Paul van de Veen wrote:
Damclub Fresh Fruity? Klinkt goed! Nieuw elan voor de damsport.
. Het valt op, hoe aandachtig deze foto ook op Facebook wordt bestudeerd! Als fotograaf kan ik me goed in deze aandacht inleven
. Damclub IJmuiden is inderdaad een behoorlijk frisse en fruitige club met een zeer actief jeugdbeleid. En zie die dames lol hebben! Daar gaat het om.
Frans de Jonge wrote:Marcel Kosters wrote:
In Noord-Brabant doet Heijmans Excelsior in Rosmalen mee.
7092 DamZ DamSets.
Ha Marcel, dit loopt als een trein. De 10.000 wordt benaderd.
Het loopt inderdaad als een trein!
Frans de Jonge wrote:Wanneer worden de damborden geleverd in Nederland?
Levering
Bestelling 12 januari > doorlooptijd 50 dagen > levering NL rond 5 maart.
Intekenen kan tot 12 januari
Design in Nederland en productie voorbereiding in China (er wordt een nieuwe mal speciaal voor deze damset gemaakt) zijn volgende week vrijdag 12 januari afgerond. De tussentijd benutten we om alle clubs in de gelegenheid te stellen mee te doen. Woensdag 27 december hebben we een e-mail rond gestuurd. Paul van de Veen en ik hopen dat iedere club deze bespreekt en besluit mee te doen. Hier is deze e-mail te lezen:
http://mailchi.mp/c3097af34f76/dit-wil- ... amz-damset.
Frans de Jonge wrote:Ben benieuwd hoe deze borden het meeste rendement gaan opleveren.
De damset als infrastructuur
De damset is goedkope en daardoor grootschalige infrastructuur. Nu al is de distributie van 7092 sets zeker. Dat is belangrijke infrastructuur om op te dammen. Want veel kinderen hebben thuis geen damset of weten deze niet te vinden. En als zij deze damset toevallig wel vinden, legt deze damset nog steeds geen link met damz.nl, de KNDB en de club om de hoek. Iedere keer dat op een 'blanco' damset in recreatieve context wordt gespeeld is daarom een gemiste kans voor de georganiseerde damsport.
De prijsstelling van de damset is dusdanig, dat zij een brochure kan vervangen als strooigoed. Met dien verstande dat je met een promotiebrochure niet kunt dammen. En dat een promotiebrochure vaak ongelezen en nog tijdens het event in de prullenbak verdwijnt.
Nieuwe mogelijkheden
De DamZ DamSet maakt prijstechnisch mogelijk om iedere leerling eenvoudig van een damset te voorzien. Zo kan de klas bijvoorbeeld iedere week een interne competitie spelen. Liefst via een centrale op het digibord te tonen web based competitie applicatie. Maar met 1 meegeleverd ouderwets A4tje met cijferrooster voor een ronde competitie heeft een juf of meester de klas binnen vijf minuten na aflevering van de DamZ DamSet ook al aan het spelen gezet. Over hoe we dammen in de klas het beste kunnen brengen hebben we nog veel te leren, te proberen en te delen. Al doende leren we.
Hoe het meeste rendement uit de set halen (in antwoord op je vraag)
Dat hangt af van de mogelijkheden die je als club of als promotor hebt. De set ‘gewoon’ weggeven aan (klein)kinderen is prima. De set aan een klas en docent geven die daarmee aan de slag willen ook. Het schooldam kampioenschap op de set spelen en de set na afloop van het toernooi aan de kinderen meegeven ook. Als je als club de mogelijkheid hebt, om nieuwe jeugdleden op te vangen, is de damset de perfecte binnenkomer. Als je als club niet de mogelijkheid hebt om jeugdleden op te vangen, is deze set in ieder geval de mogelijkheid om kinderen in de omgeving toch in aanraking met het damspel te brengen en met behulp van damz.nl zonder verdere begeleiding door club vrijwilligers aan het dammen te zetten en houden.
In alle gevallen strooi je dam-infrastructuur. Infrastructuur waarop gedamd kan worden en infrastructuur die de weg naar damz.nl, de KNDB en - indien gewenst - naar de club wijst. (Ik had de damset op de foto hierboven op de bar gelegd bij het Oudejaarstoernooi van Damclub IJmuiden. Zodat mensen deze konden bezichtigen. Ik keek even niet en opeens waren de bardames er ongevraagd mee aan het spelen. Ik heb het hen vanzelfsprekend vergeven. Dat gebeurt als je dam infrastructuur strooit. Leg een damspel tussen twee mensen en zij gaan ermee spelen.)
Frans de Jonge wrote:En vanzelfsprekend nog een voorspoedig 2018 toegewenst!
Dankjewel Frans, een gezond en gelukkig 2018 gewenst voor jou en voor iedereen die dit leest.
Nu: 28.200 DamZ! DamSets. Doel: 100.000 DamZ! DamSets zo snel mogelijk. Doe mee met 1, 10 of 100 DamZ! DamSets. De strategie is onbeperkt schaalbaar. Met club of vrienden snel besteld via marcelkosters@gmail.com.