Als jij wijs zou zijn had je ze een kop koffie aangeboden, Vraagje!...Dominique wrote:Allez, allez, daar kan je inmiddels toch wel een beetje om glimlachen, of niet ?Vraagje wrote:Ik had jou wijzer ingeschat.Jan Pieter wrote: Ik neem aan dat hij Eric Hogewoning en Eric-Jan van Reenen een kop koffie heeft aangeboden.
Bondscompetitie 2005-2006
Heaven is no location, but a state of mind
-
Maar goed, er werd op acht borden toch nog wel gedamd. Iedereen die er zat had toch wel een beetje het gevoel dat we op onze slofjes zouden winnen en dat is natuurlijk gevaarlijk. Dit gevoel werd versterkt door een overwinning van invaller Frerik Andriessen. Hij zat tegenover Michael Palmer, en de eerlijkheid gebied te zeggen dat ik die al als nederlaag had geteld. Maar tot mijn verbazing speelde Michael de van Westerloo- variant, die als slecht bekend staat voor wit. Frerik heeft deze hele variant van begin tot eind in zijn hoofd gestampt en kwam al snel in erg groot voordeel. Met slechts zeven minuten gebruikt kreeg hij een majestueze stand. Michael plaatste toen ook nog een mislukt offer waarna hij gelijk opgaf.
Mijn tegenstander, Erik van de Weerdhoff werd hierop zo boos dat hij gelijk remise aanbood (bij een 6-0 achterstand!). Ik had een klein voordeeltje, maar uit teambelang hoor je dit dan toch aan te nemen. Ik kon het natuurlijk niet laten en antwoordde: “Ik zal er niet over nadenken”. De meest adequate reactie. Cor nam in een doodgebloedde stand tegen Rik Twilhaar de remise wel aan.
Richard Meijer had ondertussen zoveel tijd gebruikt dat hij heel goed stond, maar geen tijd meer over had om fatsoenlijk door te kunnen spelen. Hij kwam daarom ook maar remise overeen met Edgar Hartman.
Ondertussen had ik mijzelf naar een hele slechte stand toegespeeld.
http://www.damclubrdc.nl/externe/rdc1/v ... onde03.php
Omdat na 03-08 34-29 verhinderd is (door een koep flip) en de variant 03-08 31-26 08-12 34-29 23x34 30x39 01-07 zo goed als verloren is, zat ik hem flink te knijpen. Een blik op de overige borden leerde mij toch dat een punt hard nodig was. Groot was mijn vreugde toen ik zag dat zowel 03-08 als 01-07 verhinderd zijn door 27-21!
Er volgde ook 03-08 27-21 17x37(???) waarop een komisch dialoogje volgde.:
Arjen: Meerslag gaat voor.
Erik: Meerslag?? Hoe dan
Arjen: Nou, je moet er zo vier slaan (maakt golfbeweging met vinger).
Erik: (slaat vier stukken): zo goed?
Arjen: Ja. (slaat naar dam)
Erik: O shit!
26x40 27x03 23x32 35x40 24x35 en na 25-20 14x25 03x12 won het eindspel gemakkelijk. Nu stond het dus 10-2 en werd het duidelijk dat we toch eindelijk de eerste winst van het seizoen gingen pakken, ondanks dat Pieter-Jan Rijken, de tweede invaller naast Frerik, al had opgegeven. Pieter-Jan zetten toch een unieke prestatie neer: binnen drie weken kwam hij voor alle vier de teams van RDC uit! Dat is nog eens een algemene reserver.
Bij Marc Bremer was het duidelijk dat hij minstens een punt zou halen. Marc kreeg zelfs nog een goed eindspel maar meer dan dat zou het niet worden. Arjan stond eigenlijk nog veel beter tegen Bart Terwel, maar met dat ratingverschil blijf je toch altijd twijfelen. Arjan kreeg nog een vier om twee op het bord, maar kon ook niet winnen.
De laatste die nog bezig was, was Rinus. Hij had zich kranig geweerd tegen Eelco Dusamos, maar wederom kon hij niet bewerkstelligen waar hij voor gehaald was: remise spelen. In de gespeelde wedstrijden werd het 8-8, een gelijkspel, waardoor we met 12-8 wonnen. Joepie!!!, maar met een bijsmaak.
Mijn tegenstander, Erik van de Weerdhoff werd hierop zo boos dat hij gelijk remise aanbood (bij een 6-0 achterstand!). Ik had een klein voordeeltje, maar uit teambelang hoor je dit dan toch aan te nemen. Ik kon het natuurlijk niet laten en antwoordde: “Ik zal er niet over nadenken”. De meest adequate reactie. Cor nam in een doodgebloedde stand tegen Rik Twilhaar de remise wel aan.
Richard Meijer had ondertussen zoveel tijd gebruikt dat hij heel goed stond, maar geen tijd meer over had om fatsoenlijk door te kunnen spelen. Hij kwam daarom ook maar remise overeen met Edgar Hartman.
Omdat na 03-08 34-29 verhinderd is (door een koep flip) en de variant 03-08 31-26 08-12 34-29 23x34 30x39 01-07 zo goed als verloren is, zat ik hem flink te knijpen. Een blik op de overige borden leerde mij toch dat een punt hard nodig was. Groot was mijn vreugde toen ik zag dat zowel 03-08 als 01-07 verhinderd zijn door 27-21!
26x40 27x03 23x32 35x40 24x35 en na 25-20 14x25 03x12 won het eindspel gemakkelijk. Nu stond het dus 10-2 en werd het duidelijk dat we toch eindelijk de eerste winst van het seizoen gingen pakken, ondanks dat Pieter-Jan Rijken, de tweede invaller naast Frerik, al had opgegeven. Pieter-Jan zetten toch een unieke prestatie neer: binnen drie weken kwam hij voor alle vier de teams van RDC uit! Dat is nog eens een algemene reserver.
Bij Marc Bremer was het duidelijk dat hij minstens een punt zou halen. Marc kreeg zelfs nog een goed eindspel maar meer dan dat zou het niet worden. Arjan stond eigenlijk nog veel beter tegen Bart Terwel, maar met dat ratingverschil blijf je toch altijd twijfelen. Arjan kreeg nog een vier om twee op het bord, maar kon ook niet winnen.
De laatste die nog bezig was, was Rinus. Hij had zich kranig geweerd tegen Eelco Dusamos, maar wederom kon hij niet bewerkstelligen waar hij voor gehaald was: remise spelen. In de gespeelde wedstrijden werd het 8-8, een gelijkspel, waardoor we met 12-8 wonnen. Joepie!!!, maar met een bijsmaak.
`Ben Anoniem wrote:Maar goed, er werd op acht borden toch nog wel gedamd. Iedereen die er zat had toch wel een beetje het gevoel dat we op onze slofjes zouden winnen en dat is natuurlijk gevaarlijk. Dit gevoel werd versterkt door een overwinning van invaller Frerik Andriessen. Hij zat tegenover Michael Palmer, en de eerlijkheid gebied te zeggen dat ik die al als nederlaag had geteld. Maar tot mijn verbazing speelde Michael de van Westerloo- variant, die als slecht bekend staat voor wit. Frerik heeft deze hele variant van begin tot eind in zijn hoofd gestampt en kwam al snel in erg groot voordeel. Met slechts zeven minuten gebruikt kreeg hij een majestueze stand. Michael plaatste toen ook nog een mislukt offer waarna hij gelijk opgaf.
Dit wedstrijdverslag is erg goed voor mijn humeur.
Toch wel een mooie actie van Pizza en Adder wahahahahhaha!
-
Het niet opkomen van een (of meerdere) speler(s) is natuurlijk altijd vervelend.
Voor het complete team omdat een speler buitenspel komt te staan, die de zaterdag vrijgemaakt heeft voor een leuke partij dammen.
Voor het incomplete team omdat ze gelijk met een achterstand worden geconfronteerd.
Een (misschien onzinnig) voorstel:
In een onderlinge competitie (bij Huizum gebeurt dit nogal eens) wordt bij een oneven aantal spelers soms een kloksimultaan op twee borden gespeeld om iedereen te laten spelen.
Wat is er op tegen om uit het incomplete team een speler door de arbiter uit te laten loten, die twee partijen in dezelfde bedenktijd moet spelen?
Het complete team heeft dan nog steeds wat voordeel. Het incomplete team heeft niet gelijk de achterstand en.... iedereen kan spelen!!
Wat vinden jullie ervan? Onzinnig?
Voor het complete team omdat een speler buitenspel komt te staan, die de zaterdag vrijgemaakt heeft voor een leuke partij dammen.
Voor het incomplete team omdat ze gelijk met een achterstand worden geconfronteerd.
In een onderlinge competitie (bij Huizum gebeurt dit nogal eens) wordt bij een oneven aantal spelers soms een kloksimultaan op twee borden gespeeld om iedereen te laten spelen.
Wat is er op tegen om uit het incomplete team een speler door de arbiter uit te laten loten, die twee partijen in dezelfde bedenktijd moet spelen?
Het complete team heeft dan nog steeds wat voordeel. Het incomplete team heeft niet gelijk de achterstand en.... iedereen kan spelen!!
You've got it babe!Piet Bouma wrote:Het niet opkomen van een (of meerdere) speler(s) is natuurlijk altijd vervelend.
-
-
Soms ontwijk je discussie Kosmos. Waarschijnlijk heb je dus geen echte tegenargumenten [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img]Kosmos wrote: Lijkt me een mooie opdracht voor jou om zelf eens na te denken over het onzinnige van je voorstel, Piet.
Ik noteer je als voorstander. Wie volgt?
-
Dus als excelsior bijvoorbeeld A.Vermeulen en R. Bhawanibhiek 'vergeten' op te stellen of 'verzinnen' dat ze niet kunnen en met een beetje mazzel kan dan Sijbrands en Samb uitgeloot worden om 2 partijen te spelen?.... kan ideaal werken, want bij Witte van Moort hebben ze af en toe een invaller nodig en op deze wijze kan iemand uit het eerste dus 2 partijen gaan spelen..... lijkt me niet ideaal hoor... en ook met de topscorerslijst lijkt me dit lastig... Maikel Palmans scoort misschien dan wel 30 uit 18... ik gun het hem wel hoor....Piet Bouma wrote:Het niet opkomen van een (of meerdere) speler(s) is natuurlijk altijd vervelend.
Kortom; het lijkt mij niet haalbaar zo'n idee...of ik heb alles helemaal verkeerd gelezen.......
Dan zou je wel kunnen zeggen dat degene met de laagste rating 2 partijen moet gaan spelen..... is iets eerlijker, maar volgens mij net zo onzinnig.
-
-
Vermeer - Rentmeester 1-1
Wit speelde hier 41. 48-42?? In de stand die dan ontstaat had ik wel het idee goed te staan maar ik kon de (toch best simpele) winst niet vinden. Hij blijkt er echter wel in te zitten via: 21-27 42-37 (28-22? 19-23 23-28; 39-34? 24-29 13-19; 44-40? 18-23 42-37 23x32 37x28 12-18 ) 27-32 28-22 18x27 37x28 12-18 en schijf 28 gaat verloren.
In de partij speelde ik 4-10 en was mijn kans weg, en kon ik weer een partijtje toevoegen aan de lijst met gemiste kansen.
Wit speelde hier 41. 48-42?? In de stand die dan ontstaat had ik wel het idee goed te staan maar ik kon de (toch best simpele) winst niet vinden. Hij blijkt er echter wel in te zitten via: 21-27 42-37 (28-22? 19-23 23-28; 39-34? 24-29 13-19; 44-40? 18-23 42-37 23x32 37x28 12-18 ) 27-32 28-22 18x27 37x28 12-18 en schijf 28 gaat verloren.
In de partij speelde ik 4-10 en was mijn kans weg, en kon ik weer een partijtje toevoegen aan de lijst met gemiste kansen.
-
na 21-27 42-37 27-32 28-22 xx 12-18 kan wit wel 39-34 spelen omdat het dammetje er niet meer in zit. Of zie ik iets over het hoofd?Ajax-fan wrote:Vermeer - Rentmeester
In de partij speelde ik 4-10 en waren mijn kansen weg, en kon ik weer een partijtje toevoegen aan de lijst met gemiste kansen.
in de herkansing: inderdaad, 27-31 zal dan wel afdoende zijn...
Dit is niet helemaal eerlijk waar..Kosmos wrote:Hans hapt niet, dan maar een nieuwe provocatie proberen:Nagel op de PFDB-site wrote:Huizum-1 had weinig moeite met ADG Amersfoort. Piet Bouma en Anton Schotanus haalden de ontsteking uit de bom door Cees Strooper en Ton Bollebakker te verslaan. Katrinus Posthumus zette zijn team op voorsprong. Hij kreeg een remisebeitelopdracht, maar tot zijn eigen verbazing ging tegenspeler De Waard hieraan onderdoor.
Ontsteking uit bom halen? Dacht Anton soms dat de tegenstanders moslimradicalen waren?
En Kat een beitelopdracht meegeven? Nu snap ik waarom hij is afgezakt naar Sipke Doller peil alweer!!!
Ik zou rustig aan doen en deed dit dus ook..
Op de site van de utrechtse dambond schrijft Harry echter dat ik de hakker van zijn leven was..
Dit komt op mij als onsportief en kinderachtig over als je de partij ziet zul je zien dat hij juist degene is die zich het meest vergrijpt aan beitelen!
Dat ik zeer snel speelde klopt(ik speelde snel en inspiratieloos aldus Harry) hij deed dit echter ook alleen was zo kinderachtig om in een totaal verloren stand 40 minuten voor zich uit te staren en dan eindelijk op te geven..
Dat laatste stoorde mij absoluut niet maar als hij mij dan ten gronde gaat werpen op zijn site vind ik dat enigzins "zielig"..
Zeg het dan na de tijd als ik zelf nog wat kan beargumenteren......
En beitelopdracht heeft Snagel verkeerd begrepen..
Als ik tegen Bert zit ben ik daartoe bereid maar niet tegen Harry de Waard............................
Wie geen hersens heeft om te denken, werke!
Verblijd ons eens met een applet van de partij (met eraan verbonden poll: Wie is de grootste beitelaar?) en een linkje naar Harry's epistel, waarde Kat!ktarinus wrote:Dit is niet helemaal eerlijk waar..Kosmos wrote:Hans hapt niet, dan maar een nieuwe provocatie proberen:Nagel op de PFDB-site wrote:Huizum-1 had weinig moeite met ADG Amersfoort. Piet Bouma en Anton Schotanus haalden de ontsteking uit de bom door Cees Strooper en Ton Bollebakker te verslaan. Katrinus Posthumus zette zijn team op voorsprong. Hij kreeg een remisebeitelopdracht, maar tot zijn eigen verbazing ging tegenspeler De Waard hieraan onderdoor.
Ontsteking uit bom halen? Dacht Anton soms dat de tegenstanders moslimradicalen waren?
En Kat een beitelopdracht meegeven? Nu snap ik waarom hij is afgezakt naar Sipke Doller peil alweer!!!
Ik zou rustig aan doen en deed dit dus ook..
Op de site van de utrechtse dambond schrijft Harry echter dat ik de hakker van zijn leven was..
Dit komt op mij als onsportief en kinderachtig over als je de partij ziet zul je zien dat hij juist degene is die zich het meest vergrijpt aan beitelen!
Dat ik zeer snel speelde klopt(ik speelde snel en inspiratieloos aldus Harry) hij deed dit echter ook alleen was zo kinderachtig om in een totaal verloren stand 40 minuten voor zich uit te staren en dan eindelijk op te geven..
Dat laatste stoorde mij absoluut niet maar als hij mij dan ten gronde gaat werpen op zijn site vind ik dat enigzins "zielig"..
Zeg het dan na de tijd als ik zelf nog wat kan beargumenteren......
En beitelopdracht heeft Snagel verkeerd begrepen..
Als ik tegen Bert zit ben ik daartoe bereid maar niet tegen Harry de Waard............................