Nationale Clubcompetitie 2007-2008

Post Reply
Piet Bouma

Post by Piet Bouma » Mon Feb 25, 2008 21:57

Nescio wrote:Ik heb al bijna spijt dat ik het onderwerp heb aangeslingerd! [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]
Ach, hebben we weer iets om op elkaar te katten.
Wat sportieve rivaliteit is niet verkeerd.
En zoals de heren opmerken, ik pik ook best mijn remises mee.
En waar hebben we het inderdaad over.
Dammen is voor Hanco, Eric en mij alleen maar een hobby (of
wordt Eric grof betaald bij DVSB?) [img]images/smilies/icon_question.gif[/img]

Eric van Dusseldorp

Post by Eric van Dusseldorp » Mon Feb 25, 2008 22:39

Piet Bouma wrote:
Nescio wrote:Ik heb al bijna spijt dat ik het onderwerp heb aangeslingerd! [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]
Ach, hebben we weer iets om op elkaar te katten.
Wat sportieve rivaliteit is niet verkeerd.
En zoals de heren opmerken, ik pik ook best mijn remises mee.
En waar hebben we het inderdaad over.
Dammen is voor Hanco, Eric en mij alleen maar een hobby (of
wordt Eric grof betaald bij DVSB?) [img]images/smilies/icon_question.gif[/img]
Totaal niet zelfs.

Tijn
Real name: Martijn van Gortel

Post by Tijn » Tue Feb 26, 2008 00:55

G. Verhoeven - P. Nitsch ... 0-2!! [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img]

Dieter

Post by Dieter » Tue Feb 26, 2008 13:38

Tijn wrote:G. Verhoeven - P. Nitsch ... 0-2!! [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img]
De partij is gisteravond achter gesloten deuren gespeeld. Niemand mocht getuige zijn van wat volgens Ben Smeenk (de arbiter) een mooi duel is geweest dat Paul na 5 uur spelen in het eindspelletje met een laatste truckje wist te winnen. Om 01.00 uur huiswaarts maar wel lekker rustig op de weg.

In toernooibase zie ik nu als nieuwe eindstand 9-11 staan maar dat klopt niet het moet nu wel 8-12 zijn, een detail maar toch.

Paul haalde Maastricht er mee van de laatste plaats toch een leuke bijkomstigheid voor onze Raes vrienden, hebben ze zelf niets voor hoeven doen [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img]

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Wed Mar 05, 2008 01:54

De nacompetitiewedstrijd Amstelland-Hiltex 2 zal de laatste worden van een Hiltex team. Pieter Hildering was sponsor van Amsterdam '80 vanaf het seizoen 1989-1990, waarin Amsterdam '80 promoveerde naar de hoogste klasse.
Vanaf het seizoen 1991-1992 is de naam veranderd in Hiltex. De laatste jaren stak Pieter per seizoen 35.000 euro in de club, voor de damsport een redelijk hoog bedrag. Het zal niet makkelijk worden opnieuw een dergelijke clubsponsor te vinden, aangezien deze ook nog bereid was in zijn vrije tijd allerlei organisatorisch vuil werk op te knappen.

In de bijlage de brief van de competitieleider van de KNDB aan de deelnemende teams in de nacompetitie 2007-2008, met de wedstrijdvoorwaarden.
Attachments
Nacompetitie 2007-2008.pdf
(246.11 KiB) Downloaded 280 times

GuidoB

Post by GuidoB » Wed Mar 05, 2008 02:08

Met hoeveel teams gaat Amsterdam '80 verder? En waarom komt er dan een plaats in de 1e klasse vrij? Ik begrijp de tekst van Ben Smeenk niet. Als Amsterdam '80 met twee teams verder gaat, dan vervalt Hiltex 3 en zij speelden in de 2e klasse.

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Wed Mar 05, 2008 02:20

GuidoB wrote:Met hoeveel teams gaat Amsterdam '80 verder? En waarom komt er dan een plaats in de 1e klasse vrij? Ik begrijp de tekst van Ben Smeenk niet. Als Amsterdam '80 met twee teams verder gaat, dan vervalt Hiltex 3 en zij speelden in de 2e klasse.
Hiltex 2 wordt teruggetrokken uit de clubcompetitie. Als Hiltex 2 wint van Amstelland, komt er een plaats vrij in de hoofdklasse. Als Hiltex 2 verliest, een in de eerste klasse.

ildjarn
Real name: Joost de Heer

Post by ildjarn » Wed Mar 05, 2008 07:40

Volgens mij kan dat niet. Alleen het laagste team kan teruggetrokken worden. Zie Culemborg vorig jaar.
Lasst die Maschinen verhungern, Ihr Narren...
Lasst sie verrecken!
Schlagt sie tot -- die Maschinen!

GuidoB

Post by GuidoB » Wed Mar 05, 2008 09:37

ildjarn wrote:Volgens mij kan dat niet. Alleen het laagste team kan teruggetrokken worden. Zie Culemborg vorig jaar.
Inderdaad, dat gaat nu eenmaal niet.

Lopen er trouwens zoveel leden weg bij Hiltex 1 en 2, dat ze een heel team moeten terugtrekken?

Nescio

Post by Nescio » Wed Mar 05, 2008 12:40

GuidoB wrote:Inderdaad, dat gaat nu eenmaal niet.

Lopen er trouwens zoveel leden weg bij Hiltex 1 en 2, dat ze een heel team moeten terugtrekken?
Stel dat bij ons de sponsor zou wegvallen, dan zou dat niet anders zijn. Zo reeël moet je wel zijn.

Ik hoop wel dat het team enigszins representatief blijft, want nog zo'n teloorgang als die in Culemborg heeft plaatsgevonden, dat zou heel jammer zijn.
Behalve den man die de Sarphatistraat de mooiste plek van Europa vond, heb ik nooit een wonderlijker kerel gekend dan den uitvreter.

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Wed Mar 05, 2008 13:02

Nescio wrote:Stel dat bij ons de sponsor zou wegvallen, dan zou dat niet anders zijn. Zo reeël moet je wel zijn.

Ik hoop wel dat het team enigszins representatief blijft, want nog zo'n teloorgang als die in Culemborg heeft plaatsgevonden, dat zou heel jammer zijn.
De profdammers Tsjizjov, Ndjofang en Thijssen zullen afvallen. Marino gaat terug naar Witte van Moort en Bennie heeft ook andere plannen, hoogstwaarschijnlijk terug naar PWG. Het ziet er naar uit dat Hein Meijer, Johan Wiering, Peter Hoogteijling en Henk Klarenbeek blijven, en misschien ook Jeroen van den Akker en Pim Meurs. Het is niet helemaal uitgesloten dat er alsnog een andere sponsor komt, maar als dat niet zo is kunnen we Hiltex 1 nog aardig aanvullen met spelers als Peter van Heun, Johan Capelle, Marco Wiering, Rob Geurtsen, Ivo de Jong en Erik Brunsman. En niet te vergeten Slawa Sjtsjogoljev, Casper van der Tak en Eran Binenbaum.

Nescio

Post by Nescio » Wed Mar 05, 2008 13:23

Hanco Elenbaas wrote:De profdammers Tsjizjov, Ndjofang en Thijssen zullen afvallen. Marino gaat terug naar Witte van Moort en Bennie heeft ook andere plannen, hoogstwaarschijnlijk terug naar PWG. Het ziet er naar uit dat Hein Meijer, Johan Wiering, Peter Hoogteijling en Henk Klarenbeek blijven, en misschien ook Jeroen van den Akker en Pim Meurs. Het is niet helemaal uitgesloten dat er alsnog een andere sponsor komt, maar als dat niet zo is kunnen we Hiltex 1 nog aardig aanvullen met spelers als Peter van Heun, Johan Capelle, Marco Wiering, Rob Geurtsen, Ivo de Jong en Erik Brunsman. En niet te vergeten Slawa Sjtsjogoljev, Casper van der Tak en Eran Binenbaum.
Hoogteijling en Klarenbeek maken hebben geen band meer met Lunteren? Dat leek me bij voorbaat geen onmogelijke terugkeer naar het oude nest. En inderdaad, zo blijft er nog een prima team over. Alleen geen kampioensteam meer.
Behalve den man die de Sarphatistraat de mooiste plek van Europa vond, heb ik nooit een wonderlijker kerel gekend dan den uitvreter.

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Wed Mar 05, 2008 13:29

Nescio wrote:Hoogteijling en Klarenbeek maken hebben geen band meer met Lunteren? Dat leek me bij voorbaat geen onmogelijke terugkeer naar het oude nest. En inderdaad, zo blijft er nog een prima team over. Alleen geen kampioensteam meer.
De komende jaren komen genoeg middelen vrij om opnieuw een kampioensteam op te bouwen, als we dat nog willen. De toekomst zal het leren Hans!

Jan Pieter
Real name: Jan Pieter Drost

Post by Jan Pieter » Wed Mar 05, 2008 14:05

ildjarn wrote:Volgens mij kan dat niet. Alleen het laagste team kan teruggetrokken worden. Zie Culemborg vorig jaar.
De tekst suggereert dat Hiltex 2 het laagste team van Hiltex is. Zou Ben vergeten zijn dat er ook nog een Hiltex 3 bestaat?

Jameson

Post by Jameson » Wed Mar 05, 2008 14:21

De partijen bijgewerkt t/m ronde 11 van de nationale competitie op www.dcdordrecht.nl

Post Reply