Welk probleem heb je het eigenlijk over? Ik observeer helemaal geen gebrek aan inzet.playforstacks wrote:Een Nederlandse wereldkampioen gaat echt niks veranderen in de ledenaantallen hoor, misschien was dat in de tijd van Sijbrands zo maar tegenwoordig interreseert het gewone volk zich helemaal niks meer voor dammen. (terwijl vroeger nog hele bedrijven aan het dammen waren).
Sta er best wel versteld van dat er weer een discussie is over die remises. Het enigste wat er gebeurt is een beetje zeuren op het forum maar echt iets ondernemen ho maar.
Het is natuurlijk diep triest dat je als topsporter in het dammen helemaal niet meer competatief ingesteld hoeft te zijn en/of een echt winnaar te zijn.
Kun je de spelers iets verwijten?
wat mij betreft wel en ze zouden zich ook diep moeten schamen.
Maar hoe los je het probleem op dat spelers gewoon hun best niet doen om te winnen? (en hierdoor het remise probleem vergroten en hun eigen sport kapot maken)
Wat de nederlandse spelers betreft zou dat heel simpel moeten zijn, zij worden gefinancierd door KNDB (NOC*NSF) Deze zouden dus eens hun poot uit moeten steken en actie ondernemen tegen dit soort wanprestaties van spelers. Waarom wordt niet gedaan? omdat het bestuur te zwak is waarschijnlijk, zij gaan liever problemen uit de weg dan ze aan te pakken want voor je het weet worden ze niet meer gesteund door de topspelers en kunnen ze zelf vertrekken.
Hier op het forum word er met afschuw gereageerd (zelfs door piet bouma die zelfs in een KNDB bestuur zit) maar helpt het iets? NEE helemaal niks.
Lijkt mij heel simpel wat te doen. Alle dammers die gefinancierd worden door KNDB (NOC*NSF) worden goed in de gaten gehouden als er blijkt dat een van deze spelers zonder inzet remise schuift tegen een ander GMI vriendje dient er een waarschuwing af gegeven te worden na de KNDB en de desbetreffende spelers als dit daarna door diezelfde spelers of een andere speler die gefinancierd word weer zonder inzet remise word geschoven dient er een laatste waarschuwing naar KNDB en de desbetreffende speler gestuurd te worden hierbij word vermeld dat als er nu weer zoiets voordoet met een gefinancierde spelers er een brief gaat naar NOC*NSF met een verzoek om voor de desbetreffende spelers alle financiën stop te zetten. (ik ben er van overtuigd dat zo'n brief inpakt gaat hebben als deze door de juiste mensen word geschreven zoals Piet bouma voor het zakelijke deel Kosmos voor het inhoudelijk en Fred voor de kers op de taart) En deze natuurlijk ondertekend door de breedtesport hier op het forum.
Tsja voor elke systeem om de remise die te vaak voorkomt bij het dammen te verbergen zijn voor en tegenstanders. Wat mij nou eens een goed idee lijkt (of iig om eens uit te proberen) is een georgiev-barrage bij het begin! Bijvoorbeeld dat spelers beginnen met 2 uur+ 5sec en doorspelen tot er een winnaar is die dan gewoon met 2-0 wint.
Dit systeem lijkt me vanuit verschillende perspectieve acceptabel want je hebt nog steeds veel tijd en er kan geen remise meer als uitslag komen en spelers zijn gedwongen tot spelen voor de winst want er moet uiteindelijk toch iemand winnen en zoals Frits aandraagt waar ik het wel mee eens ben zorgt dit ook altijd voor spectakel (zeker als je 2 redelijk gelijkwaardige spelers hebt)!
Zijn dit 2 goede ideeën?
![](https://damforum.nl/bb3/images/ua.png)
World Mind Games Lille 2012
Re: World Mind Games Lille 2012
Heaven is no location, but a state of mind
-
- Real name: Thijs van den Broek
waarschijnlijk kijk je dan niet meer naar GMI die remsie tegen elkaar spelen anders zou je het wel weten. (en zien met je eigen ogen hoevaak er maar wat geruild word en na 40 zetten remise of wil je zeggen dat je dit vol inzetten vind?)Kosmos wrote:Welk probleem heb je het eigenlijk over? Ik observeer helemaal geen gebrek aan inzet.playforstacks wrote:Een Nederlandse wereldkampioen gaat echt niks veranderen in de ledenaantallen hoor, misschien was dat in de tijd van Sijbrands zo maar tegenwoordig interreseert het gewone volk zich helemaal niks meer voor dammen. (terwijl vroeger nog hele bedrijven aan het dammen waren).
Sta er best wel versteld van dat er weer een discussie is over die remises. Het enigste wat er gebeurt is een beetje zeuren op het forum maar echt iets ondernemen ho maar.
Het is natuurlijk diep triest dat je als topsporter in het dammen helemaal niet meer competatief ingesteld hoeft te zijn en/of een echt winnaar te zijn.
Maar hoe los je het probleem op dat spelers gewoon hun best niet doen om te winnen? (en hierdoor het remise probleem vergroten en hun eigen sport kapot maken)
Wat de nederlandse spelers betreft zou dat heel simpel moeten zijn, zij worden gefinancierd door KNDB (NOC*NSF) Deze zouden dus eens hun poot uit moeten steken en actie ondernemen tegen dit soort wanprestaties van spelers. Waarom wordt niet gedaan? omdat het bestuur te zwak is waarschijnlijk, zij gaan liever problemen uit de weg dan ze aan te pakken want voor je het weet worden ze niet meer gesteund door de topspelers en kunnen ze zelf vertrekken.
Hier op het forum word er met afschuw gereageerd (zelfs door piet bouma die zelfs in een KNDB bestuur zit) maar helpt het iets? NEE helemaal niks.
Lijkt mij heel simpel wat te doen. Alle dammers die gefinancierd worden door KNDB (NOC*NSF) worden goed in de gaten gehouden als er blijkt dat een van deze spelers zonder inzet remise schuift tegen een ander GMI vriendje dient er een waarschuwing af gegeven te worden na de KNDB en de desbetreffende spelers als dit daarna door diezelfde spelers of een andere speler die gefinancierd word weer zonder inzet remise word geschoven dient er een laatste waarschuwing naar KNDB en de desbetreffende speler gestuurd te worden hierbij word vermeld dat als er nu weer zoiets voordoet met een gefinancierde spelers er een brief gaat naar NOC*NSF met een verzoek om voor de desbetreffende spelers alle financiën stop te zetten. (ik ben er van overtuigd dat zo'n brief inpakt gaat hebben als deze door de juiste mensen word geschreven zoals Piet bouma voor het zakelijke deel Kosmos voor het inhoudelijk en Fred voor de kers op de taart) En deze natuurlijk ondertekend door de breedtesport hier op het forum.
Tsja voor elke systeem om de remise die te vaak voorkomt bij het dammen te verbergen zijn voor en tegenstanders. Wat mij nou eens een goed idee lijkt (of iig om eens uit te proberen) is een georgiev-barrage bij het begin! Bijvoorbeeld dat spelers beginnen met 2 uur+ 5sec en doorspelen tot er een winnaar is die dan gewoon met 2-0 wint.
Dit systeem lijkt me vanuit verschillende perspectieve acceptabel want je hebt nog steeds veel tijd en er kan geen remise meer als uitslag komen en spelers zijn gedwongen tot spelen voor de winst want er moet uiteindelijk toch iemand winnen en zoals Frits aandraagt waar ik het wel mee eens ben zorgt dit ook altijd voor spectakel (zeker als je 2 redelijk gelijkwaardige spelers hebt)!
Zijn dit 2 goede ideeën?
In Zwitserse toernooien komt het inderdaad wel voor dat als toppers tegen elkaar moeten ze zich neerleggen bij een remise. Dankzij de grote remisemarge geloven ze niet dat hun inspanningen veel resultaat opleveren. Dan zetten ze zich liever volop in tegen mindere goden. Zwitserse toernooien kun je dus beter niet hebben als het om topsport gaat.playforstacks wrote:waarschijnlijk kijk je dan niet meer naar GMI die remsie tegen elkaar spelen anders zou je het wel weten. (en zien met je eigen ogen hoevaak er maar wat geruild word en na 40 zetten remise of wil je zeggen dat je dit vol inzetten vind?)Kosmos wrote:Welk probleem heb je het eigenlijk over? Ik observeer helemaal geen gebrek aan inzet.playforstacks wrote:Een Nederlandse wereldkampioen gaat echt niks veranderen in de ledenaantallen hoor, misschien was dat in de tijd van Sijbrands zo maar tegenwoordig interreseert het gewone volk zich helemaal niks meer voor dammen. (terwijl vroeger nog hele bedrijven aan het dammen waren).
Zijn dit 2 goede ideeën?
In een echt toernooi zoals bijv. het NK zie je wel degelijk vole inzet van de spelers.
-
Ik ben het niet met je eens Kosmos maar dat mag. Maar zelfs als ik gelijk heb blijft het dammen tussen toppers vrij vaak remise, ook ondanks goede inzet, dat is ook waar.
-
- Real name: Martin van der Sluis
Echt een kansloze discussie volgens mij. Als men meer inzet moet tonen dan gaan de 'vriendjes' de avond ervoor even bij elkaar zitten, zetten ze een geweldig spectakel op wat nèt remise loopt. Oja, en ze blijven een uurtje langer zitten, omdat men dat van ze verwacht.
Als een 'vriendje' een norm voor z'n status nodig heeft dan doet men er alles aan om dat met elkaar voor elkaar te krijgen. Prijzengeld wordt onderling wel verdeeld.
Stop de standaard uitkeringen aan onze toppers!
Laat ze maar lekker toernooien spelen om geld te verdienen, of via persoonlijke sponsors. Daarnaast nemen ze maar een krantenwijkje bij Post NL. In tegenstelling tot organisaties van verschillende toernooien, kijken dan wel veel mensen naar onze toppers uit.
Als een 'vriendje' een norm voor z'n status nodig heeft dan doet men er alles aan om dat met elkaar voor elkaar te krijgen. Prijzengeld wordt onderling wel verdeeld.
Laat ze maar lekker toernooien spelen om geld te verdienen, of via persoonlijke sponsors. Daarnaast nemen ze maar een krantenwijkje bij Post NL. In tegenstelling tot organisaties van verschillende toernooien, kijken dan wel veel mensen naar onze toppers uit.
-
- Real name: Thijs van den Broek
eigenlijk heb je gewoon volledig gelijk hoeveel procent van de partijen tussen GMI's zijn nu ECHT spannend denk niet meer dan 20% en de rest doet maar een beetje aan mietjes-dammen tegen elkaar. (met als motto remise is beter dan verliezen)Samen Sterker wrote:Echt een kansloze discussie volgens mij. Als men meer inzet moet tonen dan gaan de 'vriendjes' de avond ervoor even bij elkaar zitten, zetten ze een geweldig spectakel op wat nèt remise loopt. Oja, en ze blijven een uurtje langer zitten, omdat men dat van ze verwacht.
Dat is geen topsport en verdiend geen subsidie topsport hoort hard te zijn en topsporters moeten tot het uiterste gaan!
Ik ben eigenlijk benieuwd wat onze topspelers nou van dergelijke reacties vinden. Laat ze zelf maar eens reageren, Pim en Roel schrijven hier ook tenslotte.playforstacks wrote:eigenlijk heb je gewoon volledig gelijk hoeveel procent van de partijen tussen GMI's zijn nu ECHT spannend denk niet meer dan 20% en de rest doet maar een beetje aan mietjes-dammen tegen elkaar. (met als motto remise is beter dan verliezen)Samen Sterker wrote:Echt een kansloze discussie volgens mij. Als men meer inzet moet tonen dan gaan de 'vriendjes' de avond ervoor even bij elkaar zitten, zetten ze een geweldig spectakel op wat nèt remise loopt. Oja, en ze blijven een uurtje langer zitten, omdat men dat van ze verwacht.
Dat is geen topsport en verdiend geen subsidie topsport hoort hard te zijn en topsporters moeten tot het uiterste gaan!
-
De damwereld, het lijkt het Griekenland wel.
Het lijkt me een goede zaak als Pim en Roel zich niet hiermee bemoeien en zich op het dammen zelf richten, lijkt me meer een zaak voor grootmeesters die al over the hill zijn of al met pensioen. Wat dat betreft is Wiersma de enige die iets lijkt te doen. De rest is puur voor zichzelf bezig of is afgehaakt.
Dankzij Harm verschijnt er al behoorlijk veel over dammen in de telegraaf, als hij dan 1x per 2 weken een halve column aan misstanden besteed, so what? Als je als voormalig dammer de rest van de stukjes leest dan lijkt het echt alsof dammen weer terug is naar de jaren 50. Leuke prentjes uit de provincie en verder niks. Harm zou er wel goed aan doen om zijn stukjes eens te laten verbeteren door een goedwillende assistent die goed in details is. Harm is meer van de big picture, die moet je niet zijn eigen taalfouten laten verbeteren, dat gaat hem toch niet meer lukken.
Als twintiger en dertiger moest Harm opboksen tegen de mentaliteit van bestuurders, en vaak ook nog zelf dingen organiseren. Dat hij desondanks zesmaal wereldkampioen is geworden in het sovjettijdperk is echt ontzettend knap.
De stukjes van Harm bevatten wat tikfouten en zijn soms inderdaad te zuur, maar waar jullie dammers je nog veel meer zorgen over moet maken is inderdaad de follow up. Over 10 jaar heeft Harm die energie misschien niet meer. Ton S lijkt zich nu al uitsluitend op literatuurvorming te richten i.p.v. impact naar buiten. Als Roel 'Anakin' Boomstra wereldkampioen wordt of klaar is met de studie dan zal hij wellicht ook meteen stoppen met professioneel dammen? Moet je daar dan als bond alles op zetten?
Nu het uit de notulen duidelijk is dat het topsportprogramma niet alleen uit NOC NSF betaald wordt maar ook vanuit de KNDB zelf, lijkt het me beter om het KNDB topsport geld anders te besteden. We zouden bijvoorbeeld zowel Fred van Amersfoort en Piet Bouma een zwartwit geblokte toyota yaris cadeau kunnen doen waarmee ze alle buurt- en bejaardenhuizen af kunnen rijden om leden te werven.
Het lijkt me een goede zaak als Pim en Roel zich niet hiermee bemoeien en zich op het dammen zelf richten, lijkt me meer een zaak voor grootmeesters die al over the hill zijn of al met pensioen. Wat dat betreft is Wiersma de enige die iets lijkt te doen. De rest is puur voor zichzelf bezig of is afgehaakt.
Dankzij Harm verschijnt er al behoorlijk veel over dammen in de telegraaf, als hij dan 1x per 2 weken een halve column aan misstanden besteed, so what? Als je als voormalig dammer de rest van de stukjes leest dan lijkt het echt alsof dammen weer terug is naar de jaren 50. Leuke prentjes uit de provincie en verder niks. Harm zou er wel goed aan doen om zijn stukjes eens te laten verbeteren door een goedwillende assistent die goed in details is. Harm is meer van de big picture, die moet je niet zijn eigen taalfouten laten verbeteren, dat gaat hem toch niet meer lukken.
Als twintiger en dertiger moest Harm opboksen tegen de mentaliteit van bestuurders, en vaak ook nog zelf dingen organiseren. Dat hij desondanks zesmaal wereldkampioen is geworden in het sovjettijdperk is echt ontzettend knap.
De stukjes van Harm bevatten wat tikfouten en zijn soms inderdaad te zuur, maar waar jullie dammers je nog veel meer zorgen over moet maken is inderdaad de follow up. Over 10 jaar heeft Harm die energie misschien niet meer. Ton S lijkt zich nu al uitsluitend op literatuurvorming te richten i.p.v. impact naar buiten. Als Roel 'Anakin' Boomstra wereldkampioen wordt of klaar is met de studie dan zal hij wellicht ook meteen stoppen met professioneel dammen? Moet je daar dan als bond alles op zetten?
Nu het uit de notulen duidelijk is dat het topsportprogramma niet alleen uit NOC NSF betaald wordt maar ook vanuit de KNDB zelf, lijkt het me beter om het KNDB topsport geld anders te besteden. We zouden bijvoorbeeld zowel Fred van Amersfoort en Piet Bouma een zwartwit geblokte toyota yaris cadeau kunnen doen waarmee ze alle buurt- en bejaardenhuizen af kunnen rijden om leden te werven.
-
Wel beste Bert Zwart, het is in ieder geval een goede zaak dat er meer mensen wat kritischer gaan kijken naar de schaarse middelen.Het is goed om eindelijk eens man en paard te noemen. Om topsport in stand te houden moet je snijden in een aantal zaken. Het is zinloos om nog te investeren in te veel topspelers. Wiersma claimt in een artikel dat er mede door hem een enorme hausse was van nieuwe dammers. Het is simpelweg niet de waarheid. De relatie dat topdammen DUS leidt tot ledenaanwas is een te snelle aanname. Het feit dat dammen vaak in remise eindigt en DUS een remisespel is, is ook een te snelle aanname. Om grote delen van het beleid te laten afhangen van te voorbarige aannames is strategisch mogelijk funest voor de damsport. Jij roept dat ik maar bejaarden moet gaan werven, proef ik hier een vervelend ondertoontje? De KNDB zou er namelijk goed aan doen om inderdaad de gepensioneerde babyboomer aan zich te binden. Dammers moeten ook leren consequenter te beargumenteren. Een sponsorplaats vonden velen destijds prachtig, deelname van damtoeristen juist weer niet. Een Krajenbrink is deels in dienst van de bond, dus van algemene middelen. Het naar de eigen club halen van een toptalent wekt de schijn van belangenverstrengeling. Niemand vraagt zich af of dat zuiver is. Bestuurders reizen naar China,Brazilie,Afrika,Frankrijk, niemand stelt de vraag wat het rendement is . Bestuurders sluiten een convenant met topspelers met o.a als speerpunt live damborden. Op het beslissende moment gaat de stekker er uit. Ik zie te veel topspelers, te veel theoretische bestuurders en te weinig pure liefhebbers. Als ik die onleesbare kluwen over de GA lees dan vraag ik mij werkelijk af: wie heeft er iets aan. De ene groep wil iets in discussie brengen, de andere niet. Dat kan. Maar vervolgens gelijk weer dreigen met opstappen? Dan denk ik, stap inderdaad maar op en ga iets voor het dammen in de regio doen ipv die ene dammer van Turkse bodem een EK binnen te loodsen "omdat we als dammers een grote familie willen zijn" Wat een lulkoek en zelfoverschatting
Allemaal zo makkelijk om de FMJD af te kraken, Fred. Makkelijk, goedkoop en destructief.Fred van Amersfoort wrote:Wel beste Bert Zwart, het is in ieder geval een goede zaak dat er meer mensen wat kritischer gaan kijken naar de schaarse middelen.Het is goed om eindelijk eens man en paard te noemen. Om topsport in stand te houden moet je snijden in een aantal zaken. Het is zinloos om nog te investeren in te veel topspelers. Wiersma claimt in een artikel dat er mede door hem een enorme hausse was van nieuwe dammers. Het is simpelweg niet de waarheid. De relatie dat topdammen DUS leidt tot ledenaanwas is een te snelle aanname. Het feit dat dammen vaak in remise eindigt en DUS een remisespel is, is ook een te snelle aanname. Om grote delen van het beleid te laten afhangen van te voorbarige aannames is strategisch mogelijk funest voor de damsport. Jij roept dat ik maar bejaarden moet gaan werven, proef ik hier een vervelend ondertoontje? De KNDB zou er namelijk goed aan doen om inderdaad de gepensioneerde babyboomer aan zich te binden. Dammers moeten ook leren consequenter te beargumenteren. Een sponsorplaats vonden velen destijds prachtig, deelname van damtoeristen juist weer niet. Een Krajenbrink is deels in dienst van de bond, dus van algemene middelen. Het naar de eigen club halen van een toptalent wekt de schijn van belangenverstrengeling. Niemand vraagt zich af of dat zuiver is. Bestuurders reizen naar China,Brazilie,Afrika,Frankrijk, niemand stelt de vraag wat het rendement is . Bestuurders sluiten een convenant met topspelers met o.a als speerpunt live damborden. Op het beslissende moment gaat de stekker er uit. Ik zie te veel topspelers, te veel theoretische bestuurders en te weinig pure liefhebbers. Als ik die onleesbare kluwen over de GA lees dan vraag ik mij werkelijk af: wie heeft er iets aan. De ene groep wil iets in discussie brengen, de andere niet. Dat kan. Maar vervolgens gelijk weer dreigen met opstappen? Dan denk ik, stap inderdaad maar op en ga iets voor het dammen in de regio doen ipv die ene dammer van Turkse bodem een EK binnen te loodsen "omdat we als dammers een grote familie willen zijn" Wat een lulkoek en zelfoverschatting
Ik vind het heel begrijpelijk als men er de brui aan dreigt te geven als de bodnen niet eens willen discussiëren over nieuwe statuten. Eerst een halfjaar niks van zich laten horen en dan gaan de 8x8-bonden wéér dwarsliggen.
Eerder had je de sabotage van Wit-Rusland, die eerst zijn plicht niet deed m.b.t. kascontrole en daarna beschuldigingen over de finacnciele zaken ging spuien, met als hoofdrolspeler Gantwarg, die de FMJD (sic) wilde "vernietigen", nu weer gezeur van de 8x8-bonden. Om moedeloos van te worden voor FMJD-bestuurders. Steeds weer tegenwerking en onredelijkheid die men als beloning voor alle inspanningen krijgt.
Als je zo wenig respect toont voor die bestuurders, lijkt me dat nogal demotiverend voor de mensen die vrijwel alles uit eigen zak moeten betalen. Pieter legde geld bij, Otten is bereid de beurs te trekken, Luteyn sponsort propaganda literatuur over dammen. Maar Fred blijft maar jaloers: Bestuurders die naar het buitenland reizen maken in zijn visie meteen een snoepreisje, wat een afgunst alemaal. Afgunst kan zoveel kapotmaken. Als je nu eens je druk gaat maken over mensen in de top van de financiële sector die honerden miljoenen weggraaien van investeerders en belastingbetalers, dan is dat zinvol. Dit geblaf tegen hardwerkende bestuurders die het beste met de damwereld voorhebben, is zo goedkoop.
It's so easy to hate... It's so easy to laugh, it takes guts to be gentle and nice... (Morrissey)
-
Nee Kosmos, nu doe jij precies wat Hanco met jou deed mbt Wiersma. Dit heeft niets met jaloezie te maken, niet zo flauw doen joh. Dat er bestuurders zijn die misschien zaken uit eigen zak betalen, betalen mag geen synoniem voor bepalen zijn. Natuurlijk vragen bestuurders om vertrouwen, dat doen managers en politici ook. Als iedereen gewoon transparant declareert is er niets aan de hand. Ik vind dat de discussie moet gaan over visie en rendement, daar moet je niet bij voorbaat te makkelijk overheen fietsen. Dat doe jij wel een beetje vind ik. Trouwens, jij bent zelf ook niet altijd zachtzinnig toch?
Fred van Amersfoort wrote:Nee Kosmos, nu doe jij precies wat Hanco met jou deed mbt Wiersma. Dit heeft niets met jaloezie te maken, niet zo flauw doen joh. Dat er bestuurders zijn die misschien zaken uit eigen zak betalen, betalen mag geen synoniem voor bepalen zijn. Natuurlijk vragen bestuurders om vertrouwen, dat doen managers en politici ook. Als iedereen gewoon transparant declareert is er niets aan de hand. Ik vind dat de discussie moet gaan over visie en rendement, daar moet je niet bij voorbaat te makkelijk overheen fietsen. Dat doe jij wel een beetje vind ik. Trouwens, jij bent zelf ook niet altijd zachtzinnig toch?
Als ík zo heel af en toe eens wat kleine tikjes met de verbale zweep uitdeel, dan is het altoos zeer terecht, Fred!Maar vervolgens gelijk weer dreigen met opstappen? Dan denk ik, stap inderdaad maar op en ga iets voor het dammen in de regio doen ipv die ene dammer van Turkse bodem een EK binnen te loodsen "omdat we als dammers een grote familie willen zijn" Wat een lulkoek en zelfoverschatting
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Ik blijf bij mijn standpunt dat het vanaf de zijlijn nogal makkelijk is alles beter te weten. Ik zou liever wat vertrouwen zien in de over ons aangestelde autoriteiten. Ik weet dat het vreemd klinkt uit de mond van een rebels figuur, maar ik vind dat Otten en co een faire kans moeten hebben om hun beleid uit te werken. Ik vind het oprecht vervelend dat de bonden voor verdeeldheid zorgen, alsof we niet al problemen genoeg hebben om op te lossen.
Heb je trouwens gezien dat ik vorig seizoen alle clubavonden van De Oldehove bezocht heb, Fred? Ik eis een spontaan en welgemeend compliment voor mijn breedtesportactiviteiten derhalve!
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Last edited by Ganesha on Thu Aug 30, 2012 14:20, edited 1 time in total.
Foto van de huldiging bij WK Nation Blitz, afkomstig van Mongolië (facebook)
Zij schrijven dat het over de Rapid gaat, maar dit is bij Blitz. Zie het goud wat het Nederlandse vrouwenteam krijgt.
Zij schrijven dat het over de Rapid gaat, maar dit is bij Blitz. Zie het goud wat het Nederlandse vrouwenteam krijgt.
- Attachments
-
- WK Blitz Nations, Lille 2012.jpg (112.83 KiB) Viewed 8473 times
2 You Tubes van de huldiging bij WK Nations Blitz (vanaf de 20e minuut)/ Rapid