Europees Kampioenschap Dammen 2012

Post Reply
Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

Re: Europees Kampioenschap Dammen 2012

Post by Kosmos » Fri Sep 21, 2012 14:54

Dieter wrote:
Kosmos wrote:De kolder breekt uit. Dieter wil topspelers die niet spelen zoals hij wenst, schorsen, wat een waanzin.
Het wordt tijd dat een van de spelers hier zelf eens wat gaat schrijven. Pim Meurs is plotseling een zondebok. De jongen studdeerd dagelijks hard en presteert de laatste jaren uitstekend. En dan wordt je ineens voor rotte vis uitgemaakt, dat is nou de damwereld.
Dieter doet zelf in zijn eigen partijen niks liever dan op remise hakken, maar anderen mogen dit niet. Spelers schorsen is het meest waanzinnige voorstel dat ik ooit gehoord heb, het gaat van kwaad tot erger. Durf je het Pim ook recht in zijn gezicht te zeggen?
Wat betreft de plannen van Stempher, iedereen weet wel hoe ik denk over NSB-gedrag.
Tjalling hoe kom je er in godsnaam bij dat ik Pim Meurs van iets beticht zou hebben, misschien met het verkeerde been uit bed gekomen? Ik ben zelfs een fan van het spel van Pim.

Overigens is er ook nog eens niets tegen op remise spelen, de discussie gaat m.i. over afgesproken remises. Niet iedereen is een aanvaller of moet dat zijn. De knuppel in het hoenderhok gooien sorteert wel direct leuke reacties hier. Laat ik het forum maar weer snel verlaten, kunnen de spel veranderaars weer aan het werk, want die zieke houding van zogenaamde toppers zal natuurlijk wel aan het spel liggen.
Ik schrijf nergens dat jij Pim beschuldigd heb, dat was je collega schreeuwer Groenteboer. Maar gezien het aantal spelers dat je wilt schorsen, wek je wel degelijk d eindruk dat Pim ook bij de zondebokken hoort.
Ik heb je stukje gisteren al met verbazing gelezen en mijn mening is dat je jezelf volkomen belachelijk maakt met het plan om spelers die niet spelen zoals jij het wilt, geschorst moeten worden. Het is inmiddels wel duidelijk dat het oud-dammen weinig vreugde of opwinding oplevert en dan begin jij te dreigen met schorsingen, te zot voor woorden, Dieter. En vervolgens speel je ook nog eens de gebeten hond, lekker laf.
Last edited by Kosmos on Fri Sep 21, 2012 14:56, edited 1 time in total.
Heaven is no location, but a state of mind

Jasper Daems

Post by Jasper Daems » Fri Sep 21, 2012 14:55

Aangezien de spanningen hoog oplopen, zullen we maar gezellig een biertje gaan drinken in Haren vanavond, schijnt een gezellig feestje te zijn daar?!

Michel Stempher
Real name: Michel Stempher

Post by Michel Stempher » Fri Sep 21, 2012 14:56

henk stoop wrote:
playforstacks wrote: Zoals ik al eerder had vermeld zal ik niet zo dom zijn om iets te schrijven wat ik niet voor 100% kan bewijzen mijn brief zal dan ook vooral feiten bevatten en aangeven dat deze topsport statussen op oneerlijke manier behaald worden. Het is wat mij betreft aan NOC*NSF dan om dit te bestempelen als fraude en hier tegen op te treden.
Je bent blijkbaar wel dom genoeg omdat hier vanalles op het forum te schrijven. Dat kan ook voldoende reden zijn voor een aanklacht wegens smaad.

Bovendien: zelfs als iets waar is wil dat nog niet betekenen dat je het ook mag schrijven. Klagers kunnen als reden, en met verwijzing naar wat je op dit forum hebt geschreven, aangeven dat je beoogt om hen brodeloos te maken. Dat is voldoende om smaad strafbaar te maken.
Kijk maar eens naar artikel 261 wetboek van strafrecht.
Artikel 261
1Hij die opzettelijk iemands eer of goede naam aanrandt, door telastlegging van een bepaald feit, met het kennelijke doel om daaraan ruchtbaarheid te geven, wordt, als schuldig aan smaad, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste zes maanden of geldboete van de derde categorie.
2 Indien dit geschiedt door middel van geschriften of afbeeldingen, verspreid, openlijk tentoongesteld of aangeslagen, of door geschriften waarvan de inhoud openlijk ten gehore wordt gebracht, wordt de dader, als schuldig aan smaadschrift, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste een jaar of geldboete van de derde categorie.
3 Noch smaad, noch smaadschrift bestaat voor zover de dader heeft gehandeld tot noodzakelijke verdediging, of te goeder trouw heeft kunnen aannemen dat het te last gelegde waar was en dat het algemeen belang de telastlegging eiste.

Het derde lid lijkt me genoeg om Thijs in het gelijk te stellen. Niet-dammers zien dat een gemiddelde partij zo'n vier uren duurt met dit speeltempo. Als er dan continu binnen twee uur al enkele remises zijn met precies het vereiste aantal zetten (of nog een toegift erbij van maar liefst één zet), denken deze mensen ook: wtf, beter gaan we naar een echte wedstrijd kijken. En dat is bijzonder schadelijk voor de sport. Mensen met een A-status hebben een voorbeeldfunctie. Als deze mensen continu hun werk (dammen) weigeren d.m.v. afgesproken remises, zit er iets niet helemaal goed.

playforstacks
Real name: Thijs van den Broek

Post by playforstacks » Fri Sep 21, 2012 14:57

henk stoop wrote:
playforstacks wrote: Zoals ik al eerder had vermeld zal ik niet zo dom zijn om iets te schrijven wat ik niet voor 100% kan bewijzen mijn brief zal dan ook vooral feiten bevatten en aangeven dat deze topsport statussen op oneerlijke manier behaald worden. Het is wat mij betreft aan NOC*NSF dan om dit te bestempelen als fraude en hier tegen op te treden.
Je bent blijkbaar wel dom genoeg omdat hier vanalles op het forum te schrijven. Dat kan ook voldoende reden zijn voor een aanklacht wegens smaad.

Bovendien: zelfs als iets waar is wil dat nog niet betekenen dat je het ook mag schrijven. Klagers kunnen als reden, en met verwijzing naar wat je op dit forum hebt geschreven, aangeven dat je beoogt om hen brodeloos te maken. Dat is voldoende om smaad strafbaar te maken.
Kijk maar eens naar artikel 261 wetboek van strafrecht.
moet hier wel om lachen eigenlijk volgens mij leef jij niet in dezelfde tijd (of land) als ik want ik zeg wat ik wil en geen rechter die me daar voor tegen houd zeker niet in deze context en zeker niet omdat ik alleen maar goede bedoelingen heb en dat is dat de damsport een beter image krijgt. En zoals ik al had vermeld vind ik besodemieteren een betere benaming.

Bert Zwart

Post by Bert Zwart » Fri Sep 21, 2012 15:01

ondertussen gaat Thijs op andermans kosten naar Minsk en doet dit:

http://toernooibase.kndb.nl/opvraag/app ... 6034&view=

Een non-verbaal remise aanbod binnen 5 zetten, mag dat? Van mij wel.

Dieter

Post by Dieter » Fri Sep 21, 2012 15:03

Kosmos wrote:
Dieter wrote:
Kosmos wrote:De kolder breekt uit. Dieter wil topspelers die niet spelen zoals hij wenst, schorsen, wat een waanzin.
Het wordt tijd dat een van de spelers hier zelf eens wat gaat schrijven. Pim Meurs is plotseling een zondebok. De jongen studdeerd dagelijks hard en presteert de laatste jaren uitstekend. En dan wordt je ineens voor rotte vis uitgemaakt, dat is nou de damwereld.
Dieter doet zelf in zijn eigen partijen niks liever dan op remise hakken, maar anderen mogen dit niet. Spelers schorsen is het meest waanzinnige voorstel dat ik ooit gehoord heb, het gaat van kwaad tot erger. Durf je het Pim ook recht in zijn gezicht te zeggen?
Wat betreft de plannen van Stempher, iedereen weet wel hoe ik denk over NSB-gedrag.
Tjalling hoe kom je er in godsnaam bij dat ik Pim Meurs van iets beticht zou hebben, misschien met het verkeerde been uit bed gekomen? Ik ben zelfs een fan van het spel van Pim.

Overigens is er ook nog eens niets tegen op remise spelen, de discussie gaat m.i. over afgesproken remises. Niet iedereen is een aanvaller of moet dat zijn. De knuppel in het hoenderhok gooien sorteert wel direct leuke reacties hier. Laat ik het forum maar weer snel verlaten, kunnen de spel veranderaars weer aan het werk, want die zieke houding van zogenaamde toppers zal natuurlijk wel aan het spel liggen.
Ik schrijf nergens dat jij Pim beschuldigd heb, dat was je collega schreeuwer Groenteboer. Maar gezien het aantal spelers dat je wilt schorsen, wek je wel degelijk d eindruk dat Pim ook bij de zondebokken hoort.
Ik heb je stukje gisteren al met verbazing gelezen en mijn mening is dat je jezelf volkomen belachelijk maakt met het plan om spelers die niet spelen zoals jij het wilt, geschorst moeten worden. Het is inmiddels wel duidelijk dat het oud-dammen weinig vreugde of opwinding oplevert en dan begin jij te dreigen met schorsingen, te zot voor woorden, Dieter. En vervolgens speel je ook nog eens de gebeten hond, lekker laf.
Dan kun je ook nog eens niet lezen, het staat hierboven nog wel letterlijk.
Ga gerust verder met pogingen het spel te veranderen en heb vooral medelijden met die arme toppers die niet weten hoe ze moeten winnen en al voor de partij van start gaat remise overeen komen. (ja dat gebeurt, alleen nu met 40 fake zetten omdat het moet) Het is puur spelbederf en onrecht tegen de overige deelnemers. Welke kwalificatie je daar allemaal aan moet geven, ach ik zal me er niet mee bemoeien maar noem mij niet laf als het gaat om de waarheid zeggen, Het is mijn beroep om dat te doen, en dat doe ik dan ook waar het nodig is.
Ik ben er klaar mee, veel plezier verder

Michel Stempher
Real name: Michel Stempher

Post by Michel Stempher » Fri Sep 21, 2012 15:06

Kosmos wrote: Ik schrijf nergens dat jij Pim beschuldigd heb, dat was je collega schreeuwer Groenteboer.
Ik beschuldig Meurs van werkweigering ja. Niet van fraude.

Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

Post by Kosmos » Fri Sep 21, 2012 15:17

Thijs wrote: Dan kun je ook nog eens niet lezen, het staat hierboven nog wel letterlijk.
Ga gerust verder met pogingen het spel te veranderen en heb vooral medelijden met die arme toppers die niet weten hoe ze moeten winnen en al voor de partij van start gaat remise overeen komen. (ja dat gebeurt, alleen nu met 40 fake zetten omdat het moet) Het is puur spelbederf en onrecht tegen de overige deelnemers. Welke kwalificatie je daar allemaal aan moet geven, ach ik zal me er niet mee bemoeien maar noem mij niet laf als het gaat om de waarheid zeggen, Het is mijn beroep om dat te doen, en dat doe ik dan ook waar het nodig is.
Ik moem jou niet laf, je hebt nogal lef...
Maar Dieter is volstrekt hypocriet bezig, 10 mensen moeten er geschorst worden vind hij, maar Pim die enkele 40-zetten-remises speelt daar is niks mis mee, want dat is een vriendje van Dieter, dus die ontspringt de dans. In Brunssum afgesproken remises, Dieter durft er niks van te zeggen.
Mensen schorsen omdat ze niet voldoende inzet tonen, dat is toch volkomen krankjorem, vind je zelf ook niet? Er staat nergens in de reglementen een sanctie op 40-zetten-remises, dus dit is een pelidooi voor willekeur. Dieter zal erven bepalen wat wel en niet mag in een dampartij.
Heaven is no location, but a state of mind

playforstacks

Post by playforstacks » Fri Sep 21, 2012 15:29

Kosmos wrote:
Thijs DID NOT wrote: Dan kun je ook nog eens niet lezen, het staat hierboven nog wel letterlijk.
Ik moem jou niet laf, je hebt nogal lef...
Maar Dieter is volstrekt hypocriet bezig, 10 mensen moeten er geschorst worden vind hij, maar Pim die enkele 40-zetten-remises speelt daar is niks mis mee, want dat is een vriendje van Dieter, dus die ontspringt de dans. In Brunssum afgesproken remises, Dieter durft er niks van te zeggen.
Mensen schorsen omdat ze niet voldoende inzet tonen, dat is toch volkomen krankjorem, vind je zelf ook niet? Er staat nergens in de reglementen een sanctie op 40-zetten-remises, dus dit is een pelidooi voor willekeur. Dieter zal erven bepalen wat wel en niet mag in een dampartij.

playforstacks

Post by playforstacks » Fri Sep 21, 2012 15:37

Bert Zwart wrote:ondertussen gaat Thijs op andermans kosten naar Minsk en doet dit:

leuk dat je er bij vermeld dat ik in dat hele toernooi maar 4 remises heb gespeeld en waar ik bij die andere remises een schijf voor kwam maar niet kon winnen :( .
ook een leuk detail om dan toch te vermelden is dat ik in dat toernooi van de chinees Wei Zhou gewonnen heb die het in beijng voor elkaar kreeg om tegen ALLE GMI's remise te spelen.
Daarnaast kan ik het ook niet laten om in te gaan op de oppervlakkige opmerking over "andermans kosten" als ik je kijkt wat ik allemaal heb gepresteerd is hetgeen wat ik daarvan terug heb gekregen maar een fractie van wat de KNDB aan mij heeft verdiend op andersmans kosten slaat dus helemaal nergens op.

Bert Zwart

Post by Bert Zwart » Fri Sep 21, 2012 15:42

playforstacks wrote:
Bert Zwart wrote:ondertussen gaat Thijs op andermans kosten naar Minsk en doet dit:

leuk dat je er bij vermeld dat ik in dat hele toernooi maar 4 remises heb gespeeld en waar ik bij die andere remises een schijf voor kwam maar niet kon winnen :( .
ook een leuk detail om dan toch te vermelden is dat ik in dat toernooi van de chinees Wei Zhou gewonnen heb die het in beijng voor elkaar kreeg om tegen ALLE GMI's remise te spelen.
Daarnaast kan ik het ook niet laten om in te gaan op de oppervlakkige opmerking over "andermans kosten" als ik je kijkt wat ik allemaal heb gepresteerd is hetgeen wat ik daarvan terug heb gekregen maar een fractie van wat de KNDB aan mij heeft verdiend op andersmans kosten slaat dus helemaal nergens op.
Je begrijpt het geloof ik niet. Ik zou zeggen, denk er eens tien jaar over na.

Arjen

Post by Arjen » Fri Sep 21, 2012 15:44

playforstacks wrote:

Gelukkig dat je het zo goed met jezelf getroffen hebt. Je moet wel een ongelooflijke plaat voor je hoofd hebben om al die goed bedoelde opmerkingen van anderen compleet te negeren. Zoals Bert terecht zegt: denk er nog eens tien jaar over na, misschien dat je dan een wat betere zelfreflectie hebt.

playforstacks

Post by playforstacks » Fri Sep 21, 2012 15:46

Bert Zwart wrote:
playforstacks wrote:

Je begrijpt het geloof ik niet. Ik zou zeggen, denk er eens tien jaar over na.
Als je nu doelt op ondersteuning in de vorm van trainingen enzo kan ik je ook wel uit die droom halen ik heb CPT en CAT gehad en voor de rest niks eigenlijk vanuit de KNDB.

playforstacks

Post by playforstacks » Fri Sep 21, 2012 15:49

Arjen wrote:
playforstacks wrote:

Gelukkig dat je het zo goed met jezelf getroffen hebt. Je moet wel een ongelooflijke plaat voor je hoofd hebben om al die goed bedoelde opmerkingen van anderen compleet te negeren. Zoals Bert terecht zegt: denk er nog eens tien jaar over na, misschien dat je dan een wat betere zelfreflectie hebt.
Ik snap best zijn opmerking (die laatste dan) maar deze partij heeft niks te maken met wat hier gebeurt want:
1. heel groot krachtsverschil ik speelde hier zo omdat ik een aantal partijen hiervoor binnen 20 zetten verloren stond tegen Roel (of zo goed als).
2. Deze partij heeft me het meeste energie en moeite gekost van heel het toernooi.

Maar het enigste wat jij lijkt te doen is proberen dat ik jou ook ga beledigen maar ik wil het graag over dit probleem hebben. Ik heb jouw mening nog niet gehoord iig .

Jasper Daems

Post by Jasper Daems » Fri Sep 21, 2012 15:55

Michel Stempher wrote:
Kosmos wrote: Ik schrijf nergens dat jij Pim beschuldigd heb, dat was je collega schreeuwer Groenteboer.
Ik beschuldig Meurs van werkweigering ja. Niet van fraude.
Wat een onzin zeg. Leg mij maar eens uit wat er mis mee is dat een bond een paar talenten van de buitencategorie aanwijst die vervolgens enkele jaren gefaciliteerd worden om te trainen en zich te ontwikkelen tot de wereldtop (ik doel in mijn verhaal dus op Pim en Roel). Ik heb nog nooit gehoord dat beide heren te weinig trainingsuren maken, verslagen verzinnen van fake-trainingen etc. Ik geloof er ook niets van dat ze dammen voor het geld; beiden zijn (zeer) intelligent, studeren en zullen met een normale baan vele malen meer verdienen dan met dammen. Als ze dan tijdens een toernooi soms een snelle remise overeenkomen is dat helemaal aan hen, zij kunnen zelf het beste inschatten (samen met een begeleidingsteam) hoe optimaal te presteren en wanneer gas te geven en wanneer gas terug te nemen.
Begrijp me niet verkeerd, ik zie ook liever knotsgekke speelsystemen, maar wat ik graag zie doet er helemaal niet toe. Een voetbalploeg mag ook met 11 man voor de goal gaan liggen als ze denken dat dat hun beste kans is op een goed resultaat. Het enige wat we kunnen doen is beide heren afrekenen op hun resultaten en die zijn tot nu toe gewoon prima!

P.S. Ik denk dat dit systeem van 9 rondes Zwitsers op rating gewoon achterhaald is, en dat een systeem zoals in Lille (met eventueel een verfijnde puntentelling in overleg met (top)grootmeesters) een veel spectaculairder toernooi oplevert.

Post Reply