NK Junioren

Post Reply
Damkoningin
Real name: Irene Stegeman

Post by Damkoningin » Thu Jul 06, 2006 16:57

kanari wrote:Volgens mij mist op de site bij het programma in de eerste ronde de uitslag van de wedstrijd tussen Daniel en Arjen en ook in de stand is deze niet verwerkt..

Alles is verwerkt op onze site.
*Want achter het masker van "toch wel gelukkig" ligt wanhoop en twijfel zo drijvend en nukkig*

~Geen medelijden voor hem die zonder kennis is~

kanari

Post by kanari » Thu Jul 06, 2006 17:06

Damkoningin wrote:
kanari wrote:Volgens mij mist op de site bij het programma in de eerste ronde de uitslag van de wedstrijd tussen Daniel en Arjen en ook in de stand is deze niet verwerkt..

Zou bijna gaan twijfelen, maar er staan toch echt maar 5 uitslagen ipv 6 hoor bij de eerste ronde.

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Thu Jul 06, 2006 17:14

MenO wrote:Ik denk dat je hier een aantal mensen nogal overschat Hanco (met name eerstejaars Robin), en de, samen met Pim, twee belangrijkste titelkandidaten bent vergeten...
Ik weet dat Klaas-Hendrik en Maikel beiden erg gemotiveerd zijn om het WK te halen, dat in Hijken gespeeld wordt dit jaar. En aangezien wel of niet gemotiveerd zijn bij deze jongens een verschil tussen dag en nacht is, denk ik dat de strijd zal gaan tussen hen en Pim.
Studentenkampioen Daniël Merkus is een van de grote favorieten Menno. Jouw helden Klaas-Hendrik en Maikel mogen blij zijn dat Daniël gisteren dat eindspel verblunderde, anders had Daniël na twee ronden al een flink gat geslagen.
Voor de spanning is het wel leuk dat Pim Meurs en Daniël Merkus nu nog maar op 3 uit 2 staan.

Damkoningin

Post by Damkoningin » Thu Jul 06, 2006 17:32

kanari wrote:
Damkoningin wrote:

Zou bijna gaan twijfelen, maar er staan toch echt maar 5 uitslagen ipv 6 hoor bij de eerste ronde.
Je hebt gelijkt

Het is remise geworden. Ik zal ut gelijk ff doorgeve aan de webmaster.
*Want achter het masker van "toch wel gelukkig" ligt wanhoop en twijfel zo drijvend en nukkig*

MenO

Post by MenO » Thu Jul 06, 2006 18:09

Hanco Elenbaas wrote:
MenO wrote:Ik denk dat je hier een aantal mensen nogal overschat Hanco (met name eerstejaars Robin), en de, samen met Pim, twee belangrijkste titelkandidaten bent vergeten...
Ik weet dat Klaas-Hendrik en Maikel beiden erg gemotiveerd zijn om het WK te halen, dat in Hijken gespeeld wordt dit jaar. En aangezien wel of niet gemotiveerd zijn bij deze jongens een verschil tussen dag en nacht is, denk ik dat de strijd zal gaan tussen hen en Pim.
Studentenkampioen Daniël Merkus is een van de grote favorieten Menno. Jouw helden Klaas-Hendrik en Maikel mogen blij zijn dat Daniël gisteren dat eindspel verblunderde, anders had Daniël na twee ronden al een flink gat geslagen.
Voor de spanning is het wel leuk dat Pim Meurs en Daniël Merkus nu nog maar op 3 uit 2 staan.
Daniël is zeker een van de outsiders. Veel zal afhangen van zijn scorend vermogen tegen de 'mindere goden', én van het feit of hij vol op de winst durft te spelen tegen de favorieten, of dat hij voor een puntje gaat in deze partijen. Ik ben benieuwd!

Giwdul

Post by Giwdul » Thu Jul 06, 2006 18:50

In goede doen is Daniel een stabiele speler die zeer zelden verliest. Hij heeft zich de laatste paar jaar zeer sterk ontwikkeld. Denk dat de vraagtekens bij Daniel niet bij zijn scorend vermogen, maar bij zijn conditie geplaatst moeten worden. Vorig jaar stortte hij in op het eind...

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Thu Jul 06, 2006 19:12

Daniël bestudeert tegenwoordig Plato en Socrates, zie http://home.student.uva.nl/daniel.merku ... t%208.html dus het ligt voor de hand dat hij het Mens sana in corpore sano inmiddels ook begrepen heeft.

Edwin Twiest

Post by Edwin Twiest » Thu Jul 06, 2006 22:43

De laatste zet bij Daniel is 41-47 trouwens; staat niet in TDAM, omdat op het ene notatievel 41-46 staat en op de andere 41-47....

beiden winnend, maar toch voor de volledigheid......

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Fri Jul 07, 2006 01:12

TC Tubantia, 6 juli 2006

‘Meer toppers uit Westerhaar in eerste team’

Voorzitter Bart Stegeman van damclub Denk en Zet in Westerhaar wil dat er zoveel mogelijk dammers uit Westerhaar in het eerste team komen te spelen. De club eindigde dit jaar de competitie als tweede van Nederland. ‘In Westerhaar is men trots op ons.’

Image
Foto Charel van Tendeloo

WESTERHAAR
De damsport staat al jaren op een hoog niveau in Westerhaar. De door Witte van Moort gesponsorde ploeg speelt al jaren in de ereklasse, de eredivisie van de damsport. Stegeman hoopt dat er zich nog meer spelers uit Westerhaar in het eerste team zullen spelen. ‘Dat is ons streven’, zegt de jonge voorzitter. In het clubgebouw aan de Asterstraat begon gisteren het Nederlands kampioenschap voor spelers onder de twintig jaar oud. In het deelnemersveld van twaalf dammers bevond zich dit keer geen Westerhaarder. ‘Dammen staat bij ons in Westerhaar nog in aanzien. Het is een kleine gemeenschap met een goede binding tussen de mensen. Ik weet van een voorzitter van een club in Noord Holland dat hij maar liever niet met zijn club in de krant wil komen. Dammen heeft daar een slechte naam. Een sport voor nerds. Hier niet. Als ik naar de pizzeria ga waar jongens vol met tatoeages staan dan wordt er altijd positief gereageerd op onze goede resultaten. Daar zijn zij ook trots op.’
Stegeman vindt het niet opmerkelijk dat juist in een kleine gemeenschap als Westerhaar op sportief gebied wordt uitgeblonken. ‘In Westerhaar wonen maar drieduizend mensen. En toch is de voetbalclub Voorwaarts ooit ook Nederlands kampioen geweest. Dat komt doordat iedereen er bij betrokken is.’ Voorwaarts heeft die sportieve hoge vlucht niet vol kunnen houden. Denk en Zet wel. Dat komt ook doordat de vereniging in het verleden slim een aantal Russische talenten aan heeft weten te trekken.
Als het aan Stegeman ligt, moeten de topprestaties in de toekomst echter meer van de ‘eigen jongens’ komen. Denk en Zet organiseert al jaren het nationaal kampioenschap voor jeugdspelers. In het goed gekoelde honk van de dammers arriveerden daar gisteren twaalf topspelers. Onder hen de negentienjarige Daniël Merkus uit Barnerveld. Hij is met het openbaar vervoer naar Westerhaar gekomen. Daniël voelt zichzelf een outsider. ‘Maar je kunt noot weten’, stelt hij. De jongen uit Barnerveld weet dat hij het spel op de basisschool heeft geleerd. ‘Ik weet niet hoe oud ik toen was. Maar ik was er wel goed in. Daarom ben ik later lid geworden van een damclub.’ De spelers moeten elf partijen, iedereen speelt tegen elkaar, spelen. De laatste partijen worden volgende week zaterdag gespeeld. Dan is de kampioen bekend.

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Fri Jul 07, 2006 15:45

Pim Meurs en Mike Koopmanschap vergroten hun voorsprong meldt
http://www.damclubwittevanmoort.nl/toer ... p24prg.htm

Ronde 3, vrijdag 7 juli 2006
Zweerink, Jochem - Meurs, Pim 0-2
Vogelaar, Robin - Leijenaar, Klaas-Hendrik 1-1
Koopmanschap, Mike - Tuijtel, Stijn 2-0
Wijpkema, René - Timmer, Arjen 0-2
Merkus, Daniël - Rentmeester, Martijn 1-1
Palmans, Maikel - Wielaard, Thomas 1-1

Damkoningin

Post by Damkoningin » Fri Jul 07, 2006 15:58

Hanco Elenbaas wrote:Wijpkema, René - Timmer, Arjen 0-2

Wijpkema verloor na 15 zetten, doordat hij dacht een schijf winst te halen, maar in een lokzet trapte zeg maar.

Timmer haalde nadat Wijpkema de schijf winst wou nemen een hele leuke damzet uit.

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Fri Jul 07, 2006 21:16

http://www.damclubwittevanmoort.nl/toer ... p24prg.htm
Klopt het dat er vandaag nog een tweede ronde wordt gespeeld?
Waarom staat het volledige programma eigenlijk niet op de site? Dat maakt het makkelijker om te bepalen wanneer je eens wil komen kijken.

hans andriessen

Post by hans andriessen » Fri Jul 07, 2006 21:52

Hanco Elenbaas wrote:http://www.damclubwittevanmoort.nl/toer ... p24prg.htm
Klopt het dat er vandaag nog een tweede ronde wordt gespeeld?
Waarom staat het volledige programma eigenlijk niet op de site? Dat maakt het makkelijker om te bepalen wanneer je eens wil komen kijken.
Vandaag 2 rondes; zondag rustdag.
Zolang het programma niet op de site staat (wat inderdaad handig zou zijn) kan je het programmaboekje bij de KNDB site bekijken/downloaden.

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Fri Jul 07, 2006 22:28

hans andriessen wrote:Vandaag 2 rondes; zondag rustdag.
Zolang het programma niet op de site staat (wat inderdaad handig zou zijn) kan je het programmaboekje bij de KNDB site bekijken/downloaden.
Dank je Hans!

Woensdag 5 juli
12.30 uur ontvangst en opening
13.00 uur eerste ronde
Donderdag 6 juli
10.00 uur tweede ronde
Vrijdag 7 juli
10.00 uur derde ronde
18.00 uur vierde ronde
Zaterdag 8 juli
11.00 uur vijfde ronde
Zondag 9 juli
rustdag
Maandag 10 juli
11.00 uur zesde ronde
Dinsdag 11 juli
10.00 uur zevende ronde
Woensdag 12 juli
10.00 uur achtste ronde
Donderdag 13 juli
10.00 uur negende ronde
Vrijdag 14 juli
10.00 uur tiende ronde
Zaterdag 15 juli
10.00 uur elfde ronde

Ronde 1 05-07-2006
Pim Meurs - Thomas Wielaard
Maikel Palmans - Klaas-H. Leijenaar
Jochem Zweerink - Martijn Rentmeester
Robin Vogelaar - Stijn Tuytel
Daniël Merkus - Arjen Timmer
Mike Koopmanschap - René Wijpkema

Ronde 2 06-07-2006
Pim Meurs - Maikel Palmans
Arjen Timmer - Mike Koopmanschap
Stijn Tuytel - Daniël Merkus
Martijn Rentmeester - Robin Vogelaar
Klaas-H. Leijenaar - Jochem Zweerink
Thomas Wielaard - René Wijpkema

Ronde 3 07-07-2006
Maikel Palmans - Thomas Wielaard
Jochem Zweerink - Pim Meurs
Robin Vogelaar - Klaas-H. Leijenaar
Daniël Merkus - Martijn Rentmeester
Mike Koopmanschap - Stijn Tuytel
René Wijpkema - Arjen Timmer

Ronde 4 07-07-2006
Pim Meurs - Robin Vogelaar
Maikel Palmans - Jochem Zweerink
Stijn Tuytel - René Wijpkema
Martijn Rentmeester - Mike Koopmanschap
Klaas-H. Leijenaar - Daniël Merkus
Thomas Wielaard - Arjen Timmer

Ronde 5 08-07-2006
Jochem Zweerink - Thomas Wielaard
Robin Vogelaar - Maikel Palmans
Daniël Merkus - Pim Meurs
Mike Koopmanschap - Klaas-H. Leijenaar
René Wijpkema - Martijn Rentmeester
Arjen Timmer - Stijn Tuytel

Ronde 6 10-06-2006
Pim Meurs - Mike Koopmanschap
Maikel Palmans - Daniël Merkus
Jochem Zweerink - Robin Vogelaar
Martijn Rentmeester - Arjen Timmer
Klaas-H. Leijenaar - René Wijpkema
Thomas Wielaard - Stijn Tuytel

Ronde 7 11-07-2006
Robin Vogelaar - Thomas Wielaard
Daniël Merkus - Jochem Zweerink
Mike Koopmanschap - Maikel Palmans
René Wijpkema - Pim Meurs
Arjen Timmer - Klaas-H. Leijenaar
Stijn Tuytel - Martijn Rentmeester

Ronde 8 12-07-2006
Pim Meurs - Arjen Timmer
Maikel Palmans - René Wijpkema
Jochem Zweerink - Mike Koopmanschap
Robin Vogelaar - Daniël Merkus
Klaas-H. Leijenaar - Stijn Tuytel
Thomas Wielaard - Martijn Rentmeester

Ronde 9 13-07-2006
Daniël Merkus - Thomas Wielaard
Mike Koopmanschap - Robin Vogelaar
René Wijpkema - Jochem Zweerink
Arjen Timmer - Maikel Palmans
Stijn Tuytel - Pim Meurs
Martijn Rentmeester - Klaas-H. Leijenaar

Ronde 10 14-07-2006
Pim Meurs - Martijn Rentmeester
Maikel Palmans - Stijn Tuytel
Jochem Zweerink - Arjen Timmer
Robin Vogelaar - René Wijpkema
Daniël Merkus - Mike Koopmanschap
Thomas Wielaard - Klaas-H. Leijenaar

Ronde 11 15-07-2006
Mike Koopmanschap - Thomas Wielaard
René Wijpkema - Daniël Merkus
Arjen Timmer - Robin Vogelaar
Stijn Tuytel - Jochem Zweerink
Martijn Rentmeester - Maikel Palmans
Klaas-H. Leijenaar - Pim Meurs

MenO

Post by MenO » Fri Jul 07, 2006 22:57

Zojuist even een telefoontje gepleegd, en hier zijn (5 van de 6) uitslagen van vanavond:

4e ronde
Pim Meurs - Robin Vogelaar 2-0
Maikel Palmans - Jochem Zweerink 1-1 (Jochem stond gewonnen)
Stijn Tuytel - René Wijpkema 0-2 (lokzet van René deze keer... [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img] )
Martijn Rentmeester - Mike Koopmanschap nog bezig, Mike schijnt verloren te staan
Klaas-H. Leijenaar - Daniël Merkus 2-0
Thomas Wielaard - Arjen Timmer 1-1

Conclusie: Pim loopt uit, terwijl het daar achter alleen maar dichter bij elkaar komt te liggen

Post Reply