NK Dammen Algemeen 2014 - Huissen
-
Re: NK Dammen Algemeen 2014 - Huissen
De discussie een beetje afzwakken dus. Jammer.
Als je een topic opent over topsport kun je gewoon weer verder.Fred van Amersfoort wrote:De discussie een beetje afzwakken dus. Jammer.
Jammer dat je niet meer in de bondsraad zit, dan had je invloed kunnen uitoefenen.Piet Bouma wrote: Ik kan me herinneren dat in mijn bondsraadsperiode voorgesteld werd dat Rob Clerc voltijds bondscoach werd. Eerst was de veronderstelling dat alles vanuit de NOC/NSF subsidie betaald werd. Later moesten sociale lasten (€ 6.000,--) plus onkostenvergoeding (geschat € 3.500) toch voor rekening van KNDB komen. Daar is toen schoorvoetend in mijn laatste bondsraadvergadering akkoord mee gegaan.
-
Ik denk dat je de invloed van de bondsraad schromelijk overschat Geb.Geb Kos wrote: Jammer dat je niet meer in de bondsraad zit, dan had je invloed kunnen uitoefenen.
Zelf ben ik op een principieel punt eruit gestapt, waarbij ik toen ben genaaid (wat maar een paar mensen weten) en ik heb geen enkele behoefte om ooit weer in dit gremium terug te keren.
De bondsraad is een verzameling mensen met goede wil, dat soms blaft, maar verder lekker aan de leiband van het bestuur meeloopt. De opmerking van een bepaald persoon, tijdens de installatie van de eerste bondsraad zegt heel veel: “Oude wijn in nieuwe zakken”.
https:toernooibase.kndb.nl More than 415.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 21.000 games broadcasted (semi-)live, more than 12.900 inserted tournaments!
Dat er politiek bedrijft wordt in de bondsraad geeft aan dat het daar gebeurt. Het is wel gemakkelijk op een forum wat te roepen (1) zonder dat je het moet uitvoeren, (2) zonder met alle konsekwenties rekening te hoeven houden (3) zonder te weten of er wel een meerderheid met je eens is.Piet Bouma wrote:Ik denk dat je de invloed van de bondsraad schromelijk overschat Geb.Geb Kos wrote: Jammer dat je niet meer in de bondsraad zit, dan had je invloed kunnen uitoefenen.
Zelf ben ik op een principieel punt eruit gestapt, waarbij ik toen ben genaaid (wat maar een paar mensen weten) en ik heb geen enkele behoefte om ooit weer in dit gremium terug te keren.
De bondsraad is een verzameling mensen met goede wil, dat soms blaft, maar verder lekker aan de leiband van het bestuur meeloopt. De opmerking van een bepaald persoon, tijdens de installatie van de eerste bondsraad zegt heel veel: “Oude wijn in nieuwe zakken”.
-
Ik denk dat je met punt 3 het beste aangeeft hoe de Bondsraad functioneert.Geb Kos wrote:Dat er politiek bedrijft wordt in de bondsraad geeft aan dat het daar gebeurt. Het is wel gemakkelijk op een forum wat te roepen (1) zonder dat je het moet uitvoeren, (2) zonder met alle konsekwenties rekening te hoeven houden (3) zonder te weten of er wel een meerderheid met je eens is.Piet Bouma wrote:Ik denk dat je de invloed van de bondsraad schromelijk overschat Geb.Geb Kos wrote: Jammer dat je niet meer in de bondsraad zit, dan had je invloed kunnen uitoefenen.
Betreffende het nieuwe speeltempo in de Nationale Competitie geeft een Fries bondsraadslid informeel doodleuk aan dat 75% van de spelers met het nieuwe speeltempo akkoord is.
Men zit daar zonder last en ruggespraak, brult maar wat en lult met het bestuur mee.
Volgend jaar spelen er – zoals ik heb begrepen – er drie spelers van Huizum (en dan heb ik het niet eens over mijzelf) geen Nationale Competitie meer mbt dit speeltempo. Eén speler heeft zelfs bij Huizum bedankt, mede naar aanleiding van deze opmerking van dit Friese bondsraadslid.
Ja, zo wordt er politiek bedreven. Meerderheid peilen, ho maar.
Maar je hebt gelijk. Dit hoort niet in een item van het NK 2014 thuis.
Bert Zwart was overigens zeer scherp, Halve finales NK gaat niet over NK 2014
https:toernooibase.kndb.nl More than 415.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 21.000 games broadcasted (semi-)live, more than 12.900 inserted tournaments!
-
Ik word misselijk van dit soort jij-bakken. En ik doorzie ze volledig.
-
overigens zou het wel aardig zijn als de match tussen Elenbaas en Guest in Huissen tijdens de slotronde van het NK alsnog doorgang zou vinden, 10 jaar later
-
kwalificeert de kampioen zich nog voor een WK?
"De vier hoogst geklasseerde spelers plaatsen zich voor de finale van het NK 2015.Bert Zwart wrote:kwalificeert de kampioen zich nog voor een WK?
De eindstand van het toernooi is bepalend voor de vraag welke spelers door de KNDB zullen worden afgevaardigd naar het EK 2014 en naar een eventueel kwalificatietoernooi voor het WK 2015 indien dat eerder dan het NK 2015 wordt gespeeld."
Zie verder: http://nk2014.kndb.nl/
- Arjen de Mooij
Bedoeld vaag (er staat niet welke plaatsen er ook recht geven)? Of staat dit er omdat er nog niet duidelijk is hoeveel plaatsen er voor de KNDB zijn?... De eindstand van het toernooi is bepalend voor de vraag welke spelers door de KNDB zullen worden afgevaardigd ...
Nog 14 dagen en dan gaat het gebeuren. Met live analyses van Ton Sijbrands, Guntis Valneris, damsimultaans en een damclinic voor de jeugd. Op 5 april is er een themadag van de KNDB DamAcademie.
Zie de website voor de deelnemers: http://nk2014.kndb.nl/
Programmaboekje: Programmaboekje.pdf
Zie de website voor de deelnemers: http://nk2014.kndb.nl/
Programmaboekje: Programmaboekje.pdf
-
- Real name: Bennie Hiddink
Zou zomaar allebei de vragen het antwoord bevestigend kunnen zijn!!Arjen de Mooij wrote:Bedoeld vaag (er staat niet welke plaatsen er ook recht geven)? Of staat dit er omdat er nog niet duidelijk is hoeveel plaatsen er voor de KNDB zijn?... De eindstand van het toernooi is bepalend voor de vraag welke spelers door de KNDB zullen worden afgevaardigd ...
Ik hoorde vandaag wel iets zeer aparts: 'Het hotel voor de NK-spelers is verboden terrein voor spelersvrouwen'!
Ben benieuwd wie deze regel bedacht heeft. Enige logica zit er wel in want de mannen moeten dammen en in juiste conditie gebracht worden om in 2015 WK te worden.
Afleiding door vrouwen zal hier zeker niet bij helpen, weet het gaat hier om volwassen mannen en enkele talenten.
Even ter herinnering wij leven inmiddels in 2014 en niet in 1950 (persoonlijk noot van mijzelf)
Ben benieuwd wie deze regel bedacht heeft. Enige logica zit er wel in want de mannen moeten dammen en in juiste conditie gebracht worden om in 2015 WK te worden.
Afleiding door vrouwen zal hier zeker niet bij helpen, weet het gaat hier om volwassen mannen en enkele talenten.
Even ter herinnering wij leven inmiddels in 2014 en niet in 1950 (persoonlijk noot van mijzelf)
-
Kan het ook zijn dat er bedoelt wordt dat het hotel niet bedoelt is voor de aanhang van de spelers (qua overnachting / ontbijt / etc ) ? daar kan ik me wel wat bij voorstellen.Ganesha wrote:Ik hoorde vandaag wel iets zeer aparts: 'Het hotel voor de NK-spelers is verboden terrein voor spelersvrouwen'!
Dus ik weet niet wat je precies hoorde, maar als je alleen hoorde wat je wilde horen, dan klinkt het inderdaad vreemd; als je het hoorde, zoals het ook schijnt te zijn vastgelegd (want "ik hoorde" heb je in't algemeen niets aan.... ), dan is het wel een beetje vreemd ja
Ahh ik moet nog specifieker worden. Spelersvrouwen mogen niet op hotelkamer van hun dammende man slapen, in hetzelfde hotel logeren als de dammende partner.Edwin Twiest wrote:Kan het ook zijn dat er bedoelt wordt dat het hotel niet bedoelt is voor de aanhang van de spelers (qua overnachting / ontbijt / etc ) ? daar kan ik me wel wat bij voorstellen.Ganesha wrote:Ik hoorde vandaag wel iets zeer aparts: 'Het hotel voor de NK-spelers is verboden terrein voor spelersvrouwen'!
Dus ik weet niet wat je precies hoorde, maar als je alleen hoorde wat je wilde horen, dan klinkt het inderdaad vreemd; als je het hoorde, zoals het ook schijnt te zijn vastgelegd (want "ik hoorde" heb je in't algemeen niets aan.... ), dan is het wel een beetje vreemd ja
Hoe zo kun jij je wat voorstellen bij: 'dat het hotel niet bedoelt is voor de aanhang van de spelers (qua overnachting / ontbijt / etc ) ?'