. Beetje hypocriet, niet?

Zolang deze man zijn excuses voor al deze dingen niet aanbiedt (wellicht hoort daar zelfs een schadevergoeding aan damclub Hoogeveen bij, maar daar ga ik niet over), krijgt hij geen respect van mij. De gedragingen van Henk Stoop de afgelopen tijd dienen veroordeeld te worden door het KNDB-bestuur (en door hemzelf dus), want als dit het gedrag is van een voorbeeldpersoon, moeten we ons afvragen of deze persoon die zoveel doet wel zo goed is voor de damsport. Ik vind dus van niet.
Die aanval op Jitse was allesbehalve chic van Henk. Dat ben ik helemaal met je eens. Ook vond ik die opmerking over Kalasjnikov legen niet goed of grappig of wat dan ook. Maar je denkt toch niet echt dat Henk dat meende? Dat hij echt met een automatisch geweer naar Hoogeveen wil? Want dan heb je echt een cursus realiteitszin nodig. Door daar zo'n zwaar punt van te maken, verzwak je je andere (wellicht sterkere punten, daar oordeel ik niet over). Dat is alles wat ik wil zeggen.

Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

Post by Kosmos » Sat May 02, 2015 00:50

Eric Sanders wrote:
Michel Stempher wrote:
Dat mag Henk Stoop me zelf komen uitleggen dat het een overdrijving is. Ook mag hij me komen uitleggen waarom hij Jitse zo in het openbaar aanvalt, terwijl participeren aan een damactiviteit het enige is wat hij gaat doen. Ook mag hij me komen uitleggen waarom hij in het echt heel netjes doet tegen de organisatie van Hoogeveen en in een direct gesprek met een organisatielid gewoon heel netjes aankondigde dat hij via organen van de KNDB (bestuur, bondsraad etc.) zou proberen een verplaatsing af te dingen en vervolgens met een nette handdruk wegging, terwijl hij op het moment dat hij zijn zin niet krijgt damclub Hoogeveen opeens met allerlei bewoordingen zwartmaakt. Beetje hypocriet, niet?

Die aanval op Jitse was allesbehalve chic van Henk. Dat ben ik helemaal met je eens. Ook vond ik die opmerking over Kalasjnikov legen niet goed of grappig of wat dan ook. Maar je denkt toch niet echt dat Henk dat meende? Dat hij echt met een automatisch geweer naar Hoogeveen wil? Want dan heb je echt een cursus realiteitszin nodig. Door daar zo'n zwaar punt van te maken, verzwak je je andere (wellicht sterkere punten, daar oordeel ik niet over). Dat is alles wat ik wil zeggen.
Als je in deze tijden waar terreuracties schering en inslag zijn, iemand bedreigt met tereuracties, dan ben je inderdaad gespeend van realiteitszin. Er zijn diverse mensen al gearresteerd die zulke grappen hebben uitgehaald.
Het is nogal intimiderend hoe agressief Stoop meent elke keer weer te moeten reageren als hij zijn zin niet krijgt. Ik had niet verwacht dat je zulk gedrag zou verdedigen.
Ik mag dan een koppige Fries zijn, er valt met mij goed te praten. Ik ga uit van gezonde principes en de manier waarop ik jeugdspelers benader is volkomen anders dan die van Stoop en Kraai. die vinden het bijvoorbeeld normaal kinderen publiekelijk uit te schelden. Dat is onwaardig gedrag voor een leraar of coach.
Het fundament van de relatie leraar, leerling of coach / speler is doodeenvoudig liefde. Elk mens kan in zijn Hart nagaan dat dit uitgangspunt waarlijk het beste is.

Dan wil ik tegen Klaas nog graag opmerken dat er in de tijd dat ik geroyeerd was hartverwarmende steun is geweest op o.a. dit forum, zonder welke ik allang was afgehaakt.
Maar ik had het over de chantageprakrijken van Stoop, daar heeft niemand zich over uitgesproken ooit en er is niemand geweest die me heeft proberen te beschermen tegen deze chantage, die tot op de dag van vandaag voortduurt.

De KNDB blijft gewoon aankoersen op een totaal fiasco. Heeft het bestuur nou niet door dat er nog nooit zo weinig steun is geweest voor het beleid en dat de onvrede zo groot is dat JK en het voltallige bestuur beter de eer aan zichzelf kunnen houden?
Heaven is no location, but a state of mind

Eric Sanders

Post by Eric Sanders » Sat May 02, 2015 01:08

Kosmos wrote: Het is nogal intimiderend hoe agressief Stoop meent elke keer weer te moeten reageren als hij zijn zin niet krijgt. Ik had niet verwacht dat je zulk gedrag zou verdedigen.
Ik verdedig helemaal niemand. Ik constateer alleen een overdrijving zo groot dat het overduidelijk niet serieus is.

Douwe Edelenbos

Post by Douwe Edelenbos » Sat May 02, 2015 11:52

Eric Sanders wrote:
Kosmos wrote: Het is nogal intimiderend hoe agressief Stoop meent elke keer weer te moeten reageren als hij zijn zin niet krijgt. Ik had niet verwacht dat je zulk gedrag zou verdedigen.
Ik verdedig helemaal niemand. Ik constateer alleen een overdrijving zo groot dat het overduidelijk niet serieus is.
Op luchthavens weten ze wel raad met dit soort niet serieus te nemen overdrijvingen...... Misschien een leuk idee voor jullie: op een Amerikaanse luchthaven de humoristische inslag van bewakingspersoneel testen. Dikkie Dik zegt: kijke wat se doen !!

Klaas van der Laan
Real name: Klaas van der Laan

Post by Klaas van der Laan » Sat May 02, 2015 13:21

Kosmos wrote: ...Dan wil ik tegen Klaas nog graag opmerken dat er in de tijd dat ik geroyeerd was hartverwarmende steun is geweest op o.a. dit forum, zonder welke ik allang was afgehaakt.
Maar ik had het over de chantageprakrijken van Stoop, daar heeft niemand zich over uitgesproken ooit en er is niemand geweest die me heeft proberen te beschermen tegen deze chantage, die tot op de dag van vandaag voortduurt.

De KNDB blijft gewoon aankoersen op een totaal fiasco. Heeft het bestuur nou niet door dat er nog nooit zo weinig steun is geweest voor het beleid en dat de onvrede zo groot is dat JK en het voltallige bestuur beter de eer aan zichzelf kunnen houden?..
OK. Herkenbaar, als een zichzelf opgeofferde zenboeddhist, dat niemand iets doet. Hulde aan Paul Sier die de handschoen oppakt. Als Hans Brinker trekt hij zijn vinger uit de dijk die alle pus van de (samen)zwerende w(b)ond tegenhoudt. De dijk die als een firewall wordt gevormd door de vuile vingers van alle leden samen. En kijk waar de hele goegemeente dan weer de focus op legt. “How many more years?”

Vanavond naar de Rhythm & Bluesnight in Groningen. Benieuwd of ik dit nummer terughoor?

How many more years?
Have I got to let you dog me around
How many more years?
Oh, I got to let you dog me around
I'd soon rather be dead
Sleeping six feet in the ground

I'm gonna fall on my knees
I'm gonna raise up my right hand
I'm gonna fall on my knees
I'm gonna raise up my right hand
Say, I'd feel much better, darlin'
If you'd just only understand

I'm goin' upstairs
I'm gonna bring back down my clothes
I'm goin' upstairs
I'm gonna bring back down my clothes, do them all
If anybody ask about me
Just tell 'em I walked out on

Flow with the Go

Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

Post by Kosmos » Sat May 02, 2015 22:30

Tijd inderdaad dat Friesland zich voltallig distantiëert van het corrupte KNDB-beleid.
Er waren bestuursleden van de PFDB aanwezig bij de slotronde van het FK. Eén der bestuursleden vond het heel amusant dat ik had gesteld dat Friezen zich niet laten chanteren. Hij stond helemaal achter mijn standpunt van niet chantabel zijn. Een echte Fries heeft eergevoel en het is zo dom van de KNDB om zo'n stoer volk proberen te chanteren. Dit werkt zo averechts, dit geeft ons zoveel kracht om autonoom te worden.
Ik moet het Friese bestuur nog eens herwaarderen, merk ik. Zelf ben ik natuurlijk progressiever dan de gemiddelde mens, maar vergeleken bij de bonsraad, de CTO en het KNDB-bestuur zijn de Friese bestuurders tenminste een heel stuk moediger! Rebel Klaas zou ook goed bij ons passen, misschien lijken Groningers wel op ons.

Piet Bouma moet de Friese bond maar gaan leiden, vind ik. Vreoger hadden wij de heldhaftige verzetsstrijder Grutte Pier die het heft in handen had. Dus er is een schone taak voor je weggelegd, Piet. En heel Friesland gaat digitaal noteren, geen grijze kardinaal die ons meer kan intimideren.
Uiteindelijk enteren we gewoon een keer dat KNDB-schip, mocht het nog ergens roerloos ronddobberen, plaatsen het bestuur onder curatele en verbannen Kraai en Stoop naar Elba. We varen even langs het IJsselmeer om Paul Sier op te pikken en dan via de Noordzee naar de Deltawerken, waar Fred en Zeeland zich bij ons aansluiten. Het lijkt me beter dat we voortaan in alle richtingen slaan, dus Oer Alles invoeren, zijn we meteen van die remisemisere af.
Attachments
gp.jpg
gp.jpg (12.64 KiB) Viewed 6541 times
Heaven is no location, but a state of mind

Piet Bouma

Post by Piet Bouma » Sat May 02, 2015 23:26

Image
Mooi geprobeerd Kosmos. Maar ik zie niks in een leidersfunctie.
Het idee van een aparte Friese dambond/damfederatie echter wel. Lieuwe Westra (hij kent zijn talen en kan mensen motiveren) zie ik als leider, die ons een status aparte bij de FMJD (Wales is ook apart FMJD-lid) bezorgt. Daarnaast fusie van Dambun Frysk Spul, PFDB en Zuidwesthoekbond. Propageren van Oer alles (1e wereldkampioenschap 2018 in Leeuwarden) maar ook gewoon Internationaal dammen. Uiteindelijk zal Oer alles dan winnen (oei, wat een mooie woordspeling). Ja, Friesland als aparte internationale damfederatie, dat is misschien de oplossing. Geen enkele grijze kardinaal meer in beeld alleen een dominee. En met de tall-ships pikken we de ronddobberende KNDB-leden dan wel op.

Post Reply