WORLD CHAMPIONSHIP, Ufa - 2013

Post Reply
Ganesha

Re: WORLD CHAMPIONSHIP, Ufa - 2013

Post by Ganesha » Thu Jan 31, 2013 21:25

Hanco Elenbaas wrote:
Fred van Amersfoort wrote:Hanco, heb jij enig idee hoe en door wie dit achter de schermen geregeld is?
Hoogstwaarschijnlijk onder anderen Johan Krajenbrink en Rob Clerc, in samenwerking met Marcel Kosters, Harry Otten en Joeri Tsjertok.

Ik zou alleen de naam Johan Krajenbrink noemen, die is "de kwade genius" hiervan. Yuri Tsjertok is slim genoeg om hierin mee te gaan. Kansen op andere momenten voor Shaybakov.

Kees is het boksen waarschijnlijk al moe? of heb jij andere signalen Hanco

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Thu Jan 31, 2013 21:37

Ganesha wrote: Ik zou alleen de naam Johan Krajenbrink noemen, die is "de kwade genius" hiervan. Yuri Tsjertok is slim genoeg om hierin mee te gaan. Kansen op andere momenten voor Shaybakov.

Kees moet zelf maar vertellen hoe hij hierin staat, Daan, als hij daar tenminste behoefte aan heeft. Maar elk woord zou tegen hem gebruikt kunnen worden, zoals Ron Heusdens gemerkt heeft. Ondanks een fraaie prestatielijst wordt Ron door de KNDB-vertegenwoordiger niet voorgedragen voor verlenging van zijn A-status en moet hij nu zelf aan de slag binnen NOC*NSF om die status te kunnen behouden.

Ganesha

Post by Ganesha » Thu Jan 31, 2013 21:41

Hanco Elenbaas wrote:
Ganesha wrote: Ik zou alleen de naam Johan Krajenbrink noemen, die is "de kwade genius" hiervan. Yuri Tsjertok is slim genoeg om hierin mee te gaan. Kansen op andere momenten voor Shaybakov.

Kees moet zelf maar vertellen hoe hij hierin staat, Daan, als hij daar tenminste behoefte aan heeft. Maar elk woord zou tegen hem gebruikt kunnen worden, zoals Ron Heusdens gemerkt heeft. Ondanks een fraaie prestatielijst wordt Ron door de KNDB-vertegenwoordiger niet voorgedragen voor verlenging van zijn A-status en moet hij nu zelf aan de slag binnen NOC*NSF om die status te kunnen behouden.
Ron heeft niet 2x voldaan aan de A-norm, Hanco Dat is vervelend voor hem maar niemands anders schuld, of overzie ik iets?

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Thu Jan 31, 2013 21:54

Ganesha wrote:
Hanco Elenbaas wrote:

Ron heeft niet 2x voldaan aan de A-norm, Hanco Dat is vervelend voor hem maar niemands anders schuld, of overzie ik iets?
Ja, je overziet het een en ander. Hopelijk staat NOC*NSF daar minder star in dan de KNDB-vertegenwoordiger. Wat voor belang heeft de damsport er immers bij dat Ron zijn A-status verliest? Gaat de toelage van Ron dan naar andere damactiviteiten?

Ganesha

Post by Ganesha » Thu Jan 31, 2013 21:58

Kees is het boksen waarschijnlijk al moe? of heb jij andere signalen Hanco[/quote]

Kees moet zelf maar vertellen hoe hij hierin staat, Daan, als hij daar tenminste behoefte aan heeft. Maar elk woord zou tegen hem gebruikt kunnen worden, zoals Ron Heusdens gemerkt heeft. Ondanks een fraaie prestatielijst wordt Ron door de KNDB-vertegenwoordiger niet voorgedragen voor verlenging van zijn A-status en moet hij nu zelf aan de slag binnen NOC*NSF om die status te kunnen behouden.[/quote]

Ron heeft niet 2x voldaan aan de A-norm, Hanco Dat is vervelend voor hem maar niemands anders schuld, of overzie ik iets?[/quote]

Ja, je overziet het een en ander. Hopelijk staat NOC*NSF daar minder star in dan de KNDB-vertegenwoordiger. Wat voor belang heeft de damsport er immers bij dat Ron zijn A-status verliest? Gaat de toelage van Ron dan naar andere damactiviteiten?[/quote]

Aha we passen de regels maar aan zodat? Dan ben ik blijkbaar star. Dank voor de spiegel :-)

Fred van Amersfoort

Post by Fred van Amersfoort » Thu Jan 31, 2013 22:05

Ik zou graag de feiten hebben en niet slechts de vermoedens. Hoe werkt een sponsorplaats? Wie heeft het geregeld? Waarom? Wat staat er tegenover? Welke kosten zijn er gemaakt?

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Thu Jan 31, 2013 22:11

Ganesha wrote:Aha we passen de regels maar aan zodat? Dan ben ik blijkbaar star. Dank voor de spiegel :-)
Je moet niet zeuren, Daan. :D Er speelt bijvoorbeeld dat Ron in een toernooi volop aan die A-status had voldaan, maar door een fout in de paring niet in de laatste ronde aan de zoveelste grootmeester werd gekoppeld, van wie hij geloof ik ook nog had mogen verliezen om een A-norm te halen. Daarnaast was hij gedeeld derde in het Grootmeestertoernooi in Delfzijl. En zo spelen er nog een paar zaken, die je maar bij Ron moet navragen als je een spiegel voorgezet wilt krijgen. :wink:

Het zou een goede les voor de KNDB zijn als NOC*NSF wél oog heeft voor de door Ron gepresenteerde resultaten.

Het zou leuk zijn als de KNDB niet alleen voor Roel Boomstra lobbyt, maar ook als dat nodig is voor Ron Heusdens.

A.Presman
Real name: Alexander Presman

Post by A.Presman » Thu Jan 31, 2013 22:25

(Iets te voorbarig) bericht is inmiddels van de FMJD site verwijderd.
Het formele contract is nog niet ondertekend.

Fred van Amersfoort

Post by Fred van Amersfoort » Thu Jan 31, 2013 22:29

Nu wordt het wel wat merkwaardig. Welk contract en met wie? En wie plaatst dat bericht dan te voorbarig. Jammer dat ik mijzelf tijdelijk een muilkorf heb aangemeten, ik zie te vaak dezelfde namen bij zaken die wat minder transparant ogen.

A.Presman
Real name: Alexander Presman

Post by A.Presman » Thu Jan 31, 2013 22:35

Fred van Amersfoort wrote:Welk contract en met wie?
Contract tussen de organisatie en FMJD. Er bestaat soms interne informatie die door misverstand kan te vroeg gepubliceerd worden.
Gebeurt bijvoorbeeld met Het Koninklijk Huis veel vaker dan met de FMJD.

Fred van Amersfoort

Post by Fred van Amersfoort » Thu Jan 31, 2013 22:42

Dan stel ik voor het koninklijk huis op te heffen. Maar laat ik dan kijken of ik mijn vermoedens kan onderbouwen. Is er iemand van het KNDB betuur betrokken bij een lobbyactie en zo ja wie was dat dan?

MenO

Post by MenO » Fri Feb 01, 2013 00:08

Hanco Elenbaas wrote:
Ganesha wrote:
Piet Bouma wrote:Breaking news op de FMJD-site:
Sponsorplace for Roel Boomstra. :)
Toch niet echt verrassend, Piet of had jij het echt niet verwacht?

Dit is echt een zeer hard gelach voor spelers anders dan de top 3 (Meurs, Boomstra, Baljakin) die niet naar Korbach mochten.
Er valt voor mensen als Ron Heusdens en Kees Thijssen niet veel te lachen om dit harde gelag, Daan. Er is momenteel een beetje teveel gesjoemel, vriendjespolitiek, binnen de KNDB.
Even heel zwart-wit hoor, maar:

NK Dammen 2012:
1. Roel Boomstra - 18
2. Alexander Baljakin - 16
3. Pim Meurs - 16

6. Kees Thijssen - 14
8. Ron Heusdens -12

NK Dammen 2011:
1. Alexander Baljakin - 16
2. Roel Boomstra - 14
3. Pim Meurs - 14

4. Ron Heusdens - 13
9. Kees Thijssen - 9

NK Dammen 2010:
1. Alexander Baljakin - 17
2. Roel Boomstra - 13
3. Pim Meurs - 13

5. Kees Thijssen - 12
9. Ron Heusdens - 9

Het is niet fraai wat er met Korbach gebeurd is en dat probeer ik hier ook niet mee goed te praten, maar ik word een beetje moe van het gezeur dat mensen als Kees en Ron "geen kans krijgen". Je kunt uiteindelijk toch moeilijk zeggen dat we NIET onze verreweg drie sterkste spelers naar het Wereldkampioenschap sturen...

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Fri Feb 01, 2013 00:49

MenO wrote: Het is niet fraai wat er met Korbach gebeurd is en dat probeer ik hier ook niet mee goed te praten, maar ik word een beetje moe van het gezeur dat mensen als Kees en Ron "geen kans krijgen". Je kunt uiteindelijk toch moeilijk zeggen dat we NIET onze verreweg drie sterkste spelers naar het Wereldkampioenschap sturen...
Niemand zegt dat Ron en Kees geen kans hebben gekregen, Menno. Kees en Ron hebben de afgelopen tijd veel minder gepresteerd dan Roel, en volgens dammers die het weten kunnen is Roel ook nóg talentvoller dan die twee. Maar toen Roel zich overspannen terugtrok, hadden anderen een kans kunnen krijgen in Korbach. Ook bijvoorbeeld de nummer 4 van het NK, Michiel Kroesbergen. Dat is niet gebeurd omdat Alexander Baljakin en Roel in bescherming werden genomen, als je de redenatie van Bert Zwart hebt kunnen volgen. De KNDB had vier spelers kunnen inschrijven voor Korbach.

Het gelobby voor Roel en Alexander is ten koste gegaan van anderen, terwijl de KNDB weigert zijn best te doen voor de A-status van Ron. Extra vreemd omdat (voor zover ik weet) niemand binnen de damwereld gedupeerd wordt als Ron die A-status houdt...

Ganesha

Post by Ganesha » Fri Feb 01, 2013 08:15

Het is niet fraai wat er met Korbach gebeurd is en dat probeer ik hier ook niet mee goed te praten, maar ik word een beetje moe van het gezeur dat mensen als Kees en Ron "geen kans krijgen". Je kunt uiteindelijk toch moeilijk zeggen dat we NIET onze verreweg drie sterkste spelers naar het Wereldkampioenschap sturen...
Een ieder mag het natuurlijk noemen wat hij wil, maar ik vind het geen gezeur. Dat Roel. Pim, en Baljakin de laatse 3 jaren bij het NK het beste gepresteerd hebben zal niemand ontkennen en dat zij naar Korbach gestuurd werden daarom juist. Echter als je 4 mensen mag sturen, is een beschermde status van deze 3 wel vreemd. Bij het NK was dit ook al het geval (Roel en Pim). Dat heeft niets met topsport te maken en Pim en Roel help je hier ook niet mee.

Trouwens interessant wat Presman noemt over contract? Wanneer horen wij hier meer over Alexander? Is dit een contract tussen organisatie en FMJD of ook de KNDB?

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Fri Feb 01, 2013 09:10

Ganesha wrote: Een ieder mag het natuurlijk noemen wat hij wil, maar ik vind het geen gezeur. Dat Roel. Pim, en Baljakin de laatse 3 jaren bij het NK het beste gepresteerd hebben zal niemand ontkennen en dat zij naar Korbach gestuurd werden daarom juist. Echter als je 4 mensen mag sturen, is een beschermde status van deze 3 wel vreemd. Bij het NK was dit ook al het geval (Roel en Pim). Dat heeft niets met topsport te maken en Pim en Roel help je hier ook niet mee.
Pim heeft zich als eerste Nederlander, op eigen kracht, geplaatst voor het WK in Oefa en hoefde dus niet naar Korbach.

Post Reply