Brunssum Open 2013

Leri
Real name: Maikel van den Esker

Re: Brunssum Open 2013

Post by Leri » Thu Jul 25, 2013 01:12

Ger wel! Camping de hitjes vijver!

Tijn
Real name: Martijn van Gortel

Post by Tijn » Tue Jul 30, 2013 14:19

VERBLIJF NODIG?

Iemand die nog een kamer zoekt kan met mij contact opnemen via vangortelmartijn@gmail.com .
De kamer is in Brunssum en kost €22,50 per nacht (zonder ontbijt).

Ik zal vervolgens naar een 3e persoon doorverwijzen die de kamer momenteel nog gereserveerd heeft voor zichzelf.

ildjarn
Real name: Joost de Heer

Post by ildjarn » Tue Jul 30, 2013 14:43

Foutje in de deelnemerslijst. Nogovitsina is slechts MF en geen GMI. Ze is wel een GMIF.
Lasst die Maschinen verhungern, Ihr Narren...
Lasst sie verrecken!
Schlagt sie tot -- die Maschinen!

Bert Zwart

Post by Bert Zwart » Tue Jul 30, 2013 16:38

is Nogovitsina al bezet? Ik zie kansen voor onze vrijgezelle mededammers.

wibor

Post by wibor » Tue Jul 30, 2013 19:41

Bert Zwart wrote:is Nogovitsina al bezet? Ik zie kansen voor onze vrijgezelle mededammers.
Ik heb wel belangstelling, maar straks is ze onder de 20 en dan word ik door Hanco voor pe.. uitgemaakt. :D

ildjarn
Real name: Joost de Heer

Post by ildjarn » Wed Jul 31, 2013 09:29

Theoretisch vraagje (want ik ga niet meedoen): Stel dat ik zou meedoen, wordt dan mijn KNDB/FMJD rating van ruim 10 jaar geleden gebruikt?
Lasst die Maschinen verhungern, Ihr Narren...
Lasst sie verrecken!
Schlagt sie tot -- die Maschinen!

Dieter

Post by Dieter » Thu Aug 01, 2013 19:07

ildjarn wrote:Theoretisch vraagje (want ik ga niet meedoen): Stel dat ik zou meedoen, wordt dan mijn KNDB/FMJD rating van ruim 10 jaar geleden gebruikt?
Nee Joost, je start dan helemaal opnieuw, al zouden we wel vanuit ons eigen initiatief je in een passende lotingsgroep indelen. Zou wel een heel mooi plan zijn overigens :D

Leri

Post by Leri » Sat Aug 10, 2013 17:46

Helaas, zit er weer op! Was weer een mooi toernooi!

Dieter

Post by Dieter » Sun Aug 11, 2013 22:36

Voor de actualiteit hebben we de website en de facebook pagina gebruikt waardoor het hier misschien ongewoon stil is geweest.
voor de adressen:
https://www.facebook.com/BrunssumDamtoernooi
http://brunssumdamtoernooi.nl/

In Brunssum hebben we het nieuwe 80 +1 toegepast. Perfect voor een toernooiorganisatie (we hadden veel meer planning in het toernooi) en de spelers bleven toch wel een tijd hangen na de ronde maar speltechnisch is dit nieuwe systeem m.i. mede beslissend geweest. In het eindspel is het tekort aan tijd de toernooiwinnaar buitengewoon goed uitgekomen. Opzichtige fouten van gerenommeerde dammers waren het gevolg. De damsport offert het eindspel om een half uurtje eerder thuis te zijn is mijn persoonlijke conclusie.

Eric van Dusseldorp

Post by Eric van Dusseldorp » Mon Aug 12, 2013 11:34

Dieter wrote: In Brunssum hebben we het nieuwe 80 +1 toegepast. Perfect voor een toernooiorganisatie (we hadden veel meer planning in het toernooi) en de spelers bleven toch wel een tijd hangen na de ronde maar speltechnisch is dit nieuwe systeem m.i. mede beslissend geweest. In het eindspel is het tekort aan tijd de toernooiwinnaar buitengewoon goed uitgekomen. Opzichtige fouten van gerenommeerde dammers waren het gevolg. De damsport offert het eindspel om een half uurtje eerder thuis te zijn is mijn persoonlijke conclusie.
Tijdens Heerhugowaard Open (een uitstekend toernooi overigens!) heb ik voor het eerst met 80 + 1 gespeeld, maar het oude tempo beviel me veel beter. Met name mis ik de spectaculaire tijdnoodduels (overigens bij voorkeur in andere partijen dan de mijne...). Als kijksport is het dammen door het Fischertempo daardoor veel minder aantrekkelijk geworden. Nergens zag je meer dan drie, vier mensen rond het bord staan.

Ook de baromzet leek duidelijk lager. Mensen durven geen drinken meer te bestellen omdat je, wanneer je in de +1-fase bent beland, redelijkerwijs niet meer naar het toilet kunt en die fase kan lang duren.

In de bondscompetitie gaat dus ook met 80 + 1 gespeeld worden en ik verheug me niet op dit nieuwe tempo. Jammer dat het spruitjesargument van sommige dammers (op tijd thuis willen zijn) kennelijk de doorslag heeft gegeven bij het besluit om het Fischertempo in te voeren.
http://www.ericsdamsite.com
http://www.thailandopen.nl
http://dammen.startpagina.nl

Eric Sanders

Post by Eric Sanders » Mon Aug 12, 2013 15:28

Dieter wrote:In Brunssum hebben we het nieuwe 80 +1 toegepast.
Wat was precies de reden dat jullie zijn overgestapt op dat tempo?
Why does it happen? Because it happens. - Neil Peart

Leo Aliar

Post by Leo Aliar » Mon Aug 12, 2013 15:50

Ook de baromzet leek duidelijk lager. Mensen durven geen drinken meer te bestellen omdat je, wanneer je in de +1-fase bent beland, redelijkerwijs niet meer naar het toilet kunt en die fase kan lang duren.

In de bondscompetitie gaat dus ook met 80 + 1 gespeeld worden en ik verheug me niet op dit nieuwe tempo. Jammer dat het spruitjesargument van sommige dammers (op tijd thuis willen zijn) kennelijk de doorslag heeft gegeven bij het besluit om het Fischertempo in te voeren.

Helemaal mee eens met Eric.

Tijn
Real name: Martijn van Gortel

Post by Tijn » Mon Aug 12, 2013 17:33

Ik ben het ook helemaal met EvD eens, en met mij vele deelnemers aan Brunssum. Iedereen heeft dat inmiddels wel gelezen in één van de slechtste krantenartikels ooit. :-)

Dieter

Post by Dieter » Mon Aug 12, 2013 18:07

Eric, de reden voor toepassing in Brunssum was puur een trainingsmogelijkheid bieden voor spelers die er nog nooit mee gespeeld hebben. Ik denk dat het om die reden ook wel goed is dat we dit gedaan hebben.
Vervelend om te horen van (ex) dammers dat ze gestopt zijn om die reden.
Of het een eenmalig probeersel is geweest in Brunssum zullen we binnenkort bespreken.
Ook het hier genoemde argument van ontbrekende heftige tijdnoodfases is inderdaad een nadeel. Een belangrijk hoogtepunt ontbreekt volledig. De arbiter heeft dan ook alleen nog maar een puur administratieve taak of er moet gefraudeerd worden, (over en weer paar keer klok indrukken of samen wat tijd te winnen) wat ik ook heb zien gebeuren.
Al met al veel tegen het nieuwe systeem met als enige 'voordeel' dat we in de competitie om ongeveer 5 uur klaar zijn en niet om meestal ergens tussen 5 en 6.
Hoe hebben we dit in godsnaam kunnen accepteren.

Leri

Post by Leri » Mon Aug 12, 2013 18:16

Even wat anders, ik zet het hier even neer omdat we het er zo over hebben.

In toernooibase zet de ene bij 'tijd' de overgebleven tijd neer, en de ander de gebruikte.
Is hier niet iets voor te bedenken dat het automatisch omgerekend word naar gebruikte?

Post Reply