Nationale Competitie 2009/2010

Post Reply
Piet Bouma

Post by Piet Bouma » Mon Sep 21, 2009 20:55

Dieter wrote: Uiteraard een enorme klus op de zaterdag middag en het is geweldig als de uitslagen vroeg op het net zijn te vinden.
En wat lees ik op de KNDB site........
Nationale Competitie Mededelingen wrote: * 2E: Cema De vaste Zet 2 verzuimde de uitslagen door te geven.
Oei, da's jammer. Nu heeft Henk Boers er waarschijnlijk nog achteraan moeten bellen.

En dat terwijl onze Tijn s'avonds na het avondeten de uitslagen wel mooi in Toernooibase heeft ingevoerd. Fantastisch.
Als iedere club dit zou doen, kan de uitslagendienst overbodig worden en staan de uitslagen nog wat eerder (toekomst: live vanuit het clublokaal/stadion Fortuna?) op het net

Tijn
Real name: Martijn van Gortel

Post by Tijn » Mon Sep 21, 2009 21:29

Piet Bouma wrote:
Dieter wrote: Uiteraard een enorme klus op de zaterdag middag en het is geweldig als de uitslagen vroeg op het net zijn te vinden.
Nationale Competitie Mededelingen wrote: * 2E: Cema De vaste Zet 2 verzuimde de uitslagen door te geven.
Oei, da's jammer. Nu heeft Henk Boers er waarschijnlijk nog achteraan moeten bellen.

En dat terwijl onze Tijn s'avonds na het avondeten de uitslagen wel mooi in Toernooibase heeft ingevoerd. Fantastisch.
Als iedere club dit zou doen, kan de uitslagendienst overbodig worden en staan de uitslagen nog wat eerder (toekomst: live vanuit het clublokaal/stadion Fortuna?) op het net
Haha, het lijkt me sterk dat verzuimd is de uitslag van CEMA 2 door te geven. Onze uitslagen worden altijd tegelijk gemeld Dus, in dat geval zou ook die van CEMA 1 niet doorgegeven moeten zijn!

Hoewel we natuurlijk een schitterend speellokaal hebben heb ik de uitslag thuis ingevoerd. Maar zoals je zegt, wie weet wat er in de toekomst allemaal mogelijk is. Sijbrands damt tegenwoordig ook al in een voetbalstadion, en daar gaat alles wel heel erg live bijgehouden worden!

Dieter

Post by Dieter » Tue Sep 22, 2009 08:34

Piet Bouma wrote:

Dit is volstrekt niet waar. Misschien waren we wel een van de laatste maar dat komt omdat Tijn zo lang door moest gaan. Ik heb wel degelijk zelf en persoonlijk de uitslag doorgebeld en ben niet gebeld geworden.
Overigens normaal melden we inderdaad de twee uitslagen gelijk maar nu is dat niet gebeurt omdat het tweede nogal uitliep.

Jaap van Galen

Post by Jaap van Galen » Tue Sep 22, 2009 19:20

Mijn eerdere vraag was toch echt serieus bedoeld.
Waar is het persbersbericht over de nationale competitie gebleven?
Bewust beleid om dit niet meer uit te brengen?

Piet Bouma

Post by Piet Bouma » Tue Sep 22, 2009 20:50

Jaap van Galen wrote:Ik weet dat en waarom Fred Ivens geen persberichten meer schrijft over de nationale competitie. Erg jammer. Maar wie weet welke, ik mag aannnemen ook professionele, journalist deze taak heeft overgenomen?
Ik denk dat je deze vraag op het verkeerde podium stelt Jaap.
Mogelijk dat de verantwoordelijke KNDB-bestuurder wel een antwoord heeft?
Misschien kun je hem ook vragen:
- of de vacature voor DamZ! al vervuld is
- of de KNDB-site beter bijgehouden gaat worden - een tweeregelig berichtje over Europees kampioen sneldammen Alexander Baliakin is eigenlijk schandalig, terwijl de berichtgeving over het WK Cadets en WK Juniors ook dieptreurig was.
Is er nog wel sprake van PR bij de KNDB?

Overigens ben ik wel benieuwd naar de reden waarom Fred Ivens gestopt is. Jij weet het waarom begreep ik?

Jaap van Galen

Post by Jaap van Galen » Tue Sep 22, 2009 22:34

Piet Bouma wrote:
Jaap van Galen wrote:Ik weet dat en waarom Fred Ivens geen persberichten meer schrijft over de nationale competitie. Erg jammer. Maar wie weet welke, ik mag aannnemen ook professionele, journalist deze taak heeft overgenomen?
- of de KNDB-site beter bijgehouden gaat worden - een tweeregelig berichtje over Europees kampioen sneldammen Alexander Baliakin is eigenlijk schandalig, terwijl de berichtgeving over het WK Cadets en WK Juniors ook dieptreurig was.

Overigens ben ik wel benieuwd naar de reden waarom Fred Ivens gestopt is. Jij weet het waarom begreep ik?
Ongetwijfeld het verkeerde podium, ik heb niet zoveel podia, maar gelukkig schiijnen ook bestuurders dit forum wel eens te lezen.
Jouw vragen moet je maar op het voor jouw juiste podium stellen.
Mijn vraag blijft, waar is het persbericht gebleven?
Wat betreft Fred Ivens, hij is voor zover ik van hem begreep met name gestopt vanwege het gebrek aan medewerking van de teams. Ondanks herhaald gemaakte afspraken kreeg hij voor hem te vaak geen informatie van de (afgesproken) verantwoordelijken omtrent de wedstrijden. Beetje triest toch wel.
Wat betreft je andere vraag. Ook ik vraag me af in welke mate er nog wel serieus sprake is van PR bij de KNDB.

Luteijn
Real name: Frits Luteijn

Post by Luteijn » Sat Sep 26, 2009 16:41

Jaap van Galen wrote:
Piet Bouma wrote:

Ongetwijfeld het verkeerde podium, ik heb niet zoveel podia, maar gelukkig schiijnen ook bestuurders dit forum wel eens te lezen.
Jouw vragen moet je maar op het voor jouw juiste podium stellen.
Mijn vraag blijft, waar is het persbericht gebleven?
Wat betreft Fred Ivens, hij is voor zover ik van hem begreep met name gestopt vanwege het gebrek aan medewerking van de teams. Ondanks herhaald gemaakte afspraken kreeg hij voor hem te vaak geen informatie van de (afgesproken) verantwoordelijken omtrent de wedstrijden. Beetje triest toch wel.
Wat betreft je andere vraag. Ook ik vraag me af in welke mate er nog wel serieus sprake is van PR bij de KNDB.
Afgelopen eerste ronde van de nationale comeptitie werd mij gevraagd om de gegevens door te bellen naar Fred Ivens. Ik heb over een periode van twee dagen een half dozijn keer zijn mobiel gebeld en even zoveel keren zijn antwoordapparaat gekregen. Inspreken had geen enkel resultaat. Kennelijk een technisch probleempje.

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Sat Sep 26, 2009 18:29

Paul Nitsch in De Limburger van donderdag over de wedstrijd Eureka-Gorinchem 2 (15-5), zie bijlage.
Attachments
Paul Nitsch - DDL - 24 september 2009.pdf
(982.58 KiB) Downloaded 214 times

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Sun Sep 27, 2009 04:03

Paul Sier wrote:Bart Smit Volendam heeft inmiddels twee van de vooruit te spelen wedstrijden m.b.t. het aanstaande WK gespeeld.
Het betrof hier Jean-Marc Ndjofang - Harm Wiersma en Peter van der Stap - Evgueni Vatoetin (hedenmiddag in Schiedam).
Beide duels eindigden in 1-1.

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Mon Sep 28, 2009 01:39

Jevgeni Watoetin won vandaag in Volendam de vooruitgespeelde partij tegen Willem Leijenaar uit de 4de ronde Bart Smit Volendam - Damcombinatie Fryslân.

Piet Bouma

Post by Piet Bouma » Sat Oct 03, 2009 19:12

Het team van Damcombinatie Fryslân verscheen vandaag te laat in Den Bosch.
Dit door wegwerkzaamheden onderweg.
Twee partijen, die bezig waren zijn gestaakt.

Henk Posthumus gaf voor Omrop Fryslân aan, dat de Damcombinatie twee punten in mindering krijgt en dat de wedstrijd opnieuw gespeeld moet worden.
Is dit zo volgens de reglementen?

Bonja
Real name: Bennie Hiddink

Post by Bonja » Sat Oct 03, 2009 21:30

Piet Bouma wrote:Het team van Damcombinatie Fryslân verscheen vandaag te laat in Den Bosch.

Henk Posthumus gaf voor Omrop Fryslân aan, dat de Damcombinatie twee punten in mindering krijgt en dat de wedstrijd opnieuw gespeeld moet worden.
Denk het wel, had je maar eerder van huis moeten gaan!

Handiger was om alsnog die wedstrijd te spelen scheelt al een extra reis naar Den Bosch

Alex

Post by Alex » Sat Oct 03, 2009 21:34

Bonja wrote:
Piet Bouma wrote:Het team van Damcombinatie Fryslân verscheen vandaag te laat in Den Bosch.

Denk het wel, had je maar eerder van huis moeten gaan!

Handiger was om alsnog die wedstrijd te spelen scheelt al een extra reis naar Den Bosch
Lijkt me idd een kwestie van een goeie voorbereiding, dus terechte straf. En dat voor een, naar ik denk, echt team, want in de ereklasse zijn de meeste teams maar een bij mekaar geraapt zootje profdammers, her en der uit het (buiten)land gehaald.

Frans de Jonge
Real name: Frans de Jonge

Post by Frans de Jonge » Sat Oct 03, 2009 21:53

Als arbiter heb ik toegepast:
- geen overmacht, aangezien de wegwerkzaamheden op de site van ANWB bekend waren, geen sprake was van een ongeval met persoonlijk letsel (zie Wedstrijdvoorwaarden op blz 5 onder 4. bij overmacht, en de route over Arnhem-Nijmegen een goed alternatief was);
- 8 spelers niet binnen het uur na aanvang waren gearriveerd, dan geldt artikel 23.5 van het wedstrijdreglement (minder dan helft opgekomen dan wordt het team geacht niet te zijn opgekomen);
- Wedstrijdvoorwaarden onder Boetes geeft aan dat de competitieleider bij niet opkomen van het team 2 wedstrijdpunten in mindering geeft en een boete van honderd euro.
- een nieuwe datum en plaats voor de wedstrijd wordt vastgesteld (23.6 Wedstrijdreglement).

Tuurlijk kan het team een beroep op overmacht doen bij de competitieleider. Maar desondanks erg zuur voor alle partijen!!!!
Het zijn niet allen koks die lange messen dragen.....

thetitan

Post by thetitan » Sat Oct 03, 2009 22:29

kan damcombinatie fryslan niet zeggen dat ze problemen hadden bij de paspoort controle??
me

Post Reply