Je hebt wel gelijk dat wetenchap en orthodox christendom zich moeilijk laten verenigen. Daarom kon ik ook niet geloven in de bijbel, omdat ze het Oude Testament (jodendom) serieus nemen. En een Aarde van 6.000 jaar? Hahahahahahhahahaaaaaha! Die is gewoon miljarden jaren oud.Thijs wrote: Dat de opbloei van de wetenschap gepaard gaat met minder religie is volgens mij gewoon een feit (ik snap niet dat arjen dat ter discussie steld). natuurlijk steld de wetenschap zich anti-religeus dat komt omdat de Bijbel op veel punten haaks is met de wetenschap. een voorbeeld: hoe kan een wetenschapper tegelijk zeggen dat wij van de apen afstammen en daarnaast dat de aarde in 7 dagen is geschapen?
wat moet de wetenschap dan doen met het lopen over water van Jezus en het wonderlijk genezen van mensen ?
de wetenschap word niet serieus meer genomen als zij gaat zeggen dat deze dingen kloppen.
Volgens de hindoeleer stammen sommige mensen wel degelijk af van aapachtigen, anderen echter van koeien en weer anderen van leeuwen, maar dat is een spirituele afstamming (in een vorig leven waren die mensen aap, leeuw of koe (levend in de geaardheden onwetend, hartstochtelijk en goed). Volgens intelligent design zijn de soorten (baronomen) los van elkaar gescheiden, waarna variatie binnen soorten door evolutie plaatsvindt, zodat organismen zich kunnen verspreiden over verschillende niches.
In de rapportage van de fossiele vonsten zien we geen enkele voorouder van mens en aap, terwijl de wetenschap zegt dat er zo;'n 5 miljoen jaar geleden een geemeenschappelijke voorouder moet zijn geweest. Ze vinden alleen skeletten van apen of van mensen, maar nooit van een voorouder....
Wat betreft de bijbelse evangelie-en, die zijn m.i. geredigeerd door de Romeinen ten tijde van keizer Constantijn en daarom is de symbolische betekenis van de gnostische teksten verloren gegaan. Zo is water een symbool voor het alledaagse en wijn (in het Sufisme: goud) van het goddelijke (water werd veranderd in wijn door Jezus). Het lopen over water gebeurde in stormactige tijden. Jezus bleef fier overeind. De betekenis is: Zelfs als het slecht met je gaat, er overkomt je ramspoed, blijf dan vertrouwen op God!
Zonder goed onderwijs, valt er amper een touw vast te knopen aan bijbelse teksten. Geen wonder daarom dat je zo denkt, ik vind het vrij logisch. Het is tijd dat intelligente mensen uitleggen hoe het zit met het Koninkrijk Gods.
Het is hier en nu, voor U uitgerold, maar indien Uw hart niet geopend is, dan ziet U het niet.