WK 2005 te Amsterdam

Post Reply
Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Sat Jul 23, 2005 18:55

Er is één sponsorplaats.
Belangrijkste kandidaten waren Samb en Clerc.
Knoop over sponsorplaats zou doorgehakt worden als duidelijkheid was omtrent Ton Sijbrands deelname.
Sijbrands is het niet eens met opzet van WK, waar eerst in 4 groepen van 10 kwalificatie voor de finale van 12 man moet worden afgedwongen.
Sijbrands wil direct in de finale en daarnaast wil Sijbrands ook nog eens 10.000 euro startgeld, zie fragment uit interview met BN/De Stem.
BN/De Stem, 04-04-2005

‘Ach nee, schat, ik kan aardig dammen’

Door Henri van der Steen

Maandag 4 april 2005 - Hij heeft geen auto, niet eens een rijbewijs en de telefoon neemt hij nooit op: geen talent voor gezwatel. Heren die hem willen arrangeren voor een simultaan of anderszins, moeten trouwens toch bij zijn vrouw zijn. „Als Hetty zo’n gesprek voert, scheelt dat toch gauw een paar honderd euro.“ Grapje.

Image
(Foto Sandra Peerenboom)

Image

...

Dit jaar is het volgende WK. Doet-ie mee? „Nee, als de klassieke vorm wordt losgelaten niet.“ Hetty: „Je moet nog een sponsor zoeken.“ Ton: „Nee schat, daar gaat het niet om. Ik heb me al gekwalificeerd, maar moet toch voorrondes spelen. Dat vind ik onjuist. Ik heb recht mee te doen aan de eindstrijd.“

Wat zou die sponsor trouwens moeten schuiven om Sijbrands te prikkelen. Het blijkt om iets van 10.000 euro te gaan.

Hetty: „Veel te weinig.“ Ton: „Nou, voor de damwereld...“ Hetty: „Ach jij met je damwereld.“

Gerard de Groot

Post by Gerard de Groot » Sat Jul 23, 2005 20:48

Hanco Elenbaas wrote:
Gerard de Groot wrote:Hoi Hanco, een beetje een kwade dronk gisteravond? Don't shoot the messenger.
Het afschieten van boodschapper Gerard de Groot die maar wat uit zijn nek kletste was inderdaad het enige waardevolle in het verhaal rond de door Gerard gebrachte hoax van Rotterdam en het WK.
Ha Hanco,

Ik ben blij dat je weer wat helderder bent. Je zou niet moeten posten als je na de Hiltex-clubavond nog wat bent doorgezakt.

Het heeft inderdaad nogal wat weg van een hoax, ware het niet dat een hoax een soort kettingbrief is en dat het verhaal verder grotendeels klopt. Wat niet klopt is dat iemand de doel bedonderd heeft. Dat kan ik niet bewijzen en daarvoor bied ik aan jou mijn nederige excuses aan. Wat ook niet klopt was dat Rotterdam 125.000 euro beschikbaar had, maar dat had ik geloof ik nooit gepubliceerd (maar je bent vast wel zo vriendelijk om dat even voor me te verifieren). Althans, dat vertelde dhr. Hildering mij vanmiddag en ik geloof je graag dat hij altijd de waarheid spreekt.

Nou lieve Hanco, laten we nu maar vooruitkijken naar een mooi WK met Samb en zonder Sijbrands.

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Sat Jul 23, 2005 23:28

Gerard de Groot wrote:
Hanco Elenbaas wrote:
Gerard de Groot wrote:Hoi Hanco, een beetje een kwade dronk gisteravond? Don't shoot the messenger.
Het afschieten van boodschapper Gerard de Groot die maar wat uit zijn nek kletste was inderdaad het enige waardevolle in het verhaal rond de door Gerard gebrachte hoax van Rotterdam en het WK.
Ha Hanco,

Ik ben blij dat je weer wat helderder bent. Je zou niet moeten posten als je na de Hiltex-clubavond nog wat bent doorgezakt.

Het heeft inderdaad nogal wat weg van een hoax, ware het niet dat een hoax een soort kettingbrief is en dat het verhaal verder grotendeels klopt. Wat niet klopt is dat iemand de doel bedonderd heeft. Dat kan ik niet bewijzen en daarvoor bied ik aan jou mijn nederige excuses aan. Wat ook niet klopt was dat Rotterdam 125.000 euro beschikbaar had, maar dat had ik geloof ik nooit gepubliceerd (maar je bent vast wel zo vriendelijk om dat even voor me te verifieren). Althans, dat vertelde dhr. Hildering mij vanmiddag en ik geloof je graag dat hij altijd de waarheid spreekt.

Nou lieve Hanco, laten we nu maar vooruitkijken naar een mooi WK met Samb en zonder Sijbrands.
Zie je wel Gerard, zo moeilijk is het ook weer niet om je excuses aan te bieden. Pas voortaan nou op met die Bennie Smeenk verhalen en geloof niet meer alles klakkeloos wat Bennie je op de mouw speldt.
Jammer dat Ton Sijbrands en Harm Wiersma niet meedoen, maar het zal ook zonder hen ongetwijfeld een heel mooi toernooi worden.

Eric Sanders

Post by Eric Sanders » Sun Jul 24, 2005 10:16

Hanco Elenbaas wrote:Volgens de nooit oneerlijke Pieter Hildering ...
Hanco Elenbaas wrote:Het afschieten van boodschapper Gerard de Groot die maar wat uit zijn nek kletste was inderdaad het enige waardevolle in het verhaal rond de door Gerard gebrachte hoax van Rotterdam en het WK.
Pieter Hildering moet natuurlijk heel erg geprezen worden om alles wat hij voor de damwereld doet, maar juist jij moet weten hoe gevaarlijk het dragen van dubbele petten is.
Iemand die aan de ene kant een WK wil organiseren en sponsoren en aan de andere kant beslist wie het WK mag organiseren heeft gauw de schijn tegen. Zeker als (het lijkt dat) hij een andere kandidaat heeft afgewezen. Zo'n situatie lijkt me nooit wenselijk, hoe integer de desbetreffende persoon ook mag zijn.

Als fortuijnist ben jij natuurlijk heel erg voor openheid en transparantie, Hanco. Daarom zou je Gerard juist dankbaar moeten zijn dat hij dit heeft uitgezocht in plaats van op hem te foeteren.
Why does it happen? Because it happens. - Neil Peart

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Sun Jul 24, 2005 15:06

De verhalen over Pim Fortuyn, Theo van Gogh, de Jezuïetenorde en de Reptilians hebben een onuitwisbare indruk achtergelaten in jouw ambtenarenbestaan Eric, en dat is maar goed ook.
Maar een ding moet je me eens uitleggen. Wie heeft jou wijs gemaakt dat Pieter zo graag een WK wil sponsoren? Het was toch niet opnieuw Bennie Smeenk van de bondsraadclub, of wel?
Dat een FMJD-bestuurslid een WK moet helpen organiseren spreekt voor zich.

ktarinus

Post by ktarinus » Sun Jul 24, 2005 17:15

Hanco Elenbaas wrote:Er is één sponsorplaats.
Knoop over sponsorplaats zou doorgehakt worden als duidelijkheid was omtrent Ton Sijbrands deelname.
Sijbrands is het niet eens met opzet van WK, waar eerst in 4 groepen van 10 kwalificatie voor de finale van 12 man moet worden afgedwongen.
Sijbrands wil direct in de finale en daarnaast wil Sijbrands ook nog eens 10.000 euro startgeld, zie fragment uit interview met BN/De Stem.
BN/De Stem, 04-04-2005

Door Henri van der Steen

Maandag 4 april 2005 - Hij heeft geen auto, niet eens een rijbewijs en de telefoon neemt hij nooit op: geen talent voor gezwatel. Heren die hem willen arrangeren voor een simultaan of anderszins, moeten trouwens toch bij zijn vrouw zijn. „Als Hetty zo’n gesprek voert, scheelt dat toch gauw een paar honderd euro.“ Grapje.

Image
(Foto Sandra Peerenboom)

Image

...

Dit jaar is het volgende WK. Doet-ie mee? „Nee, als de klassieke vorm wordt losgelaten niet.“ Hetty: „Je moet nog een sponsor zoeken.“ Ton: „Nee schat, daar gaat het niet om. Ik heb me al gekwalificeerd, maar moet toch voorrondes spelen. Dat vind ik onjuist. Ik heb recht mee te doen aan de eindstrijd.“

Wat zou die sponsor trouwens moeten schuiven om Sijbrands te prikkelen. Het blijkt om iets van 10.000 euro te gaan.

Hetty: „Veel te weinig.“ Ton: „Nou, voor de damwereld...“ Hetty: „Ach jij met je damwereld.“

Image De man denkt volgens mij werkelijk dat hij boven de rest verheven is..
Waarom zouden mensen die bij de vorige editie boven hem eindigden wel voorronden moeten spelen en meneer niet......
Wie geen hersens heeft om te denken, werke!

Dammertje

Post by Dammertje » Sun Jul 24, 2005 17:50

ktarinus wrote:
Hanco Elenbaas wrote:Er is één sponsorplaats.
BN/De Stem, 04-04-2005

Door Henri van der Steen

Image
(Foto Sandra Peerenboom)

Image

...

Image De man denkt volgens mij werkelijk dat hij boven de rest verheven is..
Waarom zouden mensen die bij de vorige editie boven hem eindigden wel voorronden moeten spelen en meneer niet......
Onnavolgbare conclusie.

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Sun Jul 24, 2005 17:55

ktarinus wrote:
[img]images/smilies/icon_question.gif[/img] De man denkt volgens mij werkelijk dat hij boven de rest verheven is..
Nee hoor Katharinus, Ton is een heel zachtaardige, lieve en geestige man, maar wel een beetje onzeker. Hij is natuurlijk wat dammen betreft veruit verheven boven 99,99% van de andere dammers.
Zijn nieuwe vrouw Hetty spreekt Ton vaak moed in, maar ik denk dat Hetty de damwereld nu toch niet helemaal juist heeft ingeschat.
Voor die 10.000 euro die Ton vraagt komt Cruijffie nog geen lint doorknippen bij een nieuwe supermarkt, maar voor ons in de malle damwereld is 10.000 euro helaas veel geld. Ook voor een klein sponsortje als Pieter Hildering.
Ton wil niet alleen zichzelf direct in de finale hebben, maar ook de andere vijf of zes die zich met hem geplaatst hebben in Zwartewaterland.
Ik weet overigens nog niet helemaal zeker of dat niet doorgaat. Van mij mag het, als de andere spelers het niet erg vinden. Met Sijbrands en Wiersma erbij krijg je drie keer meer publiciteit.

Eric Sanders

Post by Eric Sanders » Sun Jul 24, 2005 20:35

Hanco Elenbaas wrote:De verhalen over Pim Fortuyn, Theo van Gogh, de Jezuïetenorde en de Reptilians hebben een onuitwisbare indruk achtergelaten in jouw ambtenarenbestaan Eric, en dat is maar goed ook.
Ik begrijp dat je het leuk vindt om mij uit te schelden voor ambtenaar, maar ik word er daar natuurlijk niet een door.
Hanco Elenbaas wrote:Maar een ding moet je me eens uitleggen. Wie heeft jou wijs gemaakt dat Pieter zo graag een WK wil sponsoren? Het was toch niet opnieuw Bennie Smeenk van de bondsraadclub, of wel?
Neen Hanco, het komt van jou zelf!
Hanco Elenbaas wrote:Achfaaq Mohamedjoesoef en Pieter Hildering hebben het WK financieel rond gekregen. Naast Stadsdeel Zuidoost Amsterdam, Topsport Amsterdam en de gemeente Amsterdam zal Pieter zelf ook sponsor zijn.
Hanco Elenbaas wrote:Dat een FMJD-bestuurslid een WK moet helpen organiseren spreekt voor zich.
Je doet alsof je niet begrijpt wat ik bedoel, maar je begrijpt het best wel.

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Sun Jul 24, 2005 20:52

Eric Sanders wrote:
Hanco Elenbaas wrote:Maar een ding moet je me eens uitleggen. Wie heeft jou wijs gemaakt dat Pieter zo graag een WK wil sponsoren? Het was toch niet opnieuw Bennie Smeenk van de bondsraadclub, of wel?
Van teveel powernaps kun je blijkbaar stevig in de bonen raken.

Dat Pieter Hildering het WK sponsort komt niet omdat hij dat zo graag wou, maar omdat er geen betere sponsors gevonden kon worden. Hij was helemaal niet van plan om het WK te sponsoren. Dat maakt het Bennie Smeenk verhaal met die 125.000 euro ook nog onwaarschijnlijker.

Waarom zit de bondsraad toch vol met dombo's? De damwereld verdient kennelijk niet beter?

Eric Sanders

Post by Eric Sanders » Sun Jul 24, 2005 21:15

Hanco Elenbaas wrote:
Eric Sanders wrote:
Dat Pieter Hildering het WK sponsort komt niet omdat hij dat zo graag wou, maar omdat er geen betere sponsors gevonden kon worden. Hij was helemaal niet van plan om het WK te sponsoren.
Wat zeg je nou? Het is niet uit vrije wil? Wordt hij gedwongen? Ik zou onmiddelijk aangifte doen!
Schei toch uit Hanco. Ik zeg nergens dat hij het zo graag wil. Maar op de een of andere manier wil hij het toch wel, anders zou hij het niet doen. Wat de voorwaarden van dat willen (geen andere sponsors) zijn, doet daar helemaal niet toe.
Hanco Elenbaas wrote:Waarom zit de bondsraad toch vol met dombo's? De damwereld verdient kennelijk niet beter?
Waarschijnlijk omdat de echte slimmerikken zoals jij het daar veel te druk voor hebben. Dan moeten wij sukkels het maar weer doen.

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Sun Jul 24, 2005 21:21

Dus, als je zoveel hart voor het dammen hebt dat je het waagt om in te springen als voor een WK geen sponsors gevonden kunnen worden, dan krijg je van een type als Sanders nog een trap na omdat je dan met twee petten op hebt gelopen.

Wanneer geef je die Wildkamp eens een schop Sanders, nu hij Nijmegen Open heeft gered?

Gerard de Groot

Post by Gerard de Groot » Sun Jul 24, 2005 21:31

Hanco Elenbaas wrote:Dus, als je zoveel hart voor het dammen hebt dat je het waagt om in te springen als voor een WK geen sponsors gevonden kunnen worden, dan krijg je van een type als Sanders nog een trap na omdat je dan met twee petten op hebt gelopen.

Wanneer geef je die Wildkamp eens een schop Sanders, nu hij Nijmegen Open heeft gered?
Nee Hanco. Jij krijgt een trap na. Omdat je niet normaal kunt communiceren. Hoe durf jij jezelf te identificeren met Pieter Hildering. De hoogmoedswaanzin ten top.
Ga nog maar eens goed lezen wat Eric heeft geschreven.

Eric Sanders

Post by Eric Sanders » Sun Jul 24, 2005 21:34

Hanco Elenbaas wrote:Dus, als je zoveel hart voor het dammen hebt dat je het waagt om in te springen als voor een WK geen sponsors gevonden kunnen worden, dan krijg je van een type als Sanders nog een trap na omdat je dan met twee petten op hebt gelopen.
Jij weet in de kwade bui, waar je blijkbaar weer in zit, iemands woorden net zo lang te buigen en te draaien totdat je ze zo slechtbedoeld mogelijk leest.
Lees, als je weer in een goede bui bent, mijn eerste post nog eens door en ga er dan vanuit dat ik het goed bedoel. Praten we daarna weer verder. Of niet.

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Sun Jul 24, 2005 21:40

Nee Hanco. Jij krijgt een trap na. Omdat je niet normaal kunt communiceren. Hoe durf jij jezelf te identificeren met Pieter Hildering. De hoogmoedswaanzin ten top.
Ga nog maar eens goed lezen wat Eric heeft geschreven.
De ene dombo is nog niet uitgeschreeuwd of de andere begint weer te pruilen.
Ter meerdere eer en glorie van de duistere zaakjes mag blijkbaar van alles beweerd worden over Hildering.
Wel Gerardje, dat kan misschien ongestraft in Den Haag en omstreken, maar niet hier.

Post Reply