Sorry voor mijn notatie foutjes....A.Presman wrote:27-32 wordt vervolgt door 19-13, 23-18.
Dus als Boudewijn door de vlag ging is het niet onverstandig.
dat bedoelde ik ook!
Fraaie partijen, veel fouten, spektakel!
Ja, meerslag gaat voor (na 27-32x32 24-20?) !rijmer wrote:moet je niet naar 38 of 16 slaan?Kosmos wrote:
Stand na 48.30-24
De dreiging 24-20 19-13 23-19 29x7 lijkt dodelijk.
denk dat derkx door de tijd is
Wat stond wit verrassend ver naar voren he?TjeerdH wrote:Sorry voor mijn notatie foutjes....A.Presman wrote:27-32 wordt vervolgt door 19-13, 23-18.
Dus als Boudewijn door de vlag ging is het niet onverstandig.
dat bedoelde ik ook!
Fraaie partijen, veel fouten, spektakel!
Er wordt gezongen dat Jezus de golven zo vertrouwde dat hij niet zinken kon. Ik denk dus dat Boudewijn met vertrouwen doorgaat.TjeerdH wrote:Yep, en deze variant is gespeeld.Kosmos wrote: Wat stond wit verrassend ver naar voren he?
Zou Boudie nog even doorspelen??
Ik zag het niet en vroeg het aan Truus.A.Presman wrote:W. van der Kooij
[img]http://fmjd.org/dias2/save/12079445099.png[/img]
A. van Berkel
Volgens de site dit is de eindstand met de uitslag 2-0
Hoe wint wit na 15-20 ?
Volgens teletekst is het remise.A.Presman wrote:W. van der Kooij
[img]http://fmjd.org/dias2/save/12079445099.png[/img]
A. van Berkel
Volgens de site dit is de eindstand met de uitslag 2-0
Hoe wint wit na 15-20 ?
Kosmos wrote:MenO wrote:Dus dat is er gebeurd... Scholma speelde 59. 29-34? en miste daarmee dat wit na 60. 8-3 34-39 61. 45-40! 39-43 62. 3-25! de middellijn overneemt!Geb Kos wrote:De partij Derkx - Scholma is bijgewerkt: http://nk2008.kndb.nl//index.php?option ... &Itemid=68
In plaats daarvan lijkt 59. 29-33! mij simpel gewonnen
29-34?? Onthutsend! Inderdaad wint 29-33 simpel, maar zwart zoekt de witte schijf op met remise...
Auke heeft vast zijn notatiebiljet opgegeten na deze partij...
(Tenminste dat adviseerde hij mij eens in een krantenrubriek na een fijne eindspelblunder...)
De Telegraaf, vr 11 apr 2008, 22:06
Baljakin opnieuw alleen op kop
door Harm Wiersma
EMMELOORD - De dubbele ronde van het Nederlands damkampioenschap is erg bijzonder verlopen. In de derde ronde waren vier beslissingen, maar de meeste punten kwamen bij de verkeerde spelers.
![]()
Alexander Baljakin
Zo verloor van den Akker in gewonnen positie van Martin Dolfing en liet Ron Heusdens zich vanuit een kansrijke positie opknopen door Hein Meijer. Frits Luteijn won daarentegen gedecideerd van Anton van Berkel en de beste partij kwam op naam van Pim Meurs na een geslaagde Ghestemdoorstoot tegen de Friese kampioen Gerlof Kolk. Auke Scholma miste winst tegen Boudewijn Derkx, die zelfs in de slotstand teveel kreeg. Bovendien miste Wim van der Kooij de volle buit tegen Sven Winkel.
De spelers mochten in de late middagronde nogmaals aantreden en daarbij was Alexander Baljakin na een subtiel afspel het meest productief tegen Gerlof Kolk. Jeroen van den Akker stond na de fraaiste partij van de dag gewonnen tegen Boudewijn Derkx en heeft zich hersteld. Titelhouder Kees Thijssen speelde twee keer remise tegen Alexander Baljakin en Sven Winkel. Komend weekend geeft de Friese topspeler Tjalling Goedemoed uitleg van de partijen. Live volgen kan ook.
Zie http://www.livedraughts.nl
Uitslagen: 3de ronde. Heusdens – Meijer 0-2, Derkx – Scholma 1-1, Luteijn – van Berkel 2-0, Van den Kooij – Winkel 1-1, Kolk – Meurs 0-2, Thijssen – Baljakin 1-1.
4de ronde: Dolfing – Meurs 1-1, Baljakin – Kolk 2-0, Winkel – Thijssen 1-1, Meijer – Luteijn 1-1, Scholma – Heusdens 1-1. van den Akker – Derkx 2-0, van Berkel – van der Kooij (grote winstkansen wit) Stand aan kop: Baljakin 6 pnt. gevolgd door 4 spelers met 5 punten.
AD, vrijdag 11 april 2008
Luteyn houdt stand in kopgroep
Dordtenaar Frits Luteyn blijft prima presteren tijdens de nationale titelstrijd in Emmeloord.
EMMELOORD
Na de derde wedstrijddag, waarin twee speelrondes waren opgenomen, neemt Luteyn een tweede positie in. In de ochtendsessie versloeg de met wit spelende Frits Luteyn Anton van Berkel, die een aanmerkelijk hogere rating (1444 versus 1331) heeft. In de middaguren trof Luteyn koploper Hein Meijer die hij knap op remise hield.