WK 2017 Tallinn

Post Reply
Eric Sanders

Re: WK 2017 Tallinn

Post by Eric Sanders » Fri Sep 29, 2017 11:41

Als organiserende bond moet je zo'n WK natuurlijk ook niet al te serieus nemen.
Why does it happen? Because it happens. - Neil Peart

Henk de Witt

Post by Henk de Witt » Sat Sep 30, 2017 20:08

Apart, de last minute deelname van Georgiev. Maar sportief gezien natuurlijk geweldig nieuws!

henk stoop

Post by henk stoop » Sun Oct 01, 2017 12:33

En we gaan van start met 80 deelnemers, 4 minder den bedoeld. 2 groepen van 26 en 1 groep van 28. De laatste groep heeft de 2 (op papier) zwakste spelers als extra.

Ton van Namen
Real name: Ton van Namen

Post by Ton van Namen » Sun Oct 01, 2017 14:30

henk stoop wrote:En we gaan van start met 80 deelnemers, 4 minder den bedoeld. 2 groepen van 26 en 1 groep van 28. De laatste groep heeft de 2 (op papier) zwakste spelers als extra.
Ik kan in toernooibase (overigens een top-applicatie, heel belangrijk voor de damsport) zien wie er aan het (niet zo interessante) WK vrouwen deelnemen.
Echter ik kan niet zien wie er aan het veel belangrijkere WK Algemeen deelnemen.

Wat gaat hier mis ?

Piet Bouma

Post by Piet Bouma » Sun Oct 01, 2017 15:55

Ton van Namen wrote:
henk stoop wrote:En we gaan van start met 80 deelnemers, 4 minder den bedoeld. 2 groepen van 26 en 1 groep van 28. De laatste groep heeft de 2 (op papier) zwakste spelers als extra.
Ik kan in toernooibase (overigens een top-applicatie, heel belangrijk voor de damsport) zien wie er aan het (niet zo interessante) WK vrouwen deelnemen.
Echter ik kan niet zien wie er aan het veel belangrijkere WK Algemeen deelnemen.

Wat gaat hier mis ?
Omdat de groepsindeling op het laatste moment kon wijzigen, heb ik ze er nog niet in gezet.
Zal vanavond mijn best doen.
Website van het toernooi: http://wc2017.kabeliit.ee/

Daar kun je alles vinden.
https:toernooibase.kndb.nl More than 457.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 23.000 games broadcasted (semi-)live, more than 13.600 inserted tournaments!

Casper van der Tak

Post by Casper van der Tak » Sun Oct 01, 2017 16:05

Ligt het aan mij of is er nog niks aan partijen te zien?

Alex

Post by Alex » Sun Oct 01, 2017 16:15

Er zijn live-partijen te zien, maar niet via livedraughts.kndb.nl maar via de Estse site. Zonder analyses van Kingsrow :?

Casper van der Tak

Post by Casper van der Tak » Sun Oct 01, 2017 16:27

Bedankt, andere browser en nu werkt het wel!

hendrikv
Real name: Hendrik Veenstra

Post by hendrikv » Sun Oct 01, 2017 17:39

Alex wrote:Er zijn live-partijen te zien, maar niet via livedraughts.kndb.nl maar via de Estse site. Zonder analyses van Kingsrow :?
Livedraughts.kndb.nl werkt inmiddels ook.

Michel Stempher
Real name: Michel Stempher

Post by Michel Stempher » Sun Oct 01, 2017 22:52

Het is volstrekt onbegrijpelijk waarom Estland keer op keer internationale titeltoernooien krijgt toegewezen. Er is daar helemaal niemand die oog heeft voor fatsoenlijke promotie van het dammen. Het is werkelijk van de zotte dat er in deze tijd geen totaaloverzicht is van alle gespeelde partijen. Op de zeer summiere toernooiwebsite staan alleen (veel te weinig!) livegames en op Toernooibase is het ook nog geen feest.

Met een aantal mensen zijn we keihard bezig om het dammen wat in de lift te krijgen, maar keer op keer worden deze inspanningen ‘beloond’ door het aanstellen van volstrekt achterlijke organisaties van titeltoernooien. Daarbij komt ook nog eens dat dit format compleet geschift is en alles wat we hebben opgebouwd aan aanzien wordt derhalve compleet de prullenmand in gekieperd.

Wat zet de damsport zichzelf hier op dit WK weer eens gigantisch voor schut. Ik begrijp niet zo goed waar ik al die inzet voor het dammen vandaan haal als ik dit soort wanbeleid zie. En het is niet de eerste keer. Zolang we die Pawlicki de dienst laten uitmaken zijn we gedoemd. Dit is de bittere realiteit, want de man heeft al tien jaar bewezen geen enkel promotioneel doel aan te hangen en daarmee is hij volstrekt incapabel als grote regelaar van de internationale titeltoernooien.

Leri
Real name: Maikel van den Esker

Post by Leri » Sun Oct 01, 2017 23:11

Leuk WK, volgens mij mist er geen top speler.

Bij het WK darten doen er ook in het begin veel mindere spelers mee. Van Gerwen gaf eens een keer een handtekening aan een 'fan' (dacht hij) maar dat bleek later zijn eerste tegenstander te zijn van het WK.

Dubbele ronden is ook mooi. Een echt WK mag je elkaar ook wel slopen, toch? Snap ook wel dat het WK niet beslist hoort te worden door een 1 om 3 ivm vermoeidheid, maar dat zal ook niet gebeuren.
De tour de france is juist ook mooi omdat het zo zwaar is, vind ik.

Hoewel dit niet de afgelopen 2 WK's zal gaan overtreffen (daar kon je nog eens naar toe), zal dit ook mooi worden. Veel Nederlanders er bij, het zou leuk zijn als er een verrassing tussen zit!

Wieger Wesselink

Post by Wieger Wesselink » Sun Oct 01, 2017 23:27

Michel Stempher wrote:Het is volstrekt onbegrijpelijk waarom Estland keer op keer internationale titeltoernooien krijgt toegewezen. Er is daar helemaal niemand die oog heeft voor een fatsoenlijke promotie van het dammen. Het is werkelijk van de zotte dat er in deze tijd geen totaaloverzicht van alle gespeelde partijen is. Op de zeer summiere toernooiwebsite staan alleen (veel te weinig!) livegames en op Toernooibase is het ook nog geen feest.

Met een aantal mensen zijn we keihard bezig om het dammen wat in de lift te krijgen, maar keer op keer worden deze inspanningen ‘beloond’ door het aanstellen van volstrekt achterlijke organisaties van titeltoernooien. Daarbij komt ook nog eens dat dit format compleet geschift is en alles wat we hebben opgebouwd aan aanzien wordt derhalve compleet de prullenmand in gekieperd.

Wat zet de damsport zichzelf hier op dit WK weer eens gigantisch voor schut. Ik begrijp niet zo goed waar ik al die inzet voor het dammen vandaan haal als ik dit soort wanbeleid zie. En het is niet de eerste keer. Zolang we die Pawlicki de dienst laten uitmaken zijn we gedoemd. Dit is de bittere realiteit, want de man heeft al tien jaar bewezen geen enkel promotioneel doel aan te hangen en daarmee is hij volstrekt incapabel als grote regelaar van de internationale titeltoernooien.
Zo slecht doen ze het daar in Estland toch niet dacht ik? Ze organiseren daar behoorlijk wat toernooien, en hebben als een van de weinigen nog een sterk bezet internationaal rondtoernooi. Of is dat er tegenwoordig niet meer? Ik vind het aantal live partijen (14 stuks!) ook nog wel meevallen. En de website is wat foto's betreft misschien een beetje karig, maar verder wel heel overzichtelijk.

Dat er bij internationale toernooien vrijwel nooit partijen in PDN formaat op een website worden gezet vind ik ook een groot gemis. Voor mij werpt het een drempel op om partijen van commentaar te voorzien. Maar misschien komt het nog. Ik meen mij te herinneren dat ze op dat vlak juist in Estland een positieve uitzondering waren.

Dieter

Post by Dieter » Mon Oct 02, 2017 09:59

Wat een gedoe, nu is er weer een speler verdwenen uit groep A en spelen we daar met een dummy, paring ook aangepast met opeens weer andere partijen dan gisteravond. Hier moet je als deelnemer toch helemaal gek van worden.

GuidoB

Post by GuidoB » Mon Oct 02, 2017 11:01

Er stond gisteren al een gekke uitslag bij de partij van Jitse. Nu is zijn tegenstander eruit gehaald. Ik weet niet of hij daar wel of juist niet blij mee moet zijn.

Marcel Kosters

Post by Marcel Kosters » Mon Oct 02, 2017 11:08

GuidoB wrote:Er stond gisteren al een gekke uitslag bij de partij van Jitse. Nu is zijn tegenstander eruit gehaald. Ik weet niet of hij daar wel of juist niet blij mee moet zijn.
Uitslag ziet er nu regulier uit op http://daminator.eu/2017_10_tallinn/sfa/pairing&1.html (toch?). Misschien was de uitslag in de eerste ronde reglementair wegens 'nog onderweg zijn' en is de speler na 'nog steeds niet gearriveerd zijn' voor de tweede ronde alsnog uit de paring gehaald?
Nu: 28.200 DamZ! DamSets. Doel: 100.000 DamZ! DamSets zo snel mogelijk. Doe mee met 1, 10 of 100 DamZ! DamSets. De strategie is onbeperkt schaalbaar. Met club of vrienden snel besteld via marcelkosters@gmail.com.

Post Reply