Nationale Clubcompetitie 2007-2008

Post Reply
DeletedProfile

Post by DeletedProfile » Tue Feb 12, 2008 18:29

gaat wit geen zonnige toekomst tegemoed (zoals dat heet) met 39-33 en 35-30 (of andersom)!?

A.Presman
Real name: Alexander Presman

Post by A.Presman » Tue Feb 12, 2008 18:44

Fragment gezonden door Jan Groeneveld

Marthy van Houtert - Johan van Berkel
PSV-DEZ Hattemerbroek, 9 -2-2008
[img]http://fmjd.org/dias2/save/12028382352.png[/img]

21. 38-33 : -0.36 (Truus)

Beter was : 37-31 26*37 42*31 9-14 27-22 18*27 31*11 6*17 29*9 4*13 32-27 20*29 34*23 25*34 40*29 15-20
Met waarde : 0.91

Op 18-22 faalt op 29x18 22x42 48x37!!!
Op 17-21 27-22 29x18 13x42 31x22 20x29 34x3
Op 17-22 28x17 12x21 27-22 18x27 29xx18 13x22 24*13 8x19 38-33

DeletedProfile

Post by DeletedProfile » Wed Feb 13, 2008 10:01

jammer trouwens dat sinds 3 maanden de applets site van Hiltex helemaal niet meer wordt bijgehouden.
Ik keek graag de partijen even na.

ildjarn
Real name: Joost de Heer

Post by ildjarn » Wed Feb 13, 2008 11:23

rijmer wrote:jammer trouwens dat sinds 3 maanden de applets site van Hiltex helemaal niet meer wordt bijgehouden.
Ik keek graag de partijen even na.
Degene die de applets maakte is overleden.
Lasst die Maschinen verhungern, Ihr Narren...
Lasst sie verrecken!
Schlagt sie tot -- die Maschinen!

ildjarn

Post by ildjarn » Wed Feb 13, 2008 11:25

rijmer wrote:gaat wit geen zonnige toekomst tegemoed (zoals dat heet) met 39-33 en 35-30 (of andersom)!?
Image
39-33 09-13 35-30 17-22 en zwart heeft een stralende toekomst.
Lasst sie verrecken!

Keurientesss

Post by Keurientesss » Wed Feb 13, 2008 12:00

Misschien is het een interessantere vraag of wit na het nemen van de dam met 27-22 nog kan winnen... Misschien dat 02-35 34-39 32-27 12-17 35-49 voldoende is? Of was dat ook partij?

DeletedProfile

Post by DeletedProfile » Wed Feb 13, 2008 19:28

ildjarn wrote:
rijmer wrote:gaat wit geen zonnige toekomst tegemoed (zoals dat heet) met 39-33 en 35-30 (of andersom)!?
Image
39-33 09-13 35-30 17-22 en zwart heeft een stralende toekomst.
dat is natuurlijk wat te makkelijk, in dat geval zal wit natuurlijk niet...
maar je hebt gelijk omgedraaid kan niet.

Jameson

Post by Jameson » Sat Feb 16, 2008 14:15

Op de website van Damclub Dordrecht, staan vanaf vandaag alle partijen uit de nationale clubcompetitie. van ronde 1 t/m ronde 9. Soms met commentaar van meestal Flits. Het is de bedoeling om het werk van Jan ten Brink op deze site voort te zetten. Al zou het er wel iets anders uit zien, maar toch...

www.dcdordrecht.nl

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Sat Feb 16, 2008 16:53

Jameson wrote:Op de website van Damclub Dordrecht, staan vanaf vandaag alle partijen uit de nationale clubcompetitie. van ronde 1 t/m ronde 9. Soms met commentaar van meestal Flits. Het is de bedoeling om het werk van Jan ten Brink op deze site voort te zetten. Al zou het er wel iets anders uit zien, maar toch...

www.dcdordrecht.nl

Grandioos Jameson!

ildjarn

Post by ildjarn » Sat Feb 16, 2008 18:13

Heeft iemand al een uitslag voor de nagespeelde partij van GDC-CEMA?
Lasst sie verrecken!

AnDa

Post by AnDa » Sat Feb 16, 2008 18:32

ildjarn wrote:Heeft iemand al een uitslag voor de nagespeelde partij van GDC-CEMA?
Ja, of eigenlijk nee: die partij is namelijk (nog)??? niet gespeeld. [img]images/smilies/icon_eek.gif[/img]

Volgens de info die ik ontvangen heb, heeft de speler van GDC aangegeven verhinderd te zijn. Vandaag dus nog niet...
Volgens dezelfde bron heeft die bewuste speler het de komende week erg druk op het werk en kan hij geen tijd vrijmaken om die partij te spelen, daarna zou hij 6 weken op vakantie zijn...

Dus of die partij ooit nog gespeeld gaat worden...?????

AnDa

Post by AnDa » Sat Feb 16, 2008 18:47

Bert Zwart wrote:Uiteindelijk zal hij zich toch moeten Verantwoorden.
Ik ben natuurlijk geen helderziende, maar gezien mijn beperkte damkwaliteiten kan ik wel een heel klein beetje vooruitzien.

Het zou mij niet verbazen als de KNDB een datum gaat bepalen en dat uiteindelijk blijkt dat de speler van GDC (al dan niet met tegenbericht) afwezig zal blijken te zijn. Een reglementaire 2 wordt een reglementaire 0.
Een andere optie is dat beide spelers zonder verder te spelen tot remise besluiten. In dat geval krijgt CEMA wel een extra wedstrijdpunt, maar gezien een zekere 40-zetten regel, zou het dan wel eens een 0-0 kunnen worden. Zover zullen ze het wel niet laten komen.

In ieder geval had Paul Nitsch dus vanmiddag lekker de tijd om zich te laten zien bij het Limburgs Kampioenschap!

Ajax-fan

Post by Ajax-fan » Tue Feb 19, 2008 12:35

www.kndb.nl

Nieuws nationale competitie
dinsdag 19 februari 2008
Op zaterdag 27 oktober 2007 is de wedstrijd GDC - CEMA/De Vaste Zet gespeeld in de hoofdklasse B van de nationale competitie. In deze wedstrijd werd de partij Verhoeven - Nitsch verloren verklaard voor Nitsch. CEMA/De Vaste Zet heeft hiertegen protest aangetekend. De Protestcommissie heeft dit protest toegewezen. De partij dient te worden overgespeeld. Het bleek niet mogelijk deze partij voor de laatste ronde van de competitie te spelen. Gerry Verhoeven - Paul Nitsch wordt nu gespeeld op maandag 25 februari 2008.

Volstrekt belachelijk naar mijn mening dat een wedstrijd na de laatste ronde gespeeld wordt, waar rechten aan verbonden zijn!!! Deze wedstrijd kan zowel voor het kampioenschap als voor de promotie/degradatie-wedstrijd van belang zijn. Dit is dan ook pure competitievervalsing! Vooral Angarde leidt hieronder lijkt me, PWG weet gewoon dat ze niet mogen verliezen, gezien de bordpunten. Paul Nitsch en CEMA kunnen rustig kijken of remise genoeg is in de nog te spelen wedstrijd of dat Nitsch moet winnen. Remise spelen is toch iets makkelijker dan moeten winnen.
Als er geen rechten aan verbonden zijn, lijkt het me niet zo'n probleem om achteraf te spelen. Maar nu is het uitermate belangrijk. Angarde en CEMA zullen naar alle waarschijnlijkheid gelijk komen in punten. De bordpunten zijn dan ook van wezenlijk belang. Moet Nitsch dus winnen of is remise genoeg, kan wel eens een belangrijke vraag zijn.

Er zijn mensen die de beslissing van de arbiter belachelijk vonden, maar dit slaat alles. Dat de KNDB dit toestaat, ongelofelijk. Een bond die competitievervalsing toestaat, hoe serieus moet die nog genomen worden?
Daarnaast vraag ik me af hoe serieus we CEMA moeten nemen en wat CEMA eventueel in de ereklasse te zoeken heeft. Deze club kan niet eens elke wedstrijd 10 man achter de borden krijgen, ze kunnen nog niet eens voor een arbiter zorgen (eerste wedstrijd CEMA-PWG, was geen KNDB-arbiter toegewezen en was Erwin Heunen, tevens speler, de arbiter), 2 van de 10 klokken begaven het tijdens CEMA-PWG, meer dan 1 bezoeker heb ik niet kunnen tellen en die maakte ook nog eens een hoop kabaal, de uitslagen werd een keer niet op tijd doorgegeven (interesseert me niet zoveel, maar geeft maar weer aan dat het nodige daar niet goed geregeld is) en daarnaast kwamen ze tegen ons en Angarde met 10-10 goed weg. Dat is bij Angarde toch stukken beter geregeld, het is voor het dammen te hopen dat zij dan ook CEMA kunnen voor blijven, maar tja, sport is niet altijd rechtvaardig. Als buitenstaanders lezen dat een team in de hoofdklasse niet eens met 10 man op kan komen, komt dat het imago van het dammen niet ten goede.

Dieter

Post by Dieter » Tue Feb 19, 2008 13:53

Laat ik voorop stellen dat ik ook zeer ongelukkig ben met het spelen van deze partij na de laatste ronde, de lange behandeling van het protest en het hoger beroep is nu eenmaal zo gelopen. Afgelopen zaterdag had gespeeld kunnen worden maar helaas was die datum niet hard vastgesteld en dus ging het niet door.
Ga er maar gewoon van uit dat Geleen nu toch zijn verdiende overwinning haalt tegen GDC, niets onduidelijks aan verder of het moet een bordpunt meer of minder zijn.
Martijn ik proef grote ongerustheid in je commentaar, toch niet bang dat het tegen Damlust weer mis gaat zeker. stel je voor Cema toch nog kampioen volgende week maandag en Angarde met een topprestatie tweede, het zou zomaar kunnen...
Grapje Martijn, jullie moeten gewoon je plicht doen en winnen zaterdag dan is er niets aan de hand en mag je volgend seizoen ereklasse spelen.

Ajax-fan

Post by Ajax-fan » Tue Feb 19, 2008 16:05

Dieter wrote:Laat ik voorop stellen dat ik ook zeer ongelukkig ben met het spelen van deze partij na de laatste ronde, de lange behandeling van het protest en het hoger beroep is nu eenmaal zo gelopen. Afgelopen zaterdag had gespeeld kunnen worden maar helaas was die datum niet hard vastgesteld en dus ging het niet door.
Ga er maar gewoon van uit dat Geleen nu toch zijn verdiende overwinning haalt tegen GDC, niets onduidelijks aan verder of het moet een bordpunt meer of minder zijn.
Martijn ik proef grote ongerustheid in je commentaar, toch niet bang dat het tegen Damlust weer mis gaat zeker. stel je voor Cema toch nog kampioen volgende week maandag en Angarde met een topprestatie tweede, het zou zomaar kunnen...
Grapje Martijn, jullie moeten gewoon je plicht doen en winnen zaterdag dan is er niets aan de hand en mag je volgend seizoen ereklasse spelen.
Ok gelukkig dat jullie het ook vervelend vinden. Maar zoals ik al schreef gaat het me ook niet echt om de invloed op het kampioenschap, want wij weten gewoon dat we niet mogen verliezen. Wij hoeven ons dan ook niet druk te maken over die uitslag, maar Angarde wel.
Toevallig ben ik dan speler van PWG, waardoor het in dit geval kan lijken alsof ik me er daardoor druk om maak, maar anders had ik het ook wel competitievervalsing gevonden (maar had ik dit misschien niet zo snel op het forum gepost), want stel je voor dat dit was gebeurt in de ereklasse voor een plaats onderin bijvoorbeeld, lijkt me toch behoorlijke competitievervalsing. En dat is meer ook mijn standpunt, dat de KNDB zichzelf hiermee niet echt goed profileert. Of ben je het daar niet mee eens Dieter? Maar goed het zal wel niet anders kunnen, maar ik was gewoon verbaasd vanmiddag, vandaar de reactie. Zal er verder niet te veel meer mee bezig zijn, kan me beter concentreren op zaterdag [img]images/smilies/icon_razz.gif[/img]

Post Reply