Ik ben ook wel somber Eric. Het dammen staat er slecht voor.Eric Sanders wrote:Vorige week zaterdag was ik in Hengelo om te kijken. Jij was er ook en verder nog een stuk of tien/vijftien Tukkers. En dat was alles. Ik werd daar een beetje somber van. De twee beste spelers van de wereld zitten tegenover elkaar en niemand vindt het de moeite waard te komen kijken. Waarom zou je ze dan nog bij elkaar zetten? Alleen voor jou en mij?Piet Bouma wrote:Dat gaat me net te ver Eric. Ik wil de emotie van spelers tegenover elkaar zien.Eric Sanders wrote: Nog een (goed?) idee:
Laat de spelers gewoon vanuit thuis via internet de match spelen. FMJD-functionaris erbij om te controleren dat ze geen hulpmiddelen gebruiken. Dat scheelt een heleboel kosten. Niemand zal het live-dammen missen, want er komt niemand meer kijken.
Een eenvoudiger locatie is ook een optie, maar waarom dan niet meteen radicaal vanuit thuis?Piet Bouma wrote:Zorg in ieder geval bij de opening en de sluitingsceremonie voor een knetterende nevenactiviteit. (Iemand, ik weet niet wie, heeft ooit eens gesuggereerd dat de nevenactiviteiten eigenlijk veel belangrijker - en dus ook veel meer organisatieactiviteit inhouden - dan de hoofdactiviteit).
Voor de rest kan een locatie bijv. veel eenvoudiger. Met webcam of streaming video, krijg je het zo de huiskamer binnen.
Het lijkt dan op poker. Zitten ze soms volgens mij ook gewoon op een kleine locatie te spelen.
Woensdag kwam ik om 12.45 uur aan in het Muziekkwartier en trof alleen Zdvoriak aan in de toeschouwersruimte.
Later kwamen er nog wel wat Twentse bekendheden, die onderhoudend konden vertellen over het damverleden.......
Maar de toegevoegde waarde van webcam en streaming-video met spelers tegenover elkaar vergoed veel.
Het moment dat Schwarzman met een vreugdekreet opstaat, (met een zeer sportieve Georgiev tegenover zich), en dat live op Internet te zien, dat was pure sport dat ik niet had willen missen.
Dus laten we het niet helemaal via Internet doen.
Wel veel meer nevenactiviteiten. Het NK voor jeugdteams bijv., dat had er zondag (of zaterdag) ook wel bij gekund. We moeten nog veel creatiever zijn.