Er staat 1-1....MenO wrote:Nee als in: ze zijn nog bezig, of nee als in: het is remise geworden?
NK Dammen 2008
4 Overwinningen.
Het hadden er 6 kunnen zijn...
Mij vallen twee dingen op.
De partijen worden weldadig opgezet.
Heusdens - Meijer, zeer onderhoudend.
Wim van der Kooij verdient ook een compliment voor zijn weldadige partijopzet. Zonde van de blunder helemaal op het eind.
In alle andere partijen kwamen hoogst interessante verwikkelingen voor. Neem Van den Akker - Dolfing, doldwaas! Winst verandert in verlies.
Derkx maakt van zijn stand een strand met allemaal losse zandkorrels, maar ontsnapt nog, foei Auke!
Kolk mist een fraaie slagzet in een alweer uniek aandoende stand.
Luteijn - Van berkel ook erg origineel.
Wat me nog meer opvalt is dat er veel fouten worden gemaakt.
Voor beide zaken wil ik de spelers hartelijk danken. Morgen ga ik goedgemutst naar Emmeloord!
Het hadden er 6 kunnen zijn...
Mij vallen twee dingen op.
De partijen worden weldadig opgezet.
Heusdens - Meijer, zeer onderhoudend.
Wim van der Kooij verdient ook een compliment voor zijn weldadige partijopzet. Zonde van de blunder helemaal op het eind.
In alle andere partijen kwamen hoogst interessante verwikkelingen voor. Neem Van den Akker - Dolfing, doldwaas! Winst verandert in verlies.
Derkx maakt van zijn stand een strand met allemaal losse zandkorrels, maar ontsnapt nog, foei Auke!
Kolk mist een fraaie slagzet in een alweer uniek aandoende stand.
Luteijn - Van berkel ook erg origineel.
Wat me nog meer opvalt is dat er veel fouten worden gemaakt.
Voor beide zaken wil ik de spelers hartelijk danken. Morgen ga ik goedgemutst naar Emmeloord!
Last edited by Kosmos on Fri Apr 11, 2008 15:58, edited 4 times in total.
Heaven is no location, but a state of mind
Ik zag het. Zelfs geen plusje [img]images/smilies/icon_eek.gif[/img]ildjarn wrote:Er staat 1-1....MenO wrote:Nee als in: ze zijn nog bezig, of nee als in: het is remise geworden?
Hoe kan dat? Wat zegt Truus van de stand zoals die op de site staat, en van de variant 28-22 43-48 22-18 48-26 17-11 x 36-31 26x37 18-12? Dat moet toch haast gewonnen zijn? Of geeft Truus nog iets anders aan?
Waarom niet??Alex wrote:Nee, natuurlijk niet...henk stoop wrote:Bij de uitslagen op de website krijgt Van der Kooij zelfs geen plusje?MenO wrote:En inderdaad pakt Sven nog een puntje
4 om 1 is remise
Of heeft van der Kooij het ergens laten liggen? 69. 16-11 misschien?
Zonde van zo'n mooie partij in ieder geval
- Jan Pieter
- Real name: Jan Pieter Drost
Tja, als je al drie schijven los hebt staan, dan moet natuurlijk ook de vierde los [img]images/smilies/icon_eek.gif[/img] [img]images/smilies/icon_eek.gif[/img] [img]images/smilies/icon_eek.gif[/img]Wieger Wesselink wrote:[img]http://fmjd.org/dias2/save/12079202848.png[/img]
Wim van der Kooij laat Sven Winkel glippen met 16-11?? In plaats daarvan had zowel 22-18 als 27-21 gewonnen.
De beste stuurlui staan aan wal, maar dit is toch echt onbegrijpelijk.
Alex:Jameson wrote:ildjarn wrote:Het wordt altijd een 1-om-2, en dat is niet voldoende voor een plusje.henk stoop wrote:Bij de uitslagen op de website krijgt Van der Kooij zelfs geen plusje?
Na 12-7 43x17, 11-6 wordt het toch gewoon een 3 om 1?
Wat is hier logisch aan Alex? Dit lijkt me duidelijk een 3 om 1 dammeneindspel, dus een plusje. Het verschil wordt 4 eenheden.Nee, natuurlijk niet...
Wim zal in de schrik vergeten zijn het plusje te claimen.
Heaven is no location, but a state of mind
ildjarn wrote:Het wordt altijd een 1-om-2, en dat is niet voldoende voor een plusje.henk stoop wrote:Bij de uitslagen op de website krijgt Van der Kooij zelfs geen plusje?
Hoe gaat dat dan?
Na 16-11?? 25-43 is er remise gegeven. Na 12-7 43x21 11-6 heeft wit nog drie stukken over en ik zie niet hoe zwart er nog eentje kan pakken. Een puntenoverwinning dus.
Van der Kooij probeert het nog maar eens...
Ik ben benieuwd waar hij af gaat wijken als van Berkel het spel van Baljakin volgt [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img]
Ik ben benieuwd waar hij af gaat wijken als van Berkel het spel van Baljakin volgt [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img]
Voorlopig op www.dcdordrecht.nl en later worden deze ook op de website van het NK gezet.A.Presman wrote:Waar vind je uberhaupt de partijen van 3e ronde?
Ze staan er ook al op: nk2008.kndb.nl --> over het nk --> partijenJameson wrote:Voorlopig op www.dcdordrecht.nl en later worden deze ook op de website van het NK gezet.A.Presman wrote:Waar vind je uberhaupt de partijen van 3e ronde?