Laocoönen

Edwin Twiest

Re: Laocoönen

Post by Edwin Twiest » Wed Jan 11, 2012 17:44

Ik kan me ook nog een miniatuur herinneren van D.vd Berg, maar kan de stand niet meer reproduceren; misschien dat die ook in de probleemdatabase staat waar iedereen over praat??

Lavreg
Real name: Gerrit van Mastrigt

Post by Lavreg » Wed Jan 11, 2012 18:14

Edwin Twiest wrote:Ik kan me ook nog een miniatuur herinneren van D.vd Berg, maar kan de stand niet meer reproduceren; misschien dat die ook in de probleemdatabase staat waar iedereen over praat??
Ja Edwin, ik heb die vraag omtrent de probleemdatabase ook al neergelegd bij de topic: partijproblematiek. Maar tot nu geen reactie.
Ondertussen via Shaski nog wel een paar "echte" Lacoönen gevonden:

Image E.Zubov 2006? Image Eindstand

Image Alemo 2006?Image Eindstand

Weet iemand trouwens wie er schuilgaan achter: Alemo en Gluk.
If the doors of perception were cleansed every thing would appear to man as it is, infinite.
William Blake

Arjen

Post by Arjen » Wed Jan 11, 2012 18:53

Lavreg wrote:Ja Edwin, ik heb die vraag omtrent de probleemdatabase ook al neergelegd bij de topic: partijproblematiek. Maar tot nu geen reactie.
Nu wel!
Lavreg wrote:Weet iemand trouwens wie er schuilgaan achter: Alemo en Gluk.
Alemo: Alexander Moiseyev
Gluk: Efgrav Zubov

Zij acteren hier dus onder de namen 'Efgrav' en 'rusms'.

Edwin Twiest

Post by Edwin Twiest » Wed Jan 11, 2012 19:14

Ik heb het standje van wat ik bedoelde gevonden! (toevallig op zolder op een kladje)

Image
Ik heb hier de naam D. vd Berg staan met een (?) erbij...dus niet helemaal zeker..... verdere bron heb ik ook niet; wie wel??

oplossing niet al te moeilijk;

32-27 23-19 15-10 10-05 05-32

Maar wel een mooie stand (vind ik dan...)

Arjen

Post by Arjen » Wed Jan 11, 2012 19:25

Edwin Twiest wrote:Ik heb het standje van wat ik bedoelde gevonden! (toevallig op zolder op een kladje)

Image
Ik heb hier de naam D. vd Berg staan met een (?) erbij...dus niet helemaal zeker..... verdere bron heb ik ook niet; wie wel??

oplossing niet al te moeilijk;

32-27 23-19 15-10 10-05 05-32

Maar wel een mooie stand (vind ik dan...)
D. v/d Berg, De Problemist, oktober 2001.

Lavreg

Post by Lavreg » Sat Jan 21, 2012 12:50

Nog één gevonden uit 2005. Ik vind de stand wel mooi. Wie weet de auteur?

Image

Wit is vier zetten af van de damlijn en dat is een belangrijk crierium voor dit soort standen.
If the doors of perception were cleansed every thing would appear to man as it is, infinite.
William Blake

Arjen

Post by Arjen » Mon Jan 23, 2012 18:08

Lavreg wrote:Nog één gevonden uit 2005. Ik vind de stand wel mooi. Wie weet de auteur?

Image

Wit is vier zetten af van de damlijn en dat is een belangrijk crierium voor dit soort standen.
Deze stand komt niet voor in de oude database.
Waarschijnlijk vanwege de recente publicatiedatum.
De Laocoön is al bekend van de eerder getoonde compositie van A. Nikolaev (1986).
Deze heeft inderdaad een prima aanvangsstand!

Lavreg

Post by Lavreg » Fri Feb 10, 2012 16:20

rusms wrote:Gerrit,

I had created a Word document with 17 positions which meet your "Laocoon criterias". I am putting now solutions (may take another 2-3 days). Give me your email address and I will send this document to you. As I said - I have 7 more positions which never being published yet and are waitng a right time to participate in future Concourses. It make take some years when all of them will be known to pulic.

Another important element - how many black mans participate in motive. It seems like 9 - is a record yet and two positions are known: Mr. H.van Meggelen was 1st pioneer + my position from PWCP-IV. I have 3 more "1 vs 9" positions and I am still trying to find "1 vs 10", but it is very possible that 9 is unbetable record.

Respectfully,

Alex Moiseyev
I thought it was not possible, but ... it is Alex. It is a pity that it is impossible to make a problem on this motive. It is a real 10 to 1 CdC! so maybe there a more.

Image
William Blake

Post Reply