DamZ! 2017-2020: KNDB in transitie
- Marcel Kosters
Re: Bestuursbeleid 2017 - 2020
Johan Krajenbrink uit Bemmel doet - naast het sponsoren van 100 DamZ! DamSets in de eerste zending (14 april) en 100 DamZ! DamSets in de tweede zending (1 september) nu ook "voor zichzelf" mee met 20 DamZ! DamSets. Er zijn daarmee nog 6 partijen van 20 DamZ! DamSets ieder beschikbaar, leverbaar op 14 april.
Nu: 28.200 DamZ! DamSets. Doel: 100.000 DamZ! DamSets zo snel mogelijk. Doe mee met 1, 10 of 100 DamZ! DamSets. De strategie is onbeperkt schaalbaar. Met club of vrienden snel besteld via marcelkosters@gmail.com.
-
- Real name: Ton van Namen
@Marcel
Over de problemen met DamZ en vooral Dammentor hebben we het al genoeg gehad (vooral prive).
Zijn deze issues al besproken met het KNDB-bestuur en gaat het zeer dure professionele (betaald door de leden) apparaat van de KNDB deze ook oplossen ?
Is er enige progress in deze ...
Over de problemen met DamZ en vooral Dammentor hebben we het al genoeg gehad (vooral prive).
Zijn deze issues al besproken met het KNDB-bestuur en gaat het zeer dure professionele (betaald door de leden) apparaat van de KNDB deze ook oplossen ?
- Marcel Kosters
Hoi Ton,Ton van Namen wrote:@Marcel
Goede en actuele vraag. Samenvattend zie ik 2 urgente actiepunten:
1. - Registratieprocedure van de DamServer op DamZ.nl moet praktisch werkbaar worden.
Nu is - naast prima automatische validatie van e-mailadres - ook nog een handmatige toestemming van een administrator nodig voordat je op de DamServer komt. Waarom, wat en hoe die administrator checkt is onduidelijk. Wel duidelijk is, dat een vader van twee van mijn jeugdleden begin december 2017 accounts heeft aangevraagd voor zijn kinderen en begin maart 2018 nog steeds wacht op deze accounts. Dito voor de vader van een ander jeugdlid die op 13 januari 2018 account heeft aangevraagd en vandaag nog wacht. Dat is dodelijk.
Concreet moet die handmatige toestemming eruit. Dat is waarschijnlijk kwestie van een vinkje uitzetten of een stuk code weg slopen of tussen brackets zetten. Met een werkdag moet dat zeker op te lossen zijn. Hoewel het natuurlijk al opgelost had mogen zijn, is gelukkig zeer haalbaar om dit alsnog voor 21 april (als 800 DamZ! DamSets aan de deelnemers aan de halve finale schooldammen van Nederland worden uitgedeeld) te realiseren.
2. - Frustrerende oplossingsfouten moeten uit DamMentor worden gehaald.
Wederom van de vader van een jeugdlid kreeg ik van het weekend een screenshot toegestuurd met de vraag of hij nu gek was of dat hij een foute oplossing moest geven om door te kunnen gaan naar de volgende opgave. Ook dat is dodelijk. En ook dat is eenvoudig en snel op te lossen.
Paul van de Veen heeft eind vorig jaar alle modules van DamMentor gescreend en de concrete fouten hier op laatste.info gedeeld. Jij hebt aangegeven, bereid te zijn om nog een keer te screenen en ook eventuele correcties te willen implementeren.
Dat zijn de twee actiepunten. Ik heb deze punten zowel bij bestuur als bij professionele organisatie aangekaart. Volgens mij werken ze hieraan. Voor de zekerheid zal ik hieraan herinneren. Met het wegnemen van bovenstaande knelpunten vormen de DamZ! DamSet en de DamZ! website een functionerend geheel.
Toekomst
Andere stappen en verbeteringen kunnen daarna volgen. De eerstvolgende verbetering die ik daarbij zie, is het door de KNDB in kaart brengen van plaats en datum van alle plaatselijke schooldam kampioenschappen. Met contactpersonen en met indien van toepassing de daaraan gekoppelde / organiserende club. En om deze informatie vanzelfsprekend niet intern te houden, maar te delen met de bezoekers van damz.nl . Een stap die daar weer achter kan liggen, is te zorgen dat ook van al deze toernooien de uitslagen verzameld en - wederom op damz.nl - gepubliceerd worden.
Natuurlijk kun je ook denken aan andere content zoals 'vroeger' met verslagen en interviews. Maar voor nu belangrijker (en eenvoudiger te realiseren) is de eenheid en samenhang in organisatie die je schept met het registreren en delen van de uitslagen. Zoals wel vanzelfsprekend is met bijvoorbeeld de KNDB Competitie.
Ook een eenvoudig te realiseren winst is, om de kleurstelling van dambord en schijven op DamMentor en DamServer exact gelijk te maken aan de kleurstelling van de DamZ! DamSet. Daarmee realiseer je met eenvoudige middelen een extreem sterk geheel.
Vriendelijke groet,
Marcel
Nu: 28.200 DamZ! DamSets. Doel: 100.000 DamZ! DamSets zo snel mogelijk. Doe mee met 1, 10 of 100 DamZ! DamSets. De strategie is onbeperkt schaalbaar. Met club of vrienden snel besteld via marcelkosters@gmail.com.
- Marcel Kosters
Vanaf damfeest in Dordrecht: DSS Zwartsluis doet ook mee met 2x20 DamZ! DamSets. Er zijn nu nog 4x20 DamZ! DamSets beschikbaar voor levering op 14 april. Intekenen via marcelkosters@gmail.com. Intekenen op de tweede zending die omstreeks 1 september (voor aanvang van het nieuwe seizoen) arriveert kan tot 15 juni. (Na alle strategie en budget vormende bestuurs- en ledenvergaderingen).
- Henk de Witt
Beste Marcel,
Ik begrijp dat mensen een set van 20 van die kleurige Chinese bordjes kunnen aanschaffen. Hoe duur is zo'n set? Zijn dat dezelfde bordjes die je bij je had in Schiedam? Mogelijk dat ik nog eens een recreantentoernooi organiseer, die borden lijken me leuk als prijsje. Schattige bordjes.
Je zult de prijs wel ergens vermeld hebben, maar ik ben afgehaakt als lezer van dit topic 'Bestuursbeleid'. Gaandeweg is het topic veranderd in 'Aanbieding goedkope en leuke dambordjes.' Verdient een apart topic.
Jouw enthousiasme, het aanprijzen van de bordjes als panacee voor alle damkwalen, kent geen grenzen. Het doet mij op een of andere manier denken aan Lijmen/Het been van Willem Elsschot.
Over de productie in China is al iets gezegd. Goedkope, onveilige arbeid. Het overspoelen van de wereld met goedkope Chinese spullen neemt toch wel onrustbarende vormen aan. De verkiezing van Xi Jinping tot president voor het leven, ik weet het niet. Het zou mij niet weerhouden om een aantal van die bordjes aan te schaffen, zij het met enig onbehagen. Wie een moreel zuiver leven leidt werpe de eerste steen. Ik zal dat niet zijn.
Ik begrijp dat mensen een set van 20 van die kleurige Chinese bordjes kunnen aanschaffen. Hoe duur is zo'n set? Zijn dat dezelfde bordjes die je bij je had in Schiedam? Mogelijk dat ik nog eens een recreantentoernooi organiseer, die borden lijken me leuk als prijsje. Schattige bordjes.
Je zult de prijs wel ergens vermeld hebben, maar ik ben afgehaakt als lezer van dit topic 'Bestuursbeleid'. Gaandeweg is het topic veranderd in 'Aanbieding goedkope en leuke dambordjes.' Verdient een apart topic.
Jouw enthousiasme, het aanprijzen van de bordjes als panacee voor alle damkwalen, kent geen grenzen. Het doet mij op een of andere manier denken aan Lijmen/Het been van Willem Elsschot.
Over de productie in China is al iets gezegd. Goedkope, onveilige arbeid. Het overspoelen van de wereld met goedkope Chinese spullen neemt toch wel onrustbarende vormen aan. De verkiezing van Xi Jinping tot president voor het leven, ik weet het niet. Het zou mij niet weerhouden om een aantal van die bordjes aan te schaffen, zij het met enig onbehagen. Wie een moreel zuiver leven leidt werpe de eerste steen. Ik zal dat niet zijn.
- Marcel Kosters
Beste Henk,
Top en inspirerend, dat je belangstelling hebt om mee te doen met de DamZ! Damset!
De damset die ik op 16 december in Schiedam toonde, was het Chinese “oermodel”. Daarna is het door Graficelly bedachte en gesponsorde DamZ! design naar China gestuurd, zijn de schijven vervangen door een mooiere uitvoering (met vilt bekleed!) en is het bord een slagje groter geworden. En natuurlijk is de Chinese doos een Nederlandse doos geworden. Kortom, de DamZ! DamSet is 100% customised en op alle punten beter en mooier dan de damset die je op 16 december hebt gezien. Vorige maand ontvingen Paul van de Veen en ik de eerste sample exemplaren uit serie productie. In de video hieronder kun je zien hoe de DamZ! DamSet eruit ziet.
Een partij van 20 DamZ! DamSets kost 60 euro, vooruit te betalen aan de PODB (Provinciale Overijsselse Dam Bond). Na levering van de DamZ! DamSet ontvang je het verschil tussen de vooruit betaalde 60 euro en de daadwerkelijk door Paul van de Veen en mij gerealiseerde kostprijs terug op je bankrekening. 1 DamZ! DamSet kost zodoende maximaal 3 euro per stuk en dat is de prijs, waar we iedereen adviseren om mee te begroten, zodat het nooit kan ‘tegenvallen’.
Mogen Paul en ik je bestelling noteren en aan wie adresseren we de factuur? We kunnen vanzelfsprekend ook per e-mail kortsluiten: marcelkosters@gmail.com.
Vriendelijke groet,
Marcel
Top en inspirerend, dat je belangstelling hebt om mee te doen met de DamZ! Damset!
De damset die ik op 16 december in Schiedam toonde, was het Chinese “oermodel”. Daarna is het door Graficelly bedachte en gesponsorde DamZ! design naar China gestuurd, zijn de schijven vervangen door een mooiere uitvoering (met vilt bekleed!) en is het bord een slagje groter geworden. En natuurlijk is de Chinese doos een Nederlandse doos geworden. Kortom, de DamZ! DamSet is 100% customised en op alle punten beter en mooier dan de damset die je op 16 december hebt gezien. Vorige maand ontvingen Paul van de Veen en ik de eerste sample exemplaren uit serie productie. In de video hieronder kun je zien hoe de DamZ! DamSet eruit ziet.
Een partij van 20 DamZ! DamSets kost 60 euro, vooruit te betalen aan de PODB (Provinciale Overijsselse Dam Bond). Na levering van de DamZ! DamSet ontvang je het verschil tussen de vooruit betaalde 60 euro en de daadwerkelijk door Paul van de Veen en mij gerealiseerde kostprijs terug op je bankrekening. 1 DamZ! DamSet kost zodoende maximaal 3 euro per stuk en dat is de prijs, waar we iedereen adviseren om mee te begroten, zodat het nooit kan ‘tegenvallen’.
Mogen Paul en ik je bestelling noteren en aan wie adresseren we de factuur? We kunnen vanzelfsprekend ook per e-mail kortsluiten: marcelkosters@gmail.com.
Vriendelijke groet,
Marcel
-
- Real name: Michel Stempher
Ik heb bij de afgelopen bestuursvergadering van de PODB (hoe kan het ook anders met Paul vd Veen als voorzitter) ook zo'n bord gezien: het ziet er zeer goed uit! Mooi formaat, informerende stickers op de achterkant en discokleuren. Over dat laatste heb ik mijn twijfels maar mogelijk werkt het voor de doelgroep die ik voor ogen heb (groepen 4 t/m 6). Het zal zeker geen miskoop zijn!
-
Marcel heeft me het bord gisteren in Dordrecht ook laten zien en het ziet er inderdaad heel goed uit.
Het kan zelfs als demonstratiebord gebruikt worden. Zo sterk zijn de magneetjes.
En wat betreft de "pinky" kleuren. Ik ga ervan uit dat dat een modegrill is ...
Past waarschijnlijk bij de doelgroep/deze tijd ...
Het kan zelfs als demonstratiebord gebruikt worden. Zo sterk zijn de magneetjes.
En wat betreft de "pinky" kleuren. Ik ga ervan uit dat dat een modegrill is ...
Past waarschijnlijk bij de doelgroep/deze tijd ...
-
Ipv filmpjes enkele foto's.
-
Leuke foto's Paul.Paul van de Veen wrote:Ipv filmpjes enkele foto's.
En de lichtere kleur is wit, de donkere kleur zwart.
Logisch !!!!
Gisteren had iemand dat nog niet helemaal door
-
Witte sticker geeft gelegenheid om daar een eigen ontwerp sticker in te plakken.
Met verwijzing naar website en/of locatie en/of tijd en plaats.
We zoeken op dit moment naar mogelijkheden om dat als sjabloon aan te bieden.
Met verwijzing naar website en/of locatie en/of tijd en plaats.
We zoeken op dit moment naar mogelijkheden om dat als sjabloon aan te bieden.
- Marcel Kosters
De DamZ! DamSets zijn gisteren conform planning uit Ningbo vertrokken.
- Henk de Witt
Bedankt voor de informatie Marcel. Ik zal voorlopig geen bestelling doen. Om een recreantentoernooi te organiseren met enige omvang zal ik eerst gezond en fit genoeg moeten zijn.Marcel Kosters wrote:Een partij van 20 DamZ! DamSets kost 60 euro (...)
Mogen Paul en ik je bestelling noteren en aan wie adresseren we de factuur?
- Marcel Kosters
Iedere hoe dan ook in omloop gebrachte DamZ! DamSet is winst. Maar nu het door jou ter sprake gebrachte recreanten toernooi er niet in blijkt te zitten:Henk de Witt wrote:(...) Om een recreantentoernooi te organiseren met enige omvang zal ik eerst gezond en fit genoeg moeten zijn.
- Het geheel van DamZ! DamSet en DamZ! Website richt zich op kinderen tot en met 12 jaar;
- Dit geheel is bedacht om kinderen zelfstandig aan het dammen te zetten en houden. Bijvoorbeeld in de klas;
- Dit geheel heeft als simpele gedachte: vrijwel onbeperkte schaalbaarheid en volume draaien.
Meedenkend met je gezondheid situatie:
- Als bohemien heb je een persoonlijk netwerk. Geef jouw 20 DamZ! DamSets aan een bevriende leerkracht(e) en wens hem of haar veel plezier. Klaar.
- Gebruik de DamZ! DamSets als weggevertje voor de kinderen in je buurt. Of voor hun (groot)ouders. Klaar.
- Zet de DamZ! DamSets in je meterkast en wacht tot op 11 november wordt aangebeld. Klaar.
Nu schrijf ik dit, meedenkend met jouw gezondheid situatie. Maar zoals jij kan iedereen die dat wil op persoonlijke titel met de DamZ! DamSet meedoen, gezond of niet, jong of oud. Zonder georganiseer, gedoe of wat voor inspanning of offer ook. Anders dan het afzien van 1 glaasje rode wijn voor iedere DamZ! DamSet die je weggeeft. Je kunt je geld tenslotte maar 1 keer uitgeven.
Dit alles slechts ter overweging. Beterschap gewenst.
-
- Real name: Michel Stempher
Mag het ook droge witte wijn zijn?