-
Hanco Elenbaas
by Hanco Elenbaas » Thu Apr 13, 2006 18:43
MenO wrote:Nog drie ronden te gaan en Kees is terug aan kop! Tenminste, het lijkt er op dat Scholma nog moet vechten voor een puntje, en dan staat Thijssen op grond van aantal overwinningen eerste.
Overigens is 'onze' Johan Sterrenburg vandaag geklommen naar plaats 6 dankzij de nederlaag van v. Berkel!
Al kan Sekongo nog langszij komen als hij zijn schijf voorsprong tegen vd Akker uitbuit. Maar die stand is nog niet heel erg duidelijk gewonnen...
Na vandaag staat het winstpercentage op 38,57%.
Redelijk hoog. Gedeeltelijk waarschijnlijk veroorzaakt doordat op verschillende dagen twee partijen moeten worden gespeeld, maar volgens sommige topspelers uit Amsterdam ook omdat het niveau in dit kampioenschap niet al te hoog zou zijn; volgens hun lager dan in de jaren tachtig en negentig. Zou dat waar zijn?
-
Bert Zwart
Wellicht wordt het niveau van de partijen beinvloed door het feit dat er twee rondes per dag worden gespeeld?
-
composite
Bert Zwart wrote:Ik heb inmiddels tot mijn grote vreugde vernomen dat een vooraanstaand trainer bezig is met een apokrieve map, getiteld de Hans Jansen map. Niet geschikt voor onder de 18, en alleen mensen die de Hoogland map kennen en een goede basis hebben in de kabbalah, mogen de map inzien.
En natuurlijk ook de dammers die de autobiografie van Max Douwes uit het hoofd kunnen opdreunen.
-
Nescio
-
Hans Jansen wilde blijkbaar alle energie sparen voor vanmiddag. Drie om drie naar dam is niet helaaml gebruikelijk op dit niveau. [img]
images/smilies/icon_cool.gif[/img]
Behalve den man die de Sarphatistraat de mooiste plek van Europa vond, heb ik nooit een wonderlijker kerel gekend dan den uitvreter.
-
Eric van Dusseldorp
by Eric van Dusseldorp » Fri Apr 14, 2006 12:54
Nescio wrote:Hans Jansen wilde blijkbaar alle energie sparen voor vanmiddag. Drie om drie naar dam is niet helaaml gebruikelijk op dit niveau. [img]
images/smilies/icon_cool.gif[/img]
Dit is niet de Hans Jansen die ooit gelijk eindigde met Harm Wiersma en in de barrage tegen hem 20-20 speelde.
-
Hanco Elenbaas
by Hanco Elenbaas » Fri Apr 14, 2006 13:00
http://fmjd.org/dias2/save/11450122152.png[/img]
Voor Leopold Sekongo (met zwart tegen Auke Scholma) is nu volgens Dam 2.2 de actie 28-33-39 kansrijk. Wit zal zich daarna, volgens Dam 2.2, moeten beperken tot het remise zien te maken.
Volgens een speciale Hiltex-verslaggever staan de zielsverwanten Henk Stoop en Tjalling Goedemoed zij aan zij naar deze partij te staren.
-
Damkoningin
- Real name: Irene Stegeman
Hanco Elenbaas wrote:[img]
Voor Leopold Sekongo (met zwart tegen Auke Scholma) is nu volgens Dam 2.2 de actie 28-33-39 kansrijk. Wit zal zich daarna, volgens Dam 2.2, moeten beperken tot het remise zien te maken.
Volgens een speciale Hiltex-verslaggever staan de zielsverwanten Henk Stoop en Tjalling Goedemoed zij aan zij naar deze partij te staren.
Heeft Sekongo waarschijnlijk niet gezien, aangezien hij met 1-7 kwam. Paar zetten later trapt hij in een zetje en Auke wint (weer) [img]
images/smilies/icon_lol.gif[/img]
*Want achter het masker van "toch wel gelukkig" ligt wanhoop en twijfel zo drijvend en nukkig*
~Geen medelijden voor hem die zonder kennis is~
-
Casper van der Tak
by Casper van der Tak » Fri Apr 14, 2006 13:25
Casper van der Tak wrote:Hage - Heusdens 33) ... 1-7! afgelopen?!
Ja dus blijkbaar.
-
Hanco Elenbaas
by Hanco Elenbaas » Fri Apr 14, 2006 13:29
Casper van der Tak wrote:Casper van der Tak wrote:Hage - Heusdens 33) ... 1-7! afgelopen?!
Ja dus blijkbaar.
Volgens Dam 2.2. had Ron ook al met gewoon 35...12-17 kunnen winnen, maar 35...12-18 is natuurlijk mooier.
-
Hanco Elenbaas
by Hanco Elenbaas » Fri Apr 14, 2006 13:31
Damkoningin wrote:Hanco Elenbaas wrote:[img]
Heeft Sekongo waarschijnlijk niet gezien, aangezien hij met 1-7 kwam. Paar zetten later trapt hij in een zetje en Auke wint (weer) [img]
images/smilies/icon_lol.gif[/img]
Auke Scholma heeft gewonnen!
Zo blijft het nog even spannend!
-
Casper van der Tak
by Casper van der Tak » Fri Apr 14, 2006 13:35
Hanco Elenbaas wrote:Auke Scholma heeft gewonnen!
Alhoewel ik op Kees hoop, zou ik een kampioenschap voor Auke ook wel mooi vinden. En in de komende jaren dan ook nog Ron en Gerard (Neerlands sterkste dammer die nooit Nederlands kampioen is geworden, en volgens mij ook onze meest onderschatte dammer)
-
Hanco Elenbaas
by Hanco Elenbaas » Fri Apr 14, 2006 13:42
Casper van der Tak wrote:Hanco Elenbaas wrote:Auke Scholma heeft gewonnen!
Alhoewel ik op Kees hoop, zou ik een kampioenschap voor Auke ook wel mooi vinden. En in de komende jaren dan ook nog Ron en Gerard (Neerlands sterkste dammer die nooit Nederlands kampioen is geworden, en volgens mij ook onze meest onderschatte dammer)
Daar ben ik het volledig mee eens, maar eerst graag zes keer op rij Kees Thijssen kampioen van Nederland. Vanmiddag wordt het erg leuk: Thijssen - Scholma!!
-
Casper van der Tak
by Casper van der Tak » Fri Apr 14, 2006 14:00
Hanco Elenbaas wrote:Casper van der Tak wrote:Hanco Elenbaas wrote:Auke Scholma heeft gewonnen!
Daar ben ik het volledig mee eens, maar eerst graag zes keer op rij Kees Thijssen kampioen van Nederland. Vanmiddag wordt het erg leuk: Thijssen - Scholma!!
En beide met een lekkere partij achter de rug in de ochtend! OK, Beijing blijft langer op vanacht!
-
composite
Casper van der Tak wrote:Hanco Elenbaas wrote:Casper van der Tak wrote:
En beide met een lekkere partij achter de rug in de ochtend! OK, Beijing blijft langer op vanacht!
Hoe is de Chinese koffie?