Europees Kampioenschap Dammen 2012

Post Reply
Jasper Daems

Re: Europees Kampioenschap Dammen 2012

Post by Jasper Daems » Mon Sep 17, 2012 12:14

Baljakin - Kudriavcev:
Image

41-37??

Ganesha

Post by Ganesha » Mon Sep 17, 2012 12:37

Fred van Amersfoort wrote:Zucht.....ik stel voor dat Ganesha gewoon een lintje krijgt. Het was natuurlijk helemaal niet goed. De live games waren matig en de uitslagen kwamen niet. De sponsoring bestaat voor een groot deel uit de gemeente, de provincie en de overheid. En te veel figuren vreten mee uit de steeds kleiner wordende ruif. Maar natuurlijk zijn de ruifeters zelf volkomen voldaan, das logisch.
Dank Fred, ik ben wel in voor een lintje. :D Hoe ga jij dat regelen voor mij.

De gemeente Emmen is inderdaad een belangrijke sponsor. De wethouder zei dat het voor Emmen om een Win-Win situatie gaat. Een bekende dammer (Roel Boomstra) helpen met kampioen te worden en daarmee naamsbekendheid voor Emmen.

En al die figuren die mee eten uit de kleiner wordende ruif? Daarmee bedoel je toch niet mijn persoon? Zowel dan moet je je beter informeren.
Ten tweede wie betaalt volgens jou de deelnemers van de nieuwe landen?
Weet je het niet, dan zou ik je willen verzoeken te stoppen met je insinuaties/ mensen aan te vallen.
Groet, Daan

Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

Post by Kosmos » Mon Sep 17, 2012 12:54

Klaas van der Laan wrote:
Kosmos wrote:Alle uitslagen staan in Toernooibase, heren.
Jammer dat Sip de lange verdediging tegen Tsjizjow niet vol wist te houden onder tijdsdruk. Het 4-om-2 eindspel stond analytisch remise, maar makkelijk is het niet.
...
Sip ging hier de mist in met 12-26 en na 29-47! staat wit op het verkeerde been. Schijf 23 kan niet aangevallen worden en na 26-3 kan zwart verder met 32-37. Na 26-48 16-21 kan wit er ook niet achter.
Wit had natuurlijk de kosmische zet 12-3! moeten spelen en zwart moet rekening houden met de aanval in de rug met 3-14. Nu staat juist zwart op het verkeerde been en wordt het snel remise.
Vreselijk onsportief van die Tsjizjow om in zo'n 3om1-achtige pot-remisestand door te spelen. Dit schreeuwt om een reglementswijziging.
Jammer toch Klaas dat sinds je gestopt ben als KNDB-lid we louter nog gif en gal van je mogen ontvangen. Niet zo puberaal, man, laat eens wat vreugdevollers van je horen! Wel zo motiverend voor mensen die nog de moeite nemen iets leuks te laten zien. Of is de bedoeling dat naast jouzelf anderen ook verzuren?
Heaven is no location, but a state of mind

Fred van Amersfoort

Post by Fred van Amersfoort » Mon Sep 17, 2012 13:21

Nee Daan, ik doel niet op jou. Maar een Nederlandse coach om de exoten uit andere landen te begeleiden is een vreemde prioriteit. Ik heb het betoog al eerder gehouden, met 6000 dammers kunnen we niet iederen te eten geven. Te veel middelen gaan naar topsport. Het lijkt mij volstrekte onzin om Clerc,Krajenbrink,Keurentjes alledrie naar Emmen te halen. Verder doel ik op het feit dat wij als damsport inmiddels volledig afhankelijk lijken van subsidies. En dat is ongezond. Dat jij daar op eigen kosten een hotelletje boekt is niets mis mee, kan best leuk zijn. Als we topsport willen is dat prima, dan moeten de borden en de uitslgen een makkie zijn. Als het puur hobby is moeten we er minder geld heen brengen. Kies jij maar. Een lintje kan ik wel regelen voor je.

Kosmos

Post by Kosmos » Mon Sep 17, 2012 15:58

Pim en Kees een afraffelremise ...
Kom mensen, tijd om weer eens lekker te klagen!

Kosmos

Post by Kosmos » Mon Sep 17, 2012 16:05

Ganesha wrote:
Fred van Amersfoort wrote:Zucht.....ik stel voor dat Ganesha gewoon een lintje krijgt. Het was natuurlijk helemaal niet goed. De live games waren matig en de uitslagen kwamen niet. De sponsoring bestaat voor een groot deel uit de gemeente, de provincie en de overheid. En te veel figuren vreten mee uit de steeds kleiner wordende ruif. Maar natuurlijk zijn de ruifeters zelf volkomen voldaan, das logisch.
Dank Fred, ik ben wel in voor een lintje. :D Hoe ga jij dat regelen voor mij.

De gemeente Emmen is inderdaad een belangrijke sponsor. De wethouder zei dat het voor Emmen om een Win-Win situatie gaat. Een bekende dammer (Roel Boomstra) helpen met kampioen te worden en daarmee naamsbekendheid voor Emmen.

En al die figuren die mee eten uit de kleiner wordende ruif? Daarmee bedoel je toch niet mijn persoon? Zowel dan moet je je beter informeren.
Ten tweede wie betaalt volgens jou de deelnemers van de nieuwe landen?
Weet je het niet, dan zou ik je willen verzoeken te stoppen met je insinuaties/ mensen aan te vallen.
Groet, Daan
Ganesha probeert de zaak positief te beanderen en dat schiet Fred uiteraard in het verkeerde keelgat.
Zelf vind ik het heel professioneel dat deelnemers uit kleine damlanden wat begeleiding krijgen. Voor mensen als Fred zou wat begeleiding ook wenselijk zijn. Dat iemand hem helpt fatsoenlijke berichtjes op het Net te zetten bijvoorbeeld, net zoals vroeger gedaan werd bij mensen met een wat lager IQ of die wat trager zijn dan gemiddeld. Helaas gaat de VVD dit allemaal wegbezuingen, anders kunnen de bonussen niet meer betaald worden. Biljoenen wordt weggesluisd naar belastingparadijzen, Fred opent de aanval op iemand die een factor 10.000 minder verdient dan de graaiers die de economie hebben vernield ...
Geef Ganesha maar een lintje, met een olifantje eraan. En Fred, die verdient wat mij betreft een hooivork in zijn bips, laten we mild blijven.
Last edited by Kosmos on Mon Sep 17, 2012 19:23, edited 1 time in total.

Eric van Dusseldorp

Post by Eric van Dusseldorp » Mon Sep 17, 2012 16:29

Kosmos wrote:Pim en Kees een afraffelremise ...
Dat zul je mij zeker ook niet horen doen. Er zijn veel boeiende partijen en het is vandaag allemaal goed te volgen. Alleen Toernooibase loopt stroef. Hebben meer mensen verbindingsproblemen?
http://www.ericsdamsite.com
http://www.thailandopen.nl
http://dammen.startpagina.nl

Piet Bouma

Post by Piet Bouma » Mon Sep 17, 2012 16:34

Eric van Dusseldorp wrote:
Dat zul je mij zeker ook niet horen doen. Er zijn veel boeiende partijen en het is vandaag allemaal goed te volgen. Alleen Toernooibase loopt stroef. Hebben meer mensen verbindingsproblemen?
Inderdaad loopt de performance van Toernooibase hard terug.
Ik hoop dat die server er niet uitknalt.
Een vriendelijk verzoek: klik niet teveel op vernieuwen of andere linken, maar blijf rustig wachten.
Elke actie op een link klikken terwijl je wacht levert weer een nieuwe request op volgens mij.
Daar wordt de wachtrij/wachttijd alleen maar groter/hoger van.
https:toernooibase.kndb.nl More than 415.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 21.000 games broadcasted (semi-)live, more than 12.900 inserted tournaments!

mikkeltje

Post by mikkeltje » Mon Sep 17, 2012 16:43

Dan ga ik lekker klagen! Of eigenlijk is het meer vragen. Aan de grootmeesters die een remise afspreken. Zodra je ziet dat er een snoertje aan je bord zit, vraag dan of je met een ander van bord mag wisselen. De remise tussen die twee begrijp ik wel; het wordt een loodzwaar toernooi als je om de hoogste prijzen meespeelt. En zo'n remise mag best in stilte, achteraf in een hoekje, worden uitgespeeld.

Fred van Amersfoort

Post by Fred van Amersfoort » Mon Sep 17, 2012 16:51

Kosmos, die paar rotcenten die de topdammers krijgen staat in geen vergelijk met de misdadige zelfverrijking van zorgdirecteuren, bankpresidenten, oud-politici of ander gespuis. En dan sla ik het koningshuis even over. Daar mag de hooivork op af, niet richting ondergetekende. Kennelijk wil jij de kern van mijn betoog niet vatten. Jammer want volgens mij zouden wij het best eens kunnen worden over een aantal zaken. Ganesha presenteert het positiever maar is niet te betrappen op inhoudelijk kritische observaties. De weinige middelen die de damsport nog over heeft kun je volgens mij op een slimmere manier inzetten. Denk daar maar eens over na. Volgens mij is het stellen van kritische vragen een stuk positiever dan wegkijken en doen alsof er niets aan de hand is.

Klaas van der Laan
Real name: Klaas van der Laan

Post by Klaas van der Laan » Mon Sep 17, 2012 16:53

Kosmos wrote:
Klaas van der Laan wrote:
Kosmos wrote:Alle uitslagen staan in Toernooibase, heren.
Jammer dat Sip de lange verdediging tegen Tsjizjow niet vol wist te houden onder tijdsdruk. Het 4-om-2 eindspel stond analytisch remise, maar makkelijk is het niet.
...
Sip ging hier de mist in met 12-26 en na 29-47! staat wit op het verkeerde been. Schijf 23 kan niet aangevallen worden en na 26-3 kan zwart verder met 32-37. Na 26-48 16-21 kan wit er ook niet achter.
Wit had natuurlijk de kosmische zet 12-3! moeten spelen en zwart moet rekening houden met de aanval in de rug met 3-14. Nu staat juist zwart op het verkeerde been en wordt het snel remise.
Vreselijk onsportief van die Tsjizjow om in zo'n 3om1-achtige pot-remisestand door te spelen. Dit schreeuwt om een reglementswijziging.
Jammer toch Klaas dat sinds je gestopt ben als KNDB-lid we louter nog gif en gal van je mogen ontvangen. Niet zo puberaal, man, laat eens wat vreugdevollers van je horen! Wel zo motiverend voor mensen die nog de moeite nemen iets leuks te laten zien. Of is de bedoeling dat naast jouzelf anderen ook verzuren?
Misschien moet je buitenstaander zijn om de satire te zien. Maar als zelfs een kosmische 3om1professor al als een halfwilde moslim na een youtubefilmpje reageert, is de grap mislukt. Sorry.
Flow with the Go

Lavreg
Real name: Gerrit van Mastrigt

Post by Lavreg » Mon Sep 17, 2012 16:56

mikkeltje wrote:
Dan ga ik lekker klagen! Of eigenlijk is het meer vragen. Aan de grootmeesters die een remise afspreken. Zodra je ziet dat er een snoertje aan je bord zit, vraag dan of je met een ander van bord mag wisselen. De remise tussen die twee begrijp ik wel; het wordt een loodzwaar toernooi als je om de hoogste prijzen meespeelt. En zo'n remise mag best in stilte, achteraf in een hoekje, worden uitgespeeld.
Helemaal mee eens Mikkel. Afspraken over remise, moet je zelf weten. Maar inderdaad doorschuiven naar de "snoerlozen". Ik ben voor!
If the doors of perception were cleansed every thing would appear to man as it is, infinite.
William Blake

playforstacks
Real name: Thijs van den Broek

Post by playforstacks » Mon Sep 17, 2012 16:57

nouja als je er om vraagt :P.
Geloof best dat de organisatie allemaal goed is enzo hoor maar waarom zetten ze dan 2 van die pannenkoeken op het live bord die het hele jaar uit zijn om hun status te behouden zodat ze weer (zonder teveel inspanning natuurlijk) geld kunnen vangen.
Het word in Emmen gehouden en die is hoofdsponsor beetje lelijk dat Roel op al die live borden niet te vinden is. Of laat wat jeugdig talent op die live borden die zorgen teminste altijd voor wat leuks zoals Ijzendoorn (die in eerste ronde Virny versloeg) of Sipma of Andriessen.

mikkeltje

Post by mikkeltje » Mon Sep 17, 2012 17:23

playforstacks wrote:
Geloof best dat de organisatie allemaal goed is enzo hoor maar waarom zetten ze dan 2 van die pannenkoeken op het live bord die het hele jaar uit zijn om hun status te behouden zodat ze weer (zonder teveel inspanning natuurlijk) geld kunnen vangen.
Het word in Emmen gehouden en die is hoofdsponsor beetje lelijk dat Roel op al die live borden niet te vinden is. Of laat wat jeugdig talent op die live borden die zorgen teminste altijd voor wat leuks zoals Ijzendoorn (die in eerste ronde Virny versloeg) of Sipma of Andriessen.
.. of dames, want die kan ik opeens niet meer vinden...

mikkeltje

Post by mikkeltje » Mon Sep 17, 2012 17:23

mikkeltje wrote:
playforstacks wrote:
.. of dames, want die kan ik opeens niet meer vinden...
en er zijn wat kanonnen bij dit keer!

Post Reply