Rein Halbersma wrote:Hanco Elenbaas wrote:Rein Halbersma wrote:
Als Thijssen daadwerkelijk prive-problemen heeft die zijn prestaties dit WK negatief beinvloeden, dan is het klasse dat hij dit zelf niet als excuus gebruikt. Verder moet je niet al te veel met dit soort niet-verifieerbare 'nieuwtjes' aankomen, Hanco.
Als iemand zich een negatief oordeel aanmatigt over Kees zonder te weten waar hij het over heeft en over wie hij het heeft, dan is een lichte terechtwijzing op zijn plaats. De details doen er verder niet toe en wat ik moet bepaal ik zelf.
beweer je nu dat prive-omstandigheden Thijssen 2 jaar lang hebben verhinderd om te trainen op het 'doodrekenen' van standen, maar niet om anderszins keihard te werken voor de NK-titels 2006,2007?
Me "beweren" proberen aan te rekenen is alweer van dat stropdasgelul.
Het ver kunnen doorrekenen was blijkbaar niet nodig in die 5 NK's. Als Kees het in vraaggesprekken over de noodzaak heeft dat ver rekenen te trainen dan heeft hij het ook altijd alleen maar over het gat dichten met Tsjizjov en Georgiev, nooit over anderen zoals zelfs Valneris en Schwarzman.
Kees is normaal gesproken nog geen drie minuten van een dambord weg te houden, heeft zich met Rob Clerc suf getraind op de tennisbaan, heeft de laatste maanden zelden een druppel alcohol genomen, nauwelijks meer gerookt, zeer veel geoefend met Hein en Paul en Anatoli en Rob en talloze anderen. Alleen dat ver rekenen is erbij ingeschoten door omstandigheden in de privésfeer.
Ik weet niet precies wat Kees bezielde toen hij in dat interview met het TV blad bevestigde dat hij te lui is voor het hoogste damniveau. Waarschijnlijk antwoordt hij dat uit balorigheid of uit een soort ijdelheid, zoals bepaalde kereltjes in de puberteit je ook wilden laten geloven dat ze nooit hun huiswerk voor school deden, terwijl ze niks anders dan tienen en negens haalden.
Je moet in ieder geval niet alles wat Kees in interviews zegt altijd even serieus nemen, omdat hij het ook lollig vindt die journalisten een beetje in de maling te nemen.
“The modern banking system manufactures money out of nothing... If you want to be slaves of the bankers, and pay the costs of your own slavery, then let the banks create money.”
- Lord Josiah Stamp, former Director of the Bank of England