Wie moet Meurs opvolgen?

Post Reply

Wie moet Meurs opvolgen?

Poll ended at Mon Nov 10, 2008 17:56

Niemand, een betere is niet te vinden
3
14%
Maakt niet uit, niemand zal het slechter doen
5
24%
Geert Wilders
5
24%
Een baantjesjager uit de bondsraad
2
10%
Iemand anders nl:
6
29%

Total votes: 21

Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

Re: Hoop

Post by Kosmos » Sun Nov 09, 2008 22:25

Hanco Elenbaas wrote:
Klaas van der Laan wrote:
Henk de Witt wrote: ...De laatste KNDB-bestuurder die serieus nadacht over de ontwikkeling van de damsport was Theo van den Hoek...
Theo is destijds een hele vreemde putsch gebakken. Voor mij ook een mijlpaal in de ondergang van het dammen. Hanco (Hiltex) heeft iets tegen hem als bureaucratisch ambtenaar. Misschien omdat Theo eens heeft onderzocht of een Pakistaanse welp uit Amsterdam, die door snor, lengte en gedrag wel minstens 16 jaar leek, niet ouder was dan 10 jaar. Ik ken Theo als iemand die altijd pragmatische, simpele en doeltreffende oplossingen weet te bedenken. Als hij weer voorzitter zou zijn en zelf zijn bestuur mocht samenstellen werd ik onmiddelijk weer lid.
Had Theo ook iets te maken met de hetze tegen de 10-jarige Mudassar Malik, pupil van Kees Romijn?

Theo was de drijvende kracht achter het stiekem invoeren van de Delftse telling. Volgens Eric is Theo ook de entiteit achter verschillende anonieme scheldpartijen richting Harm Wiersma, Eric en mij. Misschien heeft de dambond inderdaad weer een dergelijke voorzitter nodig, Klaas, wie zal het zeggen.
Die hetze werd gevoerd door Henk Stoop. Ik nam het in Het Damspel op voor de vals beschuldigde Mudassar. Stoop heeft in zijn brief aan de tuchtraad (een proces dat hij smadelijk verloor omdat de tuchtraad de zaak uitzocht en tot de conclusie kwam dat Stoop zwaar over de schreef was gegaan in diverse zaken) toegegeven (eigenlijk aangegeven want HS ziet er geen kwaad in) dat hij mij om die reden tegenwerkt.
Als beloning voor een altruistische daad (ik had geen enkel eigenbelang bij het verdedigen van een jeugdspeler) ben ik mijn gehele carriere als damtrainer door Stoop tegengewerkt.
Destijds schreef ik een alarmerende brief aan Theo van den Hoek, toen Stoop had gedreigd een toernooi niet te organiseren als Goedemoed niet werd vervangen als begeleider op het jeugd-WK 2004 te Hijken.
Hij wilde me niet steunen, omdat hij geen zin had in een dergelijke affaire zo vlak voor zijn aftreden. Op grond van de brief die ik aan de KNDB en HS stuurde werd ik zelf aangeklaagd, de omgekeerde wereld. Maar omdat het bewijsmateriaal tegen Stoop sprak, verloor hij het proces.
Uiteindelijk train ik niet meer, omdat andere zwaargewichten uit de KNDB me ook niet wilden beschermen tegen de aanhoudende wanpraktijken van HS.
Heaven is no location, but a state of mind

Hanco Elenbaas

Re: Hoop

Post by Hanco Elenbaas » Sun Nov 09, 2008 22:44

Kosmos wrote:
Hanco Elenbaas wrote:
Klaas van der Laan wrote: Theo is destijds een hele vreemde putsch gebakken. Voor mij ook een mijlpaal in de ondergang van het dammen. Hanco (Hiltex) heeft iets tegen hem als bureaucratisch ambtenaar. Misschien omdat Theo eens heeft onderzocht of een Pakistaanse welp uit Amsterdam, die door snor, lengte en gedrag wel minstens 16 jaar leek, niet ouder was dan 10 jaar. Ik ken Theo als iemand die altijd pragmatische, simpele en doeltreffende oplossingen weet te bedenken. Als hij weer voorzitter zou zijn en zelf zijn bestuur mocht samenstellen werd ik onmiddelijk weer lid.
Had Theo ook iets te maken met de hetze tegen de 10-jarige Mudassar Malik, pupil van Kees Romijn?

Theo was de drijvende kracht achter het stiekem invoeren van de Delftse telling. Volgens Eric is Theo ook de entiteit achter verschillende anonieme scheldpartijen richting Harm Wiersma, Eric en mij. Misschien heeft de dambond inderdaad weer een dergelijke voorzitter nodig, Klaas, wie zal het zeggen.
Die hetze werd gevoerd door Henk Stoop. Ik nam het in Het Damspel op voor de vals beschuldigde Mudassar. Stoop heeft in zijn brief aan de tuchtraad (een proces dat hij smadelijk verloor omdat de tuchtraad de zaak uitzocht en tot de conclusie kwam dat Stoop zwaar over de schreef was gegaan in diverse zaken) toegegeven (eigenlijk aangegeven want HS ziet er geen kwaad in) dat hij mij om die reden tegenwerkt.
Als beloning voor een altruistische daad (ik had geen enkel eigenbelang bij het verdedigen van een jeugdspeler) ben ik mijn gehele carriere als damtrainer door Stoop tegengewerkt.
Destijds schreef ik een alarmerende brief aan Theo van den Hoek, toen Stoop had gedreigd een toernooi niet te organiseren als Goedemoed niet werd vervangen als begeleider op het jeugd-WK 2004 te Hijken.
Hij wilde me niet steunen, omdat hij geen zin had in een dergelijke affaire zo vlak voor zijn aftreden. Op grond van de brief die ik aan de KNDB en HS stuurde werd ik zelf aangeklaagd, de omgekeerde wereld. Maar omdat het bewijsmateriaal tegen Stoop sprak, verloor hij het proces.
Uiteindelijk train ik niet meer, omdat andere zwaargewichten uit de KNDB me ook niet wilden beschermen tegen de aanhoudende wanpraktijken van HS.
Voorzitters als Theo van den Hoek, die anderen in de problemen brengen door hun verantwoordelijkheden uit de weg te gaan, waardoor conflicten dooretteren en escaleren, hebben we volgens mij niet nodig. Er zal een andere manier moeten worden gevonden om Klaas weer over de streep te trekken.
Sowieso zal het erg moeilijk zijn een geschikte opvolger voor Haitze te vinden want de damwereld hangt van ruzietjes aan elkaar.

Fred van Amersfoort

Post by Fred van Amersfoort » Mon Nov 10, 2008 10:52

Ik heb ook geen idee wie het zou moeten worden. Eigenlijk zie je een beetje wat je bij Feijenoord ook ziet, veel jongeren en diverse ouderen maar er zit weinig tussenin.
Waar vind je iemand met charisma, vernieuwende ideeen en goede communicatieve vaardigheden? Wat moet je verwachten van een voorzitter?
Intern zou ik Marcel Kosters een goede optie vinden maar dat maakt naar buiten toe geen echte indruk denk ik. Iemand uit het cluster Van den Hoek lijkt me ook niet echt iets.
En verder moet er ook geen besmet verleden zijn. Of iemand die het een leuke functie vindt voor op zijn cv. Zelf vind ik dat bijvoorbeeld een John van den Borst alles in zich heeft: uit
straling, laagdrempelig, kennis van de jeugd, banden met topdammen, een liefhebber van de sport. Geen idee of hij het zou willen. Jeroen Goudt en Frank Drost beschikken ook over extra capaciteiten.

Henk de Witt

Post by Henk de Witt » Mon Nov 10, 2008 12:22

Fred van Amersfoort wrote:Het inmiddels uitgelekte lijstje (uit de wasmachine gered)
Bouma
Van Beek
Hildering
Wiersma
Linssen
Dit is niet serieus, neem ik aan. Overigens zou Van Beek wat mij betreft wel een serieuze kandidaat zijn.

Haitze heeft een keer tegenover mij toegegeven dat hij in feite niet geschikt was als voorzitter. Maar hij is er ingestapt omdat niemand anders beschikbaar was. Dat mag nu niet gebeuren!

Gezien de toestand van de bond is de keuze van de voorzitter van enorm belang. Ik zou willen pleiten voor een zeer zorgvuldige werving/selectieprocedure. Er is nog tijd en desnoods liever een tijdje zonder voorzitter dan zomaar weer iemand aanstellen. Guido, misschien kun jij het initief nemen voor een commissie uit de bondsraad. Ik denk dat er gepraat moet worden met toonaangevende mensen in de damwereld, ook met hen die inmiddels gefrustreerd zijn afgehaakt, om een profiel op te stellen en namen te verzamelen. Ook zou het rijtje kandidaten niet te snel beperkt moeten worden tot de gebruikelijke verdachten. Wellicht komen uit de gesprekken namen van mensen die wat minder in beeld zijn.

Verder zou ik voor het volgende willen pleiten: De nieuw te kiezen voorzitter formeert een eigen team van mensen waarmee hij goed denkt te kunnen werken. Wat mij betreft denk ik aan een bestuur van zo'n vijf mensen. Dat moet dan een echt functionerend bestuur zijn. Op dit moment is dat niet het geval. De meeste bestuurders zijn nu feitelijk uitvoerende krachten. Wat mij betreft zou er met deze mensen gepraat kunnen worden over het voortzetten van hun activiteiten, maar dan als uitvoerende kracht. Mogelijk is dit zelfs aantrekkelijker voor hen want dan worden ze ontlast van medeverantwoordelijkheid voor zaken waarmee ze vaak weinig van doen hebben.

Als zo'n model wordt aangenomen kan Marcel Kosters ook zonder al te veel gezichtsverlies vertrekken. Ik ben het met Guido eens dat het Marcel aan ijver niet ontbreekt. Maar iets inhoudelijks komt er niet uit en zit er dus ook niet in. Verder is hij te veel beschadigd geraakt en heeft hij een imago opgebouwd van oneerlijke manipulator.

Fred van Amersfoort

Post by Fred van Amersfoort » Mon Nov 10, 2008 12:41

Henk, ik ken Marcel niet als iemand die manipuleert en ik heb respect voor zijn inzet voor de damsport. Een hele aardige vent is mijn idee. Voorzitter lijkt me niet goed. Verder is jouw idee wel uitstekend. Een nieuwe voorzitter moet kundige mensen om zich heen verzamelen. Van Beek vind ik ook wel ook een goed idee. Zeker ook goed om onder de "afhakers" te zoeken. Misschien zou je van de KNDB ook een stichting moeten maken met een "direktëur" van buiten de damwereld. Een betaalde kracht die nu eindelijk eens aan de basis begint. Dat is misschien wel belangrijker dan het kunstmatig in stand houden van een A-status voor topdammers. Immers, de constructie van fake toernooien om die status te behouden valt een keer door de mand. Ik denk dat alle middelen gestopt moeten worden in een deskundig bestuur dat kiest voor breedtesport , als dat echt staat werkt aan de topsport. Mijn 1e lijstje was niet serieus maar ook niet slecht bedacht vind ik

Eric van Dusseldorp

Post by Eric van Dusseldorp » Mon Nov 10, 2008 13:56

Ik ben pragmatisch, denk ik.

Wat mij betreft wordt het iemand met een zeer stevige poot in het bedrijfsleven. Iemand met 'ingangen', liefst ook in de media.
Tevens een bruggenbouwer in het door verbitteringen uit het recente verleden deels verziekte damwereldje.

Fred van Amersfoort

Post by Fred van Amersfoort » Mon Nov 10, 2008 14:35

Eigenlijk zou een Wiersma zijn verantwoordelijkheid eens moeten nemen. Althans als naam richting de buitenwereld. En als fondsenwerver. Van Beek voor de zorgvuldigheid daarnaast. als bruggenbouwer. Walraven voor de evenementen. Keurentjes voor de jeugd. Kosters voor het bezoeken van verenigingen en het inventariseren van de noden. Vervolgens een KNDB werkgroep die daadwerkelijk op lokaal nivo verenigingen praktisch gaat ondersteunen. Verder een neutrale persoonlijkheid die de vele zinloze vetes eens aanpakt. Elenbaas,De Witt, Van Dusseldorp, Kosmos als denktank die op een a4tje een beleidsvoorstel doen.

Hanco Elenbaas

Re: Wie moet Meurs opvolgen?

Post by Hanco Elenbaas » Mon Nov 10, 2008 14:46

Henk de Witt wrote:Ze zijn wel bezig geweest met het bewijzen van vriendendiensten. Een dieptepunt was de poging om Anatoli Gantwarg met behulp van gefabriceerde valse beschuldigingen uit de bond te gooien. Na hun echec in deze affaire hadden zij al de eer aan zich zelf moeten houden. Of het boetekleed aantrekken en duidelijk maken dat zij van deze affaire hebben geleerd. Zij hebben echter niets geleerd. Hoewel zij publiekelijk bakzeil hebben gehaald, hebben zij op andere plekken laten blijken spijt te hebben dat hun plannetje is mislukt.
Enige tijd geleden heeft de rechter besloten dat Anatoli Gantwarg in Nederland vervolgd wordt voor zijn uitspraken over Pieter Hildering en diens FMJD-bestuur. Volgens de advocaten van Hildering zal een spoedige veroordeling van Gantwarg het gevolg zijn. Daarmee komt de straf die het KNDB-bestuur aanvankelijk voor Gantwarg in petto had in een heel ander licht te staan dan door sommigen op dit forum uitgelegd. Niet Haitze Meurs en Marcel Kosters zullen dan bakzeil halen, maar juist degenen die Anatoli Gantwarg al die tijd hebben verdedigd.
Maar laten we afwachten wat de rechter oordeelt voordat we definitief spreken over wie er in de kwestie tussen Hildering en Gantwarg het gelijk aan zijn zijde had. Misschien moet Henk uiteindelijk wel bakzeil halen en het boetekleed aantrekken?! [img]images/smilies/icon_rolleyes.gif[/img]

Fred van Amersfoort

Post by Fred van Amersfoort » Mon Nov 10, 2008 14:55

Hanco, jouw verhaal klinkt me juridisch gezien wankel in de oren. Waar kan ik die uitspraak van de rechter nalezen of bedoel jij slechts dat er een verzoek van het OM ligt tot vervolging? Dat is dan weer iets geheel anders. Welke zaak op www.rechtspraak.nl betreft het?
Als die rechters van tegenwoordig trouwens een beetje normaal zijn dan liggen ze natuurlijk thuis in een deuk. "Jantje heeft iets lelijks gezegd over zijn vroegere knikkervriendje en nu moet ik hem straffen". Wat een zielig gelul zeg. Ook van Hildering.

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Mon Nov 10, 2008 15:08

De advocaat van Gantwarg heeft de rechter er tevergeefs van geprobeerd te overtuigen dat Gantwarg voor zijn uitspraken niet in Nederland vervolgd kan worden. Binnenkort zal Gantwarg dus worden voorgeleid aan de rechter in Haarlem.

Wie daar het fijne van wil weten, moet zich tot Pieter Hildering wenden.

Fred van Amersfoort

Post by Fred van Amersfoort » Mon Nov 10, 2008 15:14

Nou Hanco, jij brengt het onderwerp hier in discussie en nu kom je zelf met een Van den Hoek achtige uitvlucht. Doe even je best flinke vent, noem even de bron van jouw bewering zodat we die kunnen checken. Verwijzen naar Hildering en schuilen onder zijn rok is te gemakkelijk.

mikkeltje

Post by mikkeltje » Mon Nov 10, 2008 15:38

Het zal hier wel een civiele zaak zijn. Iedereen met genoeg geld kan over van alles zo veel civiele zaken tegen een ander voeren als ie wil, ookal wordt het vaak om zeer begrijpelijke redenen afgeraden....

Deze zaak heeft een Rijdende Rechter smaak [img]images/smilies/icon_smile.gif[/img]

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Mon Nov 10, 2008 15:49

Fred van Amersfoort wrote:Nou Hanco, jij brengt het onderwerp hier in discussie en nu kom je zelf met een Van den Hoek achtige uitvlucht. Doe even je best flinke vent, noem even de bron van jouw bewering zodat we die kunnen checken. Verwijzen naar Hildering en schuilen onder zijn rok is te gemakkelijk.
Je lult teveel, Freddie. De procedure om Gantwarg in Nederland vervolgd te krijgen is gewonnen door wijlen Kees Jacobs. Als Kees het verstandig had gevonden dat jij je kon inlezen in deze zaak dan had hij de stukken wel naar jou toegestuurd of op dit forum geplaatst. Helaas hechtte ook Kees niet zoveel waarde aan jouw oordeel, reden waarom dit niet gebeurd is. Ik vermoed dat je zult moeten wachten tot er een uitspraak van de rechter is over Anatoli Gantwarg's uitlatingen voordat jij daar zinvolle (of minder zinvolle) kanttekeningen bij kunt plaatsen.
“The modern banking system manufactures money out of nothing... If you want to be slaves of the bankers, and pay the costs of your own slavery, then let the banks create money.”
- Lord Josiah Stamp, former Director of the Bank of England

Fred van Amersfoort

Post by Fred van Amersfoort » Mon Nov 10, 2008 16:08

Ik snap jouw reaktie wel Hancie want jij ligt nu eventjes met jouw ballen op het hakblok. Jij roept hier iets, er wordt vervolgens om bewijs gevraagd, dat heb je niet en daarna ga je weer lopen blaten. Bekend patroon. Toch is de vraag heel simpel. Iedere uitspraak van de rechter is gewoon openbaar en wordt gepubliceerd. Dus geef me even het LJN of de datum van de uitspraak en je bent klaar. Het zou toch jammer zijn als jij mijn geheugen ingaat als de man die soms een klok hoorde maar die nooit een klepel gevonden heeft. Bij het buskruit stond je ook al niet in de voorste linie krijg ik de indruk.

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Mon Nov 10, 2008 16:18

Denk je door vals te gaan knorren toch het bewijsmateriaal in je varkenspootjes te kunnen krijgen? Geloof me of geloof me niet, het doet niet terzake wat jij ervan vindt. Ik richtte me ook niet tot jou maar tot Henk die het heeft over boetekleed en bakzeil, waar hij binnenkort misschien zelf voor in aanmerking komt.

Post Reply