Suriname

Post Reply
Rudi Azimullah

VOORRONDE PL 2009

Post by Rudi Azimullah » Tue Mar 17, 2009 15:43

PL dammen van Suriname 2009 is begonnen op 15 maart 2009 in het Politie tehuis.
Er doen totaal 42 dammers mee aan de voorronde
De Speeldagen zijn:
15-19 Maart, en 22 -27 Maart
10 personen plaatsen zich vanuit deze voorronde voor de Finale. Samen met de kampioen en semikampioen 2008 zullen zij in een round robin toernooi uitkomen in Mei voor het kampioenschap van Suriname 2009.
De top 2 na de 7de en de top 2 na de 9de ronde gaan gelijk naar de finale. De rest speelt nog 2 ronden om de laatste 6 finalisten te bepalen.

link naar de uitslagen:
http://docs.google.com/Doc?id=dgrrzg5_132qh6jmpv
Rudi Azimullah
Paramaribo, Suriname

Rudi Azimullah

PL 2009

Post by Rudi Azimullah » Tue Mar 24, 2009 19:20

Na 7 rondes hebben nu Guno Burleson en Sewpal Nannan zich geplaatst voor de finale.
Naast deze 2 spelers zijn ook William Orie en John Sadiek in de finale.
<pre>
Finalisten:
William Orie (kampioen 2008)
John Sadiek (semi kampioen 2008)
Guno Burleson (na 7de speeldag voorronde)
Sewpal Nannan (na 7de speeldag voorronde)
Nog 2 spelers na de 9de ronde en
6 na de 11de ronde
</pre>

link naar de uitslagen en stand:
http://docs.google.com/Doc?id=dgrrzg5_132qh6jmpv
Last edited by Rudi Azimullah on Sat Apr 11, 2009 05:51, edited 1 time in total.
Rudi Azimullah
Paramaribo, Suriname

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Wed Mar 25, 2009 16:11

De Ware Tijd, 24 maart 2009

Burleson remise, Kaiman verliest

Paramaribo - Guno Burleson en Sonny Kaiman hebben verschillende resultaten geboekt in de zesde ronde van de voorronde van het Persoonlijk Landskampioenschap dammen 2009.

Burleson speelde zondag remise tegen rivaal Gerson Bendt, terwijl Kaiman een bittere pil moest slikken tegen Krish Ori. Door zijn verlies viel hij van de tweede plaats naar een gedeelde vijfde positie met Sewpal Nannan. Burleson blijft koploper met tien punten uit zes partijen, ondanks zijn tweede remise op rij.

Image
dWT foto / Stefano Tull
Krish Ori zorgde zondag voor een verrassing door
Sonny Kaiman te verslaan. Ori klom naar de tweede plaats.-.

Uitslagen: Burleson - Bendt 1-1; Ori - Sonny Kaiman 2-0; Ruben Guiamo - Stanley Kempenaar 1-1; René Kaiman - Stanley Mohan 1-1; Sewpal Nannan - Marcel Oostburg 1-1; Dheeradj Somai - Jerry Sadiek 1-1; Moentazali Nazir - Jimmy Tay 1-1; Derryl Bohr - Dinesh Jhina 2-0; Rinaldo Kemnaad - Harley Overman 1-1; Sharief Rodjan - Franklin Alken 2-0; Sanjay Beharie - John Mentodikromo 1-1; Romeo Rathling - Soerdiperkash Jogie 1-1; John Schmeltz - Albert Lion 2-0; Ramon Norden - Waldi Anches 2-0; Hugo Kemp - Chander Bansi 2-0; Ricardo Palisie - Cliff Karijodrono 2-0; Edson Amoekonie - Stephanus van Dal 2-0; Fernando Amelo - Rudi Mohanlall 2-0; Rudie Benschop - Robur Levens 2-0; Jack Paiso - Just Lont 2-0; Raymond Sabajo - Dirk Dijkstra 2-0 (reglementair).

Stand: 1. Burleson 10 punten; 2. Ori 9; 3. Oostburg 8 (44 WP-56 SB); 4. Kempenaar 8 (43-56); 5. Nannan 8 (43-54); 6. Sonny Kaiman 8 (43-51); 7. Mohan 8 (41-51); 8. René Kaiman 8 (40-44); 9. Bohr 8 (39-50); 10. Bendt 8 punten (38-47).-.

Rudi Azimullah

Re: PL 2009

Post by Rudi Azimullah » Sun Apr 05, 2009 13:22

Rudi Azimullah wrote: <pre>
Finalisten:
William Orie (kampioen 2008);John Sadiek (semi kampioen 2008)
Guno Burleson; Sewpal Nannan (na 7de speeldag voorronde)
Na de 9de ronde:Gerson Bendt en Jimmy Tay
6 na de 11de ronde
Jerry Sadiek;Harley Overman ;Krish Ori ;Rinaldo Kemnaad ;Sharief Rodjan ;Stanley Mohan

</pre>
link naar de uitslagen en stand:
http://docs.google.com/Doc?id=dgrrzg5_132qh6jmpv<br>
Link Finale: http://docs.google.com/Doc?id=dgrrzg5_16djpnvv6b
Last edited by Rudi Azimullah on Sat Apr 11, 2009 05:58, edited 1 time in total.
Rudi Azimullah
Paramaribo, Suriname

Rudi Azimullah

Partijen Voorronde 2009

Post by Rudi Azimullah » Sat Apr 11, 2009 05:49

Rudi Azimullah
Paramaribo, Suriname

Rudi Azimullah

PL 2009 FINALE

Post by Rudi Azimullah » Tue May 12, 2009 22:46

Finale van PL 2009 van Suriname

Games start on May 31.
See players, and schedule

http://docs.google.com/Doc?id=dgrrzg5_16djpnvv6b
Rudi Azimullah
Paramaribo, Suriname

Piet Bouma

PL 2009 FINALE

Post by Piet Bouma » Sun May 31, 2009 23:47

Rudi Azimullah heeft inmiddels de uitslagen van
de 1e ronde ingevoerd in Toernooibase:

http://toernooibase.kndb.nl/opvraag/sta ... &afko=&r=2

Stanley Mohan is niet verschenen, en zijn plaats is ingenomen door Derryl Bohr.

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Sat Jun 06, 2009 18:30

Dagblad Suriname, 5 juni 2009

Burleson weer alleen koploper

IM Guno Burleson staat na de 4de speelronde wederom alleen aan kop van het Persoonlijk Landskampioenschap (PL) dammen 2009. In de 4de ronde wist Burleson door in een 8 om 8 eindspel van Harley Overman te winnen, nadat deze blunderde. John Sadiek kwam niet langs Rodjan en zij deelden de punten in een klassieke partij. Sewpal Nannan verloor van Jimmy Tay, doordat hij een combinatie naar dam met 3 schijven nadeel nam. Tay strafte dit af en won. Derryl Bohr won van Jerry Sadiek. Nadat Bohr een ‘Ghestem doorstoot’ had genomen won hij de partij, door het bouwen van een lokzet in een forcing combinatie. Jerry overzag deze afwikkeling niet en verloor. Bendt haalde zijn 2de winst partij tegen Krish Ori, nadat hij een zwakke start had in dit toernooi. William Orie en Rinaldo Kemnaad deelden de punten. Kemnaad kon het veldoverwicht niet in winst omzetten.
“The modern banking system manufactures money out of nothing... If you want to be slaves of the bankers, and pay the costs of your own slavery, then let the banks create money.”
- Lord Josiah Stamp, former Director of the Bank of England

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Sat Jun 06, 2009 18:34

De Ware Tijd, 5 juni 2009

Burleson neemt afstand belagers

Paramaribo - Guno Burleson is opnieuw de enige koploper in het Persoonlijk Landskampioenschap dammen 2009.

Hij bond een blunderende Harley Overman aan de zegekar in een acht-om-acht eindspel en leidt met zeven punten uit vier partijen. John Sadiek, die zich na de derde ronde naast Burleson genesteld had, is tweede met zes punten. Hij kwam niet langs Sharief Rodjan in een klassieke partij.

Overige uitslagen: Jimmy Tay - Sewpal Nannan 2-0; Derryl Bohr - Jerry Sadiek 2-0; Gerson Bendt - Krish Ori 2-0; William Orie - Rinaldo Kemnaad 1-1.
Stand: 1. Burleson 7 punten; 2. John Sadiek 6; 3. Bendt, Rodjan, Orie en Kemnaad elk 5; 7. Jerry Sadiek 4; 8. Tay en Overman elk 3; 10. Bohr en Ori elk 2; 12. Nannan 1 punt.-.

Image
dWTfoto/ Werner Simons
Krish Ori (l) en John Sadiek (r) kijken beiden geconcentreerd naar het dambord.
Ori verloor in de vierde ronde, terwijl Sadiek remise speelde.-.

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Sat Jun 06, 2009 18:37

DWT, 4 juni 2009: Burleson krijgt gezelschap Sadiek

Image
dWT foto / Werner Simons
Sharief Rodjan (l) wist een punt af te snoepen van koploper Guno Burleson (r).-.

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Tue Jun 09, 2009 09:13

Dagblad Suriname, 9 juni 2009

Burleson verliest twee op rij

Na de verrassende verliespartij tegen Jimmy Tay in de 5de ronde, heeft Guno Burleson wederom een verlies moeten incasseren. In de 6de ronde won Rinaldo Kemnaad van hem. Vernomen wordt dat Burleson niet geheel tevreden was bij deze partij. Volgens hem had hij Kemnaad al remise geboden, maar hij speelde toch door. Door deze overwinning is Kemnaad nu de koploper samen met William Orie.

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Tue Jun 09, 2009 09:18

De Ware Tijd, 08/06/2009

‘Gevestigde damorde onder druk’

door Stan Herewood

Paramaribo - Regerende damkampioen William Orie zegt dat gevestigde dammers als John Sadiek, Guno Burleson en Gerson Bendt onder druk komen te staan. De kloof tussen hen en de overige dammers wordt steeds kleiner.

"Er zijn geen sterke en zwakke dammers meer”, concludeert hij. Orie, die na zes ronden in het Persoonlijk Landskampioenschap dammen de eerste plaats deelt met Rinaldo Kemnaad, vindt dat deze trend al enige tijd gaande is. "Er is vaak een onderlinge strijd geweest waardoor de zogeheten zwakke dammers de toppers niet meer vrezen. In denk dat de gevestigde orde zich daarvan bewust moet worden."

Image
dWT foto / Werner Simons
Sewpal Nannan (r) staat op het punt een zet te doen in zijn partij tegen Rinaldo Kemnaad.-.

Als voorbeeld neemt Orie de prestaties van Sewpal Nannan. Hij bengelt wel onderaan de ranglijst, maar is een struikelblok geweest voor Kemnaad, Orie en Harley Overman. Hij speelde remise.
Orie vindt met nog vijf ronden te gaan de strijd om de titel helemaal open. "Maar er kan van alles gebeuren." Hij schat zijn eigen kansen goed in. "Ik ben nu in een damroes en verwacht een beter resultaat deze week. In de eerste week heb ik beneden maat gespeeld."

John Sadiek kwalificeert het toernooi als verrassend. "Ik denk dat de kanshebbers op de titel hun dag niet hebben. Als ik zie hoe Kemnaad Burleson van het bord heeft geveegd, vraag ik me af wat er met Guno aan de hand is. Burleson heeft ook andere partijen verspeeld." Sadiek vindt zichzelf niet in normale doen. "Misschien heb ik te hard aan mezelf getrokken door de training voor Pan-Am. Ik wil wel binnen de eerste drie eindigen. Ik heb er geen problemen mee als jongens als Sharief Rodjan, Kemnaad of Jerry Sadiek de titel voor de eerste keer behalen. Misschien is het Kemnaad zijn jaar. Ik ontmoet hem vandaag, heb vaker van hem gewonnen, maar je weet maar nooit”, aldus John Sadiek.

Kemnaad staat op de eerste plaats met Orie en is vast van plan naar de titel te grijpen. "Ik heb lang op dit moment gewacht. Nu ik van Burleson heb gewonnen denk ik dat het niet meer mis kan gaan met het behalen van de titel. Ik zit al jaren in de sub-top. Niets komt voor zijn tijd zegt men, maar ik geloof dat de tijd overrijp is en dat het nu mijn beurt is”, zegt de overtuigde koploper.
De verrassing van het toernooi Sewpal Nannan (53) damt al 35 jaar en krijgt voor het eerst de kans in een finale. "Tegen de sterke dammers ben ik beter maar tegen de zwakkeren faal ik. Eigenlijk doe ik ervaring op. Vandaag speel ik tegen Burleson en probeer een remise eruit te halen. Tegen de andere dammers ga ik nu op safe spelen."

Uitslagen zesde ronde: John Sadiek - Jimmy Tay 1-1; William Orie - Sewpal Nannan 1-1; Rinaldo Kemnaad - Guno Burleson 2-0; Krish Ori - Derryl Bohr 2-0; Jerry Sadiek - Sharief Rodjan 1-1; Harley Overman - Gerson Bendt 2-0.

Stand: 1. Kemnaad 8 punten (SB 49); 2. Orie 8 (40); 3. Sadiek 7 (32); 4. Burleson 7 (29); 5. Jerry Sadiek 7 (42); 6. Rodjan 7 (41); 7. Tay 6 (32); 8. Bendt 6 (27); 9. Overman 5; 10. Ori 4; 11. Nannan 3; 12. Bohr 2 punten.

Schema vandaag (zevende ronde): Nannan - Burleson; Kemnaad - John Sadiek; Overman - Jerry Sadiek; Tay - Bendt; Rodjan - Bohr; Ori - Orie.-.

Leo Aliar

Post by Leo Aliar » Tue Jun 09, 2009 15:41

Kemnaad zet Burleson hak

09/06/2009

Paramaribo - Het Persoonlijk Landskampioenschap dammen 2009 kan een onsmakelijke wending krijgen. Guno Burleson beweert namelijk dat Rinaldo Kemnaad hem een hak heeft gezet toen de twee elkaar vrijdag in de zesde ronde troffen.

Burleson zegt een remiseovereenkomst met de tegenstander gesloten te hebben, die daarna toch op winst gespeeld hebben. Kemnaad won uiteindelijk en steeg naar de eerste plaats. In een verzoekschrift aan de wedstrijdleiding vraagt Burleson de winst van zijn rivaal om te zetten in een remise. Voorzitter Rudi Azimullah zegt dat de wedstrijdleiding onder leiding van René Kaiman de zaak in onderzoek heeft. Geprobeerd zou worden om gisteren vóór aanvang van de zevende ronde een besluit te nemen.

Rinaldo Kemnaad wordt van valsspel beschuldigd door Guno Burleson.-.

Een beslissing die het orgaan wel genomen heeft is één punt af te trekken van zowel John Sadiek als Harley Overman. Deze hebben zich in de vijfde ronde op 4 juni niet aan het toernooireglement gehouden. Dit stuk schrijft voor dat dammers pas na veertig zetten remise mogen overeenkomen. Sadiek en Overman, twee oude rotten in het vakken, deden dat echter rond de 35ste zet. De wedstrijdleiding besloot daarop de remise, die was goedgekeurd door arbiter Ramdew Raghoenathsingh, nietig te verklaren.

De uitslag wordt geregistreerd als 0-0. Sadiek heeft door de puntenaftrek nu zeven punten en Overman vijf. Volgens Azimullah lijken de twee zich neergelegd te hebben bij de beslissing. Die conclusie trekt hij, omdat de dammers geen gebruik hebben gemaakt van de mogelijkheid om binnen 24 uur in beroep te gaan tegen het besluit.-.

Leo Aliar

Post by Leo Aliar » Wed Jun 10, 2009 17:56

William Orie bezet toppositie

10/06/2009

Paramaribo - William Orie gaat alleen aan kop in het Persoonlijk Landskampioenschap dammen 2009. Hij won in de zevende ronde van Krish Ori en voert de ranglijst aan met tien punten. De dammers hebben elk nog vier partijen voor de boeg.

Rinaldo Kemnaad, die de voorgaande twee ronden met Orie de dienst uitmaakte, speelde remise tegen John Sadiek. Kemnaad heeft nu negen punten en Sadiek acht. Ook Sharief Rodjan heeft negen punten. Hij won van Derryl Bohr.

Uitslagen: Sewpal Nannan - Guno Burleson 1-1; Rinaldo Kemnaad - John Sadiek 1-1; Harley Overman - Jerry Sadiek 1-1; Jimmy Tay - Gerson Bendt 1-1; Sharief Rodjan - Derryl Bohr 2-0; William Orie - Krish Ori 2-0.

Stand: 1. Orie 10 punten; 2. Kemnaad 9 (SB 67); 3. Rodjan 9 (52);
4. Jerry Sadiek 8 (55); 5. John Sadiek 8 (51); 6. Burleson 8 (37); 7. Tay 7 (45); 8. Bendt 7 (38); 9. Overman 6; 10. Nannan 4 (33); 11. Ori 4 (12); 12. Bohr 2 punten.-.

Post Reply