Nationale Competitie 2010/2011

Post Reply
Jan Pieter
Real name: Jan Pieter Drost

Re: Nationale Competitie 2010/2011

Post by Jan Pieter » Mon Jan 17, 2011 18:03

En zo hebben we weer een nieuw idee voor remisebeperking: de Fred Flintstone-optie.

Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

Post by Kosmos » Mon Jan 17, 2011 18:23

Jan Pieter wrote:En zo hebben we weer een nieuw idee voor remisebeperking: de Fred Flintstone-optie.
Had ik natuurlijk al aan gedacht en mij leek de juiste naam: Splitdammen!
De nieuwe spelregel luidt: Je mag op elk moment een dam splitten, waarbij elke schijf beweegt als een dam, waarna er twee schijven overblijven. Dieter wil het nieuwe spel vast wel even door de bondsraad loodsen...
Heaven is no location, but a state of mind

Kosmos

Post by Kosmos » Mon Jan 17, 2011 18:24

Keurientesss wrote:Met 28=2/8-46&50 natuurlijk!

Image
Correct! Dit is de winnende split! Overigens mag de linker helft van de dam ook op <37> stoppen.

groenteboer
Real name: Michel Stempher

Post by groenteboer » Mon Jan 17, 2011 18:27

Kosmos wrote:

Image
Correct! Dit is de winnende split! Overigens mag de linker helft van de dam ook op <37> stoppen.
Neej, dan zou de linkerhelft opeens veel minder hard zijn gegaan. Moet wel met dezelfde snelheid gebeuren :lol:

Kosmos

Post by Kosmos » Mon Jan 17, 2011 18:33

groenteboer wrote:
Kosmos wrote:

Image
Neej, dan zou de linkerhelft opeens veel minder hard zijn gegaan. Moet wel met dezelfde snelheid gebeuren :lol:
Ahaa, we hebben hier een voorstander van het homogene splitten, terwijl ik maximale splitvrijheid, dus ook heterogeen splitten, toesta...
Tsja, wat zou beter zijn? Voor splitdammers is er een aparte draad aangemaakt.

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Sat Jan 22, 2011 16:23

Molenaar & Zwarthoed lijken te gaan verliezen. Het staat nu 4-6 in Volendam voor VBI dankzij een overwinning van Gérard Jansen op Johan Bastiaannet, terwijl op de overige borden niet te zien is waar Volendam moet gaan tegenscoren.

Edwin Twiest

Post by Edwin Twiest » Sat Jan 22, 2011 18:29

Zou qua ranglijst wel een iets acceptabelere stand geven in elk geval; 3 punten voor in zo'n vreselijk sterke competitie...

Maar goed, er zitten een paar hele goede counteraars bij Volendam en spelen Georgiev en Tsjegolev ook mee? (of Ststjegolev? of Tjegolev...nooit de officiele naam geweten ;-) )

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Sat Jan 22, 2011 18:59

Volendam heeft met 9-11 verloren, ondanks meedoen van Slawa en Georgiev. Huissen en Schiedam staan nu nog maar één puntje achter, erg leuk voor de competitie en een voordeel is ook dat Volendam nu in eigen huis, op De Dijk, kampioen kan gaan proberen te worden. Het zal niet eerder voorgekomen zijn dat grootmeester Baba Sti op min drie stond in de competitie. :?

Oscar

Post by Oscar » Sat Jan 22, 2011 23:10

At three points of his pursuer, Club Damlust Gouda, CEMA sees the horizon cleared up. Photos on my blog!

Good evening!
Image
http://oslog0301.wix.com/damlog1

WSDVRules

Post by WSDVRules » Sun Jan 23, 2011 06:34

Drama voor tweede
zaterdag, 22 januari 2011 20:00
Dit seizoen was het tweede nog nooit op oorlogssterkte, maar de laatste keer was echt een dieptepunt in de geschiedenis van Damclub Den Haag. Het eerste pikte Hein en Bas in, Alfred had verhuisperikelen en de invallers Harry en Ashok waren niet beschikbaar. Slechts 7(!) man togen derhalve naar Heerhugowaard. Werkt dus niet echt motiverend...
Drie van de zes jeugdspelers hadden dus een vroegertje. Jan Schreurs, Rinus Snellaars en Alex Kruyshoop troffen de andere jeugdspelers, maar alleen Rinus wist er een punt tegen te scoren. Hans van de Vijver trof een tegenstander met veel hogere rating, tegen wie hij helaas het onderspit moest delven. Gelukkig waren er individuele successen (lees: remises) voor Frans Poorter tegen Coen Jong, Moen Lachman tegen Arnoud Rood (Moen stond zelfs beter!) en Ron de Vaal tegen voorzitter Maarten van Leenen.
Laat dit de laatste keer zijn, zodat er tegen Samen Sterk 2 en Scheveningen met een volledig team kan worden aangetreden.
Ik stel voor dat we dit staaltje onvervalste competitievervalsing straffen door Den Haag 2 volgend jaar te verbieden aan de NC te laten deelnemen. In de provinciale competitie kunnen ze dan hun kunsten vertonen, alhoewel ze dan nog wel een extra mannetje moeten vinden, want ik geloof dat ze daar met achttallen spelen.

Bert Zwart

Post by Bert Zwart » Sun Jan 23, 2011 08:41

Iets te hoog van je (overigens mooie) toren geblazen die post, WSDVrules. Dammers hebben olifantengeheugens - ik neem aan dat als WSDV de komende decennia een keer met overmacht kampt, dat jij dat team dan ook meteen terugtrekt. Of je delete gewoon je post dan doe ik dat ook :lol:

Alex

Post by Alex » Sun Jan 23, 2011 08:56

WSDVRules wrote:
Drama voor tweede
zaterdag, 22 januari 2011 20:00
Dit seizoen was het tweede nog nooit op oorlogssterkte, maar de laatste keer was echt een dieptepunt in de geschiedenis van Damclub Den Haag. Het eerste pikte Hein en Bas in, Alfred had verhuisperikelen en de invallers Harry en Ashok waren niet beschikbaar. Slechts 7(!) man togen derhalve naar Heerhugowaard. Werkt dus niet echt motiverend...
Drie van de zes jeugdspelers hadden dus een vroegertje. Jan Schreurs, Rinus Snellaars en Alex Kruyshoop troffen de andere jeugdspelers, maar alleen Rinus wist er een punt tegen te scoren. Hans van de Vijver trof een tegenstander met veel hogere rating, tegen wie hij helaas het onderspit moest delven. Gelukkig waren er individuele successen (lees: remises) voor Frans Poorter tegen Coen Jong, Moen Lachman tegen Arnoud Rood (Moen stond zelfs beter!) en Ron de Vaal tegen voorzitter Maarten van Leenen.
Laat dit de laatste keer zijn, zodat er tegen Samen Sterk 2 en Scheveningen met een volledig team kan worden aangetreden.
Ik stel voor dat we dit staaltje onvervalste competitievervalsing straffen door Den Haag 2 volgend jaar te verbieden aan de NC te laten deelnemen. In de provinciale competitie kunnen ze dan hun kunsten vertonen, alhoewel ze dan nog wel een extra mannetje moeten vinden, want ik geloof dat ze daar met achttallen spelen.
Dit slaat echt nergens op Hans. We hebben leden (onder wie Johan Sterrenburg) en spelers zat, maar tegen overmacht kan niemand op. En bij een uitwedstrijd is het al helemaal lastig om invallers te vinden.

WSDVRules

Post by WSDVRules » Sun Jan 23, 2011 09:31

Bert Zwart wrote:Iets te hoog van je (overigens mooie) toren geblazen die post, WSDVrules. Dammers hebben olifantengeheugens - ik neem aan dat als WSDV de komende decennia een keer met overmacht kampt, dat jij dat team dan ook meteen terugtrekt. Of je delete gewoon je post dan doe ik dat ook :lol:
Bert, ik had gehoopt dat je inmiddels een beetje over je nederlaag tegen Ap van Ingen heen was :wink:
WSDV speelt met vier teams in de nationale competitie. Tot op heden zijn al die teams volledig uitgekomen. En ja dat was soms met kunst en vliegwerk, maar verhuizen kun je toch geen overmacht noemen? Dat kan je volgens mij doordeweeks ook. We hebben het hier wel over de nationale competitie en niet een treffen in de onderbond. Tegen ons speelde Den Haag 2 met tien man, tegen een directe concurrent met zeven spelers. Ik blijf er bij dat dit competitievervalsing is. Lijkt me dan ook in het geheel niet nodig deze post te verwijderen.

Alex

Post by Alex » Sun Jan 23, 2011 09:36

WSDVRules wrote:
Bert Zwart wrote:Iets te hoog van je (overigens mooie) toren geblazen die post, WSDVrules. Dammers hebben olifantengeheugens - ik neem aan dat als WSDV de komende decennia een keer met overmacht kampt, dat jij dat team dan ook meteen terugtrekt. Of je delete gewoon je post dan doe ik dat ook :lol:
Bert, ik had gehoopt dat je inmiddels een beetje over je nederlaag tegen Ap van Ingen heen was :wink:
WSDV speelt met vier teams in de nationale competitie. Tot op heden zijn al die teams volledig uitgekomen. En ja dat was soms met kunst en vliegwerk, maar verhuizen kun je toch geen overmacht noemen? Dat kan je volgens mij doordeweeks ook. We hebben het hier wel over de nationale competitie en niet een treffen in de onderbond. Tegen ons speelde Den Haag 2 met tien man, tegen een directe concurrent met zeven spelers. Ik blijf er bij dat dit competitievervalsing is. Lijkt me dan ook in het geheel niet nodig deze post te verwijderen.
De verhuizing zelf moet nog gaan plaats hebben, maar er gaat heel veel aan vooraf en doordeweeks moet er ook nog gewoon gewerkt worden.
Wageningen heeft nou eenmaal een groter aantal leden, maar die hebben blijkbaar alleen dammen in hun hobbypakket. En invallers heten niet voor niks invallers, die kunnen gewoon niet altijd (te ver weg, vrouw, kinderen, andere hobby's, etc).
Kortom: niet zo zeiken, Hans!

WSDVRules

Post by WSDVRules » Sun Jan 23, 2011 09:38

Alex wrote:
Dit slaat echt nergens op Hans. We hebben leden (onder wie Johan Sterrenburg) en spelers zat, maar tegen overmacht kan niemand op. En bij een uitwedstrijd is het al helemaal lastig om invallers te vinden.
Alex, als het overmacht was, had je de wedstrijd gewoon kunnen uitstellen. Vorig seizoen gebeurde dat ook toen de wegen onbegaanbaar waren. Ik ben alleen bang dat de competitieleider verhuizen e.d. niet als overmacht zal willen zien. Verder geef je aan dat jullie nog nooit dit seizoen op oorlogssterkte zijn uitgekomen. Dat lijkt mijns inziens behoorlijk structureel en dat kun je zeker geen overmacht noemen.

Post Reply