Bondsraad

Post Reply
Wieger Wesselink

Re: Bondsraad

Post by Wieger Wesselink » Wed Nov 29, 2017 09:49

GuidoB wrote:Het is natuurlijk geen optimalisatie wat ik doe, maar je kunt met het spreadsheet ook een eind komen. In de kolommen U en V staan het extra aantal kilometers bij indeling in de betreffende groep tov de huidige groep. Staat hier een negatief getal, dan kun je wsl kilometers winnen door het team te wisselen met een ander team. Dat levert het meeste op als er in de andere groep een team is die hetzelfde heeft, of een klein positief getal. Of de ratinggemiddeldes naar elkaar toe bewegen door twee teams te wisselen, is eenvoudig te bekijken door naar de ratings van beide teams te kijken.

In het algemeen is de hoofdklasse vrij eenvoudig. Wieger, ik heb je ook de 1e klasse gestuurd. Dat is een stuk interessanter. Heb je al tijd gehad om hier naar te kijken?
Ik heb de eerste klasse nu ook gemodelleerd. Dit is nog steeds goed te doen met SMT, in de zin dat er vlot oplossingen gevonden worden. Die zijn echter sterk afhankelijk van het criterium dat je kiest. Want je kunt de rating dicht bij elkaar krijgen, maar dan loopt het aantal kilometers sterk op. Hieronder twee indelingen die ik gevonden heb door iets met het criterium te spelen:

Code: Select all

(= poule_Amersfoort 3)
(= poule_Amsterdam_020 2)
(= poule_Amsterdam_VAD 2)
(= poule_Arnhem 1)
(= poule_Asten 1)
(= poule_Bleskensgraaf 2)
(= poule_Borne 3)
(= poule_Culemborg 1)
(= poule_Den_Haag 2)
(= poule_Doetinchem 2)
(= poule_Dokkum 3)
(= poule_Dordrecht 2)
(= poule_Drachten 3)
(= poule_Emmeloord 3)
(= poule_Enschede 3)
(= poule_Gorinchem 1)
(= poule_Haarlem 2)
(= poule_Heerenveen 3)
(= poule_Heerhugowaard 2)
(= poule_Hoensbroek 1)
(= poule_Hoogenveen 3)
(= poule_Leek 3)
(= poule_Leiden 2)
(= poule_Lunteren 1)
(= poule_Maastricht 1)
(= poule_Middelburg 1)
(= poule_Nijmegen 1)
(= poule_Oenkerk 3)
(= poule_Rotterdam 2)
(= poule_Schiedam 2)
(= poule_sGravenpolder 1)
(= poule_StMichielsgestel 1)
(= poule_Utrecht 2)
(= poule_Wageningen 1)
(= poule_Wapenveld 3)
(= poule_Winschoten 3)

(= poule_distance_1 7587)
(= poule_distance_2 4913)
(= poule_distance_3 6541)
(= poule_rating_1 12788)
(= poule_rating_2 13147)
(= poule_rating_3 12566)

Code: Select all

(= poule_Amersfoort 2)
(= poule_Amsterdam_020 3)
(= poule_Amsterdam_VAD 2)
(= poule_Arnhem 1)
(= poule_Asten 1)
(= poule_Bleskensgraaf 2)
(= poule_Borne 1)
(= poule_Culemborg 1)
(= poule_Den_Haag 2)
(= poule_Doetinchem 2)
(= poule_Dokkum 3)
(= poule_Dordrecht 3)
(= poule_Drachten 3)
(= poule_Emmeloord 3)
(= poule_Enschede 3)
(= poule_Gorinchem 1)
(= poule_Haarlem 2)
(= poule_Heerenveen 3)
(= poule_Heerhugowaard 2)
(= poule_Hoensbroek 1)
(= poule_Hoogenveen 3)
(= poule_Leek 3)
(= poule_Leiden 2)
(= poule_Lunteren 1)
(= poule_Maastricht 1)
(= poule_Middelburg 2)
(= poule_Nijmegen 1)
(= poule_Oenkerk 3)
(= poule_Rotterdam 2)
(= poule_Schiedam 2)
(= poule_sGravenpolder 1)
(= poule_StMichielsgestel 1)
(= poule_Utrecht 2)
(= poule_Wageningen 1)
(= poule_Wapenveld 3)
(= poule_Winschoten 3)

(= poule_distance_1 7460)
(= poule_distance_2 5962)
(= poule_distance_3 7599)
(= poule_rating_1 12763)
(= poule_rating_2 13126)
(= poule_rating_3 12612)
Dus SMT kan hier helpen om snel een optimale indeling te vinden. Maar er moet zeker in dit geval goed worden nagedacht over wat een optimale indeling eigenlijk betekent. Dus je moet uitspraken doen over wat je belangrijker vindt: 1000 kilometer minder reistijd of een kleiner ratingverschil van 50. Pas dan kun je proberen om een optimale oplossing te vinden.

Dieter

Post by Dieter » Thu Nov 30, 2017 09:09

wat dit allemaal met de bondsraad van doen heeft ontgaat me helemaal.

Wieger Wesselink

Post by Wieger Wesselink » Thu Nov 30, 2017 09:39

Dieter wrote:wat dit allemaal met de bondsraad van doen heeft ontgaat me helemaal.
Dit forum heeft nog een beheerder nodig Dieter. Misschien iets voor jou?

Ton van Namen
Real name: Ton van Namen

Post by Ton van Namen » Thu Nov 30, 2017 11:40

Back on topic.

We zijn nu bijna een maand verder na de laatste bondsraadsvergadering.
Notulen van deze vergadering : Nog niet gezien.
Gedetailleerd verslag van deze vergadering : Nog niet gezien.
Verslag van de rondreis van de voorzitter en de conclusies die hij hieruit trekt : Nog niet gezien.
Hoe gaan we verder met de bond, wat gaat er gebeuren ? Geen idee of informatie daarover.

Conclusie : Communicatie vanuit het bestuur naar de leden toe rammelt.
En dat is jammer.

En ja ik ben nog steeds bereid te helpen, maar ik krijg het gevoel dat ik te recalcitrant wordt gevonden.
Er wordt geen prijs op gesteld (tenminste ik merk het niet).

Sorry, maar ik weet niet wat/hoe ik nog kan helpen.

Casper van der Tak

Post by Casper van der Tak » Thu Nov 30, 2017 15:23

Ton van Namen wrote:Back on topic.

Conclusie : Communicatie vanuit het bestuur naar de leden toe rammelt.
En dat is jammer.
Ben bang dat dit klopt.
Ton van Namen wrote:
En ja ik ben nog steeds bereid te helpen, maar ik krijg het gevoel dat ik te recalcitrant wordt gevonden.
Er wordt geen prijs op gesteld (tenminste ik merk het niet).

Sorry, maar ik weet niet wat/hoe ik nog kan helpen.
Ook op mijn hulpaanbod oorverdovende stilte. Natuurlijk mag het bestuur hulpaanbiedingen naast zich neer leggen, maar vreemd is het wel.

Marcel Kosters

Post by Marcel Kosters » Fri Dec 01, 2017 08:33

Ik stel me voor dat het bestuur sterk leunt op advies vanuit de professionele organisatie. Een aantal met name hier op laatste.info geopperde gedachten liggen naar ik inschat ruimschoots buiten de comfort zone of de visie dan wel cultuur van de professionele organisatie.

Het is natuurlijk om ‘het’ in het oude en vertrouwde te zoeken. Zelfs als dat consequent niet het zo door iedereen (de professionele organisatie voorop!) verlangde verschil maakt. Zowel bestuur als professionele organisatie zullen zich bewust zijn van deze problematiek en ermee worstelen. Wellicht dat jullie helpende handen na enige bezinning en oriëntatie alsnog gevraagd worden.

Het kan natuurlijk ook zijn dat de KNDB gewoon in relatieve stilte uit de startblokken is gegaan. In het nieuwe jaar zien zien we vanzelf wel hoe de vlag ervoor staat. In ieder geval tegen die tijd (en waarschijnlijk een stuk eerder) zal de informatie waar Ton naar vraagt (concept notulen) beschikbaar zijn, lijkt me.
Nu: 28.200 DamZ! DamSets. Doel: 100.000 DamZ! DamSets zo snel mogelijk. Doe mee met 1, 10 of 100 DamZ! DamSets. De strategie is onbeperkt schaalbaar. Met club of vrienden snel besteld via marcelkosters@gmail.com.

playforstacks
Real name: Thijs van den Broek

Post by playforstacks » Wed May 02, 2018 23:58

Marcel Kosters wrote:Ik stel me voor dat het bestuur sterk leunt op advies vanuit de professionele organisatie. Een aantal met name hier op laatste.info geopperde gedachten liggen naar ik inschat ruimschoots buiten de comfort zone of de visie dan wel cultuur van de professionele organisatie.

Het is natuurlijk om ‘het’ in het oude en vertrouwde te zoeken. Zelfs als dat consequent niet het zo door iedereen (de professionele organisatie voorop!) verlangde verschil maakt. Zowel bestuur als professionele organisatie zullen zich bewust zijn van deze problematiek en ermee worstelen. Wellicht dat jullie helpende handen na enige bezinning en oriëntatie alsnog gevraagd worden.

Het kan natuurlijk ook zijn dat de KNDB gewoon in relatieve stilte uit de startblokken is gegaan. In het nieuwe jaar zien zien we vanzelf wel hoe de vlag ervoor staat. In ieder geval tegen die tijd (en waarschijnlijk een stuk eerder) zal de informatie waar Ton naar vraagt (concept notulen) beschikbaar zijn, lijkt me.

van stilte komen geruchten. Altijd gevaarlijk om die te noemen ook als ze wel betrouwbaar zijn maar nog niet officieel gecommuniceerd zijn (wat wel zou moeten naar de bondsraad mijn inziens).
Wat is er allemaal aan de hand is de grote vraag? Secretaris is opgestapt ? Iedereen heeft ruzie? Waarover precies? Financieel nu al bijna bij de afgrond (zoals ik al eerder aangaf)?

Als ik zulke signalen krijg hoe zou ik dan het best moeten handelen als bondsraadslid?

jessebos
Real name: Jesse Bos

Post by jessebos » Thu May 03, 2018 04:52

Wat maakt dat je jouw vragen niet binnen de bondsraad bespreekt, waarna de bondsraad hierover in gesprek met de bestuurder kan?

Door niet eerst in gesprek te gaan, maar social media te gebruiken, schend je het vertrouwen dat een bestuurder nodig heeft om in openheid met een raad samen te werken.

Marcel Kosters

Post by Marcel Kosters » Thu May 03, 2018 09:38

playforstacks wrote:(...) Als ik zulke signalen krijg hoe zou ik dan het best moeten handelen als bondsraadslid?
De volgende bondsraadsvergadering is zaterdag 2 juni. Dit betekent dat rond het komend weekend meer informatie over deze vergadering te verwachten is. Ik zou die informatie afwachten en zien of en welke vragen daaruit voortvloeien.
Nu: 28.200 DamZ! DamSets. Doel: 100.000 DamZ! DamSets zo snel mogelijk. Doe mee met 1, 10 of 100 DamZ! DamSets. De strategie is onbeperkt schaalbaar. Met club of vrienden snel besteld via marcelkosters@gmail.com.

playforstacks

Post by playforstacks » Thu May 03, 2018 13:10

jessebos wrote:Wat maakt dat je jouw vragen niet binnen de bondsraad bespreekt, waarna de bondsraad hierover in gesprek met de bestuurder kan?

Door niet eerst in gesprek te gaan, maar social media te gebruiken, schend je het vertrouwen dat een bestuurder nodig heeft om in openheid met een raad samen te werken.
Aangezien ik als bondsraadslid officieel nog van niks weet. Ik probeer dus te kijken of andere mensen wat weten.

Ik ging er vanuit na toezeggingen dat zaken transparanter zouden gaan bij de KNDB , ik kan dit dus niet rijmen met niks horen van het bestuur zelf. Of er moet niks kloppen van signalen die ik heb gehoord maar dan hoopte ik dat iemand dat hier ook wel zou kunnen melden.

Verder stel ik alleen wat vraagjes op forum als dat al niet meer kan....
Ik ben zelf aandeelhouder van meerdere bedrijven en als 1 van die bedrijven zulke belangrijke zaken waar ik signalen van kreeg zou verzwijgen zou dat bedrijf een immens probleem hebben.

Fred van Amersfoort

Post by Fred van Amersfoort » Thu May 03, 2018 14:52

Aandeelhouder? Niet iedereen die een flesje Heineken drinkt is gelijk aandeelhouder. Hooguit statiegeldhouder.

Michel Stempher
Real name: Michel Stempher

Post by Michel Stempher » Thu May 03, 2018 17:30

Fred van Amersfoort wrote:Aandeelhouder? Niet iedereen die een flesje Heineken drinkt is gelijk aandeelhouder. Hooguit statiegeldhouder.
:D

playforstacks

Post by playforstacks » Thu May 03, 2018 17:33

Fred van Amersfoort wrote:Aandeelhouder? Niet iedereen die een flesje Heineken drinkt is gelijk aandeelhouder. Hooguit statiegeldhouder.
Dat is ook weer zo ja :drinking: :drinking: :drinking:

Frans de Jonge
Real name: Frans de Jonge

Post by Frans de Jonge » Thu May 03, 2018 23:52

Voor zover ik weet drinkt Thijs geen Heineken. En uit betrouwbare bron begreep ik dat er over 2017 geen financieel tekort is. En als Thijs wil weten of de secretaris er nog is, kan hij deze gewoon benaderen.
Het zijn niet allen koks die lange messen dragen.....

Michel Stempher
Real name: Michel Stempher

Post by Michel Stempher » Fri May 04, 2018 19:21

Uiterlijk morgen moeten de stukken van de komende vergadering binnen zijn. Ben benieuwd of dit nog gaat lukken...

Post Reply