Komt de WK-match Georgiev – Ndjofang nog van de grond?
-
Re: Komt de WK-match Georgiev – Ndjofang nog van de grond?
Een nevenevenement. Natuurlijk.
Ktardammen lijkt me leuker.Ron Heusdens wrote:Een nevenevenement. Natuurlijk.
- Attachments
-
- bas.jpg (80.36 KiB) Viewed 12170 times
Heaven is no location, but a state of mind
Nevenevenement, een fraai woord trouwens.Ron Heusdens wrote:Een nevenevenement. Natuurlijk.
Neven
even
ement
6 maal de e, nice.
-
Ik ben niet zo van familiefeestjes, sorry....
-
Alldraughts wrote:De langverwachte tweekamp tussen Jean-Marc Ndjofang en Alexander Georgiev wordt volgens sterke geruchten nog voor het WK georganiseerd, maar het wachten is nog op de officiële aankondiging vanuit de organisatie, die vermoedelijk snel volgt.
Uit onbetrouwbare bron heb ik vernomen dat men zal spelen in het aquarium van Lelio Marcos. Het aquarium zal gevuld worden met haaien en Sjors en Jeandark zullen gesnorkeld en met flippers bevestigd aan de voetjes rondzwemmen in het aquarium. Het dambord ligt op de bodem van de bak.Bert Aalberts wrote:Alldraughts wrote:De langverwachte tweekamp tussen Jean-Marc Ndjofang en Alexander Georgiev wordt volgens sterke geruchten nog voor het WK georganiseerd, maar het wachten is nog op de officiële aankondiging vanuit de organisatie, die vermoedelijk snel volgt.
-
Het is gewoon de mannelijke vorm van nichtenevenement.Kosmos wrote: Nevenevenement, een fraai woord trouwens.
http://www.ericsdamsite.com
http://www.thailandopen.nl
http://dammen.startpagina.nl
http://www.thailandopen.nl
http://dammen.startpagina.nl
-
Er komen extra locaties voor de organisatoren, de vrijwilligers etc., de zogenaamde nevenevenementenmedewerkersgelegenheden
-
Nog steeds heerst er doodse stilte rondom deze match . Is er dan niemand bij de werelddambond die begrijpt dat zo'n match cruciaal is voor het aanzien van de damsport? Er wordt niet eens een verklaring gegeven, de match wordt simpelweg doodgezwegen.A.Georgiev (vertaling) wrote: Naar mijn mening is de match om de wereldtitel erg belangrijk. Al is het maar omdat dat de enige evenement is die wordt gevolgd door iedereen die iets met de damsport te maken heeft.
Misschien zou het juist zijn als de FMJD zou de deelnemers en natuurlijk alle fans van de damsport informeren in welke stadium de organisatie van de match verkeert.
De redelijke termijn is verstreken, maar er is nog steeds geen wedstrijd, En niemand kan uitleggen wat er gebeurt.
nevenEddie van de Acker wrote:Er komen extra locaties voor de organisatoren, de vrijwilligers etc., de zogenaamde nevenevenementenmedewerkersgelegenheden
even
emen
ten
mede
werkers
gelegen
heden
16 stuks
Laatste nieuws, heet van den naalD! Sjors - Ndjofang beslist op pingpongtafel!
Paul Visser heeft op de bovenverdieping van zijn Huissense huis een pingpongtafel staan, die zal fungeren als strijdtoneel vor de match Sjors - Jeandark om de wereldtitel 10x10 dammen (ofzo). Speciaal voor de gelegenheid is de boekenkast die backhandslagen wegens ruimtegebrek bemoeilijkt, een stukje verschoven.
Er zal gestreden worden om wie het eerste 3 zets wint, een zet beslaat 11 punten.
De match wordt gesponsord door pingpongzaak Het balletje, voor al uw ballen en batjes, tafels en netjes. De winaar zal naast een kekke trofee een envelop zonder inhoud ontvangen.
Paul Visser heeft op de bovenverdieping van zijn Huissense huis een pingpongtafel staan, die zal fungeren als strijdtoneel vor de match Sjors - Jeandark om de wereldtitel 10x10 dammen (ofzo). Speciaal voor de gelegenheid is de boekenkast die backhandslagen wegens ruimtegebrek bemoeilijkt, een stukje verschoven.
Er zal gestreden worden om wie het eerste 3 zets wint, een zet beslaat 11 punten.
De match wordt gesponsord door pingpongzaak Het balletje, voor al uw ballen en batjes, tafels en netjes. De winaar zal naast een kekke trofee een envelop zonder inhoud ontvangen.
KPB - Er zijn beelden vrijgeklomen van een spannende rally uit de vijde zet. Sip benutte het matchpoint na een langdurige slagenwisseling. Na een aantal harde smashes bleef Sjors -eindelijk- zonder antwoord.
http://slagzet.com/nl/Va-XhG9ceV4pe-gX
http://slagzet.com/nl/Va-XhG9ceV4pe-gX
-
In de Leeuwarder Courant van vandaag schrijft Auke Scholma dat achter de schermen nog koortsachtig wordt gewerkt om de match Georgiev - Ndjofang nog voor november te organiseren.
De hoge heren van de FMJD zijn op 1 augustus in Tallinn bij elkaar geweest.
Van alles besproken volgens de short minutes.
Maar geen woord over Georgiev - Ndjofang. Hoezo koortsachtig werken?
Wel een plan om het WK 2017 in Estland nog groter te maken qua deelnemers.
Het lijkt erop dat we dan afstevenen op een Wereldkampioenschap Zwitsers systeem.....
Fantastisch.
De hoge heren van de FMJD zijn op 1 augustus in Tallinn bij elkaar geweest.
Van alles besproken volgens de short minutes.
Maar geen woord over Georgiev - Ndjofang. Hoezo koortsachtig werken?
Wel een plan om het WK 2017 in Estland nog groter te maken qua deelnemers.
Het lijkt erop dat we dan afstevenen op een Wereldkampioenschap Zwitsers systeem.....
Fantastisch.
https:toernooibase.kndb.nl More than 415.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 21.000 games broadcasted (semi-)live, more than 12.900 inserted tournaments!
-
De FMJD heeft op 13 september de stukken gepubliceerd voor de Extraordinary General Assembly op 11 oktober in Izmir (Turkije).Wieger Wesselink wrote:Nog steeds heerst er doodse stilte rondom deze match . Is er dan niemand bij de werelddambond die begrijpt dat zo'n match cruciaal is voor het aanzien van de damsport? Er wordt niet eens een verklaring gegeven, de match wordt simpelweg doodgezwegen.A.Georgiev (vertaling) wrote: Naar mijn mening is de match om de wereldtitel erg belangrijk. Al is het maar omdat dat de enige evenement is die wordt gevolgd door iedereen die iets met de damsport te maken heeft.
Misschien zou het juist zijn als de FMJD zou de deelnemers en natuurlijk alle fans van de damsport informeren in welke stadium de organisatie van de match verkeert.
De redelijke termijn is verstreken, maar er is nog steeds geen wedstrijd, En niemand kan uitleggen wat er gebeurt.
Ik heb de stukken doorgelezen, maar kon helaas niks ontdekken – totaal niks! – over de match Ndjofang – Georgiev.
Wel een stuk, nr. 29, waarbij de verantwoordelijkheid voor het organiseren van een WK-match neergelegd bij de federatie van de uitdager, tenzij een andere federatie betere conditities voor de WK-match kan bieden.
In het stuk wijst de FMJD/Excutive Board uitdrukkelijk de verantwoordelijkheid af voor het organiseren van een WK-match.
Ik vind het wrang.
In mijn opinie moet de FMJD/Board/ en alle aangesloten federaties haar/hun uiterste best doen om zo’n WK-match wel te organiseren. Anders moet men het fenomeen WK-match afschaffen. In verslaggeving zie ik niks qua inspanning om de WK match 2014 (en nu dus al 2015) van de grond te krijgen.
Het is niet fair om bij zwakke landen (in Kameroen is nota bene net voor het eerst een internationale wedstrijd gespeeld) verantwoordelijkheid voor organisatie neer te leggen.
Enfin, Jean-Marc Ndjofang, 3e in het WK 2011 en 2e in het WK 2013 zal zijn match tegen Alexander Georgiev wel niet van de grond krijgen/kunnen spelen.
Ik heb net de Challenge Mondial 1962 in Toernooibase ingevoerd. Baba Sy werd winnaar en destijds de relevatie in de Afrikaanse/internationale damwereld, maar heeft nooit die WK match 1963 kunnen spelen. Soms leren we niks van onze damgeschiedenis….
https:toernooibase.kndb.nl More than 415.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 21.000 games broadcasted (semi-)live, more than 12.900 inserted tournaments!
Ik kan mij herinneren dat er na het WK 2013 te Ufa zeer snel overleg is geweest m.b.t. de organisatie van deze match. Eind 2013 of begin 2014 zijn Jean-Marc en Marcel Kosters bij mij aangeweest om Georgiev op te pikken die toen bij mij logeerde. Ze hebben het toen over de match gehad, en dat beloofde wat, ook gezien de snelle actie.Piet Bouma wrote:De FMJD heeft op 13 september de stukken gepubliceerd voor de Extraordinary General Assembly op 11 oktober in Izmir (Turkije).Wieger Wesselink wrote:Nog steeds heerst er doodse stilte rondom deze match . Is er dan niemand bij de werelddambond die begrijpt dat zo'n match cruciaal is voor het aanzien van de damsport? Er wordt niet eens een verklaring gegeven, de match wordt simpelweg doodgezwegen.A.Georgiev (vertaling) wrote: Naar mijn mening is de match om de wereldtitel erg belangrijk. Al is het maar omdat dat de enige evenement is die wordt gevolgd door iedereen die iets met de damsport te maken heeft.
Ik heb de stukken doorgelezen, maar kon helaas niks ontdekken – totaal niks! – over de match Ndjofang – Georgiev.
Wel een stuk, nr. 29, waarbij de verantwoordelijkheid voor het organiseren van een WK-match neergelegd bij de federatie van de uitdager, tenzij een andere federatie betere conditities voor de WK-match kan bieden.
In het stuk wijst de FMJD/Excutive Board uitdrukkelijk de verantwoordelijkheid af voor het organiseren van een WK-match.
Ik vind het wrang.
In mijn opinie moet de FMJD/Board/ en alle aangesloten federaties haar/hun uiterste best doen om zo’n WK-match wel te organiseren. Anders moet men het fenomeen WK-match afschaffen. In verslaggeving zie ik niks qua inspanning om de WK match 2014 (en nu dus al 2015) van de grond te krijgen.
Het is niet fair om bij zwakke landen (in Kameroen is nota bene net voor het eerst een internationale wedstrijd gespeeld) verantwoordelijkheid voor organisatie neer te leggen.
Enfin, Jean-Marc Ndjofang, 3e in het WK 2011 en 2e in het WK 2013 zal zijn match tegen Alexander Georgiev wel niet van de grond krijgen/kunnen spelen.
Ik heb net de Challenge Mondial 1962 in Toernooibase ingevoerd. Baba Sy werd winnaar en destijds de relevatie in de Afrikaanse/internationale damwereld, maar heeft nooit die WK match 1963 kunnen spelen. Soms leren we niks van onze damgeschiedenis….
Na dat gesprek heb ik de afgelopen jaren meerdere keren tijdens toernooien waaraan ik heb deelgenomen gevraagd aan FMJD vertegenwoordigers hoe het er met de match voor stond en altijd kreeg ik mooie verhalen te horen over locaties, sponsors etc. Verhalen die gemakkelijk in een adem met de aquarium soap in Brazillie genoemd kunnen worden, blijkt achteraf.
Als de FMJD, en de damwereld, zichzelf serieus hadden genomen dan was zo'n match toch allang gehouden?
Een beetje prijzengeld - veel is er bij dammers niet nodig weet ik uit ervaring - een lege bezemkast die twee weken gebruikt mag worden en de match kan verspeeld worden lijkt me. Een zoveelste dieptepunt in de damwereld in mijn ogen.