NK Sneldammen 2011

jati2000

Re: NK Sneldammen 2011

Post by jati2000 » Sun Apr 10, 2011 09:49

Alex wrote:
Een nog mooiere promotie is zowel een toernooi bij Hilversum Denkt als een provinciaal sneldamtoernooi, dus op 2 data :D

En... de HF NK data worden zodanig vastgesteld dat er geen andere toernooien zijn. Maar ja, als er clubs of provincies zijn die eigenwijs zijn... :?
Hilversum denkt wordt vastgesteld door alle sportbonden samen. Nu is het al moeilijk om provinciaal iets te plannen in een volle damkalender en dan ook nog met vier of vijf andere sportbonden.

En wat maakt het trouwens uit wanneer de provincie de sneldamkampioenschappen houdt. De NK datum staat vast, de inschrijfdatum ook, dus waar je maak je je druk over.

Alex

Post by Alex » Sun Apr 10, 2011 09:52

jati2000 wrote:
Alex wrote:
Een nog mooiere promotie is zowel een toernooi bij Hilversum Denkt als een provinciaal sneldamtoernooi, dus op 2 data :D

En... de HF NK data worden zodanig vastgesteld dat er geen andere toernooien zijn. Maar ja, als er clubs of provincies zijn die eigenwijs zijn... :?
Hilversum denkt wordt vastgesteld door alle sportbonden samen. Nu is het al moeilijk om provinciaal iets te plannen in een volle damkalender en dan ook nog met vier of vijf andere sportbonden.

En wat maakt het trouwens uit wanneer de provincie de sneldamkampioenschappen houdt. De NK datum staat vast, de inschrijfdatum ook, dus waar je maak je je druk over.
Juist omdat de damkalender al zo vol is, lijkt het mij handig als alle provincies op dezelfde dag spelen, die dag wordt door de KNDB in elk geval niet gebruikt.

Koos van Amerongen

Post by Koos van Amerongen » Sun Apr 10, 2011 13:44

Alex wrote:
jati2000 wrote:
Alex wrote:

Juist omdat de damkalender al zo vol is, lijkt het mij handig als alle provincies op dezelfde dag spelen, die dag wordt door de KNDB in elk geval niet gebruikt.
Praktisch onhaalbaar, Alex.
De bonden hebben al niet veel ruimte tussen alle KNDB-activiteiten in. Ga je ze dan ook nog dwingen op één dag te spelen?

Zoals Jan terecht zegt is Hilversum een activiteit van meerdere bonden samen. Daar hoor je dus rekening te houden met elkaar.
Maar goed, er is wel een oplossing...
Zullen we afspreken dat iedere bond het sneldamkampioenschap speelt op dezelfde dag als Hilversum Denkt in Utrecht?

Alex

Post by Alex » Sun Apr 10, 2011 13:51

Koos van Amerongen wrote: Praktisch onhaalbaar, Alex.
De bonden hebben al niet veel ruimte tussen alle KNDB-activiteiten in. Ga je ze dan ook nog dwingen op één dag te spelen?
Bij de meeste provinciale bonden werkt het wel... En volgens mij heeft de KNDB bewust een vrije zaterdag ingepland, juist voor die provinciale sneldamkampioenschappen. Maar ja, als er door bepaalde bonden andere activiteiten worden ingepland (provinciale competitie bijv :oops: )
Koos van Amerongen wrote: Zoals Jan terecht zegt is Hilversum een activiteit van meerdere bonden samen. Daar hoor je dus rekening te houden met elkaar.
Maar goed, er is wel een oplossing...
Zullen we afspreken dat iedere bond het sneldamkampioenschap speelt op dezelfde dag als Hilversum Denkt in Utrecht?
:idea: Briljant plan, zulke initiatieven zouden in elke provincie moeten worden ontplooid :D

Den Haag Denkt of Dordrecht Denkt allitereert ook nog lekker :mrgreen:

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Mon Apr 11, 2011 22:25

Koos van Amerongen wrote:In de provincie Utrecht is vandaag Hilversum denkt gespeeld, wat de volgende resultaten opleverden:

A-klasse
1. Koos van Amerongen 11-18
2. Leo Rosendaal 11-15
3. Andrew Tjon a Ong 11-15

Leo Rosendaal zal naar het NK gaan, aangezien ik met de junioren mee (moet) ga(an) doen.

In de B-klasse is Erik Maijenburg kampioen geworden.
De C-klassekampioen weet ik even niet meer :P.

Later zal op de UPDB-site de volledige uitslag (inc. verslagje) worden gepost.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=t6dfk1h5dx8[/youtube]

Podgorny

Post by Podgorny » Mon Apr 11, 2011 22:43

Gronings kampioenschap sneldammen

1. Martijn de Jong 8-13
2. Nick Hoving 8-13 (deelnemer junioren)
3. Nico Werkman 8-12 (deelnemer categorie A)
4. Alex van Prinsenbeek 8-10
5. Bert de Jong 8-8
6. Jos Plijter 8-6
7. Berend Plijter 8-5 (deelnemer categorie B)
8. Johan Rademaker 8-3
9. Garmt Nijburg 8-2

Wie heeft het NK sneldammen gepland tijdens Golden Prague?!?!

Dieter

Post by Dieter » Wed Apr 27, 2011 10:16

Het NK dit keer niet in utrecht zo vernam ik gisteren.

groenteboer
Real name: Michel Stempher

Post by groenteboer » Wed Apr 27, 2011 10:18

Dieter wrote:Het NK dit keer niet in utrecht zo vernam ik gisteren.
waar dan wel?

Koos van Amerongen

Post by Koos van Amerongen » Wed Apr 27, 2011 12:15

Mmh, dat nieuws is me al weken bekend.
Waarom staat het niet op de KNDB-site? De toernooiinformatievoorziening op de 'damkalender' van de KNDB is überhaupt gebrekkig.

Er wordt gespeeld in Culemborg, omdat er problemen met de zaal waren in Utrecht.

groenteboer

Post by groenteboer » Sun May 08, 2011 22:55

Er wordt helemaal niet gespeeld in Culemborg. In de blanco bereidverklaring die ik heb ontvangen staat toch echt Utrecht.

Koos van Amerongen

Post by Koos van Amerongen » Mon May 09, 2011 18:43

Helaas, Michel, er wordt toch echt gespeeld in Culemborg :P.
Mijn jeugdleider (Teus de Mik) heeft de 'Utrecht' doorgestreept en 'Culemborg' met pen ingevuld.
Teus is altijd betrokken met de organisatie in Utrecht: hij zal het dus wel juist hebben.

Andrew Tjon A Ong

Post by Andrew Tjon A Ong » Mon May 09, 2011 19:25

Koos van Amerongen wrote:Helaas, Michel, er wordt toch echt gespeeld in Culemborg :P.
Mijn jeugdleider (Teus de Mik) heeft de 'Utrecht' doorgestreept en 'Culemborg' met pen ingevuld.
Teus is altijd betrokken met de organisatie in Utrecht: hij zal het dus wel juist hebben.
Je hebt gelijk Koos!
Het sneldamkampioenschap valt onder KNDB-coördinator persoonlijke wedstrijden, Evert Davelaar.
Hij zou normaal gesproken de organisatie voor zijn rekening nemen in Utrecht, maar hij is dan nog druk bezig met het na programma van Thailand Open: de mooie rondreis in Vietnam. Gelukkig was Culemborg bereid gevonden de organisatie op zich te nemen.
https://marktplaza.nl/winkels/damboekshop

groenteboer

Post by groenteboer » Tue May 10, 2011 00:14

Slordigheidje van de KNDB dus :drinking:

Alex

Post by Alex » Wed Jun 15, 2011 06:07

Koos van Amerongen wrote:
Alex wrote:
Koos van Amerongen wrote:In de provincie Utrecht is vandaag Hilversum denkt gespeeld, wat de volgende resultaten opleverden:

A-klasse
1. Koos van Amerongen 11-18
2. Leo Rosendaal 11-15
3. Andrew Tjon a Ong 11-15

Leo Rosendaal zal naar het NK gaan, aangezien ik met de junioren mee (moet) ga(an) doen.

In de B-klasse is Erik Maijenburg kampioen geworden.
De C-klassekampioen weet ik even niet meer :P.

Later zal op de UPDB-site de volledige uitslag (inc. verslagje) worden gepost.
1e in de A-klasse is dus gewoon Leo Rosendaal geworden, niet jij Koos?
Ik werd 1e in de A-klasse, maar doe niet mee in de finale. Daarom krijgt Leo de plaats.
En die zit in Praag. Niet Andrew neemt zijn plaats in, maar Baljakin. Raar!

henk stoop

Post by henk stoop » Wed Jun 15, 2011 11:52

Alex wrote:
Koos van Amerongen wrote:Ik werd 1e in de A-klasse, maar doe niet mee in de finale. Daarom krijgt Leo de plaats.
En die zit in Praag. Niet Andrew neemt zijn plaats in, maar Baljakin. Raar!
Andrew zit in Vietnam.
Baljakin was algemeen reserve.

Post Reply