Course in draughts

Post Reply
Piet Bouma

Post by Piet Bouma » Fri Jun 19, 2009 23:49

Kosmos wrote:Ik ontving een hoopgevende en hartverwarmende reactie van Luca Lorusso uit Italie. Hij wil de Course in draughts vertalen in het Italiaans.
Dat is uiteraard een zeer goede zaak!
Ik vind dat de FMJD de cursus beter aan moet bieden op haar website. Het staat bij Oud nieuws... zo goed als onvindbaar, straalt weining trots uit. Ik heb natuurlijk allang een email gestuurd, maar er komt geen respons...
Kan iemand niet even regelen dat er een vaste link met kleurrijke aankondiging op de FMJD-site naar de cursus komt?
Tjalling,

Kun je niet een mooi logotje maken?
Dan wordt het een stuk makkelijker om een linkje te leggen. [img]images/smilies/icon_idea.gif[/img]

Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

Post by Kosmos » Sat Jun 20, 2009 00:27

Piet Bouma wrote:
Kosmos wrote:Ik ontving een hoopgevende en hartverwarmende reactie van Luca Lorusso uit Italie. Hij wil de Course in draughts vertalen in het Italiaans.
Dat is uiteraard een zeer goede zaak!
Ik vind dat de FMJD de cursus beter aan moet bieden op haar website. Het staat bij Oud nieuws... zo goed als onvindbaar, straalt weining trots uit. Ik heb natuurlijk allang een email gestuurd, maar er komt geen respons...
Kan iemand niet even regelen dat er een vaste link met kleurrijke aankondiging op de FMJD-site naar de cursus komt?
Tjalling,

Kun je niet een mooi logotje maken?
Dan wordt het een stuk makkelijker om een linkje te leggen. [img]images/smilies/icon_idea.gif[/img]
Goed idee, Piet!
[img]images/smilies/icon_idea.gif[/img]
Ik ga in de denktank!
Heaven is no location, but a state of mind

Kosmos

Post by Kosmos » Sat Jun 27, 2009 21:30

Image

Ik zie plotseling een leuk logo van de Course in draughts in Toernooibase!
Heb ik dat aan jou te danken, Piet? Hartelijk dank, prachtig.

Kosmos

Post by Kosmos » Fri Jul 17, 2009 19:11

Ik zit even met het vertalen van de namen van dammers in het Engels.
Kan iemande mij vertellen hoe de namen van de volgende damspelers in internationaal Engels luiden?

Tsjizjow
Sjtsjogoljew
Tanzikuzjina

Rein Halbersma

Post by Rein Halbersma » Fri Jul 17, 2009 19:31

Kosmos wrote:Ik zit even met het vertalen van de namen van dammers in het Engels.
Kan iemande mij vertellen hoe de namen van de volgende damspelers in internationaal Engels luiden?

Tsjizjow
Sjtsjogoljew
Tanzikuzjina
http://fmjd.org/?p=rat

Chizhov Alexei
Shchegolev Viacheslav
Tansykkuzhina Tamara

En als je het precies wilt weten: http://en.wikipedia.org/wiki/Romanization_of_Russian

Theo Dijkstra

Post by Theo Dijkstra » Sat Jul 18, 2009 00:05

Kosmos wrote:Image

Tjalling, wil je toch nog eens kijken naar een eigen logo voor de course in draughts?
Ik vind dat het logo op toernooibase, hoe aardig ook bedoeld Piet, te weinig recht doet aan de algemene doelgroep; alle beginners.
Als bezoekende leek, kun je zo op het verkeerde been worden gezet. En wegsurfen.
Zelf moet ik trouwens ook naar betere logo's gaan zoeken voor items op de dampromo page.

Kosmos

Post by Kosmos » Sat Jul 18, 2009 00:34

Theo Dijkstra wrote:

Tjalling, wil je toch nog eens kijken naar een eigen logo voor de course in draughts?
Ik vind dat het logo op toernooibase, hoe aardig ook bedoeld Piet, te weinig recht doet aan de algemene doelgroep; alle beginners.
Als bezoekende leek, kun je zo op het verkeerde been worden gezet. En wegsurfen.
Zelf moet ik trouwens ook naar betere logo's gaan zoeken voor items op de dampromo page.
Ja, pas eerst je eigen site maar eens aan, inderdaad een heel goed idee van je, Theo!

Bij mijn cursus staat het verkeerde logo op je promosite. Mijn logo laat dammende dieren zien, zoals op het voorblad van de cursus. Als je dat te kinderachtig vindt, heb je pech.
Die site van jou mag wel eens wat gepimpt worden.

Theo Dijkstra

Post by Theo Dijkstra » Sat Jul 18, 2009 08:29

Kosmos wrote:
Theo Dijkstra wrote:

Ja, pas eerst je eigen site maar eens aan, inderdaad een heel goed idee van je, Theo!

Bij mijn cursus staat het verkeerde logo op je promosite. Mijn logo laat dammende dieren zien, zoals op het voorblad van de cursus. Als je dat te kinderachtig vindt, heb je pech.
Die site van jou mag wel eens wat gepimpt worden.
Ach gut, een kritische noot en ik krijg gelijk de wind van voren.
"Kinderachtig" zijn jou woorden. Ik vind dat je door het gebruik van een logo gericht op kinderen, een belangrijk deel van de doelgroep (volwassenen) bijna uitnodigt om voorbij te surfen.
Overigens, "dont blame the messenger". Dat is pas echt kinderachtig!

Kosmos

Post by Kosmos » Thu Jul 30, 2009 21:49

De volgende uitzending is liefst 12 keer bekeken op youtube.
Dat is dus inclusief hits van Peter en mij... Kan het nog ernstiger?
Ik heb een jazzoptreden gezien op youtube met nog minder views. Toen heb ik even naar wat filmpjes gekeken (pity view) en een aardige opmerking geschreven. Ik vond het zo sneu voor degene die het erop had gezet.....

http://www.youtube.com/watch?v=1g_B5xLF ... re=related

Zou Ron Heusdens dan toch gelijk hebben? Is de cursus op video volslagen waardeloos? Het lijkt er wel op.

Hoe vonden je voetbalvriendjes mijn filmpjes nu eigenlijk, Ron? Je had beloofd daar op terug te komen, maar ik heb er nooit meer iets van gehoord.

Deze uitzending laat enkele fraaie voorbeelden van de Coup Napoleon zien. Voor de gemiddelde dammer valt er m.i. veel te leren van deze cursus en ook voldoende te genieten. Waarom kijkt niemand? Waarom geeft niemand de link aan buitenlandse dammers? Waarom is de gemiddelde zombie nog enthousiaster dan een dammer?
Deel II van de cursus is bijna af. Niet weer doen, Peter, je wekenlang onbezoldigd uitsloven en voor de damwereld alles inspreken en op video zetten. Het zijn paarlen voor de zwijnen.
Ondertussen overweeg ik om die hele damwereld maar gedag te zeggen, wat een diepe ontluistering. Ja werkelijk, ik ben diep bedroefd.

Candamir

Post by Candamir » Thu Jul 30, 2009 23:00

Ik leef met je mee Tjalling. Ik weet dat jij een hart hebt, eentje op de goede plek. Je onnavolgbare (friese) humor heeft me al zo vaak doen glimlachen.
Ik golf, dus ik leef

Piet Bouma

Post by Piet Bouma » Thu Jul 30, 2009 23:53

Kosmos wrote:De volgende uitzending is liefst 12 keer bekeken op youtube.
Ik heb een jazzoptreden gezien op youtube met nog minder views. Toen heb ik even naar wat filmpjes gekeken (pity view) en een aardige opmerking geschreven. Ik vond het zo sneu voor degene die het erop had gezet.....

Zou Ron Heusdens dan toch gelijk hebben? Is de cursus op video volslagen waardeloos? Het lijkt er wel op.

Hoe vonden je voetbalvriendjes mijn filmpjes nu eigenlijk, Ron? Je had beloofd daar op terug te komen, maar ik heb er nooit meer iets van gehoord.

Deze uitzending laat enkele fraaie voorbeelden van de Coup Napoleon zien. Voor de gemiddelde dammer valt er m.i. veel te leren van deze cursus en ook voldoende te genieten. Waarom kijkt niemand? Waarom geeft niemand de link aan buitenlandse dammers? Waarom is de gemiddelde zombie nog enthousiaster dan een dammer?
Deel II van de cursus is bijna af. Niet weer doen, Peter, je wekenlang onbezoldigd uitsloven en voor de damwereld alles inspreken en op video zetten. Het zijn paarlen voor de zwijnen.
Ondertussen overweeg ik om die hele damwereld maar gedag te zeggen, wat een diepe ontluistering. Ja werkelijk, ik ben diep bedroefd.
Zou het ook mogelijk zijn (c.q. is het een idee?) om alle video's van de cursus op een DVD-format te zetten (met bladwijzers/hoofdstukken).
En vervolgens dit DVD-format ergens op een server voor download (makkelijk 1 link!!!) aanbieden.
Het is nogal omslachtig (vergt tijd en handelingen) om een YouTube filmpje op te starten. Laat staan alle filmpjes en linken.
Echt geinteresseerden laten een computer wel een uurtje lopen om het volledige DVD-format binnen te halen.
Daarna kunnen ze heel makkelijk navigeren (indien gewenst).

Candamir

Post by Candamir » Fri Jul 31, 2009 00:09

Piet Bouma wrote:
Kosmos wrote:De volgende uitzending is liefst 12 keer bekeken op youtube.

Zou het ook mogelijk zijn (c.q. is het een idee?) om alle video's van de cursus op een DVD-format te zetten (met bladwijzers/hoofdstukken).
En vervolgens dit DVD-format ergens op een server voor download (makkelijk 1 link!!!) aanbieden.
Het is nogal omslachtig (vergt tijd en handelingen) om een YouTube filmpje op te starten. Laat staan alle filmpjes en linken.
Echt geinteresseerden laten een computer wel een uurtje lopen om het volledige DVD-format binnen te halen.
Daarna kunnen ze heel makkelijk navigeren (indien gewenst).
Het is een goed idee om alles op DVD te zetten. Een aantal enthousiastelingen zouden dit kunnen downloaden. Die zouden dan de boel verder kunnen verspreiden op de vereniging of tijdens toernooien. Zal wel ff kijken of ik dit een beetje mooi kan verpakken Piet. Bedankt voor de goede tip.
Ik golf, dus ik leef

Kosmos

Post by Kosmos » Wed Aug 26, 2009 20:48

Ik mocht vandaag deze prachtige e-mail ontvangen:
Your book on draughts is really a piece of extremely good work. Thank you for taking your invaluable time to come out with it. I visited damvids website and your work have been made into videos and it was simply beautiful. Do you know whether they have those videos for sale or where the video can be downloaded. I am eager to have the cd or dvd. I am hook onto the game and would like to improve my game.
Thank you again, your name will forever be associated with game for your immense contribution

Dallas Brown

Candamir

Re: E-mail

Post by Candamir » Thu Aug 27, 2009 10:32

Kosmos wrote:Ik mocht vandaag deze prachtige e-mail ontvangen:
Your book on draughts is really a piece of extremely good work. Thank you for taking your invaluable time to come out with it. I visited damvids website and your work have been made into videos and it was simply beautiful. Do you know whether they have those videos for sale or where the video can be downloaded. I am eager to have the cd or dvd. I am hook onto the game and would like to improve my game.
Thank you again, your name will forever be associated with game for your immense contribution

Dallas Brown
Kijk, daar doen we het natuurlijk voor. Ik probeer de dvd in ieder geval voor het begin van de competitie klaar te hebben. De bezoekende verenigingen bij MTB Hoogeveen krijgen dan een exemplaar.

Heeft iemand een tip/goede ervaringen met een server om software aan te bieden voor download?
Ik golf, dus ik leef

Candamir

Post by Candamir » Sun Sep 20, 2009 14:02

Het eerste exemplaar van de dvd van 'Course in draughts' is na afloop van de partij MTB - Nijverdal uitgereikt door Peter Schuitema aan de teamleider van de bezoekende vereniging Harrie Hoonhorst.
Attachments
CID Nijverdal.PNG
CID Nijverdal.PNG (192.31 KiB) Viewed 8067 times
Ik golf, dus ik leef

Post Reply