MenO wrote:Het is maar een idee, maar als alle open toernooien nou eens gezamenlijk besloten om hier niet aan mee te doen?
Dat is een uitstekend idee en ook het oorspronkelijke idee van de toernooiorganisaties. Een aantal toernooien (die overigens ook tegen zijn) durft dit om uiteenlopende redenen niet aan.
Nijmegen Open is zeer tegen deze manier van belasting heffen, maar is ook bang voor het einde van het toernooi als we geen FMJD status krijgen. We hebben nog geen beslissing genomen. Wel kost deze kwestie veel tijd, energie en motivatie. Helaas staat ook de KNDB achter deze destructieve maatregel en krijgen we van die kant dus geen steun. Misschien vindt men het verdwijnen van de zomertoernooien niet zo erg... (als ik cynische of gefrustreerd overkom, dan kan dat kloppen.)
Het idee van een persoonlijke licentie is uitstekend, maar wat ik heb begrepen mag de FMJD geen personen, maar wel toernooien belasten. Wat ik dan weer niet begrijp is waarom het eenvoudig is om de belasting voor toernooien te verhogen, maar een belasting op personen niet in te voeren is.
Why does it happen? Because it happens. - Neil Peart