Vanavond (of eigenlijk gisteren) een uitgebreide test met het uitzenden van partijen van een teamwedstrijd via tablet.
In totaal vijf (van de zes) wedstrijden van de derby De Oldehove - Huizum werden live uitgezonden. Twee Ipads, één mini-Ipad, 1 Nexus en volgens mij een Samsung Galaxy.
De mini-Ipad kreeg stroomgebrek (lering: altijd volledig opladen), zodat de partij van Klaas-Hendrik Leijenaar - Jan Adema niet compleet is.
De cijfers van de livehits (inmiddels staan er ook wat flink wat hits op de achteraf methode) per partij:
Code: Select all
Klaas Hendrik Leijenaar (1342) - Jan Adema (1230) 0 - 2 5 91
Tjalling Goedemoed (1412) - Anne Piet Kooistra (1236) 1 - 1 2 61
Jan Algra (1313) - Piet Bouma (1202) 0 - 2 3 62
Nick de la Fonteyne (1108) - Sietse Nagel (1172) 1 - 1 6 67
Douwe Kootstra (1177) - Anton Schotanus (1335) 0 - 2 4 89
Zoveel biljarters waren er niet als toeschouwers in de Insulinde
Software-matig is er een probleempje in Toernooibase, waarmee Nostradamus waarschijnlijk ook mee geconfronteerd is. De team-opstellingen en tussenstanden worden opgeslagen in een tijdelijke tabel in Toernooibase (dit is anders dan bij de persoonlijke toernooien). Zodra er een uitslag van een applet ingevoerd wordt komt deze keihard in de tabel detailuitslagen database.
Het uploaden van de definitieve detailuitslagen vanuit de teamopstellingen/tussenstand gaat fout. Dan komen er dubbele detailuitslagen in de definitieve detailtabel. Ik dacht dat ik een workaround hiervoor had (updaten in plaats van inserten als er al een detailuitslag staat in de definitieve tabel), maar deze blijkt niet (goed) te werken. In de testomgeving werkte ie volgens mij wel goed, maar productie-omgeving gaat dus fout. Dat wil ik de komende we(e)k(en) even proberen goed te krijgen.
Ik heb inmiddels de "verkeerde" uitslagen verwijderd, maar dat is een nauwkeurig werkje, omdat de detailuitslag waaraan de partij is gekoppeld moet blijven staan.
Enfin, probleem van Nostradamus gereproduceerd, dus we kunnen werken aan een oplossing.
Ook arbiter Henk Posthumus had nog wat nuttige opmerkingen betreffende zichtbaarheid van zetten (ik heb ook mijn leesbril nodig

) op de tablet in relatie met het noteren van kloktijden bij het aantal zetten (de arbiterstaak).
Omdat er geen Wifi was in de speelzaal, heb ik mijn mobiele telefoon als Wifi-hotspot gebruikt. Het dataverbruik voor 5 partijen: 15 Mb. Mogelijk wat hoog omdat ik ook ter controle een tabblad van de livegames open had staan. Ik weet niet of deze ververst, als je hem verder niet opent op de Ipad.
Enfin, Damclub De Oldehove bedankt voor het testen, het meebrengen van tablets (en de punten)!
https:toernooibase.kndb.nl More than 457.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 23.000 games broadcasted (semi-)live, more than 13.600 inserted tournaments!