Beste Wieger,Wieger Wesselink wrote:Mij zul je in ieder geval niet snel met een Ipad zienPiet Bouma wrote: Stel wij komen elkaar tegen in een wedstrijd in de Nationale Competitie. Onwaarschijnlijk, maar toch.
Jij krijgt mijn Ipad en jij geeft mij jouw tablet (ongetwijfeld een Samsung Galaxy)
En dan gaan we electronisch noteren, met liveweergave.
Zou dat betreffende eigen tablets, mbt fraudegevoeligheid, de oplossing zijn?Bij wedstrijden zoals het NK en WK zou ik eigen computer apparatuur van spelers gewoon niet in de speelzaal willen hebben. Bij de Nationale Competitie lijkt het me voorlopig geen probleem om het gebruik van tablets toe te staan, mits beide spelers daarmee akkoord gaan. De wisseltruc kunnen ze onderling wel regelen.
Aha, we zijn aan het denken in mogelijkheden. In ieder geval mbt reglementering: waar wel en waar niet toestaan.
Aangezien jij als autoriteit wordt gezien binnen de KNDB en ik eerder de gebeten hond lijk te zijn.
Ben jij bereid een voorstel voor de Bondsraad van november te onderschrijven/ondersteunen of zelfs in te dienen?
a) Het toestaan van experimenten met een eigen tablet in de Nationale Bekercompetitie
b) Het toestaan van experimenten met een eigen tablet in de Nationale Competitie
(eventueel met voorwaarden dat tegenstander(s) er mee akkoord gaan, en eventueel zelfs de overdracht van de tablet aan de tegenstander voor het noteren).
En het liefst zou ik ook nog willen experimenteren bij het NK Rapid op 12 oktober. Maar ja, die bondsraad vergadert pas later.
En het bestuur komt natuurlijk nooit meer terug op haar eerder ingenomen positie......