O, jawel. Nog een jaartje geduld en dan verdwijnt z'n geld. Kan 'ie z'n maatje HS ook niet meer vergoeden. Is de functie TD trouwens niet verkiesbaar?Piet Bouma wrote:Een citaat vanuit het jaar 2007 waarbij ik club door KNDB heb vervangen.Kosmos wrote:
Wie geeft eens een goed advies?
"Het is goed voor de KNDB dat als de modder is opgedroogd de Henk-lijn wordt gevolgd. Dat schept in elk geval duidelijkheid en er is geen discussie meer nodig. Ik betreur het dat het op deze manier is gegaan."
Vechten tegen de bierkaai heeft geen zin Kosmos.
Deelname Nederlanders WK Jeugd
-
- Real name: Michel Stempher
Re: Deelname Nederlanders WK Jeugd
-
Het is zeer ongebruikelijk dat iemand een functie zo lang bekleedt. We hebben al sinds mensenheugenis met Krajenbrink te maken. Dat is altijd een ongezonde situatie, zelfs als de hoofdpersoon de beste bedoelingen heeft.
Ik ga er van uit dat het bestuur of anders de Bondsraad dit besluit van de 500 euro beschermingsgeld van de Gelderse maffia terugdraait.
Ik ga er van uit dat het bestuur of anders de Bondsraad dit besluit van de 500 euro beschermingsgeld van de Gelderse maffia terugdraait.
-
De termen worden steeds mooier. De situatie binnen de dambond is vergelijkbaar aan die van FC Twente. De Technische staf is in en in verrot. Het wordt tijd voor een grote schoonmaak en aangezien het bestuur niks durft (vermoedelijk vanwege een afkoopsom etc. etc.) is het gewoon wachten totdat er geen geld meer in het laatje komt in 2016. Die Panamerikacup was een groot drama volgens mij qua aantal deelnemende landen dus dit is goed nieuws.
Op het moment dat de geldkraan dicht is gedraaid, gaan er eindelijk koppen rollen en kunnen we ook af van de "Terrorstoop". Hierna kunnen we helemaal opnieuw beginnen en hebben goedwillende bestuursleden als Eva Houtjes en Cees de Leeuw eindelijk de ruimte om ook echt eens hun kwaliteiten te tonen. Nu worden ze nog keihard genaaid/tegengewerkt door het regime.
Op het moment dat de geldkraan dicht is gedraaid, gaan er eindelijk koppen rollen en kunnen we ook af van de "Terrorstoop". Hierna kunnen we helemaal opnieuw beginnen en hebben goedwillende bestuursleden als Eva Houtjes en Cees de Leeuw eindelijk de ruimte om ook echt eens hun kwaliteiten te tonen. Nu worden ze nog keihard genaaid/tegengewerkt door het regime.
-
Ik vind de aanvallen op JK te ver gaan en te persoonlijk. Michel, heb je wel eens rechtstreeks met Johan gesprek gehad? Ik wel en het is imo een aardige en deskundige vent. Dat hij de ruimte neemt die hij krijgt is zijn goed recht. Als "wij" als KNDB die ruimte te groot vinden zijn "wij" daar zelf schuldig aan. Van Alexander Presman begrijp ik niet dat ik destijds een waarschuwing kreeg voor teksten die heeeel wat minder ver gingen dan dingen die ik nu hier lees. Ook de al eens geschorste Kosmos gaat behoorlijk op het randje. Inhoudelijk wil ik ook een ander beleid, zo zou Johan een hele goede zijn voor de breedtesport.
-
Ik val JK ook niet persoonlijk aan; zijn gedragingen keur ik af. Hij neemt inderdaad alle ruimte die hij krijgt, aan die ruimte moet iets gedaan worden, maar op de manier waarop hij het doet, kan ik niet anders dan concluderen dat het machtsmisbruik is. Acht fucking coaches op een WK, onder wie Terrorstoop, terwijl dat met vier ook afkan. Daarbij komt dat het onredelijk is om mensen die zich eerlijk kwalificeren voor het toernooi te dwingen hun eigen coach opzij te zetten en gebruik te maken van de KNDB-coaches. Daar eis je dan ook nog eens 200 euro voor (ik zei al eerder dat 300 euro de absolute max is voor de drie b's).Fred van Amersfoort wrote:Ik vind de aanvallen op JK te ver gaan en te persoonlijk. Michel, heb je wel eens rechtstreeks met Johan gesprek gehad? Ik wel en het is imo een aardige en deskundige vent. Dat hij de ruimte neemt die hij krijgt is zijn goed recht. Als "wij" als KNDB die ruimte te groot vinden zijn "wij" daar zelf schuldig aan. Van Alexander Presman begrijp ik niet dat ik destijds een waarschuwing kreeg voor teksten die heeeel wat minder ver gingen dan dingen die ik nu hier lees. Ook de al eens geschorste Kosmos gaat behoorlijk op het randje. Inhoudelijk wil ik ook een ander beleid, zo zou Johan een hele goede zijn voor de breedtesport.
Iedereen wordt dus ook gedwongen gebruik te maken van Terrorstoop, iemand die een jeugdlid in het openbaar aanvalt op een keuze om aan notabene een damtoernooi mee te doen, iemand die dreigt zijn kalashnikov te legen op notabene een damclub met bijna vijftig jeugdleden etc. etc. Echt, de enige die ik persoonlijk aanval is Terrorstoop. Het is een schande dat hij officieel KNDB-coach mag zijn bij een WK.
PS. Terrorstoop is een term die ik gebruik, omdat Stoop Damclub Hoogeveen begin april bedreigde met een kalashnikov.
Last edited by Michel Stempher on Tue Apr 28, 2015 00:00, edited 3 times in total.
-
- Real name: Thijs van den Broek
Fred niemand heeft gezegd dat Als je een gesprek met JK hebt dat hij onaardig over komt of dat JK dom is. Ik geloof ook best dat hij qua brieven schrijven en NOC*NSF het idee geven dat de KNDB super bezig, veel verstand heeft. Ik wil verder geen onjuiste vergelijkingen maken maar kijk eens naar alle tirannen in de geschiedenis, die waren (zolang je ze niet in de weg loopt) ook aardig in de omgang en kwamen ook deskundig over.Fred van Amersfoort wrote:Ik vind de aanvallen op JK te ver gaan en te persoonlijk. Michel, heb je wel eens rechtstreeks met Johan gesprek gehad? Ik wel en het is imo een aardige en deskundige vent. Dat hij de ruimte neemt die hij krijgt is zijn goed recht. Als "wij" als KNDB die ruimte te groot vinden zijn "wij" daar zelf schuldig aan. Van Alexander Presman begrijp ik niet dat ik destijds een waarschuwing kreeg voor teksten die heeeel wat minder ver gingen dan dingen die ik nu hier lees. Ook de al eens geschorste Kosmos gaat behoorlijk op het randje. Inhoudelijk wil ik ook een ander beleid, zo zou Johan een hele goede zijn voor de breedtesport.
Fred, misschien is het een idee dat je eens stopt met het blindstaren op een gesprek (woorden) maar dat je eens kijkt naar de daden van deze technisch directeur.
Ook slaat het nergens op om zomaar de schuld bij de KNDB te leggen omdat JK aan zelfverrijking en vriendjespolitiek doet.
-
Ik ken Johan al heel lang en ook ik ben kritisch, maak je geen zorgen. En ook ik ben niet gelukkig met sommige keuzes. Ik waardeer een hoop mensen meer dan ik hier soms uit, ik kies graag andere invalshoeken om discussie te krijgen. Niet omdat ik per definitie eigenwijs wil zijn. Ik waardeer JK,Kosmos,Stoop,Bouma,Kos en nog veel meer mensen. Zelfs als ik ze verbaal kielhaal. Het wordt pas zorgelijk als ik mensen negeer want dan neem ik ze echt niet serieus. Jou waardeer ik ook, je hebt passie en bent recht door zee. Alles wat ik wil is een betere structuur en afstemming want at is waar het mis loopt. Jammer want veel tijd om de zinkende boel te redden is er niet
Ik ben toch vrij eerlijk en redelijk.
Ik heb nooit aan de stoelpoten van de Kraai gezaagd, maar stel dat het probleem is dat hij nooit gecorrigeerd wordt. Dat leidt tot een ongezonde situatie die in democratische systemen ongekend is, niemand zit zo lang als dictator aan het roer. Dicatator betekent alleenheerser, zit geen woordt Spaans bij. Ik vermoed ook dat de meerderheid van de de KNSB-leden het wel eens is met deze visie. De reden is, dat het nogal obvious is.
Ook heb ik eerst de officiële weg bewandeld, maar als je na een maand geen antwoord hebt van de coorzitter dan gaat dus fase 2 in. Hadden ze wel kunnen weten ook.
Maar wat sneu voor je Fredje, man, dat je een waarschuwing kreeg en mensen die veel stouter zijn niet, da's toch heel oneerlijk, man ...
Vechten tegen de bierkraan, of is het bierkraai?
Ik heb nooit aan de stoelpoten van de Kraai gezaagd, maar stel dat het probleem is dat hij nooit gecorrigeerd wordt. Dat leidt tot een ongezonde situatie die in democratische systemen ongekend is, niemand zit zo lang als dictator aan het roer. Dicatator betekent alleenheerser, zit geen woordt Spaans bij. Ik vermoed ook dat de meerderheid van de de KNSB-leden het wel eens is met deze visie. De reden is, dat het nogal obvious is.
Ook heb ik eerst de officiële weg bewandeld, maar als je na een maand geen antwoord hebt van de coorzitter dan gaat dus fase 2 in. Hadden ze wel kunnen weten ook.
Maar wat sneu voor je Fredje, man, dat je een waarschuwing kreeg en mensen die veel stouter zijn niet, da's toch heel oneerlijk, man ...
Vechten tegen de bierkraan, of is het bierkraai?
Heaven is no location, but a state of mind
Nog iets over het beleid. Er is geen enkel verband te verzinnen tussen digitaal noteren en frauderen.
Je kunt namelijk niet frauderen met de smartphone waarop je noteert, want die ligt zichtbaar naast het bord.
Je kunt sowieso frauderen als je dat wilt, dan neem je een smartphone mee naar het toilet.
Er bestaat conform de wetten der logica geen enkel verband tussen digitaal noteren en fraudegevoeligheid.
Ik zie dus een 0% correlatie, dus als Bosselaar de bondsraadleden beticht van angsthazerij, is dat zeer accuraat uitgedrukt. Wij Friezen vinden Bosselaar conservatief, maar hij is vele malen progressiever dan de bondsraad ...
Het hele verband tussen digitaal noteren en fraude bestaat niet, maar toch weet het bestuur van 8 voorstanders 2 voorstanders te maken. Hoe hebben de grijze kardinalen dat weer klaargespeeld? Waarom zijn 6 mensen van mening veranderd?
Je kunt namelijk niet frauderen met de smartphone waarop je noteert, want die ligt zichtbaar naast het bord.
Je kunt sowieso frauderen als je dat wilt, dan neem je een smartphone mee naar het toilet.
Er bestaat conform de wetten der logica geen enkel verband tussen digitaal noteren en fraudegevoeligheid.
Ik zie dus een 0% correlatie, dus als Bosselaar de bondsraadleden beticht van angsthazerij, is dat zeer accuraat uitgedrukt. Wij Friezen vinden Bosselaar conservatief, maar hij is vele malen progressiever dan de bondsraad ...
Het hele verband tussen digitaal noteren en fraude bestaat niet, maar toch weet het bestuur van 8 voorstanders 2 voorstanders te maken. Hoe hebben de grijze kardinalen dat weer klaargespeeld? Waarom zijn 6 mensen van mening veranderd?
-
Michel Stempher wrote:Het WK jeugd vindt dit jaar in Hijken plaats. Toch heeft de Commissie Trainingen (CT) een bedrag van 500 euro per persoon geschat. Personen die namens Nederland willen uitkomen voor het WK zijn, volgens het (vernieuwde?) reglement van de CT verplicht om uit te komen voor team KNDB.
Wat vinden wij hiervan? Ik vind dit weer eens een voorbeeld van puur machtsmisbruik; weer een reden om de Technisch Directeur te wantrouwen. Het gaat snel bergafwaarts met het gedrag van deze persoon in functie, aangezien de gedragingen steeds mee op die van een dictator beginnen te lijken. Ben je het niet eens met het beleid? dan rot je maar op en speel je ook maar geen WK. Mag dit überhaupt wel wettelijk gezien? Zijn zulke voorwaarden niet onredelijk bijvoorbeeld?
Ik denk dat het belangrijk is om on-topic te blijven anders word het denk ik snel een topic waar discussies over iets anders gaan.
De technisch directeur speelt op deze manier veel geld vrij door een bepaalde groep uit te melken die niet of moeilijk voor zichzelf op kan komen. Dit vind ik een hele kwalijke zaak. bij het welpen en pupillen WK zullen deze hoge kosten moeten worden opgehoest door de ouders, deze ouders staan vaak nog buiten de damwereld en zullen als zij het geld niet hebben hun dochter of zoon afmelden. Een WK spelen is iets heel bijzonders zeker op zo'n jonge leeftijd het zou jammer zijn als niet de beste jeugddammer mee kan maar de dammer waarvan de ouders de centjes er voor hebben.
Bij het aspiranten en junioren WK ligt het ook heel lastig, als deze spelers al mogen werken zal dit tegen een uurloon van 3-5 euro per uur zijn. Wat in de praktijk er op neer komt dat ook deze groep afhankelijk zal zijn van hun ouders als zij willen
deelnemen.
Ik zelf ben in mijn 2de jaar junior ook niet gegaan (deels uit protest) naar het EK omdat ik als hoogst geplaatste junior zelf moest betalen terwijl er andere junioren die lager waren geëindigd wel de vergoeding kregen van Johan Krajenbrink. Helaas niemand die dit een probleem vond ondanks dat ik elk EK dat ik deelnam nog minimaal 1 medaille had gehaald (ook als eerste jaar junior). Ook het jaar erop waar ik revanche nam op het EK moest ik alles zelf betalen terwijl er junioren onder mij wel vergoed kregen.
Ook dit jaar is het weer heel goed mogelijk dat de nummer 2-3 van de junioren niet vergoed krijgt maar de nummer 5 dan weer wel. Ik snap niet waarom er aan deze ongelijkheid niks gedaan word door het bestuur/bondsraad.
-
Het is heel triest om te zien dat bij het beleid van Johan Krajenbrink de speler niet meer centraal staat.
Verschillende mensen vragen zich waarschijnlijk af waarom een WK in Nederland zo duur moet zijn. Het antwoord is vrij simpel: Er gaan maar liefst 8 coaches mee voor 4 categorieën . De huisvesting en de vergoeding van de door de technisch directeur aangestelde coaches komen voor rekening van de spelers die geen NT status hebben.
Ik heb zelf enorm veel WK's en EK's meegemaakt. En heb zoveel coaches nog nooit gezien. Tijdens EK’s (waar alle categorieën spelen) is de standaard dat er 4-5 coaches meegaan.
Ik ben zelf op de hoogte van de coaches die aangewezen zijn en ben dan ook niet verrast dat de technisch directeur Johan Krajenbrink , Johan Krajenbrink als betaalde teamchef heeft aangewezen. Dit is volledig in lijn met het beleid van de technische staf waar zelfverrijking de standaard is. (zoals ook de verplichte boekenlijst voor talenten, met bijna al Krajenbrink’s boeken erop terwijl andere hoogstaande werken zoals de “A course in draughts” niet vermeld staan. En natuurlijk de riant betaalde privé trainingen aan NT spelers waar de technisch directeur zichzelf voor inhuurt)
Ik moest wel even lachen toen ik onder de genoemde coaches Henk Stoop zag staan. Ik heb al vaak aangegeven (met voorbeelden) dat vriendjespolitiek de boventoon voert binnen de KNDB. De vermelde reden bleek “organisatorische kracht” . want de andere 7 coaches samen, die allemaal al enorm veel ervaring hebben met (jeugd) – toernooien zijn hier natuurlijk samen niet toe instaat.
Het bestuur zit natuurlijk ook in een lastig parket omdat het voor mij toch wel vrij duidelijk is dat Johan Krajenbrink aanstuurt op een arbeidsconflict (wat de KNDB heel veel gaat kosten en Johan veel zal opleveren) aangezien de NOC*NSF subsidie weliswaar stopt in 2016 omdat het landen criteria mogelijk niet gehaald word.
Het bestuur is na deze vertoning zeker aan zet. Het minste wat zij nu zouden moeten doen is er voor zorgen dat de kosten die de coaches maken (verblijfkosten, vergoeding, etc.) niet zal worden doorberekend aan de spelers zonder status maar ten lasten komen van topsport-KNDB (en dit is zeker goed te verantwoorden naar NOC*NSF toe lijkt mij)
Ik zou heel graag optimistisch willen zijn maar ik voorspel dat de bondsraad rustig doorslaapt en het bestuur zijn schouders ophaalt over deze praktijken.
Verschillende mensen vragen zich waarschijnlijk af waarom een WK in Nederland zo duur moet zijn. Het antwoord is vrij simpel: Er gaan maar liefst 8 coaches mee voor 4 categorieën . De huisvesting en de vergoeding van de door de technisch directeur aangestelde coaches komen voor rekening van de spelers die geen NT status hebben.
Ik heb zelf enorm veel WK's en EK's meegemaakt. En heb zoveel coaches nog nooit gezien. Tijdens EK’s (waar alle categorieën spelen) is de standaard dat er 4-5 coaches meegaan.
Ik ben zelf op de hoogte van de coaches die aangewezen zijn en ben dan ook niet verrast dat de technisch directeur Johan Krajenbrink , Johan Krajenbrink als betaalde teamchef heeft aangewezen. Dit is volledig in lijn met het beleid van de technische staf waar zelfverrijking de standaard is. (zoals ook de verplichte boekenlijst voor talenten, met bijna al Krajenbrink’s boeken erop terwijl andere hoogstaande werken zoals de “A course in draughts” niet vermeld staan. En natuurlijk de riant betaalde privé trainingen aan NT spelers waar de technisch directeur zichzelf voor inhuurt)
Ik moest wel even lachen toen ik onder de genoemde coaches Henk Stoop zag staan. Ik heb al vaak aangegeven (met voorbeelden) dat vriendjespolitiek de boventoon voert binnen de KNDB. De vermelde reden bleek “organisatorische kracht” . want de andere 7 coaches samen, die allemaal al enorm veel ervaring hebben met (jeugd) – toernooien zijn hier natuurlijk samen niet toe instaat.
Het bestuur zit natuurlijk ook in een lastig parket omdat het voor mij toch wel vrij duidelijk is dat Johan Krajenbrink aanstuurt op een arbeidsconflict (wat de KNDB heel veel gaat kosten en Johan veel zal opleveren) aangezien de NOC*NSF subsidie weliswaar stopt in 2016 omdat het landen criteria mogelijk niet gehaald word.
Het bestuur is na deze vertoning zeker aan zet. Het minste wat zij nu zouden moeten doen is er voor zorgen dat de kosten die de coaches maken (verblijfkosten, vergoeding, etc.) niet zal worden doorberekend aan de spelers zonder status maar ten lasten komen van topsport-KNDB (en dit is zeker goed te verantwoorden naar NOC*NSF toe lijkt mij)
Ik zou heel graag optimistisch willen zijn maar ik voorspel dat de bondsraad rustig doorslaapt en het bestuur zijn schouders ophaalt over deze praktijken.
In het verlate antwoord van onze bondsvoorzitter werd met geen woord gerept over de zaak die ik aankaartte ... Ik ben met stomheid geslagen, geen woord over het wangedrag van HS en JK, maar wel geleuter over zaken waarover ik niet begonnen ben, zoals het lid af zijn bij De Oldehove, wat totaal los staat van het aankaarten van bondsbeleid.
Grappig inderdaad wat Thijs schrijft:
De heer Krajenbrink bepaalt dat de heer Krajenbrink het WK mag leiden als betaalde coach.
Vriendje Stoop mag ook weer meedoen, maar uiteraard de lastige TG niet, want dat zou dezelfde HS ontrieven en aanzetten tot hernieuwde chantagepogingen. dat si de verklaring die Jk me ooit heeft gegeven en nog steeds ben ik verbannen als coach naar het rijk van non-existentie (laten we het een beetje grappig houden, het kool is me de sop niet meer waard)
Let wel: er is juridsich bewijs voorhanden (uitspraak van de tuchtraad van de KNDB) dat HS mij drie maal onrechtmatig heeft behandeld door JK te chanteren. Ik spreek dus over feiten als ik het heb over chantage door HS.
Niet dat ik zonodig wil coachen, maar het principe is door en door verrot, dat moet iedereen kunnen begrijpen.
En in alle jaren KNDB is er niemand en dan ook niemand die me gesteund heeft of willen beschermen tegen zulke praktijken. Zelfs een zinnetje in de trant van: "Goh, wat vervelend voor je, Tjalling, die tegenwerking" was teveel gevraagd voor het emapthische niveau van mijn collega dammers.
Vader, vergeef ze, ze weten niet wat ze doen ...
De Kosmos vroeg: "Wat doe je nog bij zo'n club, Tjalling?"
"Tsja, een goede vraag, Kosmos!"
Ik heb het volgende antwoord gestuurd aan de voorzitter van de KNDB:
Grappig inderdaad wat Thijs schrijft:
De heer Krajenbrink bepaalt dat de heer Krajenbrink het WK mag leiden als betaalde coach.
Vriendje Stoop mag ook weer meedoen, maar uiteraard de lastige TG niet, want dat zou dezelfde HS ontrieven en aanzetten tot hernieuwde chantagepogingen. dat si de verklaring die Jk me ooit heeft gegeven en nog steeds ben ik verbannen als coach naar het rijk van non-existentie (laten we het een beetje grappig houden, het kool is me de sop niet meer waard)
Let wel: er is juridsich bewijs voorhanden (uitspraak van de tuchtraad van de KNDB) dat HS mij drie maal onrechtmatig heeft behandeld door JK te chanteren. Ik spreek dus over feiten als ik het heb over chantage door HS.
Niet dat ik zonodig wil coachen, maar het principe is door en door verrot, dat moet iedereen kunnen begrijpen.
En in alle jaren KNDB is er niemand en dan ook niemand die me gesteund heeft of willen beschermen tegen zulke praktijken. Zelfs een zinnetje in de trant van: "Goh, wat vervelend voor je, Tjalling, die tegenwerking" was teveel gevraagd voor het emapthische niveau van mijn collega dammers.
"Tsja, een goede vraag, Kosmos!"
Ik heb het volgende antwoord gestuurd aan de voorzitter van de KNDB:
Beste Hans,
Ik heb niet geschreven over zaken aangaande De Oldehove.
Je hoeft voor mij niet te bemiddelen bij de PFDB en een club zoeken kan ik ook zelf.
Ik heb het gedrag van de CTO en Henk Stoop aangekaart. En daar wil ik graag een reactie op.
Ik wil dat Zainal en Michel beschermd worden tegen de terreur van Henk Stoop. Heb je hem aangesproken op zijn ongepast agressieve gedrag richting Jitse en de organisatoren van Hoogeveen? Wat doe je met de informatie die ik je heb verstrekt over de dreiging een bleodbad aan te richten in Hoogeveen met kalashnikovs? Waarom negeer je mijn vragen hierover? Snap je welk signaal je daarmee afgeeft?
Ik had verwacht dat je Stoop aan zou spreken op zijn intimiderende gedrag richting hoogeveen en met name Michel Stempher. En houd er alsjeblieft rekening mee dat dit niet de laatste intimiderende actie van Stoop zal zijn; ik ken het klappen van de zweep inmiddels.
De laatste berichten over het beleid van Krajenbrink liegen er niet om. Gerard de Groot, meestal zo mild van toon, rept van beschermgeld dat de Gelderse maffia eist en dat het bestuur dit natuurlijk gaat terugdraaien. Dat lijkt me inderdaad wel zo wijs.
Ik zie dat de KNDB richting ijsberg koerst, zonder dat het roer omgaat.
Angst of liefde, Hans, dat is de keuze.
Aangezien je niet eens ingaat op de kwesties die ik aankaarrtte en over andere zaken begint, stel ik vast dat je kiest voor het beleid waarbij angst domineert. Er wordt niet opgetreden tegen wanprakrtijken uit angst voor nog meer wangedrag van betrefende personen.
Je kunt altijd van mening veranderen en in plaats van voor angst dapper zijn en kiezen voor liefde, de enige keus die geluk brengt. Het zou kunnen beginnen met een gerdagscode opstellen voor coaches en beleidsdragers, waarin men belooft zich constructief in te zetten voor het algemeen belang van de damsport en af te zien van negatief gedrag zoals dreigen, intimideren en kinderen uitschelden.
Groet Tjalling
-
Keurige e-mail naar de voorzitter, Tjalling! Ik zou ook nog eens bij de voorzitter moeten klagen over de terreurdreigingen van Stoop en het schaden van de belangen van een goedwillende jeugdspeler of damclub Hoogeveen.
Ik krijg de indruk dat het bestuur echt hoopt deze kwestie in de doofpot te kunnen stoppen, omdat -zoals Tjalling ook al aangaf- Stoop anders weleens nog vervelender kan worden. Dit is uiteraard paniekvoetbal. Weet je wat? Ik stuur zo dadelijk even een e-mail naar de voorzitter van de KNDB met alle bewijslast erbij. Eens zien wat hij gaat doen.
Edit: de e-mail is de deur uit. Ik heb onder andere om de volgende twee dingen gevraagd:
1. publiekelijke excuses van de heer Stoop om de terreurdreiging, het zwartmaken van damclub Hoogeveen en de persoonlijke aanval op een jeugdspeler.
2. het KNDB-bestuur dat in het openbaar afstand doet van de gedragingen van een officiële WK-coach. Door dit laatste feit, moet hij zich houden aan afgesproken gedragsnormen en ik vermoed dat die geschaad zijn door de gedragingen van de heer Stoop.
Ik heb ook gezegd dat ik ten zeerste overweeg naar de Tuchtcommissie te stappen als het in de doofpot dreigt te belanden. Dit wil ik eigenlijk te allen tijde voorkomen, omdat dat nogal veel gedoe geeft. Ik doe dit dan liever in naam van de damclub Hoogeveen ofzo.. Wel lastig om dan de jeugdspeler in kwestie te verdedigen.. Vooralsnog doe ik alles op eigen noot.
Ik krijg de indruk dat het bestuur echt hoopt deze kwestie in de doofpot te kunnen stoppen, omdat -zoals Tjalling ook al aangaf- Stoop anders weleens nog vervelender kan worden. Dit is uiteraard paniekvoetbal. Weet je wat? Ik stuur zo dadelijk even een e-mail naar de voorzitter van de KNDB met alle bewijslast erbij. Eens zien wat hij gaat doen.
Edit: de e-mail is de deur uit. Ik heb onder andere om de volgende twee dingen gevraagd:
1. publiekelijke excuses van de heer Stoop om de terreurdreiging, het zwartmaken van damclub Hoogeveen en de persoonlijke aanval op een jeugdspeler.
2. het KNDB-bestuur dat in het openbaar afstand doet van de gedragingen van een officiële WK-coach. Door dit laatste feit, moet hij zich houden aan afgesproken gedragsnormen en ik vermoed dat die geschaad zijn door de gedragingen van de heer Stoop.
Ik heb ook gezegd dat ik ten zeerste overweeg naar de Tuchtcommissie te stappen als het in de doofpot dreigt te belanden. Dit wil ik eigenlijk te allen tijde voorkomen, omdat dat nogal veel gedoe geeft. Ik doe dit dan liever in naam van de damclub Hoogeveen ofzo.. Wel lastig om dan de jeugdspeler in kwestie te verdedigen.. Vooralsnog doe ik alles op eigen noot.
Last edited by Michel Stempher on Fri May 01, 2015 18:08, edited 1 time in total.
Het beste is om gewoon tuchtrecht in te schakelen.Michel Stempher wrote:Keurige e-mail naar de voorzitter, Tjalling! Ik zou ook nog eens bij de voorzitter moeten klagen over de terreurdreigingen van Stoop en het schaden van de belangen van iemand als Jitse Slump of damclub Hoogeveen.
1. publiekelijke excuses van de heer Stoop om de terreurdreiging, het zwartmaken van damclub Hoogeveen en de persoonlijke aanval op Jitse Slump
Ik heb ook gezegd dat ik ten zeerste overweeg naar de Tuchtcommissie te stappen als het in de doofpot dreigt te belanden. Dit wil ik eigenlijk te allen tijde voorkomen, omdat dat nogal veel gedoe geeft. Ik doe dit dan liever in naam van de damclub Hoogeveen ofzo.. Wel lastig om dan Jitse te verdedigen.. Vooralsnog doe ik alles op eigen noot.
Hans heeft in zijn antwoord op mijn email met geen woord gerept over de wandaden van HS die ik met bewijs en al heb gestuurd. Hij zal dus wel hetzelfde doen als bij mij, hij hangt hij je een worst voor en dan moet je happen en verder niet meer zeuren.
Ik hoef helemaal niks voor mezelf! Ik wil dat mensen normaal met elkaar omgaan in de damwereld, op basis van respect en dat het gedreig, gechanteer en gemanipuleer eens afgelopen is! Is het nou zo moeilijk om eens normaal met elkaar om te gaan? Dat moet toch anders kunnen dan hoe het nu gaat? Hoog tijd dat er een gedragscode wordt getekend door de CTO, bestuursleden en coaches.
Vroeger zou ik me er kwaad om gemaakt hebben, om zo'n poging van het bestuur om de terreuracties van Stoop in de doofpot te stoppen. Dreigen met 'het legen van kalashhnikovs' (inclusief afbeelding van deze geweren) is dus volgens de KNDB wel oké. Is men nou echt te laf om De Terrorist aan te spreken op deze wandaad? Het gevolg is dat de zaak nu niet intern opgelost wordt, maar dat het boekje opengaat.
Of gaat de geschiedenis zich (nog verder) herhalen? Worden Michel en ik straks aangeklaagd, omdat we Stoop terrorist noemen, net als toen ik Stoop chanteur noemde? De boel op de kop zetten lijkt wel normaal namelijk bij het bestuur. Theo van de Hoek koos destijds partij voor Stoop. Hij wilde niet naar me luisteren, maar de tuchtraad heeft bevestigd dat Stoop drie maal onrechtmatig heeft geandeld!
Maar ik moest eens ophouden met zeuren zei Theo ...
Nu weigert Hans hem aan te pakken. Maar als je er wat van zegt dan zijn ze natuurlijk wel bereid in te grijpen ...
Vreoeger zou ik me druk gemaakt hebben om al dit onrecht. Tegenwoordig word ik niet kwaad meer. Ik weet inmiddels wel hoe deze wereld werkt. Eén seconde op het pluche en daar gaat de integriteit. Dus niet langer soft doen, gewoon je recht halen bij deTR is mijn advies. En anders ........ nee, grapje, je bent volledig vrij mijn advies naast je neer te leggen, Michel. Zo heb ik het van de Kosmos geleerd tenslotte.
Last edited by Kosmos on Sat May 02, 2015 00:34, edited 1 time in total.
- Klaas van der Laan
- Real name: Klaas van der Laan
Ik heb geen zin alle reacties op te zoeken Tjalling, maar je hebt in die tirannieke tijden heel veel sympathiebetuigingen gehad. Van veel mensen die dezelfde strijd streden en bij wie tenslotte het licht zelfs is gedoofd. Met terreur valt niet te onderhandelen of te overleggen. Mensen hebben met bloedend hart het geliefde dammen inclusief levenslange investeringen opgegeven omdat hogere ethische principes meer waard zijn dan het bloedgeld van de jaarlijkse bondsafdracht waarmee je deze secte in leven houdt. Dan komen jouw woorden hard aan.Kosmos wrote: ...En in alle jaren KNDB is er niemand en dan ook niemand die me gesteund heeft of willen beschermen tegen zulke praktijken. Zelfs een zinnetje in de trant van: "Goh, wat vervelend voor je, Tjalling, die tegenwerking" was teveel gevraagd voor het emapthische niveau van mijn collega dammers.
"Tsja, een goede vraag, Kosmos!"...
Roaring Mice. Als men er zo veel problemen mee hebt, ondersteun het dan niet langer. Uitbuiting WK-jeugd? Stuur de discussies naar de hoofdsponsor en binnen een week is het over. Subsidieverslaving? Stuur het werkelijke unieke-ledenaantal naar NSF/NOC (het zou mij niet verbazen dat zelfs leden van wilde bonden worden meegeteld) en de parasieten zijn snel weg en je kunt weer gaan genieten van puur dammen. Kortom: niet tientallen jaren blijven jammeren, maar doe iets! Alles is beter dan buigen door valse angst.
Flow with the Go