Videomaker

Post Reply
Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

Post by Kosmos » Wed Sep 09, 2009 11:55

Candamir wrote:De Damvids site is in principe enkel en alleen bedoeld voor films over het gewone dammen gemaakt met Damvids. Met af en toe een geinig kort uitstapje naar een andere variant. Punt.

Ik censureer daarbij niet, ik heb alleen een keuze gemaakt. Ik zie ook geen 64-velden partijen in Toernooibase. Harm Wiersma schrijft er wel over in zijn rubriek. Ik lees niets over Lineo op Damwereld. Censuur heren?

Er zijn zoveel alleraardigste films over dammen gemaakt. Kijk maar eens op YouTube. Helaas pindakaas. Ook films over mijn eigen favorieten Lineo en buitenspel dammen komen niet op de site. Zal wel zelfcensuur zijn.

Waarom damfilms ineens van een site over dammen halen? Dit ontgaat me.

Ik werk alleen aan een site om het gewone dammen te propageren. Ik werk niemand tegen, ik werk juist voor, voor een goed doel.
Ik dacht dat we een samenwerkingsverband hadden.
Laat ze ook maar staan, het nut van weghalen ontgaat me inmiddels ook.
Maar vanaf nu werk ik voor mezelf. Lijkt me een logische consequentie van je beleid.
Ik lees niets over Lineo op Damwereld. Censuur heren?
Mooie drogredenering. Heb je soms lineo-fragmenten ingestuurd?
Ik vraag je toch niet zelf killerfimpjes te maken, maar ik vraag je gewoon mijn filmpjes over killer en Fries dammen bij damvarianten te zetten.
Heaven is no location, but a state of mind

Piet Bouma

Post by Piet Bouma » Wed Sep 09, 2009 18:10

Candamir wrote:Ik zie ook geen 64-velden partijen in Toernooibase. Censuur heren?
Wat warenonderzoek (maar je heb je ook nooit verdiept in Fries dammen begreep ik?) is nooit overbodig Candamir
Linkje:
http://toernooibase.kndb.nl/opvraag/sta ... afko=94&r=

Klik effe op games bij het toernooi. Dan zie je dat ik de 64 partijen op dezelfde wijze link als jij YouTube gebruikt.
Dit omdat ik nog geen open Internetsource heb gevonden om een 64-applet (zoals Damweb, Dambolite) via .pdn-bestand en php dynamisch te genereren. Aurora Borealis biedt (net als TurboDambase overigen) alleen het maken van platte html-pagina's.
Maar dat ik 64-toernooien uitsluit, nee. Ik ben zelfs heel voorzichtig bezig geheel Toernooibase naar het Engels om te zetten.

Overigens, wil ik je even een opmerkelijke andere quote van jezelf voorschotelen. Pagina 2 van deze topic:
Candamir wrote: Alexander, het was niet mijn bedoeling om hier video's, of links naar video's te plaatsen. Om dezelfde reden niet als om partijen hier te plaatsen. De films staan nu overzichtelijk verzameld op de website 'www.damvids.comoj.com'.
Op zich kon ik me in de redenatie om de damvids centraal ergens te archiveren, wel vinden.
Vandaar dat ik na één voorbeeldje in Toernooibase, ook niet meer een directe video of link heb geplaatst.

Nu zal e.e.a. versnipperd op Internet zijn eigen leven gaan leiden. Misschien ook niks mis mee, maar dan is de kracht van centralisatie, samenwerking en overzicht wel weg.
Dat wilde ik nog effe kwijt Peter.

Candamir

Re: Videomaker

Post by Candamir » Thu Dec 17, 2009 21:19

Dam Loyd. Een nieuw damachtig spel op de Damvids website ('www.damvids.comoj.com' ==> 'Games').

Doel: Verwissel de lichte en de donkere stenen van plaats.
De eenvoudige spelregels zijn: Een donkere steen mag schuiven naar rechts en naar beneden. Een lichte steen naar links en naar boven. 'Slaan' over een vijandelijk stuk in de aangegeven richtingen mag ook (zonder het geslagen stuk van het bord weg te nemen).

Een pittige opgave, maar zeker te doen.
DamLoyd.PNG
DamLoyd.PNG (53.32 KiB) Viewed 2003 times
Ik golf, dus ik leef

Post Reply