Prosman valt wereldrecord Sijbrands opnieuw aan

Post Reply
Piet Bouma
Posts: 3574
Joined: Sun Nov 02, 2003 13:05
Location: Harlingen

Re: Prosman valt wereldrecord Sijbrands opnieuw aan

Post by Piet Bouma » Sun Jun 24, 2012 19:24

Kosmos wrote:
Eric van Dusseldorp wrote:Dat heeft te maken met de voorbereiding, denk ik. Erno krijgt het al moeilijk genoeg. Ik kan wel wachten op die oefenpartijen.
Dat lijkt mij ook. Wat hebben kranten aan die partijen? Het gaat om een oefening, dus het enige wat publiciteitswaarde heeft, is de uitslag.
Benieuwd of er alsnog wat enthousiasme ontstaat over deze moedige recordpoging. Het is nogal rustig op het forum de laatste tijd. Er moet eerst ergens een stekker uitgetrokken worden, voordat dammers reageren. Als er niks te zeuren valt, hoor je ze niet...
Ik mag toch wel hopen dat jullie in de volgende damrubrieken een vooraankondiging doen van de wereldrecordpoging. Of zeur ik dan ook weer te veel.....?
https:toernooibase.kndb.nl More than 415.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 21.000 games broadcasted (semi-)live, more than 12.900 inserted tournaments!

User avatar
Kosmos
Posts: 7564
Joined: Mon Sep 29, 2003 15:21
Real name: Tj. Goedemoed
Location: Ktar
Contact:

Re: Prosman valt wereldrecord Sijbrands opnieuw aan

Post by Kosmos » Mon Jun 25, 2012 13:31

Piet Bouma wrote:
Kosmos wrote:
Eric van Dusseldorp wrote:Dat heeft te maken met de voorbereiding, denk ik. Erno krijgt het al moeilijk genoeg. Ik kan wel wachten op die oefenpartijen.
Dat lijkt mij ook. Wat hebben kranten aan die partijen? Het gaat om een oefening, dus het enige wat publiciteitswaarde heeft, is de uitslag.
Benieuwd of er alsnog wat enthousiasme ontstaat over deze moedige recordpoging. Het is nogal rustig op het forum de laatste tijd. Er moet eerst ergens een stekker uitgetrokken worden, voordat dammers reageren. Als er niks te zeuren valt, hoor je ze niet...
Ik mag toch wel hopen dat jullie in de volgende damrubrieken een vooraankondiging doen van de wereldrecordpoging. Of zeur ik dan ook weer te veel.....?
Nee, Piet, jij zeurt niet teveel. Goed idee van je, zal het meenemen.
Heaven is no location, but a state of mind

henk stoop
Posts: 1131
Joined: Sun Nov 02, 2003 00:02

Re: Prosman valt wereldrecord Sijbrands opnieuw aan

Post by henk stoop » Wed Jul 04, 2012 22:54

Wie nog damboeken wil bestellen van damboeken.nl kan porto besparen. Dan neem ik ze mee naar Gouda. Uiterlijk donderdagavond doorgeven.

User avatar
Marcel Kosters
Posts: 2243
Joined: Mon Jan 20, 2003 16:13
Location: Haarlem, The Netherlands

Re: Prosman valt wereldrecord Sijbrands opnieuw aan

Post by Marcel Kosters » Thu Jul 05, 2012 02:29

Van perschef Friso Fennema:

Ter informatie een stuk in het AD dat vandaag is verschenen.
Zaterdag en maandag volgen in dezelfde krant ook artikelen.
Erno heeft een interview in de NRC van vrijdag.

Vandaag is hij een uur één van de twee gasten bij Radio1 Sportzomer, van 10.00 uur tot 11.00 uur.
Vrijdagochtend is hij rond 8 uur te gast bij Q-Music.

Hieronder nog twee links naar Volkskrant en Pownews.

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2698/Spo ... enkt.dhtml

http://www.powned.tv/nieuws/sport/2012/ ... an_da.html
Attachments
ErnoProsman.png
ErnoProsman.png (744.9 KiB) Viewed 7133 times
Nu: 28.200 DamZ! DamSets. Doel: 100.000 DamZ! DamSets zo snel mogelijk. Doe mee met 1, 10 of 100 DamZ! DamSets. De strategie is onbeperkt schaalbaar. Met club of vrienden snel besteld via marcelkosters@gmail.com.

Michel Stempher
Posts: 1108
Joined: Thu Mar 01, 2012 20:34
Real name: Michel Stempher
Location: Kampen

Re: Prosman valt wereldrecord Sijbrands opnieuw aan

Post by Michel Stempher » Thu Jul 05, 2012 16:13

Erg mooi dat het dammen dankzij Prosmans poging weer positief de media haalt :-) Zo hoort het!!

Nog wel even een vraag: zijn de borden ook of alleen beschikbaar als Oerterp applet? In dat geval kan ik de partijen volgen op m'n iPad :-) Anders wordt het wat lastiger. Ben wel benieuwd, vooral zaterdagmorgen, hoe Prosman zich er doorheen slaat. In verband met het Rapid Open kan ik niet kijken in Gouda helaas.

Damba89
Posts: 8
Joined: Thu Mar 24, 2011 21:33
Real name: Bart Lugthart

Re: Prosman valt wereldrecord Sijbrands opnieuw aan

Post by Damba89 » Thu Jul 05, 2012 21:55

Zie http://sportzomer.radio1.nl/terugluiste ... ammen.html voor interview met radio 1.
Mooie promotie!

GuidoB
Posts: 2325
Joined: Sun Sep 21, 2003 21:43

Re: Prosman valt wereldrecord Sijbrands opnieuw aan

Post by GuidoB » Fri Jul 06, 2012 12:46

De simultaan is inmiddels aan de gang. Zowel op IE8 als Firefox zijn maximaal 16 partijen tegelijk te zien. Ik hoop dat Erno wel tegen 30 tegenstanders aan het spelen is.

Michel Stempher
Posts: 1108
Joined: Thu Mar 01, 2012 20:34
Real name: Michel Stempher
Location: Kampen

Re: Prosman valt wereldrecord Sijbrands opnieuw aan

Post by Michel Stempher » Fri Jul 06, 2012 13:02

GuidoB wrote:De simultaan is inmiddels aan de gang. Zowel op IE8 als Firefox zijn maximaal 16 partijen tegelijk te zien. Ik hoop dat Erno wel tegen 30 tegenstanders aan het spelen is.
Ik heb twee tabbladen openstaan zodat ik wel alle dertig partijen kan volgen. Mijn complimenten trouwens aan de organisatie voor de manier waarop deze simultaan wordt weergegeven. De camera is inclusief geluid, de borden lijken perfect te functioneren. In ieder geval is dit een mooi schoolvoorbeeld van hoe een evenement moet worden weergegeven op het internet. :D :D :D

User avatar
mikkeltje
Posts: 391
Joined: Tue Oct 19, 2004 21:53
Location: Diemen
Contact:

Re: Prosman valt wereldrecord Sijbrands opnieuw aan

Post by mikkeltje » Fri Jul 06, 2012 13:20

GuidoB wrote:De simultaan is inmiddels aan de gang. Zowel op IE8 als Firefox zijn maximaal 16 partijen tegelijk te zien. Ik hoop dat Erno wel tegen 30 tegenstanders aan het spelen is.
Scroll balkje is weggevallen.

User avatar
Kosmos
Posts: 7564
Joined: Mon Sep 29, 2003 15:21
Real name: Tj. Goedemoed
Location: Ktar
Contact:

Re: Prosman valt wereldrecord Sijbrands opnieuw aan

Post by Kosmos » Fri Jul 06, 2012 13:21

Ik heb alle 30 partijen in beeld op 3 schermen en een scherm voor de webcam.
30 tegenstanders... waar is Erno aan begonnen??
Heaven is no location, but a state of mind

User avatar
Hanco Elenbaas
Posts: 18872
Joined: Tue Apr 22, 2003 14:49

Re: Prosman valt wereldrecord Sijbrands opnieuw aan

Post by Hanco Elenbaas » Fri Jul 06, 2012 16:38

Een stukje over Prosman uit de NRC van vandaag:
NRC, 6 juli 2012 Prosman.pdf
(304.91 KiB) Downloaded 321 times

User avatar
Jan Pieter
Posts: 2432
Joined: Sat Sep 27, 2003 05:37
Real name: Jan Pieter Drost

Re: Prosman valt wereldrecord Sijbrands opnieuw aan

Post by Jan Pieter » Fri Jul 06, 2012 20:48

Voor wie overweegt naar Gouda te komen:
Kees Thijssen gaat de hele nacht door met zijn explicaties, dus vervelen is er niet bij.
De speellokatie, het Huis van de Stad, ligt praktisch tegen station Gouda aan.

User avatar
Jan Pieter
Posts: 2432
Joined: Sat Sep 27, 2003 05:37
Real name: Jan Pieter Drost

Re: Prosman valt wereldrecord Sijbrands opnieuw aan

Post by Jan Pieter » Sat Jul 07, 2012 06:47

Goedemorgen Nederland,

Het dreigt een loodzware bevalling te worden voor Erno. Na 18 uur dammen staat hij op 4 fouten. Nog eentje is er toegestaan, daarna levert elke foutzet een nederlaag op. Daarnaast had Erno waarschijnlijk last van een verdwaalde schijf in zijn partij tegen Hans Vermeulen, want anders is de 1-om-3 waar hij in liep niet te verklaren. Hiertegenover staan overwinningen op Teus Stam en Harry Zandvliet.

Vooraf had Erno diverse tijdschema's gemaakt. In zijn langzaamste schema ging hij uit van 32 uur, maar op dat schema loopt hij inmiddels anderhalf uur achter. Het zou vandaag wel eens laat kunnen worden in Gouda.

User avatar
Jan Pieter
Posts: 2432
Joined: Sat Sep 27, 2003 05:37
Real name: Jan Pieter Drost

Re: Prosman valt wereldrecord Sijbrands opnieuw aan

Post by Jan Pieter » Sat Jul 07, 2012 08:30

Voor wie overweegt te komen kijken: Erno heeft zich qua tempo herpakt, en zit nu aardig in de buurt van zijn schema van 32 uur, dwz einde om ongeveer 20.00 uur. Gaat hij in dit tempo door, dan kan het zelfs (aanzienlijk?) vroeger worden. De hele dag zijn er explicaties door Kees Thijssen en Ben Provoost.

Of de blindsimultaan met een wereldrecord wordt afgesloten, blijft zeer spannend. Inmiddels heeft Erno ook van Henk Stoop verloren door zetten die alleen maar het gevolg kunnen zijn van een foute stand in het hoofd. En de vijfde foutzet is gemaakt, wat betekent dat elke volgende fout een nul oplevert.
Lichtpuntje is de overwinning op Maarten van Leenen, wat het scoringspercentage op 60% brengt.

Dieter
Posts: 1379
Joined: Thu Sep 18, 2003 20:30
Location: Sittard
Contact:

Re: Prosman valt wereldrecord Sijbrands opnieuw aan

Post by Dieter » Sat Jul 07, 2012 09:24

Waarom verliest Teus Stam? in die stand is toch niets aan de hand?

Post Reply