Jan Pieter wrote:Piet Bouma wrote:Jan Pieter wrote:..... de sponsors die ongepland diep in hun buidel moeten tasten....
Je bent nu al de vierde (Frits Luteijn, KNDB-persbericht, Eric in zijn damrubriek), die dit als een negatief feit presenteert.
Laten we het eens omdraaien. De sponsors krijgen nu exclusief - in ieder geval voor twee wedstrijden - de aandacht van de gehele damwereld, nationale en regionale pers met betrekking tot de naamsbekendheid van hun bedrijf in deze barrage om de Nationale titel.
Zo zou het toch moeten zijn?
Ik heb het niet 'sec' als negatief feit gepresenteerd, maar in samenhang met de constatering dat er in de tweede wedstrijd een achttal aantreedt. Want je zult als sponsor maar 5000 euro (voorzichtige schatting) extra lappen, en dan horen dat de mogelijk beslissende wedstrijd zwaar gedevalueerd is, omdat twee van je toppers elders kans willen maken op een prijs van 1000 euro.
In principe ben ik het met je eens dat een barrage een kans kan zijn op positieve aandacht voor een sponsor, maar zie wat dat betreft ook mijn andere punten. En als je de sponsors ervan weet te overtuigen dat ze met deze barrage spekkoper zijn, krijg je van mij een biertje
Ik wilde het wat lostrekken van de programmering, want die hebben de clubs in onderling overleg zelf samengesteld. Ze zullen ongetwijfeld alle beschikbare mogelijkheden bekeken hebben, en voor de optimale mogelijkheid (met achttallen in de tweede wedstrijd) gekozen hebben.
Zelf had ik een voorkeur voor:
a) in 1 weekend alles centraal spelen: vrijdagavond, zaterdagavond (de verliezer van de vrijdagwedstrijd) en dan zondagavond de finale.
a) bij elke wedstrijd electronische borden en vanaf ca. 18.00 live op internet, met mogelijkheid tot commentaar.
https:toernooibase.kndb.nl More than 415.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 21.000 games broadcasted (semi-)live, more than 12.900 inserted tournaments!