Nationale Competitie 2009/2010
Vooruitgespeelde wedstrijd HIJKEN-VBI
Kroesbergen-Valneris 1-1
van Stigt Thans - Bart Smit 13-7
Van Stigt Thans heeft zich hersteld van de nederlaag van gisteren. In de vooruitgespeelde competitiewedstrijd tegen Bart Smit werd vandaag met 13-7 gewonnen. Overwinningen waren er voor Clerc, Gantwarg en Kloosterziel. De overige partijen eindigden in remise.
Van Stigt Thans - Bart Smit 13-7
1 Peter van der Stap - Evgeni Vatoetin 1-1 (1)
2 Sven Winkel - Bhiem Ramdien 1-1 (9)
3 Alexander Schwarzman - Jean Marc Ndjofang 1-1 (2)
4 Michiel Kloosterziel - Johan Wiering 2-0 (10)
5 Ron Heusdens - Johan Bastiaannet 1-1 (7)
6 Anatoli Gantwarg - Sijmen Hansen 2-0 (6)
7 Rob Clerc - Cor Westerveld 2-0 (5)
8 Frits Luteyn - Ramn Sakidin 1-1 (3)
9 Laurens Fijn van Draat - Paul Sier 1-1 (4)
10 Jeroen van den Akker - Paul Oudshoorn 1-1 (8 )
Van Stigt Thans - Bart Smit 13-7
1 Peter van der Stap - Evgeni Vatoetin 1-1 (1)
2 Sven Winkel - Bhiem Ramdien 1-1 (9)
3 Alexander Schwarzman - Jean Marc Ndjofang 1-1 (2)
4 Michiel Kloosterziel - Johan Wiering 2-0 (10)
5 Ron Heusdens - Johan Bastiaannet 1-1 (7)
6 Anatoli Gantwarg - Sijmen Hansen 2-0 (6)
7 Rob Clerc - Cor Westerveld 2-0 (5)
8 Frits Luteyn - Ramn Sakidin 1-1 (3)
9 Laurens Fijn van Draat - Paul Sier 1-1 (4)
10 Jeroen van den Akker - Paul Oudshoorn 1-1 (8 )
-
Ik zou zeggen bespaar je de moeite. Aanstaande zaterdag heeft DUO het genoegen om in Wanswerd te mogen aantreden. Vanuit Eindhoven kan ik daar met het openbaar vervoer op zijn vroegst om 12:10 aanwezig zijn [img]images/smilies/icon_eek.gif[/img]Douwe Edelenbos wrote:Ik heb inmiddels contact gehad met een manege op Ameland die net als bij DC Apeldoorn de bedrijfskantine beschikbaar stelt. Kunnen de tegenstanders direct hun paardenminnende partner meenemen.
- Hanco Elenbaas
De Gelderlander, maandag 12 oktober 2009 | 11:40
DV Huissen vindt de zwakste schakels
door Anton Janssen.
DV Huissen-speler Peter Hoogteijling blaast in zijn thee
foto William Moore
HUISSEN - DV Huissen heeft de eerste serieuze krachtmeting in de strijd om de Nederlandse damtitel glansrijk doorstaan. De Huissenaren rekenden in 't Koelhuis af met titelverdediger DV Schiedam (11-9) en zijn nu enig koploper in de ereklasse.
Een flinke schare fans uit beide kampen volgde de thriller waarin de Huissense winstpartijen van Peter Hoogteijling en Alexander Baljakin de doorslag gaven.
Schiedam is een tegenstander die Huissen goed ligt. In de afgelopen drie seizoenen won de Betuwse ploeg telkens met 11-9, in de barrage om de landstitel werd het in maart van dit jaar 10-10. De mooie reeks werd ook zaterdag niet afgebroken. De thuisclub vond bij Schiedam twee plekken met 'de zwakste schakel'.
Hoogteijling zette al na drie uur spelen de toon voor de totaalzege van zijn ploeg. Hij forceerde tegen Laurens Fijn van Draat een afwikkeling die hem op dam of op schijfwinst zou zetten. Het duel was meteen beslist en gaf de overige spelers van Huissen het nodige zelfvertrouwen.
Zo groeide Joost Hendriksen boven zichzelf uit door wereldkampioen Alexander Schwarzman op remise te houden. " Ik voelde wel lichte druk maar hij had weinig bedenktijd en ik veel meer" , zo blikte Hendriksen terug op zijn zeer puike prestatie. "De stelling werd verbroken en toen we beiden naar de damlijn konden opstomen, kwam Schwarzman met het min of meer verrassende remisevoorstel. Ik heb het met beide handen aangepakt."
Johan Krajenbrink deelde de punten met oud-wereldkampioen Anatoli Gantwarg, Gérard Jansen met Ron Heusdens en na een bloedstollend gevecht behield Guntis Valneris het evenwicht met Rob Clerc. Baljakin was tegen Ton Burgerhout in naderende tijdnood in zijn element. De Schiedamse invaller werd het slachtoffer van een afwikkeling met schijf- en partijwinst. De bezoekers deden vervolgens via Jeroen van den Akker (zege op Fred de Koning) iets terug, waardoor de tussenstand op 8-6 in het voordeel van Huissen kwam.
Die smalle marge werd in de resterende drie partijen niet meer weggegeven. Pim Meurs en Jasper Lemmen speelden remise tegen respectievelijk Sven Winkel en Frits Luteyn, waarna teamleider Geert van Aalten, tegen zijn gewoontes in het langst aan het bord gekluisterd, tegen Michiel Kloosterziel het elfde en winnende bordpunt scoorde. "Op deze manier wil ik altijd wel als laatste mijn partij afsluiten", lachte Van Aalten. "Zo'n winnend bordpunt tegen deze tegenstander is bijzonder."
DV Huissen-DV Schiedam 11-9: Guntis Valneris-Rob Clerc 1-1, Johan Krajenbrink-Anatoli Gantwarg 1-1, Gérard Jansen-Ron Heusdens 1-1, Fred de Koning-Jeroen van den Akker 0-2, Joost Hendriksen-Alexander Schwarzman 1-1, Peter Hoogteijling-Laurens Fijn van Draat 2-0, Pim Meurs-Sven Winkel 1-1, Jasper Lemmen-Frits Luteyn 1-1, Geert van Aalten-Michiel Kloosterziel 1-1, Alexander Baljakin-Ton Burgerhout 2-0.
-
Wieger, sinds wanneer is de vertrekplaats van de speler bepalend? Enneh, vanuit Yaounde (Kameroen) is het nog lastiger om 's ochtends te vertrekken en voor 12:00 in Wanswerd te zijn. Waarom vertrek je óók niet gewoon op vrijdag?Wieger Wesselink wrote:Ik zou zeggen bespaar je de moeite. Aanstaande zaterdag heeft DUO het genoegen om in Wanswerd te mogen aantreden. Vanuit Eindhoven kan ik daar met het openbaar vervoer op zijn vroegst om 12:10 aanwezig zijnDouwe Edelenbos wrote:Ik heb inmiddels contact gehad met een manege op Ameland die net als bij DC Apeldoorn de bedrijfskantine beschikbaar stelt. Kunnen de tegenstanders direct hun paardenminnende partner meenemen.
-
Eindhoven ligt op 50 minuten van Utrecht, wat toch behoorlijk centraal ligt. Dus als een speellokatie vanuit Eindhoven niet met openbaar vervoer bereikbaar is, dan noem ik dat tamelijk extreem. Misschien kan damclub Fryslan als gastvrij gebaar aan bezoekende verenigingen aanbieden om in het vervolg de thuiswedstrijden in Leeuwarden te spelen?Douwe Edelenbos wrote:Wieger, sinds wanneer is de vertrekplaats van de speler bepalend? Enneh, vanuit Yaounde (Kameroen) is het nog lastiger om 's ochtends te vertrekken en voor 12:00 in Wanswerd te zijn. Waarom vertrek je óók niet gewoon op vrijdag?Wieger Wesselink wrote:Ik zou zeggen bespaar je de moeite. Aanstaande zaterdag heeft DUO het genoegen om in Wanswerd te mogen aantreden. Vanuit Eindhoven kan ik daar met het openbaar vervoer op zijn vroegst om 12:10 aanwezig zijnDouwe Edelenbos wrote:Ik heb inmiddels contact gehad met een manege op Ameland die net als bij DC Apeldoorn de bedrijfskantine beschikbaar stelt. Kunnen de tegenstanders direct hun paardenminnende partner meenemen.
- Hanco Elenbaas
Paul Nitsch over de ongelijke strijd tussen VBI Huissen en CEMA De Vaste Zet, in De Limburger van vorige week, zie bijlage.
Aandacht voor de overwinning van Macodou Ndiaye op Jasper Lemmen, en hoe Ronald Schalley onnodig Joost Hendriksen liet ontsnappen.
Aandacht voor de overwinning van Macodou Ndiaye op Jasper Lemmen, en hoe Ronald Schalley onnodig Joost Hendriksen liet ontsnappen.
- Attachments
-
- Paul Nitsch - DDL - 8 oktober 2009.pdf
- (959.24 KiB) Downloaded 240 times
- Hanco Elenbaas
Paul Nitsch in De Limburger van vandaag over het gevecht tegen degradatie van Damclub Raes Maastricht.
Aandacht voor de partij van voorzitter Dré Verheggen tegen Hans Berkers en de partij van Ber ten Haaf tegen EAD-secretaris Bert Berkers, zie bijlage.
Aandacht voor de partij van voorzitter Dré Verheggen tegen Hans Berkers en de partij van Ber ten Haaf tegen EAD-secretaris Bert Berkers, zie bijlage.
- Attachments
-
- Paul Nitsch - DDL - 15 oktober 2009.pdf
- (991.67 KiB) Downloaded 233 times
-
Wieger,
Wanswerd ligt dichtbij Leeuwarden. Jouw 'probleem' is het gevolg van slechte verbindingen. Deze kan ook ik niet voor je oplossen. Voor klachten over het OV bestaan vast en zeker speciale loketten. En probeer het anders eens bij onze 150 leden tellende 'Bondsraad'. Daarbij hoor je ons toch ook niet zeuren over een uitwedstrijd naar 's Gravenpolder. Daar zouden wij niet eerder kunnen zijn dan 12:23. Gewoon kilometers maken en niet mekkeren.
Overigens zou ik - op persoonlijke titel - er een groot voorstander als de wedstrijden (deels) centraal zouden worden gespeeld. Wat is er mooier dan - analoog aan de Damdag in Slagharen - een zaal met 120 of 240 dammers te hebben?!
Tenslotte: tegenwoordig kun je in 10 dagen het rijbewijs halen. 'Probleem' opgelost.
Wanswerd ligt dichtbij Leeuwarden. Jouw 'probleem' is het gevolg van slechte verbindingen. Deze kan ook ik niet voor je oplossen. Voor klachten over het OV bestaan vast en zeker speciale loketten. En probeer het anders eens bij onze 150 leden tellende 'Bondsraad'. Daarbij hoor je ons toch ook niet zeuren over een uitwedstrijd naar 's Gravenpolder. Daar zouden wij niet eerder kunnen zijn dan 12:23. Gewoon kilometers maken en niet mekkeren.
Overigens zou ik - op persoonlijke titel - er een groot voorstander als de wedstrijden (deels) centraal zouden worden gespeeld. Wat is er mooier dan - analoog aan de Damdag in Slagharen - een zaal met 120 of 240 dammers te hebben?!
Tenslotte: tegenwoordig kun je in 10 dagen het rijbewijs halen. 'Probleem' opgelost.
-
Het gaat inderdaad om een kleinigheid waar wel een mouw aan te passen valt. Maar ik stond er toch van te kijken dat het niet mogelijk is om voor het middaguur in Wanswerd aan te komen met het OV.Douwe Edelenbos wrote:Wieger,
Van een competitie-opzet met meerdere clubs tegelijkertijd en (niet onbelangrijk) meerdere wedstrijden op een dag ben ik een groot voorstander.
-
Persoonlijk zit ik helemaal niet zo te wachten op centrale wedstrijden. Een charme van uitwedstijden is juist de diversiteit aan "lokaliteiten". En ik houd niet zo van regels, wel van weekendjes Ameland, maar een klein beetje bereikbaar met OV mogen/moeten, ook gereglementeerd, die lokaliteiten naar mijn mening toch wel zijn.Wieger Wesselink wrote:Het gaat inderdaad om een kleinigheid waar wel een mouw aan te passen valt. Maar ik stond er toch van te kijken dat het niet mogelijk is om voor het middaguur in Wanswerd aan te komen met het OV.Douwe Edelenbos wrote:Wieger,
Van een competitie-opzet met meerdere clubs tegelijkertijd en (niet onbelangrijk) meerdere wedstrijden op een dag ben ik een groot voorstander.
-
Uit de wedstrijd CTD Arnhem - Huizum haalde Sietse Nagel, in het nauw gedreven door Leo Aliar, een fraaie combinatie uit die hem uiteindelijk nog een punt opleverde.
Leo deed 20-24 waarna Sietse offerde met 28-22 (18x27) en 32-28 speelde. Leo dacht snel te winnen na 27-31, maar kwam bedrogen uit na 28-22! (31x42), 22-17 (21x12), 34-29 (25x32), 29x07 (01x12), 47x27 (36x47), 06-01 (47x24), 01x05!!
Leo deed 20-24 waarna Sietse offerde met 28-22 (18x27) en 32-28 speelde. Leo dacht snel te winnen na 27-31, maar kwam bedrogen uit na 28-22! (31x42), 22-17 (21x12), 34-29 (25x32), 29x07 (01x12), 47x27 (36x47), 06-01 (47x24), 01x05!!
- Hanco Elenbaas
Maar Leo scoorde met zijn remise wél het winnende punt! [img]images/smilies/icon_smile.gif[/img]Bart Terwel wrote:Uit de wedstrijd CTD Arnhem - Huizum haalde Sietse Nagel, in het nauw gedreven door Leo Aliar, een fraaie combinatie uit die hem uiteindelijk nog een punt opleverde.
[img]http://fmjd.org/dias2/save/12558729582.png[/img]
http://www.kndb.nl/club/NatCom/ronde03/indhb.htm
Is deze stand niet op een of andere manier te winnen voor zwart?
[img]http://fmjd.org/dias2/save/12558758182.png[/img]