![](https://damforum.nl/bb3/images/ua.png)
Nationale Competitie 2014-2015
- Jan Pieter
- Real name: Jan Pieter Drost
Re: Nationale Competitie 2014-2015
2e barrage 13-7 voor 020. De zucht v opluchting moet in het hele land te horen zijn geweest.
-
Is dat zo? Misschien is dat iets voor een poll.Jan Pieter wrote:2e barrage 13-7 voor 020. De zucht v opluchting moet in het hele land te horen zijn geweest.
http://www.ericsdamsite.com
http://www.thailandopen.nl
http://dammen.startpagina.nl
http://www.thailandopen.nl
http://dammen.startpagina.nl
-
Gefeliciteerd 020. De semi-live weergave van de reguliere partijen ging perfect. De ontknoping van Pasman-Daems was hartstikke mooi te volgen .....Jan Pieter wrote:2e barrage 13-7 voor 020. De zucht v opluchting moet in het hele land te horen zijn geweest.
Van OG Drachten - Rivierendammers en BDV Bennekom - Samen Sterk 2 zijn nog geen sneldamuitslagen bekend.
Wie geeft ze even door?
Detailuitslagen zijn ook altijd welkom!
https:toernooibase.kndb.nl More than 457.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 23.000 games broadcasted (semi-)live, more than 13.600 inserted tournaments!
- Jan Pieter
- Real name: Jan Pieter Drost
Dank Piet. Wiebo heeft de hele middag hard gewerkt. De volgende keer doe ik de invoer wel weer en mag Wiebo dammen ![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
BDV Bennekom wint sneldammen met 12-8 van Samen Sterk 2.
-
Okay, alle uitslagen sneldammen Nacompetitie via diverse kanalen nu in Toernooibase in totaaluitslag verwerkt:Dam(mer) wrote:BDV Bennekom wint sneldammen met 12-8 van Samen Sterk 2.
Uitslagen sneldammen:
020 - TDV: 23-17
Harderwijk - HDC: 13-7
BDV Bennekom - Samen Sterk 2 12-8
OG Drachten - Rivierendammers 19-21 (gecorrigeerd, 2x sneldammen)
https:toernooibase.kndb.nl More than 457.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 23.000 games broadcasted (semi-)live, more than 13.600 inserted tournaments!
-
Volgens mij is er iets niet goed gegaan bij het koppelen van de uitspraak van de protestcommissie. Ik ben zeer benieuwd naar de volledige onderbouwing. Kun je voor mij een tweede poging doen? bvd.Paul van de Veen wrote: De onderbouwing van de Protestcommissie is binnen. Voor de volledigheid hier de kennisgeving Bondsbureau, het protest van EDC en de reactie van de Protestcommissie.
Wordt vervolgd..
http://slagzet.com
-
-
Als De Stentor het goed heeft stopt Kees T met dammen...emotionele beslissing of ??
-
- Real name: Michel Stempher
Zat er wel een beetje aan te komen... Moet natuurlijk nog wel even geverifieerd worden, maar het zou me niks verbazen gezien het feit dat ie door een persoon -in wie ik het vertrouwen toch al had opgezegd- gewoon keihard genaaid werd met Korbach of wat was dat. Gigantisch jammer dit.Fred van Amersfoort wrote:Als De Stentor het goed heeft stopt Kees T met dammen...emotionele beslissing of ??
Zou jammer zijn, weer een topper minder...
Maar goed, ik hoor meer van een plaatselijke voetbal partij, dan van '(inter)nationale team wedstrijd dammen'.
Zou mooi zijn als er wat meer sponsors zouden zijn om zo'n wedstrijd te sponsoren, dat iig de winnaars met een zak met geld naar huis gingen.
Stimuleert de 'topsport' op een natuurlijke manier.
Thijssen zal met zijn slimme brein meer bij welk bedrijf dan ook krijgen, dan bij een damclub.
Investeren in zulke wedstrijden zou goed zijn lijkt mij. Teams komen op met goed muziek nummer, paar sponsor borden er achter.
Provinciale televisie dr bij, intree vragen bij de ingang voor toeschouwers. Een analyse ruimte voor de huis-dammers.
Simultaan dr bij door iemand die een grote naam heeft.
Je vraagt geld voor goed werkende live streams inclusief live analyses + reclame om zo'n bord heen (zoals voetbal met eredivisie/sport 1)
Achja, leuk bedacht
.
Ik ben uiteraard blij met een gratis kopje koffie bij een NK dammen, maar het is toch te gek dat je geld toe krijgt bij het NK dammen,
en financieel leeg gezogen wordt voor een laag niveau potje voetbal?
(of mis ik een hoop?)
Edit: nu doen dammers het heus niet voor geld, maar ik weet zeker dat het de (top)sport ten goede komt.
Maar goed, ik hoor meer van een plaatselijke voetbal partij, dan van '(inter)nationale team wedstrijd dammen'.
Zou mooi zijn als er wat meer sponsors zouden zijn om zo'n wedstrijd te sponsoren, dat iig de winnaars met een zak met geld naar huis gingen.
Stimuleert de 'topsport' op een natuurlijke manier.
Thijssen zal met zijn slimme brein meer bij welk bedrijf dan ook krijgen, dan bij een damclub.
Investeren in zulke wedstrijden zou goed zijn lijkt mij. Teams komen op met goed muziek nummer, paar sponsor borden er achter.
Provinciale televisie dr bij, intree vragen bij de ingang voor toeschouwers. Een analyse ruimte voor de huis-dammers.
Simultaan dr bij door iemand die een grote naam heeft.
Je vraagt geld voor goed werkende live streams inclusief live analyses + reclame om zo'n bord heen (zoals voetbal met eredivisie/sport 1)
Achja, leuk bedacht
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Ik ben uiteraard blij met een gratis kopje koffie bij een NK dammen, maar het is toch te gek dat je geld toe krijgt bij het NK dammen,
en financieel leeg gezogen wordt voor een laag niveau potje voetbal?
(of mis ik een hoop?)
Edit: nu doen dammers het heus niet voor geld, maar ik weet zeker dat het de (top)sport ten goede komt.
-
Leuke interviews op de website van VBI Huissen! Vooral het contrast tussen Cees Groen en Gérard Jansen is interessant.
Onze voorzitter noemt trouwens ook nog iets: de slotronde op een gezamenlijke locatie. Van mijn part doe je dit met uitsluitend de ereklasse op een andere datum dan de hoofd, 1e en 2e klasse. Maak er in elk geval werk van
Goed om te horen dat men bezig is met de uitstraling van de belangrijkste damcompetitie van de wereld.
Onze voorzitter noemt trouwens ook nog iets: de slotronde op een gezamenlijke locatie. Van mijn part doe je dit met uitsluitend de ereklasse op een andere datum dan de hoofd, 1e en 2e klasse. Maak er in elk geval werk van
![Exclamation :!:](./images/smilies/icon_exclaim.gif)
-
Nou Michel, ik hoor de voorzitter vooral de bekende standaard praatjes vertellen over het nut van topsport, de uitstraling die dat zou geven, het opleiden en kader...Wanneer gaat iemand nu eens inzien dat het hebben van topsport niet per definitie iets oplevert? Apeldoorn is volgens de zelf benoemde "teammanager" van die club absolute topsport.....Volstrekte onzin natuurlijk. Het is vooral egotripperij van iemand met net iets te veel geld. Trouw uitgevoerd door een paar selfkickers. In die situatie is topsport zelfs schadelijk. Als de geldschieter stopt is het sprookje over en uit. Het valt mij verder op dat Vermeulen overal zichtbaar is met goede bedoelingen en praatsessies maar dat het rendement totaal ontbreekt. Ook raar dat niemand reageert op het afhaken van Meurs. Er is zoveel geinvesteerd in die jongen en nu speelt hij gewoon geen NK. Bizar.
-
Mee eens, maar als men zo'n dag van 120 ereklassespelers op een juiste manier aankleedt (groot schooldamtoernooi, analyses erbij, goede bar, alle 60 partijen live of semi-live etc. etc.) kan zo'n afsluiting van de Nationale Competitie wel degelijk goed gebeuren. Er zijn vast enkele A-sporters of coaches (zoals Keurentjes) die vanuit hun rol gratis (op onkosten na misschien voor zover die niet te declareren zijn) de analyses kunnen verzorgen. Schooldamtoernooi is een kwestie van planning. Zoek uiteraard in eerste instantie wel locaties op, waarvan je praktisch zeker weet dat er minimaal 75 kinderen op afkomen.Fred van Amersfoort wrote:Nou Michel, ik hoor de voorzitter vooral de bekende standaard praatjes vertellen over het nut van topsport, de uitstraling die dat zou geven, het opleiden en kader...Wanneer gaat iemand nu eens inzien dat het hebben van topsport niet per definitie iets oplevert?
De KNDB heeft een vooruitziende blik:
KNDB-site wrote:Damvereniging VBI clubkampioen van Nederland 2015
vrijdag 06 maart 2015
Damvereniging VBI uit Huissen werd voor de dertiende keer in haar bestaan clubkampioen van Nederland, Na een spannende barrage met DC Apeldoorn (10-10) werd de vereniging kampioen op grond van bordpunten. Via de site van Damvereniging VBI werd verslag gedaan van deze barrage.