Erno Prosman doet aanval op wereldrecord blindsimultaan

Post Reply
Bert Zwart

Post by Bert Zwart » Sun Jul 06, 2008 00:41

Last edited by Bert Zwart on Sun Jul 06, 2008 01:00, edited 1 time in total.

composite

Post by composite » Sun Jul 06, 2008 00:57

Bert Zwart wrote:http://www.nrc.nl/sport/article1158705. ... taandammen

http://www.telegraaf.nl/telesport/14326 ... html?p=5,1

http://extra.volkskrant.nl/zoek/index.p ... kskrant.nl

Uw zoekbewerking - prosman - heeft geen overeenkomstige documenten opgeleverd voor volkskrant.nl.
Effectievere zoekmethode:
http://news.google.nl/news?hl=nl&ned=nl ... &scoring=d

Regelmatig verversen en je hebt heel wat artikelen, heet van de naald.
... And I'll bury my soul in a scrapbook...
Leonard Cohen

Bert Zwart

Post by Bert Zwart » Sun Jul 06, 2008 01:04

Bedankt! Google is echter niet zo handig als je op zoek bent naar iets waarvan je wilt laten zien dat je het niet kan vinden.

Klaas van der Laan
Real name: Klaas van der Laan

Post by Klaas van der Laan » Sun Jul 06, 2008 01:08

Kosmos wrote:
Klaas van der Laan wrote:
Kosmos wrote:We staan op +12!!!
Erno gaat het onmogelijke presteren!
Het record ligt aan duigen!
Volgende week in de Volkskrant: Hoe Ton Sijbrands in een simultaan in Lutjebroek won met een vroege gang naar het kerkhof tegen Anna Kosters (rating 679) ! Smullen.

Image
Tsjonge, tsjonge, de nixgeneratie heeft eindelijk ook eens wat laten zien, en de dans om het gouden kalf kan beginnen.
Bedankt voor het happen, Klaas!
You're welcome, de worst was lekker.
Kosmos wrote:Gouden kalf, nix-genratie komen er uit je hokjesgeest, woehahahahah!
"Hokjesgeest"; mooi compliment voor een dammer
Kosmos wrote:Heb je nog meer fraseologie voor ons, Klaas? We want more!
Ja, ik ben me er eentje (Finkers) At your service (Fortuin)
Kosmos wrote:Knielen zul je voor keizer Nero!
Maar goed: Met Sijbrands als rolmodel zit een felicitatie voor Prosman er uiteraard niet in. Kleintjes...
Ach, een kinderhand is gauw gevuld. Sijbrands kon best zonder mijn felicitaties.
Flow with the Go

composite

Post by composite » Sun Jul 06, 2008 01:10

Bert Zwart wrote:Bedankt! Google is echter niet zo handig als je op zoek bent naar iets waarvan je wilt laten zien dat je het niet kan vinden.
Ik snap wat je bedoelt en welke richting je graag op zou willen, maar ik vrees voor jou dat de Volkskrant wel degelijk dit nieuws mee zal nemen. Zo niet, dan heeft deze krant per direct een abonnee minder.
... And I'll bury my soul in a scrapbook...
Leonard Cohen

Bert Zwart

Post by Bert Zwart » Sun Jul 06, 2008 01:15

composite wrote:
Bert Zwart wrote:Bedankt! Google is echter niet zo handig als je op zoek bent naar iets waarvan je wilt laten zien dat je het niet kan vinden.
Ik snap wat je bedoelt en welke richting je graag op zou willen, maar ik vrees voor jou dat de Volkskrant wel degelijk dit nieuws mee zal nemen. Zo niet, dan heeft deze krant per direct een abonnee minder.
Net als jij hoop ik dat ook De Volkskrant (alsnog) een artikel opneemt.

Christian van der Schaaf

Post by Christian van der Schaaf » Sun Jul 06, 2008 11:25

Prosman was gisteren ook op het NOS journaal.

Een zeer ontspannen en lakonieke Prosman, daar waar hij enige tijd daarvoor op de cam nog zichtbaar aan het lijden was.

http://player.nos.nl/index.php/media/pl ... :5-392693/

Fantastisch!

Op het filmpje is ook de stand te zien van de "Zwarte parel" :

Image

Na 1. ... 20-24 2. 28-22? 26-31! remise. Dit was m.i. aan het begin van de crisis van Prosman.

Na 2. 49-43 zie ik niet hoe zwart het overleefd zou moeten hebben.
Last edited by Christian van der Schaaf on Sun Jul 06, 2008 11:32, edited 1 time in total.

A.Presman
Real name: Alexander Presman

Post by A.Presman » Sun Jul 06, 2008 11:31

Christian van der Schaaf wrote:Prosman was gisteren ook op het NOS journaal.

Een zeer ontspannen en lakonieke Prosman, daar waar hij enige tijd daarvoor op de cam aan nog zichtbaar aan het lijden was.

http://player.nos.nl/index.php/media/pl ... :5-392693/

Fantastisch!
<object width="352" height="270"><param name="movie" value="http://player.nos.nl/nos/media/flash/no ... ram><param name="wmode" value="transparent"></param><param name="allowScriptAccess" value="always"></param><embed src="http://player.nos.nl/nos/media/flash/no ... m:5-392693" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="352" height="270" allowScriptAccess="always"></embed></object>

Druk op "Play".

Klaas van der Laan
Real name: Klaas van der Laan

Post by Klaas van der Laan » Sun Jul 06, 2008 12:27

Kosmos wrote: ...Volgende week in de Volkskrant: Hoe Ton Sijbrands in een simultaan in Lutjebroek won met een vroege gang naar het kerkhof tegen Anna Kosters (rating 679) ! Smullen...
Image
Over uitsluitingsdenken gesproken: "Ook gij Brutus". Kosmos, je verloochend je kwantummechanische ik; daar waar tijd- en massaloze liefde en schoonheid zich verborgen houden.
Ik zie eenzelfde mooie combinatie die we bij "Leuke standjes" nog zo bewonderden:
Image
36... 15-20?

Ook komt nog weer even een simplistische Coup Ricou om de hoek kijken. Daar moet jij toch ook de humor van kunnen inzien.
Het kan haast niet anders of je hebt de rubriek niet echt goed bekeken. Dat zou mooi zijn, want dan krijg je nu een herkansing. Vindt maar eens vanaf het volgende diagram, na 20-24?, de winst voor wit:
Image
39... 20-24?
Flow with the Go

Leo Mous

Post by Leo Mous » Sun Jul 06, 2008 12:40

Ik weet na gisteren wel wie een van de eerste spelers is die we gaan klonen. Wat een schitterende prestatie van Erno en wat een geweldige propaganda voor de damsport.

Een felicitatie aan Henk aan zijn vele vrijwilligers. Dit evenement had alles wat onze sport nodig heeft: geen spruitjesgeur, maar een intellectuele uitstraling, genialiteit, spanning, sensatie, een geweldige atmosfeer in een sfeervolle accommodatie, een heerlijke ontmoetingsplaats. Met zo'n frisse, fotogenieke, intelligente verschijning als Erno kunnen we voor de dag komen. Een jongen van deze tijd. De ovatie die Erno na afloop kreeg, was een collectieve expressie van "WERELD, DIT IS DAMMEN!"

Christian van der Schaaf

Post by Christian van der Schaaf » Sun Jul 06, 2008 12:59

Ja, dit is dammen. Daar is geen woordje delfts bij.

Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

Post by Kosmos » Sun Jul 06, 2008 14:17

Klaas van der Laan wrote:
Kosmos wrote: ...Volgende week in de Volkskrant: Hoe Ton Sijbrands in een simultaan in Lutjebroek won met een vroege gang naar het kerkhof tegen Anna Kosters (rating 679) ! Smullen...
Image
Over uitsluitingsdenken gesproken: "Ook gij Brutus". Kosmos, je verloochend je kwantummechanische ik; daar waar tijd- en massaloze liefde en schoonheid zich verborgen houden.
Ik zie eenzelfde mooie combinatie die we bij "Leuke standjes" nog zo bewonderden:
Image
36... 15-20?

Ook komt nog weer even een simplistische Coup Ricou om de hoek kijken. Daar moet jij toch ook de humor van kunnen inzien.
Het kan haast niet anders of je hebt de rubriek niet echt goed bekeken. Dat zou mooi zijn, want dan krijg je nu een herkansing. Vindt maar eens vanaf het volgende diagram, na 20-24?, de winst voor wit:
Image
39... 20-24?
Goed speurwerk naar de stok om de hond te slaan, Klaas! Je kunt teckel Bas zo vervangen om trouw Tons geworpen stok watertandend en kwispelstaartend terug te brengen onderwijl keffend naar passanten!
Heeft Ton zo van Anna Kosters gewonnen? Mooi hoor!
Ik denk dat Teunis (dia 2) 40-34 25-20 38-33 heeft gespeeld en op 5-10 volgt een klapper. (waar is die coup Ricou nou?) Mooie winst hoor, uiteraard zal ik de rubriek komende week nog eventjes naspelen (al is het maar voor jouw gemoesdrust, Klaas!) maar kun je het mij en mijn quantummechanische en materieloze ik vergeven dat ik zaterdag met mijn gedachten voornamelijk bij Keizer Nero was en niet bij Tons mooie kerkhofbetreding tegen Anna Kosters?
Heaven is no location, but a state of mind

Kosmos

Post by Kosmos » Sun Jul 06, 2008 14:27

Leo Mous wrote:Ik weet na gisteren wel wie een van de eerste spelers is die we gaan klonen. Wat een schitterende prestatie van Erno en wat een geweldige propaganda voor de damsport.

Een felicitatie aan Henk aan zijn vele vrijwilligers. Dit evenement had alles wat onze sport nodig heeft: geen spruitjesgeur, maar een intellectuele uitstraling, genialiteit, spanning, sensatie, een geweldige atmosfeer in een sfeervolle accommodatie, een heerlijke ontmoetingsplaats. Met zo'n frisse, fotogenieke, intelligente verschijning als Erno kunnen we voor de dag komen. Een jongen van deze tijd. De ovatie die Erno na afloop kreeg, was een collectieve expressie van "WERELD, DIT IS DAMMEN!"
Dit evenement was inderdaad vet cool. (Zulks geeft het leven weer zin)
Slim plan Leo, want Erno en zijn vriendin zijn smoorverliefd en verblijden de damwereld wellicht spoedig met intelligent nageslacht. Heb je voor mij een Olga-Lewina-kloon in de aanbieding trouwens, dan kan ik ook eens gaan fokken.

Kosmos

Post by Kosmos » Sun Jul 06, 2008 19:37

Uw zoekbewerking - prosman - heeft geen overeenkomstige documenten opgeleverd voor volkskrant.nl.
Is het werkelijk waar dat de Volkskrant niet heeft bericht over de blindsimultaan? Ik kan niks vinden bij de links. Heb ik wel goed gezocht?

GuidoB

Post by GuidoB » Sun Jul 06, 2008 19:45

Kosmos wrote:
Is het werkelijk waar dat de Volkskrant niet heeft bericht over de blindsimultaan? Ik kan niks vinden bij de links. Heb ik wel goed gezocht?
Ja, het is waar. In de papieren editie van zaterdag staat wel een interview met Prosman. Als er maandag niks in staat, zeg ik mijn abonnement direct op.

Post Reply