Fred van Amersfoort wrote:
Als een bestuurslid een WK opent of bezoekt....valt dat onder topsport?
Als hij een bezoek brengt aan het open NK?
Als hij onderhandelt met een provincie/gemeente?
Als de bureau medewerker materiaal klaarzet voor een toptraining?
Als iemand aan het werk is voor de meer landen uitdaging?
Marcel als oud bestuurder weet natuurlijk heel goed dat heel de organisatie en bijna alle kosten die de organisatie maakt aan topsport toe te schrijven zijn. Echter wil die dit niet zo zeggen omdat die dan eigenlijk ook zegt dat deze bestuurders niet te vertrouwen zijn met hun verhaal van de 0.89.
Ik als bondsraadslid kan op deze vragen wel antwoord geven. Ik heb me hier namelijk wel enigszins in verdiept (want ja als je opeens hoort dat topsport dekkend is ga je dat toch wel even onderzoeken).
Als een bestuurslid een WK opent of bezoekt....valt dat onder topsport?
nee (volgens het bestuur valt dit niet onder topsportkosten)
Als hij een bezoek brengt aan het open NK?
Als hij onderhandelt met een provincie/gemeente?
Als de bureau medewerker materiaal klaarzet voor een toptraining?
nee (volgens het bestuur valt dit niet onder topsportkosten).
Een interessante vraag waar ik nog niet het antwoord op heb is of zelfs het materiaal dat gebruikt word voor toptrainingen onder topsport valt (papier borden etc). Ik heb een donkerbruin vermoeden dat....
Als iemand aan het werk is voor de meer landen uitdaging?
Ook niet onder topsport, zelfs niet terwijl het bestuur toegeeft dat dit puur en alleen word gedaan om topsportsubsidie te krijgen boekt het bestuur deze kosten alsnog niet onder topsport.
Als iemand een verslag schrijft op de site over de Ereklasse?
Dit word denk ik door vrijwilligers gedaan maar anders valt dit ook zeker niet onder topsport kosten volgens het bestuur. (en persoonlijk zou ik dit ook onder breedtesport nog laten vallen)