Hildering kapt ermee

Piet Bouma

Post by Piet Bouma » Fri Mar 23, 2007 11:27

Piet Bouma wrote:
Hanco Elenbaas wrote:Wie is eigenlijk Harry Vredeveldt die door de provincie Utrecht verkozen is boven Evert ?? Waar kan ik iets terugvinden over de verkiezingen in Utrecht, of weet jij er iets meer over Eric?
Laat ik deze keer maar voor Eric antwoorden.
Harry Vredeveldt is de voorzitter van de UPDB.
E.e.a. heeft op de UPDB-site gestaan: http://www.updb-dammen.nl
Het nieuws van de maand december is evenwel op deze site niet meer te vinden.
Bij het verslag van de jaarvergadering van november wordt gememoreerd dat er drie kandidaten waren: Harry Vredeveldt, Evert Davelaar en Jelmer Martens.
Nog wat aanvullende informatie van de website van ADG:

Stemming Bondsraad

Met ruime meerderheid is de voorzitter van de UPDB, de heer Harry Vredeveldt, gekozen als afgevaardigde voor de Bondsraad van de KNDB.
In totaal behaalde hij 109 stemmen.

Van de toegezonden stembiljetten hadden 5 verenigingen op de sluitingsdag (01-01-07) niets ingestuurd.
Deze zijn daarna nog binnengekomen,
maar niet meer meegeteld.

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Fri Mar 23, 2007 12:30

Piet Bouma wrote:
Piet Bouma wrote:
Hanco Elenbaas wrote:Wie is eigenlijk Harry Vredeveldt die door de provincie Utrecht verkozen is boven Evert ?? Waar kan ik iets terugvinden over de verkiezingen in Utrecht, of weet jij er iets meer over Eric?
Laat ik deze keer maar voor Eric antwoorden.
Harry Vredeveldt is de voorzitter van de UPDB.
E.e.a. heeft op de UPDB-site gestaan: http://www.updb-dammen.nl
Het nieuws van de maand december is evenwel op deze site niet meer te vinden.
Bij het verslag van de jaarvergadering van november wordt gememoreerd dat er drie kandidaten waren: Harry Vredeveldt, Evert Davelaar en Jelmer Martens.
Nog wat aanvullende informatie van de website van ADG:

Stemming Bondsraad

Met ruime meerderheid is de voorzitter van de UPDB, de heer Harry Vredeveldt, gekozen als afgevaardigde voor de Bondsraad van de KNDB.
In totaal behaalde hij 109 stemmen.

Van de toegezonden stembiljetten hadden 5 verenigingen op de sluitingsdag (01-01-07) niets ingestuurd.
Deze zijn daarna nog binnengekomen,
maar niet meer meegeteld.
Dank je Piet!
Dus Evert werd waarschijnlijk niet alleen maar verslagen doordat Jelmer het signaal afgaf dat het binnen DVSB rommelde over Evert's functioneren in de bondsraad.
Het Gooi is officieel onderdeel van Noord-Holland en ik denk dat Evert het in Noord-Holland bij verkiezingen wel zou hebben gered, dus wat dat betreft is het voorstel van Eric van D. nog niet zo gek.

FeikeBoomstra

Post by FeikeBoomstra » Fri Mar 23, 2007 12:59

Soest en Baarn liggen in de provincie Utrecht:

http://www.provincie-utrecht.nl/prvutr/ ... endocument

Piet Bouma

Post by Piet Bouma » Fri Mar 23, 2007 13:10

Hanco Elenbaas wrote: Dank je Piet!
Dus Evert werd waarschijnlijk niet alleen maar verslagen doordat Jelmer het signaal afgaf dat het binnen DVSB rommelde over Evert's functioneren in de bondsraad.
Het Gooi is officieel onderdeel van Noord-Holland en ik denk dat Evert het in Noord-Holland bij verkiezingen wel zou hebben gered, dus wat dat betreft is het voorstel van Eric van D. nog niet zo gek.
Inderdaad is het voorstel van Eric van D. nog niet zo gek.
Als er veel goede bestuurders in kleine damprovincies zitten, vallen ze door het huidige systeem van koppeling aan de ledenaantallen buiten de boot.
Echter, er is bewust gekozen voor een zekere koppeling aan de provincies. Lijkt me op dit moment ook wel verstandig.
Een optie kan zijn: vanuit het bestuur (voorzitter?) van elke provinciale bond 1 bondsraadlid, voor de rest van de bondsraad landelijke verkiezingen.
Daarmee zou je het voorzittersoverleg ook kunnen laten vervallen.
De "landelijke" bondsraadkandidaten zouden dan een soort campagne kunnen voeren (eventueel allemaal een half A4-tje in het Damspel) voor de standpunten waar zij voor staan.
Nu is het bijvoorbeeld bij mij volstrekt onduidelijk hoe de nieuwe bondsraadleden denken over een heikel onderwerp als de Delftse telling. Stel je eens voor Hanco, er wordt een voorstel ingediend tot invoering en de Bondsraad gaat akkoord!

Dieter

Post by Dieter » Fri Mar 23, 2007 13:59

Piet Bouma wrote:
Hanco Elenbaas wrote: Dank je Piet!
Inderdaad is het voorstel van Eric van D. nog niet zo gek.
Als er veel goede bestuurders in kleine damprovincies zitten, vallen ze door het huidige systeem van koppeling aan de ledenaantallen buiten de boot.
Echter, er is bewust gekozen voor een zekere koppeling aan de provincies. Lijkt me op dit moment ook wel verstandig.
Een optie kan zijn: vanuit het bestuur (voorzitter?) van elke provinciale bond 1 bondsraadlid, voor de rest van de bondsraad landelijke verkiezingen.
Daarmee zou je het voorzittersoverleg ook kunnen laten vervallen.
De "landelijke" bondsraadkandidaten zouden dan een soort campagne kunnen voeren (eventueel allemaal een half A4-tje in het Damspel) voor de standpunten waar zij voor staan.
Nu is het bijvoorbeeld bij mij volstrekt onduidelijk hoe de nieuwe bondsraadleden denken over een heikel onderwerp als de Delftse telling. Stel je eens voor Hanco, er wordt een voorstel ingediend tot invoering en de Bondsraad gaat akkoord!
Niet zo griezelig doen Piet, we hebben voorwaar al problemen genoeg...

Piet Bouma

Post by Piet Bouma » Fri Mar 23, 2007 14:05

Dieter wrote: Niet zo griezelig doen Piet, we hebben voorwaar al problemen genoeg....
.

De laatste zin was maar een grapje Dieter.

Dieter

Post by Dieter » Fri Mar 23, 2007 14:21

Piet Bouma wrote:
Dieter wrote: Niet zo griezelig doen Piet, we hebben voorwaar al problemen genoeg....
.

Phoe [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]

Eric van Dusseldorp

Post by Eric van Dusseldorp » Fri Mar 23, 2007 14:37

Dieter wrote:
Piet Bouma wrote:
.

Phoe [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]
Dit soort nachtmerries zijn natuurlijk wel een reden om bij iedere BR-vergadering aanwezig te zijn.
En je niet af te melden ten faveure van de eerste de beste Limburgsevlaaiendamdag.

Algimantas

Post by Algimantas » Sat Mar 24, 2007 00:16

1. Whether is where on Dutch or in English letter Mr. A.Gantvarg in NOK - NSF Holland is published? What it for ' a bomb ', what all so hastily is left with the posts in ' the respectable and successful organization '?
2. Letter Mr. J.Bus looks as blackmail. It it in the worst party differs from letter Mr. P.Hildering.
3. But Mr. J.Bus, probably, the rights, that now everyone wait a word of President FMJD Mr. V.Pticyn. It, in general, last years as though also did not hear...
Algimantas Kaciuska

Jelmer Martens

Post by Jelmer Martens » Sat Mar 24, 2007 08:00

Hanco Elenbaas wrote:Dus Evert werd waarschijnlijk niet alleen maar verslagen doordat Jelmer het signaal afgaf dat het binnen DVSB rommelde over Evert's functioneren in de bondsraad.
Deze stelling is op niets gebaseerd. Over Everts functioneren in de bondsraad heb ik nooit met iemand gediscussieerd. Ik ken Evert als een onvermoeibare voorzitter van DVSB, die prima kan organiseren. Zo zal hij ook als bondsraadvoorzitter van grote waarde zijn geweest.

IK stelde mij kandidaat omdat ik graag met anderen over de toekomst van de KNDB en dammen in het algemeen zou willen praten en omdat ik bestuurlijke ervaring heb. Andere beweegredenen waren er niet.

Toen ik me kandidaat stelde voor de bondsraad, was de UPDB nog in de running voor twee zetels in de bondsraad. Uiteindelijk bleef de KNDB bij de beslissing om het aantal zetels van de UPDB te verminderen van 2 naar 1.

Mijn vrouw was overigens erg opgelucht dat ik niet werd gekozen. Ze is me al elf zaterdagen per jaar plus vele avonden door de week kwijt. En zelf was ik eigenlijk ook wel opgelucht, want naar Evert toe had ik het toch vervelend gevonden.

Naast lid van DVSB ben ik overigens ook persoonlijk lid van de KNDB (krijg dus Het Damspel altijd 2x, zitten soms een paar dagen tussen). Kun je je als persoonlijk lid niet kandidaat stellen? Kan ik landelijk campagne gaan voeren, oa via dit Forum ...

Bert Zwart

Post by Bert Zwart » Mon Mar 26, 2007 19:09

Executive-vice-president Jelmer, klinkt dat niet fraai?

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Wed Mar 28, 2007 17:10

De Kameroense damwereld is in shock na het vertrek van haar sponsor Pieter Hildering : http://www.fecadames.org/forum/

Net als in de Oekraïne [ http://www.ukrshashki.com/ ] en in Rusland [ http://www.shashki.com/ ] dringt men er in Kameroen bij Pieter en Jacek Pawlicki op aan dat dezen snel zullen terugkomen op hun beslissing.

Dat is een enorm slecht idee, omdat de dictatuur van het FMJD-bestuur dan waarschijnlijk niet eens meer ter discussie zal mogen staan. Combinespelen wordt blind toegestaan. Rommelen met stembiljetten, à la Van Beek in 2003 in Zwartsluis, mag weer. En misschien kan Pieter zichzelf als ultieme beloning voor zijn noeste arbeid ook nog Grootmeester maken, in navolging van Jaap Bus.

Wladimir Ptitsyn heeft zich op de site van de Jakoetische Damfederatie nog niet uitgelaten over het aftreden van Hildering, Pawlicki en Bus.
http://www.shashki.ykt.ru/

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Wed Mar 28, 2007 18:04

Ook de republiek Kongo en Senegal sluiten zich aan bij de landen die erop aandringen dat Pieter Hildering en Jacek Pawlicki zo spoedig mogelijk weer terugkeren in het bestuur van FMJD en EDC, zie de verklaringen van Bikindou Adelin en Ndongo Fall op http://www.fecadames.org/forum/index.ph ... orumid=538

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Tue Apr 24, 2007 20:07

Image

Pieter Hildering en Jaap Bus komen volgens de geruchten binnenkort weer terug in het FMJD-bestuur.
“The modern banking system manufactures money out of nothing... If you want to be slaves of the bankers, and pay the costs of your own slavery, then let the banks create money.”
- Lord Josiah Stamp, former Director of the Bank of England

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Mon Apr 30, 2007 12:16

Van Pieter Hildering zijn ze voorlopig nog niet af.
In een open brief van 27 april verklaart hij de beweegredenen voor zijn come-back.
http://www.fmjd.org/news.php?nid=323

Announcement from EVP P. Hildering

Announcement

Dear Draught friends,

I like to announce that during the CD meeting on April 14th after consulting the CD members and after the CD request I have decided that I will come back on my previous resignation. Decided is that I will accept my position until the next GA to be held in France in the first week of November.

There have been many evaluations to come to this decision; The support of the Netherlands KNDB, the African members of the FMJD, the wish of the CD, the support of Lelio Marcos,Yuri Chertok, Alexei Chizhov, Alexander Georgiev, Alexander Shvartsman, Tamara Tansykkuzhina, M. Amrilloev, Alexander Getmanski and Mr. Lehman have made me believe that the resignation was not in the interest of Draughts.

Be aware that that I have no desire to continue after the GA.

I also like to stress that the financial control over the years 2005 and 2006 has been executed by E. Davelaar, now international referee, and Mr. Zioltkowski and they have confirmed in writing the following:

All this resulted in my conclusion that the financial registration by the Treasurer of the year 2005 and 2006 is fully correct and that there is no evidence of irregularities.

During the audit at the time of the EDC selection tournament in Korbach I was assisted by Mr. Evert Davelaar the referee of this EDC tournament. Mr. Davelaar is very familiar with the international draughts situation.
The detailed financial registration was shown to him and I gave a number of examples of the checks I made.

As the result of our investigation we advise the General Assembly of the FMJD to accept the financial registration by the Treasurer and discharge him from further reporting over the years 2005 and 2006.

As Vice President I will also intent to have a control over the years 2003 and 2004 to be done as soon as possible preferred with an accountancy statement.

I am sure that this will bring identical results as above and it will clear the way to take personal legal actions against Gantwarg. In our statutes it is not possible but I like to clear my name as well as Jaap Bus name for once and for all.

I also like to inform you that I have requested Belarus to transfer the inscription fees from the European Championship 2003 that they never have paid to the EDC. The agreement between EDC and Belarus at that time was that 1/2 of the inscription fee was for Belarus and the other half for the EDC. Belarus simply did not pay.

I hope to see you all at the World Championship next month in Hardenberg.

Pieter Hildering
EVP

27-04-2007
“The modern banking system manufactures money out of nothing... If you want to be slaves of the bankers, and pay the costs of your own slavery, then let the banks create money.”
- Lord Josiah Stamp, former Director of the Bank of England

Post Reply