Nationale Competitie 2009/2010

Post Reply
guerra
Posts: 111
Joined: Thu May 20, 2004 21:33

Post by guerra » Sun Oct 04, 2009 13:19

Niets voorstellen van een wedstrijd? Dat is juist de grap. Wij stelden ons juist net heel veel voor van deze wedstrijd. Na de zeperd tegen 020 wilden we graag iets laten zien. Gewoon focussen en knallen!
Het heden steunt op het verleden

User avatar
DJBAMI
Posts: 55
Joined: Fri Jan 16, 2004 14:13
Location: Britsum (Friesland)

Post by DJBAMI » Sun Oct 04, 2009 15:11

Belangrijk detail bij de wedstrijd van Damcombinatie Fryslân is dat het team wel degelijk is op komen dagen. In het reglement wordt gesproken over een straf voor een team dat niet op komt dagen. Daar was zaterdag geen sprake van. Het hele team is in Rosmalen verschenen. Wel veel te laat, maar we waren er. Ik ben 's ochtends om kwart over 9 uit Leeuwarden vertrokken en kwam om kwart over 2 in Rosmalen aan. Er was dus wel degelijk een marge ingebouwd mochten we vertraging oplopen. Ik heb met het damreizen wel het een en ander meegemaakt, maar zaterdag was echt belachelijk.

Gerlof Kolk

GuidoB
Posts: 2325
Joined: Sun Sep 21, 2003 21:43

Post by GuidoB » Sun Oct 04, 2009 15:30

DJBAMI wrote:Belangrijk detail bij de wedstrijd van Damcombinatie Fryslân is dat het team wel degelijk is op komen dagen. In het reglement wordt gesproken over een straf voor een team dat niet op komt dagen. Daar was zaterdag geen sprake van. Het hele team is in Rosmalen verschenen. Wel veel te laat, maar we waren er. Ik ben 's ochtends om kwart over 9 uit Leeuwarden vertrokken en kwam om kwart over 2 in Rosmalen aan. Er was dus wel degelijk een marge ingebouwd mochten we vertraging oplopen. Ik heb met het damreizen wel het een en ander meegemaakt, maar zaterdag was echt belachelijk.

Gerlof Kolk
Spel- en wedstrijdreglement wrote: 23.5 Indien voor een team tenminste de helft van het aantal partijen op grond van art 12.2 verloren
wordt verklaard, wordt dat team geacht niet te zijn opgekomen.

Douwe Edelenbos
Posts: 349
Joined: Tue Nov 09, 2004 22:07

Post by Douwe Edelenbos » Sun Oct 04, 2009 17:25

Ik heb inmiddels contact gehad met een manege op Ameland die net als bij DC Apeldoorn de bedrijfskantine beschikbaar stelt. Kunnen de tegenstanders direct hun paardenminnende partner meenemen.

Lijkt me voor volgend seizoen een interessante optie. Hier alvast het afvaartschema vanuit Holwerd: eerste boot 09:30; volgende 12:30. Iedereen wordt dus geadviseerd uiterlijk 09:00 in Holwerd te zijn. Een ieder wordt geacht de partij niet te lang te laten duren. Om 18:30 vertrekt nl. de laatste boot naar Holwerd.

Nu nog DC Fryslân statutair in Nes laten zetelen en de zaak is 100% dichtgetimmerd.

GuidoB
Posts: 2325
Joined: Sun Sep 21, 2003 21:43

Post by GuidoB » Sun Oct 04, 2009 18:07

Douwe Edelenbos wrote:Ik heb inmiddels contact gehad met een manege op Ameland die net als bij DC Apeldoorn de bedrijfskantine beschikbaar stelt. Kunnen de tegenstanders direct hun paardenminnende partner meenemen.

Lijkt me voor volgend seizoen een interessante optie. Hier alvast het afvaartschema vanuit Holwerd: eerste boot 09:30; volgende 12:30. Iedereen wordt dus geadviseerd uiterlijk 09:00 in Holwerd te zijn. Een ieder wordt geacht de partij niet te lang te laten duren. Om 18:30 vertrekt nl. de laatste boot naar Holwerd.

Nu nog DC Fryslân statutair in Nes laten zetelen en de zaak is 100% dichtgetimmerd.
Rosmalen ligt ook erg afgelegen, dus daar hadden jullie inderdaad nooit op tijd kunnen zijn. Image
Last edited by GuidoB on Sun Oct 04, 2009 18:10, edited 1 time in total.

Jaap van Galen
Posts: 713
Joined: Wed Dec 17, 2003 10:51

Post by Jaap van Galen » Sun Oct 04, 2009 18:08

Douwe Edelenbos wrote:Ik heb inmiddels contact gehad met een manege op Ameland die net als bij DC Apeldoorn de bedrijfskantine beschikbaar stelt. Kunnen de tegenstanders direct hun paardenminnende partner meenemen.

Lijkt me voor volgend seizoen een interessante optie. Hier alvast het afvaartschema vanuit Holwerd: eerste boot 09:30; volgende 12:30. Iedereen wordt dus geadviseerd uiterlijk 09:00 in Holwerd te zijn. Een ieder wordt geacht de partij niet te lang te laten duren. Om 18:30 vertrekt nl. de laatste boot naar Holwerd.

Nu nog DC Fryslân statutair in Nes laten zetelen en de zaak is 100% dichtgetimmerd.
Fantastisch, worden er eindelijk weer eens ouderwetse damweekenden georganiseerd. Mijn vrouw en kinderen houden van paarden, dus dat komt goed uit. Vrijdagmiddag vrijnemen, zondag weer terug, klinkt goed!
Ik hoop dat niemand op het idee komt om de regels te veranderen.

Fred van Amersfoort
Posts: 1780
Joined: Sun Nov 02, 2003 17:13

Post by Fred van Amersfoort » Sun Oct 04, 2009 18:33

Ik zie bij de partijen van Van der Zee en Hooijberg minder dan 40 zetten en vraag me af of er 0-0 van gemaakt moet worden of dat toernooibase wat zetten mist.

GuidoB
Posts: 2325
Joined: Sun Sep 21, 2003 21:43

Post by GuidoB » Sun Oct 04, 2009 18:38

Ik kijk nu al uit naar 28 november. Zware storm en herfstachtige buien. De Friese dammers moeten helemaal naar Geleen, ruim 100 kilometer verder dan Rosmalen. Gerlof Kolk de volgende dag op het forum: "ik ging om 08:10u al uit Leeuwarden weg, dus ik kan er niets aan doen dat ik niet op tijd was".

User avatar
Kosmos
Posts: 7564
Joined: Mon Sep 29, 2003 15:21
Real name: Tj. Goedemoed
Location: Ktar
Contact:

Post by Kosmos » Sun Oct 04, 2009 19:27

Douwe Edelenbos wrote:Ik heb inmiddels contact gehad met een manege op Ameland die net als bij DC Apeldoorn de bedrijfskantine beschikbaar stelt. Kunnen de tegenstanders direct hun paardenminnende partner meenemen.

Lijkt me voor volgend seizoen een interessante optie. Hier alvast het afvaartschema vanuit Holwerd: eerste boot 09:30; volgende 12:30. Iedereen wordt dus geadviseerd uiterlijk 09:00 in Holwerd te zijn. Een ieder wordt geacht de partij niet te lang te laten duren. Om 18:30 vertrekt nl. de laatste boot naar Holwerd.

Nu nog DC Fryslân statutair in Nes laten zetelen en de zaak is 100% dichtgetimmerd.
Je bent een geweldige gastheer.
Heaven is no location, but a state of mind

User avatar
Kosmos
Posts: 7564
Joined: Mon Sep 29, 2003 15:21
Real name: Tj. Goedemoed
Location: Ktar
Contact:

Post by Kosmos » Sun Oct 04, 2009 19:29

DJBAMI wrote:Belangrijk detail bij de wedstrijd van Damcombinatie Fryslân is dat het team wel degelijk is op komen dagen. In het reglement wordt gesproken over een straf voor een team dat niet op komt dagen. Daar was zaterdag geen sprake van. Het hele team is in Rosmalen verschenen. Wel veel te laat, maar we waren er. Ik ben 's ochtends om kwart over 9 uit Leeuwarden vertrokken en kwam om kwart over 2 in Rosmalen aan. Er was dus wel degelijk een marge ingebouwd mochten we vertraging oplopen. Ik heb met het damreizen wel het een en ander meegemaakt, maar zaterdag was echt belachelijk.

Gerlof Kolk
9:15 weg (meen je dit serieus???) naar het zuiden des lands en dan nog te laat, wow!
Welke marge praten we hier over?
Heaven is no location, but a state of mind

User avatar
Kosmos
Posts: 7564
Joined: Mon Sep 29, 2003 15:21
Real name: Tj. Goedemoed
Location: Ktar
Contact:

Post by Kosmos » Sun Oct 04, 2009 19:35

Ik speelde gisteren een naar mijn smaak mooie partij tegen Bert Aalberts. Ik was ouderwets geïnspireerd, vandaar dat ik een uitgebreide analyse heb gemaakt.

Image

Vooral deze stand leverde boeiende varianten op na 30-25.
Attachments
Goedemoed-Aalberts.pdf
Analyse Goedemoed - B. Aalberts
(52.64 KiB) Downloaded 276 times
Heaven is no location, but a state of mind

GuidoB
Posts: 2325
Joined: Sun Sep 21, 2003 21:43

Re: Damcombinatie Fryslân te laat door verkeerschaos

Post by GuidoB » Sun Oct 04, 2009 20:39

Douwe Edelenbos wrote:Ik ben benieuwd hoe gereageerd wordt als wij deze winter een thuiswedstrijd hebben, het OV functioneert, maar de wegen regionaal (zeer) slecht begaanbaar zijn door sneeuw. Zoals bekend is onze verenigingsplaats met het OV nl. niet bereikbaar en zijn onze opponenten op in ieder geval deels autovervoer aangewezen. Wordt onze tegenstander dan gestrafd door twee punten in mindering te brengen?
Ik vind dat wedstrijden alleen gespeeld mogen worden op plekken die met het openbaar vervoer bereikbaar zijn en wel zodanig dat het mogelijk is voor het uitspelende team er vanuit hun (woon)plaats dezelfde dag te komen op de dag van de wedstrijd. Hoeveel vereinigingen in de nationale competitie zijn er die hier niet aan voldoen?
Douwe Edelenbos wrote: De KNDB heeft al een soort hardheidsclausule gemaakt door te stellen dat een ongeval met persoonlijk letsel overmacht oplevert. Natuurlijk is het lastig een bepaalde vertraging als je niet met het OV reist als overmacht aan te merken. Moet dat een half uur, een uur of twee uren zijn. Iedere grens is aribtrair.... Maar drie tot drie-en-half-uur vertraging ........
Als er 3,5 uur vertraging was, dan is er heel wat gebeurd. Dat is in Nederland zo bijzonder, dat het in het journaal moet zijn geweest en in alle kranten staat. Zulke files zijn er namelijk bijna nooit. Toch heb ik gisteren niet bijzonders gehoord of gelezen. Er stond 60 km file door diverse werkzaamheden. Opvallend, maar niet uitzonderlijk voor een zaterdag. En bovendien van tevoren bekend. Er waren wat snelwegen afgesloten en de files stonden vooral op de wegen waar naartoe werd omgeleid. Je kan vanuit Leeuwarden op drie manieren naar Den Bosch: over de A6, A7 of de A50. Welke route hebben jullie genomen?

User avatar
Nescio
Posts: 310
Joined: Sat May 29, 2004 20:14
Location: Schiedam
Contact:

Post by Nescio » Sun Oct 04, 2009 20:57

Voor de ploegen die op 14 november een uitwedstrijd hebben tegen Van Stigt Thans (De Vaste Zet, LDG en PSV): op die dag vind de landelijke intocht van Sinterklaas plaats in Schiedam en dat geeft ongetwijfeld meer drukte dan een reguliere Sinterklaasintocht. Het speellokaal ligt niet in de buurt van de aanmeerplek, maar het kan uiteraard drukker zijn op de wegen in en rondom de stand. Ook iets om rekening mee te houden, zeker na alle reeds genoemde verhalen.
Behalve den man die de Sarphatistraat de mooiste plek van Europa vond, heb ik nooit een wonderlijker kerel gekend dan den uitvreter.

Bastiaan
Posts: 49
Joined: Tue Nov 11, 2003 22:55
Location: Dr88
Contact:

Re: Damcombinatie Fryslân te laat door verkeerschaos

Post by Bastiaan » Sun Oct 04, 2009 21:30

GuidoB wrote:
Douwe Edelenbos wrote:Ik ben benieuwd hoe gereageerd wordt als wij deze winter een thuiswedstrijd hebben, het OV functioneert, maar de wegen regionaal (zeer) slecht begaanbaar zijn door sneeuw. Zoals bekend is onze verenigingsplaats met het OV nl. niet bereikbaar en zijn onze opponenten op in ieder geval deels autovervoer aangewezen. Wordt onze tegenstander dan gestrafd door twee punten in mindering te brengen?
Ik vind dat wedstrijden alleen gespeeld mogen worden op plekken die met het openbaar vervoer bereikbaar zijn en wel zodanig dat het mogelijk is voor het uitspelende team er vanuit hun (woon)plaats dezelfde dag te komen op de dag van de wedstrijd. Hoeveel vereinigingen in de nationale competitie zijn er die hier niet aan voldoen?
Douwe Edelenbos wrote: De KNDB heeft al een soort hardheidsclausule gemaakt door te stellen dat een ongeval met persoonlijk letsel overmacht oplevert. Natuurlijk is het lastig een bepaalde vertraging als je niet met het OV reist als overmacht aan te merken. Moet dat een half uur, een uur of twee uren zijn. Iedere grens is aribtrair.... Maar drie tot drie-en-half-uur vertraging ........
Als er 3,5 uur vertraging was, dan is er heel wat gebeurd. Dat is in Nederland zo bijzonder, dat het in het journaal moet zijn geweest en in alle kranten staat. Zulke files zijn er namelijk bijna nooit. Toch heb ik gisteren niet bijzonders gehoord of gelezen. Er stond 60 km file door diverse werkzaamheden. Opvallend, maar niet uitzonderlijk voor een zaterdag. En bovendien van tevoren bekend. Er waren wat snelwegen afgesloten en de files stonden vooral op de wegen waar naartoe werd omgeleid. Je kan vanuit Leeuwarden op drie manieren naar Den Bosch: over de A6, A7 of de A50. Welke route hebben jullie genomen?
Het volgende stond in de Telegraaf als nieuws (zie ook vorige pagina van dit topic):
Volgens een woordvoerder van de ANWB stond er op het hoogtepunt zeker 60 kilometer file, hetgeen „best bijzonder is voor een zaterdag”.
„best bijzonder is voor een zaterdag” = "niet uitzonderlijk voor een zaterdag." ??

Douwe Edelenbos
Posts: 349
Joined: Tue Nov 09, 2004 22:07

Post by Douwe Edelenbos » Mon Oct 05, 2009 09:09

Kosmos wrote:Je bent een geweldige gastheer.
Dank voor deze positieve woorden [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img]

Post Reply