Beste Nederlander dan wel, beste Nederlander na Baljakin dan niet.Piet Bouma wrote:En nog even een aanvulling mijnerzijds:
Het lijkt me stug dat Ron Heusdens of Kees Thijssen als ze bij de eerste vijf eindigen en beste Nederlander zijn (hoe onwaarschijnlijk momenteel ook), geen WK-ticket zou krijgen.
16th European Championship
-
Re: 16th European Championship
-
Klopt. Zodra het WK 2009 wordt georganiseerd mag Ron meedoen.GuidoB wrote:Stond een dergelijk zinnetje niet ook in de wedstrijdvoorwaarden van het NK 2008? Dan heeft Heusdens ook nog recht op een WK-plaats.Piet Bouma wrote:Wedstrijdvoorwaarden NK 2010:
De winnaar van het toernooi verwerft de titel “kampioen van Nederland 2010” en plaatst zich rechtstreeks voor het WK 2011 dat in Nederland wordt gehouden.
Dan is Baliakin toch al geplaatst???
-
Baljakin heeft een zwaar leven. Deze ochtend moest hij zijn bed uit om achter een dambord te zitten tegen Wirny. Dat wilde ik natuurlijk live meemaken en ik legde een fors bedrag in bij een belchinees. Ik voorspelde een 6 uur durend gevecht waarbij de eerste 15 zetten niet geruild zou worden. Bij zet 24 gokte ik dat De Bal met een papieren tissue zweetdruppels van zijn neus zou poetsen. Ik gokte ook nog dat Wirny bij zet 44 zo enorm veel koppijn zou hebben dat er aspirines aangerukt moesten worden. En weer ben ik mijn geld kwijt.
Als supporter heb je het zwaar tegenwoordig. In het dagelijks leven probeer ik altijd om Van de Weerdhof een beetje te negeren. Nooit hebben we een woord gewisseld en dat bevalt me prima. Deze keer betrap ik mij erop dat ik een fan van hem ben. Die jongen is toch wel een echte liefhebber die stad en land afreist om zo fanatiek mogelijk te dammen. Winst op Luteijn nog voor hij in zijn neus kon peuteren. Met misschien wat minder talent telkens mooie resultaten boeken is knapper dan met veel talent niets laten zien.
Als supporter heb je het zwaar tegenwoordig. In het dagelijks leven probeer ik altijd om Van de Weerdhof een beetje te negeren. Nooit hebben we een woord gewisseld en dat bevalt me prima. Deze keer betrap ik mij erop dat ik een fan van hem ben. Die jongen is toch wel een echte liefhebber die stad en land afreist om zo fanatiek mogelijk te dammen. Winst op Luteijn nog voor hij in zijn neus kon peuteren. Met misschien wat minder talent telkens mooie resultaten boeken is knapper dan met veel talent niets laten zien.
-
Pim Meurs heeft inmiddels zijn GMI-norm binnen. Hij kan nu voor een directe GMI titel gaan door bij de eerst drie te eindigen.
Roel Boomstra moet in de laatste ronde remise spelen voor een GMI-norm. Maar voor een WK plaats moet hij winnen. Als hij wint heeft hij ook nog kans op een plek bij de eerste drie voor een directe GMI-titel.
Erik van de Weerdhof is, net als vorig jaar bij de Viking cup, al zeker van een MI-norm.
Edwin de Jager heeft aan remise tegen Chmiel genoeg punten voor een MF-norm.
Roel Boomstra moet in de laatste ronde remise spelen voor een GMI-norm. Maar voor een WK plaats moet hij winnen. Als hij wint heeft hij ook nog kans op een plek bij de eerste drie voor een directe GMI-titel.
Erik van de Weerdhof is, net als vorig jaar bij de Viking cup, al zeker van een MI-norm.
Last edited by henk stoop on Mon Aug 30, 2010 17:48, edited 1 time in total.
-
Ik begrijp niet hoe chessarbiter de gemiddelde tegenstanderrating uitrekend.
In de spelerstabel staan de correcte ratings, maar de gemiddelde tegenstanderrating in de ranglijst wijkt behoorlijk (naar beneden) af.
Weet iemand daar meer van? En gaat dit correct als straks de eindstand wordt opgemaakt?
In de spelerstabel staan de correcte ratings, maar de gemiddelde tegenstanderrating in de ranglijst wijkt behoorlijk (naar beneden) af.
Weet iemand daar meer van? En gaat dit correct als straks de eindstand wordt opgemaakt?
Beest - Amraffelaf
Spektakel vandaag bij het EK. Beest dreigde een dampartij te winnen!
Maar helaas, de voorpsong van 4 schijven was nét niet groot genoeg.
Er werd 22-17 gespeeld en na het offeren van een vijfde blokje 24-30 35x24 en 41-47 was het remise, maar de klok van wit stond plots op 0.00 ...
Heaven is no location, but a state of mind
-
Volgens mij staat het bij Final standings goed en op een andere plek niet.henk stoop wrote:Ik begrijp niet hoe chessarbiter de gemiddelde tegenstanderrating uitrekend.
Verschrikkelijke loting voor Guntis Valneris.
Domchev gaat bij remise tegen Chizhov hem volgens mij op tegenstandersrating voorbij. Dus Guntis zal wrs. moeten winnen van Ivanov, anders kan het zijn dat we Guntis niet op het WK zien.
https:toernooibase.kndb.nl More than 415.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 21.000 games broadcasted (semi-)live, more than 12.900 inserted tournaments!
- Eric Sanders
De spelers hebben het ook niet makkelijk hoor. Heb je de foto's al bekeken en gezien waar de spelers op moeten zitten? Houten banken! Dan is dammen al helemaal een straf.Fred van Amersfoort wrote:Als supporter heb je het zwaar tegenwoordig.
Why does it happen? Because it happens. - Neil Peart
Als dat zo is, heeft Valneris aan remise toch wel genoeg om Domchev voor te blijven?groenteboer wrote:Nog wel een kleine aanvulling voor de duidelijkheid: óók de eigen FMJD-rating wordt meegeteld bij de gemiddelde tegenstanderrating! Dit wordt door veel mensen vergeten.henk stoop wrote:De gemiddelde tegenstanderrating zakt door bepaalde tegenstanders relatief snel. Ik denk dat mijn schattingen daarom 1, mogelijk zelfs 2 punten, te laag zijn.henk stoop wrote:Ik schat dat voor een MI norm 10 punten genoeg is, maar bij voldoende tegenstand kan dat ook 9 punten zijn.
Voor een FM norm lijkt 8 punten voldoende, mogelijk zelfs 7. Bepalende factor zal hier zijn of er voldoende tegenstanders een titel hebben.
...
-
Kees Thijssen speelde vandaag een dramatisch slechte partij, zo zwak speelt Jan Terpstra volgens mij niet eens.
-
Opmerking van Groenteboer slaat volgens mij op de berekening van de normen, niet op de gemiddelde tegenstandersrating bij het EK.Joop wrote:
Als dat zo is, heeft Valneris aan remise toch wel genoeg om Domchev voor te blijven?
https:toernooibase.kndb.nl More than 415.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 21.000 games broadcasted (semi-)live, more than 12.900 inserted tournaments!
-
Voor de spelers met 10 punten of meer staat hieronder de gemiddelde tegenstanderrating na 9 ronden. Dit is relevant bij gelijk eindigen.
1. 2337,0 Georgiev
2. 2315,4 Boomstra
3. 2310,0 Domchev
4. 2309,0 Valneris
5. 2307,1 Baljakin
6. 2306,6 Amrillaev
7. 2302,6 Meurs
8. 2295,9 Shaybakov
9. 2289,9 Bouzinski
10. 2285,7 Virny
11. 2282,2 Getmanski
12. 2279,9 Ivanov
13. 2273,1 Kalmakov
14. 2271,1 Tolchikov
15. 2269,7 Dolfing
16. 2251,9 Chizhov
17. 2242,7 Vipulis
18. 2229,0 Heusdens
19. 2227,1 Adamaszek
20. 2200,4 Lagoda
1. 2337,0 Georgiev
2. 2315,4 Boomstra
3. 2310,0 Domchev
4. 2309,0 Valneris
5. 2307,1 Baljakin
6. 2306,6 Amrillaev
7. 2302,6 Meurs
8. 2295,9 Shaybakov
9. 2289,9 Bouzinski
10. 2285,7 Virny
11. 2282,2 Getmanski
12. 2279,9 Ivanov
13. 2273,1 Kalmakov
14. 2271,1 Tolchikov
15. 2269,7 Dolfing
16. 2251,9 Chizhov
17. 2242,7 Vipulis
18. 2229,0 Heusdens
19. 2227,1 Adamaszek
20. 2200,4 Lagoda
- Hanco Elenbaas
Knappe prestaties, vooral van Erik! Wordt Erik na drie MI-normen automatisch MI, of komt daar nog meer voor kijken, zoals een bepaalde rating, waar Frank Teer een paar jaar terug ook niet aan voldeed? En komt de B-status van NOC/NSF nu eveneens dichtbij, met allerlei gratis opleidingen en vrij openbaar vervoer?henk stoop wrote:Pim Meurs heeft inmiddels zijn GMI-norm binnen. Hij kan nu voor een directe GMI titel gaan door bij de eerst drie te eindigen.
- Theo Dijkstra
Mooi Fred!Fred van Amersfoort wrote:Baljakin heeft een zwaar leven. Deze ochtend moest hij zijn bed uit om achter een dambord te zitten tegen Wirny. Dat wilde ik natuurlijk live meemaken en ik legde een fors bedrag in bij een belchinees. Ik voorspelde een 6 uur durend gevecht waarbij de eerste 15 zetten niet geruild zou worden. Bij zet 24 gokte ik dat De Bal met een papieren tissue zweetdruppels van zijn neus zou poetsen. Ik gokte ook nog dat Wirny bij zet 44 zo enorm veel koppijn zou hebben dat er aspirines aangerukt moesten worden. En weer ben ik mijn geld kwijt.
Uit de annex over titels (alleen de Franse tekst is op dit moment beschikbaar):Hanco Elenbaas wrote:Wordt Erik na drie MI-normen automatisch MI, of komt daar nog meer voor kijken, zoals een bepaalde rating
Article 6. Titre de Maître International (MI)
Ce titre est décerné:
6.1 Article supprimé
6.2 A un MF qui a réalisé trois nouvelles normes (ou plus) de MI ou de GMI, dans les Tournois Homologués par la F.M.J.D. d'au moins 30 parties au total, dont une norme de MI dans un Tournoi International pour Titres, et un classement d'au moins 2250 une fois dans sa vie.
Mijn Frans is niet uitermate goed, maar volgens mij staat hier dat een speler minstens eenmaal in zijn leven een rating van 2250 moet hebben gehad.
De ratingclausule geldt niet voor MF, dus met drie MF/MI/GMI-normeringen ben je in ieder geval MF.
Lasst die Maschinen verhungern, Ihr Narren...
Lasst sie verrecken!
Schlagt sie tot -- die Maschinen!
Lasst sie verrecken!
Schlagt sie tot -- die Maschinen!