WiegerWieger Wesselink wrote:Frits, zou je misschien het tweede voorstel hier kunnen posten, zodat ook anderen het kunnen lezen? Ik kan me zo voorstellen dat de topspelers zich overvallen gevoeld hebben door het tweede voorstel. Het is immers al aangenomen door de bondsraad voordat dit voorstel aan hen voorgelegd is, zoals we van Dieter hebben kunnen vernemen. Het eerste voorstel kan daarvoor niet als geldig excuus worden opgevoerd, want inhoudelijk hebben deze voorstellen zeer weinig met elkaar te maken. Dat de topspelers geen inhoudelijke argumenten hebben voor hun stellingname klinkt nogal onwaarschijnlijk. Dat de topspelers daarover slecht communiceren wil ik wel aannemen, maar precies hetzelfde verwijt treft in deze zaak de bondsraad zelf.Luteijn wrote: Persoonlijk heb ik mij in de voorgaande discussie nogal gestoord aan de houding van sommige spelers. Het voorstel betreffende de halve finales is ook wat mij betreft een beetje omstreden, maar ik kan ermee leven. Echter voor de toekomst is het gebrek aan inhoudelijke kritiek op het plan vanuit de topspelers heel erg slecht. Kritiek mag je hebben. Maar het gaat niet aan om het werk van twee commissies van de bondsraad af te doen als slecht zonder dat je met zinnige argumenten daarvoor komt. Ik heb het gewraakte stuk gezien op basis waarvan de beslissing is genomen. Het is een uitvoerig en doordacht werkstuk. De bondsraad is daarmee niet over een nacht ijs gegaan. Ik ben er van overtuigd, dat als je het een tweede keer in stemming brengt, exact hetzelfde besluit genomen wordt.
Het is nogal een groot verhaal. Meer dan 5.5 Mb. Jullie kunnen downloaden van mijn site via de link:
http://www.luteyn.net/damclub/rewijzigi ... nalenk.zip