Witte van Moort bekerkampioen van Nederland

Michel Stempher
Real name: Michel Stempher

Re: Witte van Moort bekerkampioen van Nederland

Post by Michel Stempher » Wed Jun 25, 2014 20:26

Marcel Kosters wrote:
Michel Stempher wrote:Waar kan gekozen worden voor een 3D weergave? Ik zie alleen Classic, Wood, Green en Marble. Wat betreft de inlaadtijd van de diagrammen: totaal geen last van. Bij mij gaat het hartstikke snel (max. 1 seconde).
Hoi Michel,

Zo te zien vallen bij jou de bovenste twee opties 3D Classic en 3D Turtles buiten beeld. Komt dat omdat je misschien moet scrollen of zou het samen hangen met je device en / of browser(versie) / zou je svp willen aangeven waarmee je de applet bekijkt (en misschien even checken of je echt niet de twee bovenste opties kunt benaderen eventueel met een andere browser?).

Vriendelijke groet,
Marcel
Ik bekijk de applet met een MacBook Pro uit 2012 die draait op OS X Mavericks. Ik werk met Safari 7.0.4, dit is de meest actuele versie volgens de App Store. Hier staan de 3D weergaven niet bij helaas.

Zojuist heb ik het ook met Firefox geprobeerd en op deze browser zie ik de 3D weergaven wel!

Marcel Kosters

Post by Marcel Kosters » Wed Jun 25, 2014 20:46

Michel Stempher wrote:
Ik bekijk de applet met een MacBook Pro uit 2012 die draait op OS X Mavericks. Ik werk met Safari 7.0.4, dit is de meest actuele versie volgens de App Store. Hier staan de 3D weergaven niet bij helaas.

Zojuist heb ik het ook met Firefox geprobeerd en op deze browser zie ik de 3D weergaven wel!
Strange! Ik bekijk de applet met Macbook Air uit 2013 OS X Mavericks Safara 7.0.4 en kan dit probleem (nog) niet reproduceren.
Nu: 28.200 DamZ! DamSets. Doel: 100.000 DamZ! DamSets zo snel mogelijk. Doe mee met 1, 10 of 100 DamZ! DamSets. De strategie is onbeperkt schaalbaar. Met club of vrienden snel besteld via marcelkosters@gmail.com.

Piet Bouma

Post by Piet Bouma » Wed Jun 25, 2014 23:03

Ik heb vanavond met mijn Ipad ook weer even geprobeerd.
Met Safari laadt applet heel langzaam (vandaar dat ik dacht dat ie geen display deed). Ik zie geen 3D mogelijkheden.
Waar kan ik versie van Safari vinden? Oops.... :oops:

Via Google Chrome op de Ipad loopt de applet volledig vast.
https:toernooibase.kndb.nl More than 457.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 23.000 games broadcasted (semi-)live, more than 13.600 inserted tournaments!

Marcel Kosters

Post by Marcel Kosters » Wed Jun 25, 2014 23:16

Hmm...ik krijg de donkerbruine indruk dat we qua applet nog wat te winnen hebben. Thnx tot zover. Wat Safari betreft, op de desktop is er een menu optie 'About Safari' waarin de versie wordt aangeduid.
Nu: 28.200 DamZ! DamSets. Doel: 100.000 DamZ! DamSets zo snel mogelijk. Doe mee met 1, 10 of 100 DamZ! DamSets. De strategie is onbeperkt schaalbaar. Met club of vrienden snel besteld via marcelkosters@gmail.com.

Marcel Kosters

Post by Marcel Kosters » Thu Jun 26, 2014 11:57

Het gerapporteerde issue met het menu van de weergave opties is - als het goed is, we zullen er met alle forumgebruikers hier snel achter zijn - opgelost. Houd er rekening mee dat de browser cache mogelijk geleegd moet worden.

Paul van de Veen

Post by Paul van de Veen » Thu Jun 26, 2014 13:50

Op mijn iPad zie ik pas na minuten eindelijk diagrammen. Afspelen gaat ontzettend stroperig.

Douwe Edelenbos

Post by Douwe Edelenbos » Thu Jun 26, 2014 16:58

Ik begrijp niet waarom analyses niet gewoon bij de partij in Toernooibase worden geplaatst. Hebben we een mooi platform moet het weer op een aparte site. Zo wordt alles weer versnipperd, daar waar alles op een centrale plaats kan worden gepost. Tevens een plaats waar diagrammen wél functioneren. Kappen met deze onzalige versnippering en alles op TB plaatsen zodat we voor alle interessante opmerkingen etc. niet het hele www hoeven te doorzoeken.

Marcel Kosters

Post by Marcel Kosters » Thu Jun 26, 2014 17:39

Paul van de Veen wrote:Op mijn iPad zie ik pas na minuten eindelijk diagrammen. Afspelen gaat ontzettend stroperig.
Hoi Paul,

Aan de inlaad snelheid van de applet wordt gewerkt, ik hoop dat dit over een tijdje belangrijk zal verbeteren. Met mijn Macbook gaat het allemaal wel met acceptabele snelheid, maar ik denk dat diagrammen bekijken met tablets, telefoons en misschien wat oudere computers een stukje beter zal moeten worden.

Vriendelijke groet,
Marcel

Edwin Twiest

Post by Edwin Twiest » Thu Jun 26, 2014 17:45

Douwe Edelenbos wrote:Ik begrijp niet waarom analyses niet gewoon bij de partij in Toernooibase worden geplaatst. Hebben we een mooi platform moet het weer op een aparte site. Zo wordt alles weer versnipperd, daar waar alles op een centrale plaats kan worden gepost. Tevens een plaats waar diagrammen wél functioneren. Kappen met deze onzalige versnippering en alles op TB plaatsen zodat we voor alle interessante opmerkingen etc. niet het hele www hoeven te doorzoeken.
Ten eerste hoeft Piet (ik gun het hem wel) geen alleenrecht te hebben
Ten tweede; hoe verwerk jij varianten en subvarianten in toernooibase?
Ten derde; zullen we alle sites van verenigingen dan ook maar schrappen waar wat technische info op komt? is dan ook overbodig of niet?
openinigstheorie van Luteijn enzo in TB..hoe doe je dat?

niet echt goed nagedacht Douwe :-)

Ik vind het wel een leuke site.

Marcel Kosters

Post by Marcel Kosters » Thu Jun 26, 2014 17:47

Douwe Edelenbos wrote:Ik begrijp niet waarom analyses niet gewoon bij de partij in Toernooibase worden geplaatst. Hebben we een mooi platform moet het weer op een aparte site. Zo wordt alles weer versnipperd, daar waar alles op een centrale plaats kan worden gepost. Tevens een plaats waar diagrammen wél functioneren. Kappen met deze onzalige versnippering en alles op TB plaatsen zodat we voor alle interessante opmerkingen etc. niet het hele www hoeven te doorzoeken.
Hoi Douwe,

Misschien dat alldraughts en andere sites wel tot nadere samenwerking zullen komen, we zullen zien. Ondertussen beleven we veel plezier aan de site en hopen we dat de mensen die hem bezoeken er ook plezier aan beleven. Turbo Dambase en Alldraughts werken al een beetje samen.

Vriendelijke groet,
Marcel

Michel Stempher

Post by Michel Stempher » Fri Jun 27, 2014 13:02

Marcel Kosters wrote:Het gerapporteerde issue met het menu van de weergave opties is - als het goed is, we zullen er met alle forumgebruikers hier snel achter zijn - opgelost. Houd er rekening mee dat de browser cache mogelijk geleegd moet worden.
Bij mij is dit probleem nog niet getackeld. Op zowel m'n iPad als m'n MacBook (*) kan ik de 3D opties niet zien.

* = Ik doel nu op de standaard browser: Safari 7.0.4. In Chrome en Firefox zie ik de 3D opties wel! Aangezien, voor zover ik weet, Chrome en Safari (vrijwel?) dezelfde standaarden hebben, denk ik echt dat er aan de programmeerkant iets voor Safari disabled staat ipv enabled...

Aan de cache kan het overigens niet liggen. Om andere redenen heb ik gisteren wel duizend keer m'n Safari gereset of/en internet data verwijderd. Dit zal dus goed moeten zijn :lol:

Marcel Kosters

Post by Marcel Kosters » Fri Jun 27, 2014 13:12

Michel Stempher wrote: Bij mij is dit probleem nog niet getackeld. Op zowel m'n iPad als m'n MacBook (*) kan ik de 3D opties niet zien.

* = Ik doel nu op de standaard browser: Safari 7.0.4. In Chrome en Firefox zie ik de 3D opties wel! Aangezien, voor zover ik weet, Chrome en Safari (vrijwel?) dezelfde standaarden hebben, denk ik echt dat er aan de programmeerkant iets voor Safari disabled staat ipv enabled...

Aan de cache kan het overigens niet liggen. Om andere redenen heb ik gisteren wel duizend keer m'n Safari gereset of/en internet data verwijderd. Dit zal dus goed moeten zijn :lol:
Ai, dan moet er verder worden gezocht / gewerkt, tnx for reporting the issue Michel!

Overigens, er is gekeken of de applet compatibel gemaakt kan worden met IE 9.0 en eerder, maar omdat de applet gebruik maakt van HTML 5 en IE 9.0 hier nog onvoldoende op is toegerust, is dat niet mogelijk. Op dit moment maakt 5% van de internetters nog gebruik van deze browser, maar dat aantal daalt snel verder. Google ondersteunt de browser sinds eind vorig jaar niet meer.

Marcel Kosters

Post by Marcel Kosters » Fri Jun 27, 2014 13:58

Developers' feedback:

- 3D is not yet functional on iPads
- 3D in Safari on Mac: in Safari, go to menu 'Develop' and choose 'Enable WebGL'

Michel Stempher

Post by Michel Stempher » Fri Jun 27, 2014 15:04

Marcel Kosters wrote:Developers' feedback:

- 3D is not yet functional on iPads
- 3D in Safari on Mac: in Safari, go to menu 'Develop' and choose 'Enable WebGL'
Dank je! Het werkt!

Post Reply