Die hetze werd gevoerd door Henk Stoop. Ik nam het in Het Damspel op voor de vals beschuldigde Mudassar. Stoop heeft in zijn brief aan de tuchtraad (een proces dat hij smadelijk verloor omdat de tuchtraad de zaak uitzocht en tot de conclusie kwam dat Stoop zwaar over de schreef was gegaan in diverse zaken) toegegeven (eigenlijk aangegeven want HS ziet er geen kwaad in) dat hij mij om die reden tegenwerkt.Hanco Elenbaas wrote:Had Theo ook iets te maken met de hetze tegen de 10-jarige Mudassar Malik, pupil van Kees Romijn?Klaas van der Laan wrote:Theo is destijds een hele vreemde putsch gebakken. Voor mij ook een mijlpaal in de ondergang van het dammen. Hanco (Hiltex) heeft iets tegen hem als bureaucratisch ambtenaar. Misschien omdat Theo eens heeft onderzocht of een Pakistaanse welp uit Amsterdam, die door snor, lengte en gedrag wel minstens 16 jaar leek, niet ouder was dan 10 jaar. Ik ken Theo als iemand die altijd pragmatische, simpele en doeltreffende oplossingen weet te bedenken. Als hij weer voorzitter zou zijn en zelf zijn bestuur mocht samenstellen werd ik onmiddelijk weer lid.Henk de Witt wrote: ...De laatste KNDB-bestuurder die serieus nadacht over de ontwikkeling van de damsport was Theo van den Hoek...
Theo was de drijvende kracht achter het stiekem invoeren van de Delftse telling. Volgens Eric is Theo ook de entiteit achter verschillende anonieme scheldpartijen richting Harm Wiersma, Eric en mij. Misschien heeft de dambond inderdaad weer een dergelijke voorzitter nodig, Klaas, wie zal het zeggen.
Als beloning voor een altruistische daad (ik had geen enkel eigenbelang bij het verdedigen van een jeugdspeler) ben ik mijn gehele carriere als damtrainer door Stoop tegengewerkt.
Destijds schreef ik een alarmerende brief aan Theo van den Hoek, toen Stoop had gedreigd een toernooi niet te organiseren als Goedemoed niet werd vervangen als begeleider op het jeugd-WK 2004 te Hijken.
Hij wilde me niet steunen, omdat hij geen zin had in een dergelijke affaire zo vlak voor zijn aftreden. Op grond van de brief die ik aan de KNDB en HS stuurde werd ik zelf aangeklaagd, de omgekeerde wereld. Maar omdat het bewijsmateriaal tegen Stoop sprak, verloor hij het proces.
Uiteindelijk train ik niet meer, omdat andere zwaargewichten uit de KNDB me ook niet wilden beschermen tegen de aanhoudende wanpraktijken van HS.