Voorkeursbeleid

Post Reply
Ganesha

Re: Voorkeursbeleid

Post by Ganesha » Sun Mar 02, 2014 17:32

Fred van Amersfoort wrote:En wie is dan wel Arjan de Vries? Is dat de onzichtbare betaalde kracht van de KNDB of iemand anders. Het doet er ook niet toe. Daan, kom nog even binnen als je wilt. Jij was erbij, wat zijn de uitkomsten? Het hele leven is politiek. Als de uitkomst van gisteren iets is wat jij niet kunt steunen, dan ontstaat een nieuwe situatie. Ga jij beleid uitvoeren waar je niet achter staat? Of sluit jij je aan bij de revolutie en gaan we mensen mobiliseren om de boel definitief te kantelen? En wie doet er dan mee?
Arjan de Vries is de man van sportcluster Veenendaal, ik denk de baas van Riana Wassing. Wordt niet betaald door de KNDB.

Over de uitkomsten kan ik mij nu niet uitlaten, wel vond ik de opmerking op Facebook van Arjan de Vries opmerkelijk. Vandaar dat ik die deelde. Zelf ben ik niet zo revolutionair al voel ik mij zeer prettig bij acties, daar gaat mijn bloed sneller van stromen.
Ik blijf mijn werk doen vanuit de BR en blijf hopen dat wij het tij kunnen keren.

Michel Stempher
Real name: Michel Stempher

Post by Michel Stempher » Sun Mar 02, 2014 17:59

Is de Bondsraad niet openbaar? Vanwaar dit gedwongen zwijgen? Of is jullie ook al de mond gesnoerd door onze eigen Poetin?

Fred van Amersfoort

Post by Fred van Amersfoort » Sun Mar 02, 2014 18:04

Jammer Daan. Waar bemoeit die De Vries zich mee? Hij is inderdaad van het sportcluster. Laat ik dan maar verwoorden wat er gaande is. De KNDB heeft geen enkele interesse in breedtesport. Hun enige belang is topsport, het handhaven van de betaalde functies en het stokpaardje van de voorzitter, namelijk De Damacademie. De opleiding dus. Probleem is dat er in dit tempo straks niemand meer opgeleid hoeft te worden. Omdat er straks niemand meer is. Het lijkt voor de buitenwereld "dat men het land ingaat om te luisteren". Ik geloof het niet. Ik zie slechts , met als bewijs het artikel van Krajenbrink, een bestuur dat het huidige beleid wil toelichten, verklaren, overtuigen, doordrukken. Men denkt dus nog steeds dat hun beleid goed is. Helaas is dat niet het geval. Gaat de bondsraad het tij keren? Nee. Bijvoorbeeld alleen al omdat iemand als Buurke in die bondsraad zit. Hij heeft geen belang bij gewijzigd beleid. Waarom nog meer niet? Omdat er vrijwel niemand in de bondsraad zit, en zelfs niet in het bestuur, die bij hun eigen club of regio in staat zijn een enigszins levensvatbare club neer te zetten. En wat denkt het bestuur nu te doen? Men denkt als een onderwijzer het gepeupel wijs te kunnen maken hoe het wel moet. Tja, dan hoor ik weer de stokpaardjes jeugd en kader.....wat ik al hoor sinds 1970 en wat op deze manier niet gewerkt heeft. Jammer Daan dat je niet in revolutie gelooft. Ik geloof niet in een bondsraad die zich na een middagje laat omlullen door een sportcluster man. Ik ben voor het sluiten van het bondsburo. Dat is geen impuls maar een afweging. De kosten wegen niet op tegen de baten. De subsidies storten we terug. De trainers gaan naar huis. Buurke krijgt geen uitreisvisum meer. Dat gelul over kader opleiden....we zijn geen school. Vroeger organiseerde iedere dorpsidioot het schooldammen en de onderlinge kompetitie en ook nog de bingo en feestavond. Dat was ook een spruitjesmentaliteit maar wel met volle zalen. Kader opleiden? Dat doen we al 40 jaar. Nee, je moet dorpsgekken hebben die gratis en belangeloos stad en land afbellen om dammers per mail, telefoon, evenementen weer warm te maken voor hun sport. Geloof mij nou Daan, stop met die bondsraad en dat ingewikkelde beleidsplannen geneuzel van het bestuur en zoek een man of 20/30 die op lokaal nivo met hun poten in d e klei aan de slaag gaan. Het is vreselijk om te zien hoe allerlei nobodys functies verzamelen zonder dat zij ooit daadwerkelijk iets voor het dammen hebben gedaan. En zo verdwijnen ook mensen als een Dieter en vele anderen die dit cultuurtje doorzien. Er eerst een puinhoop van maken en daarna samen opruimen? No way

Ganesha

Post by Ganesha » Sun Mar 02, 2014 18:31

Michel Stempher wrote:Is de Bondsraad niet openbaar? Vanwaar dit gedwongen zwijgen? Of is jullie ook al de mond gesnoerd door onze eigen Poetin?
Beste Michel mogelijk door een Poetin laat ik mij de mond snoeren, niet door de TD en ook niet door iemand van het bestuur. Echter ik verkies er op dit moment verkies ik er niet verder op in te gaan. Ik mag mijn eigen wegen kiezen.
Het moment dat Gerard een door Arjan de Vries bestempelde als een door mij gebezigde conclusie over de BR van gisteren verkoos ik dat dat te ver ging.
Fred van Amersfoort wrote:Jammer Daan. Waar bemoeit die De Vries zich mee? Hij is inderdaad van het sportcluster. Laat ik dan maar verwoorden wat er gaande is. De KNDB heeft geen enkele interesse in breedtesport. Hun enige belang is topsport, het handhaven van de betaalde functies en het stokpaardje van de voorzitter, namelijk De Damacademie. De opleiding dus. Probleem is dat er in dit tempo straks niemand meer opgeleid hoeft te worden. Omdat er straks niemand meer is. Het lijkt voor de buitenwereld "dat men het land ingaat om te luisteren". Ik geloof het niet. Ik zie slechts , met als bewijs het artikel van Krajenbrink, een bestuur dat het huidige beleid wil toelichten, verklaren, overtuigen, doordrukken. Men denkt dus nog steeds dat hun beleid goed is. Helaas is dat niet het geval. Gaat de bondsraad het tij keren? Nee. Bijvoorbeeld alleen al omdat iemand als Buurke in die bondsraad zit. Hij heeft geen belang bij gewijzigd beleid. Waarom nog meer niet? Omdat er vrijwel niemand in de bondsraad zit, en zelfs niet in het bestuur, die bij hun eigen club of regio in staat zijn een enigszins levensvatbare club neer te zetten. En wat denkt het bestuur nu te doen? Men denkt als een onderwijzer het gepeupel wijs te kunnen maken hoe het wel moet. Tja, dan hoor ik weer de stokpaardjes jeugd en kader.....wat ik al hoor sinds 1970 en wat op deze manier niet gewerkt heeft. Jammer Daan dat je niet in revolutie gelooft. Ik geloof niet in een bondsraad die zich na een middagje laat omlullen door een sportcluster man. Ik ben voor het sluiten van het bondsburo. Dat is geen impuls maar een afweging. De kosten wegen niet op tegen de baten. De subsidies storten we terug. De trainers gaan naar huis. Buurke krijgt geen uitreisvisum meer. Dat gelul over kader opleiden....we zijn geen school. Vroeger organiseerde iedere dorpsidioot het schooldammen en de onderlinge kompetitie en ook nog de bingo en feestavond. Dat was ook een spruitjesmentaliteit maar wel met volle zalen. Kader opleiden? Dat doen we al 40 jaar. Nee, je moet dorpsgekken hebben die gratis en belangeloos stad en land afbellen om dammers per mail, telefoon, evenementen weer warm te maken voor hun sport. Geloof mij nou Daan, stop met die bondsraad en dat ingewikkelde beleidsplannen geneuzel van het bestuur en zoek een man of 20/30 die op lokaal nivo met hun poten in d e klei aan de slaag gaan. Het is vreselijk om te zien hoe allerlei nobodys functies verzamelen zonder dat zij ooit daadwerkelijk iets voor het dammen hebben gedaan. En zo verdwijnen ook mensen als een Dieter en vele anderen die dit cultuurtje doorzien. Er eerst een puinhoop van maken en daarna samen opruimen? No way
Beste Fred ik snap dat jij dat jammer vindt. Door weer in de BR plaats te nemen heb ik er voor gekozen de situatie van 'binnenuit' bespreekbaar. Ik ben daar in uiterst optimistisch. Iemand op mijn werk zei vandaag: "Wie goed doet goed ontmoet' Daar geloof ik en daarmee moet ik het doen.

Fred van Amersfoort

Post by Fred van Amersfoort » Sun Mar 02, 2014 18:45

Beste Daan, ik stel het bewust scherp. Laten we het eens stap voor stap doen. In 10 kleine stapjes. Zie jij iets in het sluiten van het bondsburo? Alternatief kan zijn een kracht inhuren die vanuit huis een uur of 6 per week de lopende zaken regelt. De ledenadministratie lijkt me niet al te groot.

Ganesha

Post by Ganesha » Sun Mar 02, 2014 18:49

Fred van Amersfoort wrote:Beste Daan, ik stel het bewust scherp. Laten we het eens stap voor stap doen. In 10 kleine stapjes. Zie jij iets in het sluiten van het bondsburo? Alternatief kan zijn een kracht inhuren die vanuit huis een uur of 6 per week de lopende zaken regelt. De ledenadministratie lijkt me niet al te groot.
Ik begrijp dat je het scherp stelt dat maakt het discussiëren wat makkelijk. Nee ik ben op dit moment niet voor het sluiten van het Bondsbureau, ik vind dat we die nodig hebben voor de lopende zaken. Denk dat Paul Visser en Alex Mathijjssen normale salaris hebben en zij hebben een vast contract.

Jan Pieter
Real name: Jan Pieter Drost

Post by Jan Pieter » Sun Mar 02, 2014 18:56

Ganesha wrote:Beste Michel mogelijk door een Poetin laat ik mij de mond snoeren, niet door de TD en ook niet door iemand van het bestuur. Echter ik verkies er op dit moment verkies ik er niet verder op in te gaan. Ik mag mijn eigen wegen kiezen.
Vanwaar toch dat grote stilzwijgen elke keer? De bondsraad vertegenwoordigt de KNDB-leden. Dan hoor je, en wil je toch uitleg geven aan je achterban over het gevoerde beleid? Of volstaat wat jou betreft een obligaat praatje in Het Damspel wanneer er weer verkiezingen zijn?

Fred van Amersfoort

Post by Fred van Amersfoort » Sun Mar 02, 2014 19:03

Jammer dat ik vanavond verplichtingen heb, het wordt hier steeds leuker. Dus 2 betaalde krachten voor de lopende zaken van een clubje van 4500 mensen? Ik zie niet zo goed hoe die werkdagen ingevuld moeten worden. Maar wat zijn dan de lopende zaken?

Ganesha

Post by Ganesha » Sun Mar 02, 2014 19:25

Jan Pieter wrote:
Ganesha wrote:Beste Michel mogelijk door een Poetin laat ik mij de mond snoeren, niet door de TD en ook niet door iemand van het bestuur. Echter ik verkies er op dit moment verkies ik er niet verder op in te gaan. Ik mag mijn eigen wegen kiezen.
Vanwaar toch dat grote stilzwijgen elke keer? De bondsraad vertegenwoordigt de KNDB-leden. Dan hoor je, en wil je toch uitleg geven aan je achterban over het gevoerde beleid? Of volstaat wat jou betreft een obligaat praatje in Het Damspel wanneer er weer verkiezingen zijn?
Het praatje van de Technisch directeur vond ik zeer inzicht gevend en zeker niet obligaat. Bijna elke keuze van de TD vind/vond ik betwistbaar
Fred van Amersfoort wrote:Jammer dat ik vanavond verplichtingen heb, het wordt hier steeds leuker. Dus 2 betaalde krachten voor de lopende zaken van een clubje van 4500 mensen? Ik zie niet zo goed hoe die werkdagen ingevuld moeten worden. Maar wat zijn dan de lopende zaken?
Ik weet het niet zeker maar volgens mij werken beide heren niet full-time. Hun functie omschrijving heb ik niet paraat, sorry Fred

Jan Pieter

Post by Jan Pieter » Sun Mar 02, 2014 19:47

Ganesha wrote:
Jan Pieter wrote:
Het praatje van de Technisch directeur vond ik zeer inzicht gevend en zeker niet obligaat. Bijna elke keuze van de TD vind/vond ik betwistbaar
Ik doelde uiteraard niet op het interview met de TD in Het Damspel, maar op de obligate teksten van de kandidaten voor de bondsraad. Is dat alles wat de KNDB-leden van hen horen? Het lijkt mij logisch dat de bondsraadsleden tijdens hun zittingsperiode de achterban op de hoogte houden van hun doen en laten en van hun stemgedrag.

Ganesha

Post by Ganesha » Sun Mar 02, 2014 20:03

Vanwaar toch dat grote stilzwijgen elke keer? De bondsraad vertegenwoordigt de KNDB-leden. Dan hoor je, en wil je toch uitleg geven aan je achterban over het gevoerde beleid? Of volstaat wat jou betreft een obligaat praatje in Het Damspel wanneer er weer verkiezingen zijn?[/quote]

Het praatje van de Technisch directeur vond ik zeer inzicht gevend en zeker niet obligaat. Bijna elke keuze van de TD vind/vond ik betwistbaar[/quote]
Ik doelde uiteraard niet op het interview met de TD in Het Damspel, maar op de obligate teksten van de kandidaten voor de bondsraad. Is dat alles wat de KNDB-leden van hen horen? Het lijkt mij logisch dat de bondsraadsleden tijdens hun zittingsperiode de achterban op de hoogte houden van hun doen en laten en van hun stemgedrag.[/quote]

Dat zal ik zeker doen, Jan Pieter. Waarom mag ik niet de keuze maken daar even mee te wachten? Ik vind het wijs de vergadering even te laten bezinken om precies na te gaan wat het bestuur nu wel of niet gezegd heeft en hoe andere BR-leden zich opstelde. Wat is daar mis mee?

Jan Pieter

Post by Jan Pieter » Sun Mar 02, 2014 20:14

Ganesha wrote:Ik vind het wijs de vergadering even te laten bezinken om precies na te gaan wat het bestuur nu wel of niet gezegd heeft en hoe andere BR-leden zich opstelde. Wat is daar mis mee?
Vat het niet te persoonlijk op. Jij bent zo ongeveer het enige lid van de bondsraad dat uberhaupt wel eens communiceert met de achterban. Compliment daarvoor, hoewel het m.i. een vanzelfsprekendheid zou moeten zijn.

Aan de andere kant snap ik niet waarom zo'n vergadering een tijd moet bezinken. Gisteren zijn er (naar ik aanneem) discussies gevoerd en toen moest je a al minute reageren. Dan mag het toch geen al te groot probleem zijn om ruim 24 uur na afloop van de vergadering je bevindingen te delen met het volk.

Ganesha

Post by Ganesha » Sun Mar 02, 2014 20:31

Jan Pieter wrote:
Ganesha wrote:Ik vind het wijs de vergadering even te laten bezinken om precies na te gaan wat het bestuur nu wel of niet gezegd heeft en hoe andere BR-leden zich opstelde. Wat is daar mis mee?
Vat het niet te persoonlijk op. Jij bent zo ongeveer het enige lid van de bondsraad dat uberhaupt wel eens communiceert met de achterban. Compliment daarvoor, hoewel het m.i. een vanzelfsprekendheid zou moeten zijn.

Aan de andere kant snap ik niet waarom zo'n vergadering een tijd moet bezinken. Gisteren zijn er (naar ik aanneem) discussies gevoerd en toen moest je a al minute reageren. Dan mag het toch geen al te groot probleem zijn om ruim 24 uur na afloop van de vergadering je bevindingen te delen met het volk.
Ik ben het met je eens dat alle leden van de BR met hun achterban moeten communiceren, waarom anderen dat niet lijken te doen weet ik niet?
De vergadering van gisteren heb ik uitgebreid voorbereid, ik was niet voor niets één van de 7 BR-leden die deze vergadering bijeen hebben laten roepen. Er is weliswaar veel discussie gevoerd, er zijn echter ook BR-leden geweest die bijna niets hebben gezegd.
Ja en soms moest ik erg alert zijn, ik was gisteren flink moe. Voor mij zelf weet ik dat ik beter de zaken kan laten bezinken, anders zeg ik wel eens dingen waar ik later spijt van heb. Daar schiet ik niets mee op en ook de ontvanger van zo'n bericht niet.

Piet Bouma

Post by Piet Bouma » Sun Mar 02, 2014 20:44

Ganesha wrote:
Jan Pieter wrote:

Ik ben het met je eens dat alle leden van de BR met hun achterban moeten communiceren, waarom anderen dat niet lijken te doen weet ik niet?
De vergadering van gisteren heb ik uitgebreid voorbereid, ik was niet voor niets één van de 7 BR-leden die deze vergadering bijeen hebben laten roepen. Er is weliswaar veel discussie gevoerd, er zijn echter ook BR-leden geweest die bijna niets hebben gezegd.
Ja en soms moest ik erg alert zijn, ik was gisteren flink moe. Voor mij zelf weet ik dat ik beter de zaken kan laten bezinken, anders zeg ik wel eens dingen waar ik later spijt van heb. Daar schiet ik niets mee op en ook de ontvanger van zo'n bericht niet.
Ganesha,

Laat ik op een andere manier iets vragen. Je had op de agenda een groot aantal vragen gezet. Zijn die in jouw optiek naar tevredenheid en vertrouwenwekkend beantwoord?
https:toernooibase.kndb.nl More than 415.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 21.000 games broadcasted (semi-)live, more than 12.900 inserted tournaments!

Ganesha

Post by Ganesha » Sun Mar 02, 2014 21:15

Aan de andere kant snap ik niet waarom zo'n vergadering een tijd moet bezinken. Gisteren zijn er (naar ik aanneem) discussies gevoerd en toen moest je a al minute reageren. Dan mag het toch geen al te groot probleem zijn om ruim 24 uur na afloop van de vergadering je bevindingen te delen met het volk.[/quote]

Ja en soms moest ik erg alert zijn, ik was gisteren flink moe. Voor mij zelf weet ik dat ik beter de zaken kan laten bezinken, anders zeg ik wel eens dingen waar ik later spijt van heb. Daar schiet ik niets mee op en ook de ontvanger van zo'n bericht niet.[/quote]

Ganesha,

Laat ik op een andere manier iets vragen. Je had op de agenda een groot aantal vragen gezet. Zijn die in jouw optiek naar tevredenheid en vertrouwenwekkend beantwoord?[/quote]

Nee

Post Reply