Hier ben ik het voor 90% mee eens. Ik formuleer als hoofddoel echter niet meer 'ledenwinst'. Ik vind het veel belangrijker dat de schooldamtoernooien heel goed gaan en blijven draaien. We moeten uitstralen dat onze sport een leuke sport is om te beoefenen. Dat vind ik veel waardevoller dan uitleggen waarom iemand per se naar een vereniging moet komen.Piet Bouma wrote: En wat bij mij het meeste tegenstaat. Er zal geen enkel lid meer of minder gaan dammen, als hier (bij het NK) de regels veranderd gaan worden.
Inzet van bestuur en bondsraad zou m.i. moeten zijn: projecten, initiatieven etc. bedenken en ondersteunen om ledenwinst te genereren. Niks meer en niks minder. Ga daar alle energie in steken.
Overigens zal vooralsnog niet alle energie naar dit soort initiatieven kunnen gaan: we zitten nog vast aan een NOC*NSF contract en daarna contracten voor onbepaalde tijd... We moeten ruim van tevoren dit soort krachten de deur uitdoen zodat we geen problemen krijgen met oprotpremies. Daar is vast wel iets billijks voor alle partijen op te verzinnen.